Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3

jengi valittaa, että peli on lyhyt? Ite oon (vissiin) aika loppumetreillä ja paljon pidempään mennyt, kuin esim. bioshockin ja half lifen kanssa. Tosin oon aika sählä ton padin kanssa ja heroicilla mennän läpi ekaa kertaa konsoliversiota halosta, mutta silti...

Itseasiassa ihan helvetin hyvä peli. Vaatii taktista älyä, tuntemusta erilaisista pahiksista ja niihin tehoavista tykeistä jne. Ku bioshockin ois saanu samalla checkpoint systeemillä, ni se peittoais tän, mutta aika tasoissa ollaan muuten. Se mikä äänessä ja kuvassa hävitään, voitetaan muilla osa-alueilla takaisin.
 
Vastaus: Halo 3

Uisor sanoi:
Mutta jos nyt puhutaan pinnallisista asioista niin mites olisi tämä PS3:n messiaspeliHeavenly Swordin mollaaminen sen perusteella, että peli kestää kuutisen tuntia, mutta, kun Xboxin messias Halo 3 kestää saman verran niin lyhyydestä ei enään kukan sitten puhukkaan halaistua sanaa :rolleyes:

Juu-u, olikohan tossa Hevenly Swordissa myös pitkäkestoinen nettipeli sen lyhyen yksinpelin lisäksi? Niinpä niin, elikkäs ei ollut. Eli jos aletaan pelejä kestossa vertailemaan, niin Halo vie kyllä sata-nolla voiton Hevenlystä. Mutta eihän aleta vertaamaan näitä aivan eri genren pelejä keskenään, eihän. Hevenlykin on varmasti ihan hyvä omassa genressään, ei siinä mitään.

Itse en ole vielä kerennyt tätä uusinta Haloa läpäistä, mutta eiköhän tällä ole aika keskiverto FPS- pelin verran pituutta, ja siihen kun lisätään vielä mahtava co-op ja moninpeli livessä, niin kenelläkään ei pituuden suhteen tulisi olla hirvittävää purnaamista.

Äänistä vielä sen verran, että muuten hyvin toteutettu äänimaailma kärsii kyllä omastakin mielestä noista munattomista tussareista. Upean musiikin jatkeeksi olisi kyllä toivonut myös hiukan jykevämpää meininkiä effecteihin. Tämä "ominaisuus" ei kuitenkaan pilaa omasta mielestäni muuten todella loistavaa peliä.
 
Vastaus: Halo 3

maagiset sanoi:
Itse en ole vielä kerennyt tätä uusinta Haloa läpäistä, mutta eiköhän tällä ole aika keskiverto FPS- pelin verran pituutta, ja siihen kun lisätään vielä mahtava co-op ja moninpeli livessä, niin kenelläkään ei pituuden suhteen tulisi olla hirvittävää purnaamista.

Niin ja ainahan sitä voi pelata tarinaa uudestaan ja uudestaan pelissä, kun pelissä näin saadaan kasvatettua pelin pituutta ja ikää entisestään, onko se pidemmän päälle kiinnostavaa onkin sitten aivan toinen juttu, samoin, kuin tuo moninpeli - toisia kiinnostaa, toisia ei.
 
Vastaus: Halo 3

Uisor sanoi:
Mutta jos nyt puhutaan pinnallisista asioista niin mites olisi tämä PS3:n messiaspeliHeavenly Swordin mollaaminen sen perusteella, että peli kestää kuutisen tuntia, mutta, kun Xboxin messias Halo 3 kestää saman verran niin lyhyydestä ei enään kukan sitten puhukkaan halaistua sanaa :rolleyes:

Tiivistän sen yhteen sanaan: moninpeli.

Sekä co-op että se muu tavara. Ja onhan siinäkin nyt ihan eri motivaatio pelata peliä uudelleen läpi, jos on selkeitä tavoitteita, suoritus mitataan ja näkee missä voi parantaa.
 
