Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Noniin, tulihan se sieltä! 1000/1000. Nyt vain odotellaan, mimmoisia kauheuksia ne kehittävät lisäsisällön saavutuksista. Hyrr durr.

DAWGYlennys.jpg


DAWGYlennys1.jpg


Jatkakaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Verenpainehan tuota Matchmakingia pelatessa meinaa nousta. Nyt äkkiä tuota betrayal-systeemiä muuttava päivitys kehiin!

Tulipa taas eilen otettua matsin alussa Banshee haltuun. Tämä on tietysti usein virhe, kuten muidenkin ajoneuvojen ja powerweaponien kanssa. Heti alkoi tiimiläisen DMR nakuttaa shieldejäni pois tasaista tahtia. Tätä jatkui varmaan sen viitisen minuuttia, mutta koitin kuitenkin pelata normaalisti ja listinkin läjän vihollisia. Hetken päästä ottaa läjäytin tuon bansheen vauhdilla kolmen vihollisen keskelle, josta tulikin kaksi splatteria. Rupesin ampumaan kolmatta kaveria kun kas kummaa, edessäni rupeaa hyppimään tämä oma DMR sankari ja siinä tilanteessa väistäminen oli myöhäistä. Eli oma sälli jäi alle ja kenkää tuli. Tämä DMR kaveri oli siis noin viisi minuuttia pelin alusta jahdannut vain ja ainostaan minua ja bansheetani. No hän sai selvästi kostonsa siitä ettei ehtinyt pelin alussa ottaa bansheeta itselleen..

Myös sniperin hakeminen tuntuu usein olevan kuolemantuomio (valitettavasti minulle annetaan harvoin mahdollisuus ensimmäisen petturuudeen jälkeen poispotkimiseen), kun kaverit räimivät niskaan. Myöskin ärsyttävää on saada juuri ylemmän esimerkin mukainen "jahtaaja" perään, joka juoksee loppupelin vain sinun perässäsi räiskimässä shieldejä pois. Tiimipeliä ja ketut.

Valitettavan paljon tuolta MM:n puolelta löytyy noita vatipäitä joille omat statsit on kaikki kaikessa ja jos matsin aseistus tai kartta ei miellytä, niin joko quittia, betrayta tai omien räiskimistä. No toivottavasti tuohon potkusysteemiin oikeasti tulee päivitys. Tällaisenaan ei juuri enää jaksa naurattaa.

Nyt on myös tullut vastaan tiimejä jotka vetävät armorlock-spammauksen vähän yli. Varsinkin team slayerissa on pinnalla trendi missä koko tiimi räimii täyslaidallisen kranaatteja, jonka jälkeen kaikki sukeltavat armorlockkiin. Sitten juostaan täydentämään kranaattivarastot ja sama uudestaan. Itse en saisi kovin suurta tyydytystä viettäessäni puolet pelistä nyrkki maassa ihailemassa omaa hahmoa kolmannesta persoonasta. Armorlockista poistumiseen samanlainen hidas tahmaus, kun ajoneuvojen kaappauksen jälkeen. Saattaisi ehkä vähän lieventää tätä huolestuttavaa suuntausta. Tuntuu että noin 75% pelaajista ei käytä muuta kuin armorlockkia..

Plasmakranaatit saisivat myös irrota ukemin, sprintin, jetpackin, camon ymym. seurauksena niin saataisiin plasmakranaatitkin täysin hyödyttömiksi. Nohnoh. Tokihan minulla ei ole mitään plasmakranuja vastaan (ehdottomasti Halojen hauskimpia aseita), mutta armorlock tekee näidenkin käytöstä vähän turhaa. Mielestäni stuck on stuck vaikka kuinka menisit hieromaan nyrkkiä betoniin.

Tulipa perus aamutilitykset, mutta ehkä vähän jopa aiheesta. Tällä hetkellä tuo matchmaking randomporukassa on todellista arpomista ja ehkä yksi viidennes (optimistinen arvio Halo-fanilinssien läpi) peleistä päättyy ilman quitteja tai yllämainittuja naurettavuuksia..
 
