Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Näin on. Legendarylla siihen sisältyy myös yksi erityinen minitehtävä.

Jos meinaat sitä jossa pitää mennä auttamaan buckia niin ei se ole vaikeustasosta kiinni. Mulla tuli se eilen easylla pelatessa.

Tuntuu olevan noita minitehtäviä useampia koska vielä eilenkin kun oli se viides läpipeluu menossa tuli sellanen jota en ollut vielä kertaakaan tehnyt.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kauan odotettu Halo korkattu eilen paketista, joten kai tännekin ketjuun uskaltaa pikkuhiljaa kurkkimaan.

Wanhalle Halofanille kampanja maistuu kyllä todella hyvälle jo parin ensimmäisen kentän jälkeen, vaikka mitään elämää suurempaa juonikuviota ei ole vielä käynnistelty. Hieno huomata, että audiovisuaalinen toteutus on vihdoin saatu tämän konsolisukupolven tasolle (etenkin äänet tekivät vaikutuksen), tosin pelin suurin viehätys tulee edelleen mahtavasti toimivasta tekoälystä ja hauskoista taisteluista. Tuttua Haloa siis.

Netissä tuli muutama matsi otettua (okei, yöhön asti se meni) ja tauon jälkeen tätä oli jo aivan ikävä! Henk. koht. Reachista taitaa tulla samanlainen kestohitti koneessa kuin H2:sta aikanaan! Ja edelleen olen sitä mieltä, että jokaiseen itseään kunnioittavaan konsoliräiskintään tulisi sisällyttää splitscreen ominaisuus myös netissä pelattaessa. Taisi olla hyvää tuuria, mutta yhtäkään quittajaa yms. ei sopinut samaan peliseuraan vaan kaikki matsit olivat tasaisia loppuun asti. SWATia viljellään liikaa omaan makuun slayerissa, mutta kait tuohonkin tottuu. Alustava arvio Halolasien takaa tarkkailtuna 10/10.

ps. ikävä tosin huomata Spartanien kunnon rapistuneen parissa vuodessa dramattisesti, pojat läähättävät pienen spurtin jälkeen pahemmin kuin koira kesähelteellä.
 
Vastaus: Halo: Reach

ps. ikävä tosin huomata Spartanien kunnon rapistuneen parissa vuodessa dramattisesti, pojat läähättävät pienen spurtin jälkeen pahemmin kuin koira kesähelteellä.

Ovatkin niitä paskempia kolmossarjan Spartaneita, jotka eivät kelpaa edes pesemään kakkossarjalaisten selkää. ;)
 
Vastaus: Halo: Reach

Ovatkin niitä paskempia kolmossarjan Spartaneita, jotka eivät kelpaa edes pesemään kakkossarjalaisten selkää. ;)

Totta! Ja tietysti loogisesti ajateltuna Spartaneiden kunto on vain noussut, koska tämän tapahtumat sijoittuvat ennen muita Halkoja. Tulipahan sekin epäkohta selvitettyä! :D
 
Vastaus: Halo: Reach

Tuli tuosta muuten mieleen että ihmiset ei vissiin tajua kuinka kauas tuo läähätys moninpelissä kuuluu ja sprinttailevat kokoajan. Jossain slayer prossakin jossa ei ole tutka käytössä kuulee jo hyvissä ajoin jos joku on takaa juoksemassa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ovatkin niitä paskempia kolmossarjan Spartaneita, jotka eivät kelpaa edes pesemään kakkossarjalaisten selkää. ;)

Harmi vaan että Spartan kakkossarjalaiset eivät oikein kestä osumia. Ainakaan jos Halo 2 & 3 on luottamista! :D

Toi assault rifle on kyllä meikäläisen lempiase, mutta tietenkin sen parina on toi Precission rifle (vai mikä sen Battle Riflen uusi nimi olikaan?). Jotenkin on vain tyydyttävää antaa mennä liipasin pohjassa assault riflellä jakaen oikeutta kaikkialle. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Tuli tuosta muuten mieleen että ihmiset ei vissiin tajua kuinka kauas tuo läähätys moninpelissä kuuluu ja sprinttailevat kokoajan. Jossain slayer prossakin jossa ei ole tutka käytössä kuulee jo hyvissä ajoin jos joku on takaa juoksemassa.