Vastaus: Halo 3

Uisor sanoi:
Mutta jos nyt puhutaan pinnallisista asioista niin mites olisi tämä PS3:n messiaspeliHeavenly Swordin mollaaminen sen perusteella, että peli kestää kuutisen tuntia, mutta, kun Xboxin messias Halo 3 kestää saman verran niin lyhyydestä ei enään kukan sitten puhukkaan halaistua sanaa :rolleyes:
Korvaa sana "peli" sanalla "kampanja".

edit: nojoo
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 3

Pelattiin eilen kaverin kanssa loppuun vanhanaikaisessa telkkarissa ja kokemus oli hieno. Jotenkin vain tuntuu, että se toisiksi vaikein vaikeusaste olisi tyhmennetty ja vähintään yhtä helppo, kuin edellisten normaali. Ennen niin pelottavat ja siksi niin hienot Hunter-kohtaukset tuntuivat nyt naurettavan helpoilta... Ehkä olemme vain liian hyviä.

Ostimme pelin lähinnä splitscreen-peliä varten ja tuntuu että bungie yrittää estää meiltä senkin hauskan. Nimittäin muutama loistava pelimuoto tuntuu olevan rikottu. Aloitetaan Slayerillä.

Lähes kaikkea saa säätä, mutta ainoa pelin pisteytys-järjestely on pisteet. Missä ihmeessä ovat elämät? Ennen niin hieno kierrospohjainen elimination, missä kaikilla on yksi elämä ja viimeinen hengissä saa pisteen, on rampautettu tylsäksi tappomatsiksi. Nykyään saa spawnata niin paljon kuin kerkeää ja voittaja on ensiksi 5 pistettä saanut. Ennen oli pakko oikeasti hiippailla selvitäkseen, nyt pitää vain rynniä tylsästi.

Seuraavaksi valitusta territoriesista.
Uusi territories toimii niin että yksi joukkue hyökkää ja toinen puolustaa. Kun hyökkäävä joukkue saa territorion vallattua se lukkiutuu. Lukkoa emme saaneet poistettua, mutta saimme muutettua niin että kaikki "hyökkäävät" ja kun kaikki ovat vallattu, niin alkaa uusi erä, no ei ihan vanhan veroista, mutta melkein. Neljällä pelaajalla ei oikein joukkueita saa muodostettua, joten olemme aina pelanneet kaikki omaa joukkuettamme. Uusi Halo ei tätäkään sallinut, olisi muka pitänyt pelata 2v2-peliä, eihän siinä ole mitään hauskaa! Mielestäni vanha "kuka saa ensiksi 10min-peli" toimi ainakin neljällä pelaajalla paremmin, siinä kun oikeasti joutui taistelemaan omista mestoistaan, tuo lukkohomma on ihan tyhmä.

Säätöjen kanssa tappelimme vain noin 30min, joten kaikkia salaisuuksia emme varmasti sekavien valikoiden syövereistä paljasteneet, kertokaa siis jos jotenkin saisin luotua vanhat pelimuodot uudestaan.

Spiltscreeninä oikeastaan ainoa toimiva pelimuoto oli tylsä perus-tappomatsi, joten laitoimme 1kk live-korttimme käyttöön ja pelasimme kaikki tylsästi samalla nimellä tajuttoman lagisessa livessä. Tunnelma oli korkealla ainoastaan yhdessä 4v4-VIP-pelissä. Miksi tuo väkisin yrittää muodostaa 5v5-matseja? Kerran saimme 4v4-matsin vahingossa käyntiin ja se oli ihan mukavaa kun pystyi tehdä yhteistyötä...

Korjatkaahan virheeni väitteissä jos löydätte!
 
Vastaus: Halo 3

Janus sanoi:
Hexille: Kyllä. Ne ovat oikeasti osa maailmaa, kuten kaikki muutkin äänet. Peli on hyvä. Pidän Halo 3sta, mutta loppujen lopuksi tekninen toteutus vain ei ole tuota jeesuspelitasoa. Hyvä peli, ei messiaspeli. Hauska peli, mutta kävi niin, että pelailin tänään Ratchetin preview versiota... Ja kummasti AAA-pelien tekninen toteutus on vain noussut korkealle. Halo 3 on hyvä, mutta häviää pahasti kun verrataan toteutukseltaan vaikkapa Bioshockiin tai PS3n Ratchetiin.

