Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Kerrassaan loistava peli tämä on !

Pistin tuonne "peliapu" puolelle hiukan kysymystä kyseisen pelin tiimoilta, toivottavasti saisi joltakin vastausta :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Asulymin tarkkuuskivääripolitiikka on saatanan hirveä. That is all.

En ymmärrä miksi helvetissä noiden sniputalojen katoille on pitänyt pistää oikein aidat ja kaikki. No jetpackien vuoksi tietenkin, mutta perseestähän se on silti, kun sinne pääsee loikkimaan ilmankin. Return to battlefield -kenttää vain suosiolla sinnekin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Jotenkin tuntuu että pelimekaniikka on jäänyt kymmenisen vuotta jälkeen kehityksestä.

Ai kun ei tarvi painaa "L1" jokaisen tapon kohdalla ja hyppiäkin saa vielä miten haluaa eikä löydy OHK-puukkoa? Mielestäni vain hyvä homma. Se, että peli ei kopioi täysin nykypäivän trendejä, ei tarkoita, että oltaisiin jäljessä. Se tarkoittaa, että edes jollain kehittäjällä on vielä pokkaa tehdä oma tuote.

Peli meni läpi muutama päivä sitten Heroicilla. Kampanja oli todella tasalaatuinen, yhtään paskaa kenttää ei ollut. Toisaalta varsinaisia huippukohtiakaan ei ollut paljoa. Sellainen tasavarma 8/10 kampanja. Ei sytyttänyt niin paljoa, että jaksaisi legendaryllä vielä pelata uudelleen, mutta ihan hyvä päätös kuitenkin Bungien Haloille. Kakkosen kampanja on edelleen paras. En vaan näe tuota Halon "sandbox-mätön" vetovoimaa, itse pidin kakkosen tiukemmasta menosta ja päälle vielä parhaat välivideot ja oikeastaan musiikkikin.

Moninpeliä en ole vielä paljoa pelannut, olisikohan n. 30-50 matsia varmaan. Pidän armor abilityjä todella hyvänä lisänä peliin. Eivät muuta pelin luonnetta niin paljon kuin pelkäsin, vaan tuovat vaan todella hyvän lisämausteen. Rekyylistä sen sijaan en pidä, tuo jotenkin liikaa randomia moneen tilanteeseen.

Mapit ovat aika tasaisia, jotenkin tuntuu sille, ettei yksikään tule nousemaan lähellekään klassikko-statusta. Onkohan kakkosen jälkeen kenttäsuunnittelija vaihtunut..

Kokonaisuutena moninpeli vaikuttaa hyvältä, mutta kuitenkin siltä, ettei se haasta kakkosen asemaa millään lailla parhaana Halona. Toisaalta olen pelannut niin vähän, ettei arvio voi olla kovinkaan tarkka. Tällaiset alkufiilikset kuitenkin. Ja luultavasti en jaksa pelatakaan kovin paljoa enempää, sen verran paska olen 360:n ohjaimen tatteja käyttämään. En vaan pidä niiden jäykkyydestä ja lyhyestä liikeradasta. Vituttaa, kun kuitenkin tekisi todella paljon mieli pelata moninpeliä huomattavasti lisää, mutta koko ajan joutuu taistelemaan ohjausta vastaan.:(

Tällä pelikokemuksella, mitä tähän asti on kertynyt, on peli yksinpeli + moninpeli sellainen 8,5/10 kokonaisuus. Hyvin mahdollista, että enemmällä peliajalla nousisi ysin luokkaan, mutta luultavasti ei kuitenkaan haastamaan Halo kakkosta millään tasolla.
 
Vastaus: Halo: Reach

Harvoin postailen foorumeille peleistä, mutta Reach ajoi tekemään poikkeuksen.

Kaikessa yksinkertaisuudessa Halo: Reach on kaikkien aikojen paras fps-peli! Pelin sisältö on niin hiottua että ei voi kuin ihastella. Peli on täyteen pakattu hienoja juttuja, mm. forge, teather ja firefight. Campaign on alusta loppuun hauska kuin mikä (co-oppina en vielä ehtinyt kokeilla)! Mapit uskomattoman laajoja ja vaihtoehtoja etenemiseen on useita.
Ainoat miinukset pelistä; ei dual wieldingiä(kuten halo 3:ssa), äänet ovat typerästi synkattu muuhun hälinään, eikä dialogin äänenvoimakuutta voi sätää yhtään ja dialogin textit ovat käytössä ainoastaan välivideoissa. Itse pelin ryminässä en kuule subbarin jylinän takaa mitään puheesta..