Vastaus: Halo: Reach

Terve taas, osaisikohan joku täältä auttaa?kun menen matchmaking osioon, niin tulee, että minulla ei ole open nattia... Miten saisin sen laitettua open natiksi :p, portit avattu ja unpn on käytössä, ja edelleen sanoaa samaa. Matsin tekemisessä kestää joku 10min.
 
Vastaus: Halo: Reach

Terve taas, osaisikohan joku täältä auttaa?kun menen matchmaking osioon, niin tulee, että minulla ei ole open nattia... Miten saisin sen laitettua open natiksi :p, portit avattu ja unpn on käytössä, ja edelleen sanoaa samaa. Matsin tekemisessä kestää joku 10min.

Ei taida olla oikea paikka kysellä täältä tota. Ei liity Halo Reachiin jos sulla ei ole portit auki modeemissa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ei taida olla oikea paikka kysellä täältä tota. Ei liity Halo Reachiin jos sulla ei ole portit auki modeemissa.

Kyllä pelin pelaamiseen liittyvistä ongelmista pelin ketjussa herranen aika saa puhua.

Itsekin itkin taannoin samaa, tosin tuloksetta. Ongelma tosin ei vaikuta nyt pitemmän pelailun perusteella minkään vertaa, sillä toveripelaajat löytyy ~15 sekunnissa ja tuo on tarpeeksi nopea tahti mulle. Peli lagailee ihan randomilla ja hostit vaihtuu joskus, mutten jotenkin usko että tämä on modeemin NAT-asetuksista johtuvaa. Tai mistä sitä tietää, en ole mikään ekspertti asian suhteen.

NAT-asetuksia pääsee säätämään ottamalla yhteyttä modeemiin. Katso modeemisi malli ja googlettele ohje. Siellä on yleensä joku NAT-osiokin josta sen saa halutessaan pois päältä. Itse kävin katselemassa, mutta vainoharhaisena internetin pöpöistä annoin NATin olla kuitenkin päällä. Se on tietysti eri asia josko sen saisi vain boksille aukaistua... hmm... täytyypä katsella.
 
Vastaus: Halo: Reach

Pleikkaripuolella on jonkinlaisia ohjeita tuon NAT:n suhteen, en tosin tiedä kuinka hyvin ne pätevät boksille: http://www.konsolifin.net/bbs/ps3-v...tion-3-verkko-frequently-asked-questions.html.

Minulla ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa tuon betrayal-systeemin kanssa. Kerran olen tiimikaverin potkinut pihalle matsista, kun kyseessä oli selkeästi tahallinen betrayal. Minut taasen on kerran potkittu pihalle. Tuolloin ammuskelin villisti tankilla, joten ihan omaa syytäni oli. Harvemmin noita betrayaleja tulee kuitenkaan harrastettua. Ja jos tuleekin, yleensä kyseessä on samassa partyssa pelaava kaveri, joten minkäänlaisia hätäpotkuja ei tule saatua tai annettua.
 
Vastaus: Halo: Reach

Arenan raadollinen pisteytys on tosiaan vielä viilaamisen tarpeessa, nykyisellään kun järjestelmä ei vain erota tiimijäseniä toisistaan, vaan kääntää ne toisiaan vastaan. Pisteet kun ovat riippuvaisia myös siitä, miten hyvin tiiminjäsenillä sujuu.
 
Vastaus: Halo: Reach

Mielestäni on hyvä, että voi antaa kenkää yhdestä team killistä. Halo 3:ssa ehkä vittumaisinta oli se että joku betrayaa snipun takia, eikä voi boottia.
 
Vastaus: Halo: Reach

jumaliste, ihan kuin H3:n moninpelisaavutukset eivät olisi olleet tarpeeksi surkeita, piti näköjään tällä eliten hyppyassasinaatiolla vetää oikein kunnon pohjat...
 