Tässä en edes oikeasti nillitä muusta, kuin siitä, että pelin toteutus on hiomaton.

Äänissä voisi olla enemmän munaa, mutta jos television kaiuttimilla niitä kuuntelet, menetät joka tapauksessa kaiken laadun ja potkun mitä siellä onkin. Kun olin eilen yksin kotona ja nostin volan normaalia kovemmalle oli potkua ja tilantuntua ihan kivasti.

Tuo AAA-palvonta on sitä samaa logiikkaa, jolla arvostelujen loppuarvosana pitäisi laskea grafiikan, äänien yms. keskiarvona. Ja samalla logiikalla Wiille ei voi tehdä hyviä pelejä. "Kaikki asiat viimeistä huutoa" eli AAA-jeesuspeli-syndrooma unohtaa mikä on tärkeää ja mikä ei. Sillä saadaan mm. Heavenly Swordin hehkutusta, koska käytännössähän sillä annetaan ulkoasulla muita asioita anteeksi. Vähän myös epäilen onko Ratchet taaskaan muuta kuin peruskivaa (ja vähän tylsää) toimintaloikkaa. Ehkä se on määritelmän mukaan "AAA" ja onhan sitä varmasti kiva katsoa, mutta kun vastassa on uusi Mario, on aika helposti arvattavissa kumpaa tulee pelattua.

Monella tuntuu Halo 3:n grafiikasta nillittäessä unohtuvat, että ei ole realistista olettaa sen näyttävän yhtä hyvältä kuin kapeassa putkessa etenevä ja pienempää ja vihollismäärää käyttävä GeOW.
 
Vastaus: Halo 3

Onko vielä paljon pelattavaa kun olen nyt "find cortana" kohdassa, se on tosi rasittava, niitä örkkejä tulee sieltä niin vitusti, koko ajan pitää räiskii ja sit loppuu panokset
 
Vastaus: Halo 3

Juustokahvi sanoi:
Onko vielä paljon pelattavaa kun olen nyt "find cortana" kohdassa, se on tosi rasittava, niitä örkkejä tulee sieltä niin vitusti, koko ajan pitää räiskii ja sit loppuu panokset

Onhan se pelin loppupuolta. Tuossa tehtävässä ei kuitenkaan riitä pelkkä Cortanan löytäminen.......
 
Vastaus: Halo 3

Hex sanoi:
Monella tuntuu Halo 3:n grafiikasta nillittäessä unohtuvat, että ei ole realistista olettaa sen näyttävän yhtä hyvältä kuin kapeassa putkessa etenevä ja pienempää ja vihollismäärää käyttävä GeOW.
Joo, tuo tuntuu todellakin unohtuvan monilta. Muutenkin ihmetyttää, että kuinka moni grafiikasta valittaja täällä edes pelaa HD-ruudulla, sillä ainakaan itselläni ei ole mitään valittamista grafiikan suhteen. Kaiken lisäksi valaisuefektit ovat ehkä parasta mitä olen tähän asti nähnyt, esim. kun tullaan sisätiloista ulos jne. No, ehkä olen vain onnistuneesti säätänyt tv:n kuva-asetukset.
Äänetkin ovat tähän asti olleet ihan ok, vaikka hieman olisi kyllä tiettyjen äänien välillä voinut olla enemmän kontrastia.
Kampanja on tullut nyt pelattua läpi co-opina yhden kaverin kanssa ja vaikeustasona oli heroic, joka ei kyllä tuottanut juurikaan ongelmia, ei myöskään yksinpelissä, kun aloitin kampanjan samalla veikeudella. Legendarynakin tuli kampanja sitten eilen aloitettua, eikä co-opina pelatessa tuokaan tuottanut kauheasti ongelmia, ainakaan kahdessa ensimmäisessä kentässä. Toisaalta Haloja on tullut melko säännöllisesti pelattua viimeisten viiden vuoden aikana ja ykkönen sekä kakkonenkin tuli pelailtua legendarylla läpi juuri ennen tämän uusimman ilmestymistä, että oli varmasti iskussa. Eli tuosta voi pelin helppous johtua.
Haloa tämä on, enkä mitään muuta odottanutkaan, saatika tarvi. Kunpa työpäivä menisi nopeaa..
 