En ole mikään suurin Halo sarjan ystävä, enkä esim. Halo: warsia ole edes kokeillut. Muuten kyllä pelejä plakkarissa kohtuu paljon, kaikilta mahdollisilta alustoilta.

Halot asettaisin järjestykseen:

1. Reach
2. Combat evolved
3. ODST / 3
4. Halo 2
 
Vastaus: Halo: Reach

Tässä kun on viikonloppuna ehtinyt peliä kokeilemaan, niin voisi vähän summata ajatuksia.

Kampanja on yllättänyt äärimmäisen positiivisesti. Toiminta on pirun tiukkaa ja tekoäly on tuntunut saaneen roiman kohotuksen. Eliitit ja kumppanit laittavat aivan eri tavoilla hanttiin kuin kolmosen brutukset ja hommassa on niin sanotusti munaa. Todella viihdyttävää mättöä ja todistaa epäilijöille, ettei Halon kaava ole millään tapaa vanhentunut. Tätä tullaan pelaamaan vielä monesti toisin kuin monissa muissa nykyräiskinnöissä, joissa yksinpeli ei jaksa moninpelin rinnalla kiinnostaa yhtään.

Moninpeli toimii yhä edelleen kuin kolmosen vastaava (jossa matseja takana joku 1500), eli melkein kuin junan vessa. Korjattavaa ja twiikattavaa kuitenkin löytyy betankin jäljiltä, joten vielä ei voi täydellisestä puhua. Suurimmat valituksenaiheet liittyvät playlisteihin, joissa esiintyy muutamia outouksia. Itse olen nyt lähinnä BTB:tä näppäillyt ja suht usein esiintyvät Team SWAT ja BTB Snipers olisivat parempia ehkä vähän harvinaisempina herkkuina. Lipunryöstössä taasen tuntuu olevan kummallisia balanssiongelmia, jotka tosin voivat tasoittua, kun pelaajat oppivat pelin kikoille. Nyt tuntuu, että suurin osa lippupeleistä päättyy kylmään 0-0 tasapeliin, kun hyökkäävä tiimi ei pääse edes spawnistaan pidemmälle. Näin käy herkästi esimerkiksi Blood Gulchin uusioversiossa, jos hyökkääjien tankki tuhotaan heti alkuunsa ja puolustajat pääsevät tuomaan koko arsenaalinsa kentän toiseen päähän.

Firefight on omaan makuuni nyt sellainen kuin sen olisi pitänyt olla jo ODST:ssä. Omilla säädöillä FF muuttuu juuri sellaiseksi hassuttelukoneeksi kuin haluaa, eikä tarvitsee niin ruttu otsassa vääntää kuin ODST:ssä.

Nostalgioille kun näyttää ovea, niin onhan tämä nyt perhana paras Halo-peli tähän asti ja paras pelipaketti pitkiin aikoihin. Kiitos Bungie.
 
Vastaus: Halo: Reach

Nostalgioille kun näyttää ovea, niin onhan tämä nyt perhana paras Halo-peli tähän asti ja paras pelipaketti pitkiin aikoihin. Kiitos Bungie.

Tää juuri kummittelee useimmilla, onhan se jo aika objektiivinen totuus, että Riitsi on paras. (Halo)

Kunhan nyt saataisiin vielä ne tasapainotweakkailut.
 
Vastaus: Halo: Reach

Nyt jumalauta Snipers vittuun Slayer-pelilistalta! Tänäänkin meni pelit ihan vituilleen, kun porukan oli ihan pakko koko ajan äänestää sitä:mad:.
Tuleekohan jossain vaiheessa Double Cr Weekendit? Griffball vois olla ihan hauskaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Olen samaa mieltä snipersista. SWAT on ihan jees vaihtelua, mutta snipaaminen on niin paskaa ja tylsää. Koska tuo snipaaminen mahtaa mennä pois muodista kun tuntuu vieläkin olevan niin cool touhua. Itse olen melkein joka päivä pelannut siinä klo 11.00-15.00 ja onneksi sillon tuntuu olevan muitakin snipersin vihaajia linjoilla kun se saattaa tulla alle viisi kertaa kolmen tunnin aikana.
Ja varmasti heti huomenna tulee kokoajan kun menin noin sanomaan.:rolleyes:
 