Vastaus: Halo: Reach

Tuohon paljon puhuttuun betrayal-tilanteeseen on tulossa muutoksia myöhemmin lokakuussa:

The second salvo for October will include the fix to the current betrayal booting system, bringing it back in line with Halo 3 (three strikes and you’re out), and it will also introduce some significant changes to the Firefight experience, including the removal of friendly fire.

Bungie.net : Bungie Weekly Update: 10/01/10 : 10/1/2010 3:43 PM PDT
 
Vastaus: Halo: Reach

jumaliste, ihan kuin H3:n moninpelisaavutukset eivät olisi olleet tarpeeksi surkeita, piti näköjään tällä eliten hyppyassasinaatiolla vetää oikein kunnon pohjat...

No toihan on helppo siinä toka vikassa kentässä. Saattaa kyl kestää et se onnistuu mutta se on hyvä paikka tehä se. Kannattaa laittaa vaikka heroic päälle, niin henki lähtee iteltä helpommin jos et osu siihen tyyppiin ja yiput maahan.

Mulla kusee noi saavutukset tässä 990/1000 mut näyttää vaan 965
 
Vastaus: Halo: Reach

No toihan on helppo siinä toka vikassa kentässä. Saattaa kyl kestää et se onnistuu mutta se on hyvä paikka tehä se. Kannattaa laittaa vaikka heroic päälle, niin henki lähtee iteltä helpommin jos et osu siihen tyyppiin ja yiput maahan.

Mulla kusee noi saavutukset tässä 990/1000 mut näyttää vaan 965

Parisenkymmentä kertaa nyt onnistunu tehdä tuo assasinaatio, mutta achievementtia ei vaan tule. Joku jekku tuossa lienee.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kun sä juokset ja hyppäät siitä kalliolta niin se juoksu täytyy ottaa pois päältä ilmassa tai tuota saavutusta ei saa koskaan. Ei se silti helppoa ole. Itsekin varmaan sain joku kymmenisen kertaa sen assasinaation ennen kuin kuului se korvia hivelevä achi plimpahdus.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kun sä juokset ja hyppäät siitä kalliolta niin se juoksu täytyy ottaa pois päältä ilmassa tai tuota saavutusta ei saa koskaan. Ei se silti helppoa ole. Itsekin varmaan sain joku kymmenisen kertaa sen assasinaation ennen kuin kuului se korvia hivelevä achi plimpahdus.

Meikäläisellä onnistui ekalla sellaisella yrityksellä kun siihen eliittiin osuin. Ilmeisesti kävi tuuri. :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Kun sä juokset ja hyppäät siitä kalliolta niin se juoksu täytyy ottaa pois päältä ilmassa tai tuota saavutusta ei saa koskaan. Ei se silti helppoa ole. Itsekin varmaan sain joku kymmenisen kertaa sen assasinaation ennen kuin kuului se korvia hivelevä achi plimpahdus.

Juu näin teen, ei silti natsaa. Buginen paska tämä achi
 
Vastaus: Halo: Reach

Hiisin kuvailema tilanne on kyllä kaikista vittumaisin. Se et joku jannu kokoaika naputtelee osumia mutta ei tapa nii varmasti ketä tahansa vituttaa. Laittais potkimisen toimimaan damagen mukaan. Jos jatkuvasti ampuu omia niin vois potkia kaverin pois pelistä eli ei tarvis tappaa et jonkun voi heittää ulos. Voi olla ehkä vaikee toteuttaa, mutta ois kyllä monessa tilanteessa hyvä systeemi.

Ja joku oikeesti toimiva systeemi quittareita vastaan. Vaikka matsin läpi pelanneet sais ihan reilun bonuksen credittei joka sitten vähän kasvais aina mitä useemman pelin pelaa putkeen ilman quittausta sekä kunnon rangaistus quittaamisesta useempi tunti huilia. Se on tietysti kyynel jos on paska netti joka pätkii kokoaika.
 
Ylös Bottom