Vastaus: Halo 3

Tyttöystävä jäänyt näköjään Halo 3 cooppiin koukkuun, tyyliin ensimmäinen lause aamulla oli että "Jatketaanko Haloa?". :rolleyes:
 
Vastaus: Halo 3

Kaatuileeko jollain muullakin Halo 3?
Nimittäin mun peli jämähtää aina välillä (hyvin usein tosin samoihin kohtiin). Ruutu saattaa mennä pikselimössöksi ja jämähtää siihen, mistään napista ei tapahnu mitään. Tämä siis saattaa tapahtua jonku tietyn kentän samassa kohdassa monta kertaa peräkkäin. On meinaan aika rasittavaa. Muiden pelien kohdalla en ole huomannut samaa. Pelin levyssä ei ole naarmuja ja konsolikin on pari viikkoa sitten takuuhuollosta tullut. Olisin vain halunnut tietää onko muilla sattunut samanlaista?

Peli itsessään on ihan mainio, ei mitenkään uraauurtava, mutta hyvin tehty räiskintäpeli. Tietenkin lisäfiilistä tulee eeppisen tarinan jatkumisesta. Grafiikka on mun mielestä ihan mainiota kun ottaa huomioon, että ruudulla on tapahtumia samaan aikaan melko paljon ja osa alueista laajoja. Hyvä peli.
 
Vastaus: Halo 3

Nyt täytyy myöntää että ei säväytä. Pelattu noin nelisen tuntia ja kyllä vituttaa että piti tähän mennä tuhlaamaan rahojaan. :S Grafiikat ovat heikot, miljööt tylsiä, äänet munattomia.. moninpelikampanja pelastaa onneksi hieman.
 
Vastaus: Halo 3

Ei ole kaatunut Halo 3 vielä kertaakaan *koputtaa puuta äänekkäästi*.

Eilen verkkopelejä ja co-oppia. Suomalaisten kanssa taas kerran huippuviihdettä ja kun kaikki toimii ilman ongelmia, ei tästä voi olla pitämättä. Ehkä jotain pelimuotoja, kuten tuo aiemmin mainittu Zombie ei oikein iskenyt. Uudet kentät ovat hyviä, ja mönkkäristä tuli jo suosikkiajoneuvo - lanaaminen onnistuu myös tällä :D

Yhteistyömuoto pelasi myös mainiosti ja hämppäri saatiin kaadettua. Tänään käyty puhelinkeskustelu pelikaverin kanssa käytiin samassa muodossa, kuin olisi todella oltu "siellä". Tämä tuli huomaamatta ja pisti naurattamaan puhelun jälkeen. Yhteisiä, todellisen kaltaisia kokemuksia vaikka vain virtuaalimaailmassa.
 
Vastaus: Halo 3

Hex sanoi:
Äänissä voisi olla enemmän munaa, mutta jos television kaiuttimilla niitä kuuntelet, menetät joka tapauksessa kaiken laadun ja potkun mitä siellä onkin. Kun olin eilen yksin kotona ja nostin volan normaalia kovemmalle oli potkua ja tilantuntua ihan kivasti.

Tuo AAA-palvonta on sitä samaa logiikkaa, jolla arvostelujen loppuarvosana pitäisi laskea grafiikan, äänien yms. keskiarvona. Ja samalla logiikalla Wiille ei voi tehdä hyviä pelejä. "Kaikki asiat viimeistä huutoa" eli AAA-jeesuspeli-syndrooma unohtaa mikä on tärkeää ja mikä ei. Sillä saadaan mm. Heavenly Swordin hehkutusta, koska käytännössähän sillä annetaan ulkoasulla muita asioita anteeksi. Vähän myös epäilen onko Ratchet taaskaan muuta kuin peruskivaa (ja vähän tylsää) toimintaloikkaa. Ehkä se on määritelmän mukaan "AAA" ja onhan sitä varmasti kiva katsoa, mutta kun vastassa on uusi Mario, on aika helposti arvattavissa kumpaa tulee pelattua.