Vastaus: Halo: Reach

Swatti on muuten ihan jees, vähän kuin insta-kill-Quakea Halo-flavorilla, mutta vain nopeatempoisissa ja intensiivissä mapeissa. Hemorrhagessa ja muissa suurissa kartoissa touhusta tulee pahimillaan Call of Duty mieleen, kun puskajussi istuu puun takana sihtailemassa. Toisaalta jos ei istuisikaan, niin överipitkältä matkalta roiskiminen arpapelillä on aivan naurettavaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

SWAT on minunkin mielestä hauskaa(paitsi BTB:ssa) ja sillehän on tulossa pian oma pelilistakin, joten sitä pääsee pelaamaan aina halutessaan ja se poistuu normilistoilta. Snipers taas on sellaista kuraa, ettei tee mieli enää pelata koko slayeriä, kun siellä ei mitään muuta tule.
 
Vastaus: Halo: Reach

Itse lähinnä räiskin menemään noissa BigTeamBattleissa ja kiroan joka kerta, kun porukka äänestää BTB-Swattia ja sniputtelua noissa isoimmissa mapeissa... Kumpikin tiimi istuu pensaissa ja ampuu yksittäislaukauksia kentän toiseen päähän...Uujee...

SWAT/SnipuSota ei omasta mielestäni oikein istu noihin BigTeamBattleihin, mutta perinteisessä 4V4-taistelussa se toimii huomattavasti paremmin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Swatti on muuten ihan jees, vähän kuin insta-kill-Quakea Halo-flavorilla, mutta vain nopeatempoisissa ja intensiivissä mapeissa. Hemorrhagessa ja muissa suurissa kartoissa touhusta tulee pahimillaan Call of Duty mieleen, kun puskajussi istuu puun takana sihtailemassa. Toisaalta jos ei istuisikaan, niin överipitkältä matkalta roiskiminen arpapelillä on aivan naurettavaa.

Täysin samaa mieltä. Mitä nyt oon SWATtia pelaillu, ainakin 3 matsia Hemorrhagessa, niin aika pas*atouhoa, siellä tyypit kykkii pensaissa ja joskus joku onneton sattuu menemään kalliolle, josta sen saa ammuttua...
 
Vastaus: Halo: Reach

Kaverilla aika tiukka autoaim. Kartan keskelle jetpackil, zoomi päälle ja nappi pohjaan :)

[video=youtube;_OQQOWkXxKk]http://www.youtube.com/watch?v=_OQQOWkXxKk[/video]

Edit: Joo sekä ampuu melko tiukkaa sarjaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

On sillä muutakin. Mun mielestä sillä ei edes ole jetpackia monessa kohtaa ja silti vetää niitä isoja loikkia.
 
Vastaus: Halo: Reach

On sillä muutakin. Mun mielestä sillä ei edes ole jetpackia monessa kohtaa ja silti vetää niitä isoja loikkia.

No eipä menny kauaa ku saatiiin tähänki xiitit mukaan. Toivottavasti bannivasara heilahtaa jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Eiköhän bungie korjaa tuollaiset uusissa päivityksissä.

Ihan hyvä että swat saa oman pelilistan, oli jo halo3 tylsää ja helpoin pelilista saada 50(yleensä swat 50 olivatkin ihan paskoja pelaamaan). Sniperillekin oma pelilista vaan ja Team salyeriin voisi kuulua vain norm. slayer ja slayer DMRs. Slayer prolle voisi tehdä oman pelilistan sillä sitä ei kukaan jaksa pelata yksin, radarin-ja callouttaamisen puuttumisen takia, jonka jälkeen peli muuttuu arpomiseksi kun pitäisi miettiä mistä niitä vihuja juoksee. Ihan hyvältä vaikuttaa, mutta koeviikon sekä poxin rikkoutumisen takia aika vähäiseksi jäänyt pelaaminen. Kenttiin tullut tutustutta ja ihan hyviä jokainen. Mielestäni ehkä hieman liian isoja suurin osa mapeista. Varsinkin kun pelannut tuhansia halo3 pelejä ja tottunut areenamaisiin kenttiin. Mutta eiköhän asia muutu, kun tätäkin pelaa sen 1000 matsia alkuun niin varmaan löytyy jo hyvä rytmi pelaamiseen. :cool:
 
Vastaus: Halo: Reach

Olen minäkin idiootti, en vaan tajua miten pääsen pelaamaan nettiin, joku osais laittaa pienen oppaan :dd
 
Ylös Bottom