Monella tuntuu Halo 3:n grafiikasta nillittäessä unohtuvat, että ei ole realistista olettaa sen näyttävän yhtä hyvältä kuin kapeassa putkessa etenevä ja pienempää ja vihollismäärää käyttävä GeOW.

Osittain olen samaa mieltä tästä kaikesta. Kaikelle voidaan tehdä hyviä pelejä, mutta kun otat pelin ensimmäistä kertaa käsittelyyn, ja heti paistaa viimeistelemätön jälki silmään, niin ei kauheasti tuo vakuuta.

Menetän kyllä paljon noissa äänissä, ei siinä mitään, mutta samaan aikaan hyllystä löytyy TODELLA monta peliä joissa on paremman kuuloiset äänet. Tuo dynaamiset taistelujen äänet eivät ole uutta, tätä on käytetty jo X-Boxilla ja PS2lla.

Yritän tässä ajaa nyt sitä takaa, että ulkoinen asu Halo 3lla on jo nähty ja kuultu. Tämän generaation XO peleiltä odotetaan paljon enemmän, koska muut pelit ovat nostaneet riman korkeammalle. Pelinä Halo 3 on timanttia, muttei teknisenä toteutuksena.. Ja jos oikeasti ruvetaan arvostelemaan peliä, niin tekninen toteutus pitää ottaa huomioon.

Kuten sanoin, peli voi olla rautaa (pelaajasta riippuen) vaikka tekninen toteutus olisi kämänen, ja tämä on ihan normaalia (nimim: Wolverine's Revenge on yksi lemppareistani, ja sen pelin tekninen toteutus on perseestä). Jokainen pitää eri asioista.. Mutta myös pitää ymmärtää se, että tekninen toteutus on osa pelien audio-visuaalista loistoa (ja menetän tässä osan, ennenkuin saan veronpalautuksen). Näin ollen itselleni huonosti toteutettu collision detection on pitkä miinus pelin toteutuksessa (Narikon hiukset ja vaatteet, Halo 3n viidakko, uusilla koneilla vieläkin esiintyvä aseklippaus peleistä riippumatta, samoin jäsenten klippaus, kameran klippaus) ja niin pois päin. Mikään näistä ei tuhoa peliä pelinä, vaan kielii vain siitä, että pelin laaduntarkkailussa ollaan hätiköity.. Ja TÄTÄ näen Halo 3ssa hyvinkin paljon. Ei mitään mikä oikeasti tuhoaisi peliä pelinä ja kokemuksena, mutta itse pelin toteutus voisi vain olla niin paljon parempi että ihan oikeasti hirvittää.

HS ja H3 kärsivät samasta ongelmasta. Peliä on tehty niin hemmetin kauan, että näitä perustavan laatuisia virheitä ei oikeasti saisi enää näkyä. Toivottavasti tein oman kantani nyt selvemmäksi. Eilen kun kirjoittelin olin todella väsynyt.
 
Vastaus: Halo 3

Tuli tahkottua moninpeliä koko ilta, ja hieman yönkin puolelle. Tässä fiiliksiä.

Ensimmäisen illan jälkeen oli aika pettynyt olo, ei tämä ole Halo. Liikkumista oli selvästi muutettu. Master Chief tuntui todella raskaalta. Tähtääminen ei ollut yhtä nopeaa kuin aikaisemmin. Aivan kuin aseet painasivat parisataa kiloa. Pistin osan kyllä Call of Duty 4:n piikkiin, se on paljon nopeampi kuin Halo. Taitaa edellisten osien tapaan pyöriä 60fps? Kun Halo taas 30, joskus jopa hieman alle...

Eilen illalla se tuttu touchi löytyi, opin kentät, liikkuminen ei enää häirinnyt, löysin itselleni sopivan sensitivity-tason tähtäykseen (6) ja mikä tärkeintä, pelaaminen oli hauskaa! Mikään ei vituttanut. Pari kertaa tuli otettua oikein kunnolla pataan, ymmärrettävää kun leveli-systeemi ei vielä toimi. Jos vaikka kuukauden päästä pelaajat alkaisivat olla siellä omalla tasollaan?

Betasta taisi oikeasti olla apua, koska en ole pelannut vielä yhtäkään lagista matsia. Halo 2:ta pelanneet tietävät millaista tuskaa oli ajoittain löytää toimiva matsi. Mancannoniin ei jäänyt enää jumiin, aseet kantoivat kauas, warppailua ei pieniä lagipiikkejä lukuunottamatta ollut. Hienoa Bungie!

Matchmaking-systeemi toimii entistä paremmin. Kasataan haluttu määrä jengiä partyyn, lähdetään pelaamaan vaikka Team Slayeria, parhaimmassa tapauksessa n. minuutti on kulunut ja peli on jo pyörimässä. Koko ajan on karvan alle puoli miljoonaa pelaajaa kirjautunut Halo 3:een. Jokaiselta playlisteiltä löytyy vähintään se 5000 pelaajaa.

Valitettavaakin löytyy, nimittäin playlisteistä. Kenen idiootin ideana oli laittaa joka helvetin mappiin AR aloitusaseeksi. Jossain pienissä mapeissa se toimii, mutta Sandtrapin avarilla hiekkadyyneillä se on aivan toivottoman surkea idea. BR:t aloitusaseeksi. Toinen nurina tulee Big Team Battlesta, miksi se on vaan 6vs6? Ja vielä unranked. Okei, Bungie sanoi, että se nostetaan totuttuun tapaan 8vs8:aan kunhan pelinhakusysteemi ehtii pyörimään tarpeeksi ja spottaamaan ne hyvät hostit. Muuttakaa se samalla pliis rankatuksi. Nykyisellään se ei toimi, kun ei ole leveliä pitämässä mielenkiintoa yllä, voi quitata pelistä ilman mitään rangaistusta. Vai menettääkös siitä yhden pisteen EXP:aa?

Forgea en ole pahemmin testaillut, muutamaa satunnaista häröilyä lukuunottamatta. Videoiden ja screenshottien tallentaminen on kyllä mahtava keksintö. Voi kerskua kavereille hienoista tapoista, eikä pätkillä ole kokoakaan kuin muutama mega. Editointi on helppoa, kamerakulma on täysin valittavissa, voit jopa liikuttaa sitä kesken clippiä. Kaverille lähetettävä viestikin on hieno juttu, ei tarvitse itse kertoa videostaan, vaan systeemi ilmoittaa halutessasi kaverille uudesta videostasi.

Hienoa Bungie! Muutamia pikkukorjauksia kehiin ja olen täysin tyytyväinen.

Muutama screenshot:

Tappava isku selkään!

Piuuuuu...

...PAM!
 
Vastaus: Halo 3

Ai, jollain on käynyt hyvä tuuri ja ei ole lagia. Itsellä ainakin on erittäin usein. Ärsyttävää, kun tulee ammuttua haulikolla toista 4 kertaa selkään ja vielä lyönti perään ja mitään ei tapahdu. Sitten vihu kääntyy ja tappaa hetkessä.

Tulipas kokeiltua legendary-tasoa kampanjassa. Aikamoista tyhmyyttä jälleen kerran kehittäjiltä. Koskakohan joku oppii, että vaikeustasoa nostaessa voi nostaa vain AI:n kykyjä ilman, että niiden aseiden tehoa nostetaan ja kestävät reilusti enemmän osumaa. Ja toki omat AI-ukkelit ovat edelleen easy-tasolla. Kaikki niistä kuolevat tietenkin ekaan grunttiin, ettei vain ole mitään apuja. Sen vielä kestää, että kuolee jo ekassa radassa monia kymmeniä kertoja vihollisten aimbot-snipereihin, mutta muuten on aika turha vaikeustaso.
 
Ylös Bottom