Toisaalta onhan siinä isompi mahdollisuus assasinointiin jos läähättää mutta juoksee nopeasti, verrattune siihen että on hiljaa mutta liikkuu samaa tahtia kuin vihukin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Mikäs quittaus vimma tänään mahtaa olla firefightin puolella. Onkohan vaan siitä daily challangesta kiinni kun pitää sillä target locatorilla saada 20 tappoa ja sitten kun ihmiset ei sitä saakaan niin lähdetään pois.
 
Vastaus: Halo: Reach

Siis mitä ihmettä. Juggernaut ja Infection on pelimuotoina sössitty. Juggernautin aseistukseen ei voi vaikuttaa vaikka sellanen valinta löytyy optioista ja Alpha zombien asetuksia ei voi muuttaa. Miksi ihmeessä nuo asetukset on otettu pois?
 
Vastaus: Halo: Reach

Ei helkkari :D Äsken kun pelasin Team head huntteria, niin päätin kämppii näkymättömänä sellasen palautus pisteen luona. Noh sinko tietysti löytys maasta ja se kädessä venailin. Sitte tulee yks vihu naaman eteen, ammun, vihu kuolee toisen oman snipun luotiin, minä taas onnistun tappamaan 3 omaa sillä raketilla :D. kenkää tuli sen team killin jälkeen :mad:
 
Vastaus: Halo: Reach

Ei helkkari :D Äsken kun pelasin Team head huntteria, niin päätin kämppii näkymättömänä sellasen palautus pisteen luona. Noh sinko tietysti löytys maasta ja se kädessä venailin. Sitte tulee yks vihu naaman eteen, ammun, vihu kuolee toisen oman snipun luotiin, minä taas onnistun tappamaan 3 omaa sillä raketilla :D. kenkää tuli sen team killin jälkeen :mad:

Tuossa tilanteessa nyt monotuksen vielä ymmärtää, mutta muuten ihmeen herkästi moninpelissä saa kenkää. Jos vahingossa ammut ensimmäisen omasi, niin on todennäköistä, että kenkää tulee. Varsinkin noissa tiimimatseissa se vaan jättä joukkoeelle alivoiman ja huonontaa tilannetta.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tuossa tilanteessa nyt monotuksen vielä ymmärtää, mutta muuten ihmeen herkästi moninpelissä saa kenkää. Jos vahingossa ammut ensimmäisen omasi, niin on todennäköistä, että kenkää tulee. Varsinkin noissa tiimimatseissa se vaan jättä joukkoeelle alivoiman ja huonontaa tilannetta.

Ihmiset tykkää olla poliiseja. Parempi olisi se että luoti tai vahinko kimpoaisi takaisin pelaajaan.

Täytyy sanoa että Firefight on tässä pelissä aika helkkarin hienoa, kun ei tarvitse pelleillä niillä suoraan sanottuna idioottimaisilla kalloilla. Se että peliä voi customoida näinkin paljon on vain plussaa koska hauskuus nousee (tästä voisi Epic myös ottaa mallia), eikä tarvitse kiristellä hampaita joiden ylimääräisten absurdien sääntöjen kanssa. Minua ei paljoa pisteet kiinosta, vaan se että pääsee riehumaan kunnolla. :)

Olisi myös hienoa jos pelissä olisi jonkinlainen kill-cam. Joskus sitä kuolee ihan selittämättömän helposti, enkä oikein ole varma edes miksi (siis yksinpelissä/firefightissa).
 
Vastaus: Halo: Reach

No niin tänään meni viimein sit legendarylla yksin läpi. Ei ollu loppupeleissä hirveen vaikea, mutta oli kuiteski muutamia kohtia missä meinas ohjain lentää seinään. Tuntu et kaverin kans kahestaan ku vedettiin co-oppina, niin oli vaikeempi ku yksin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ajattelin jo aikaisemmin kirjoittaa tästä, mutta nyt kolmannella kerralla oli pakko.

Eli siis kamppanjassa käy välillä niin, ettei välivideoissa kuulu ääniä kunnolla.
Esim. Ensimmäisellä läpipeluukerralla 8 tehtävän loppuvideossa kuului vain puhe, toisella pelikerralla sabrella lähdettäessä kuului vain yksi ääniraita ja kaiken huipuksi loppuvideossa kuului vain puhe ja krediiteissä ei kuulunut musiikkia.

Onko muilla käynyt samoin, ja jos on niin saako tuota korjattua mitenkään?
 
Vastaus: Halo: Reach

Noniin. Tänään tuli pelattua Reachi läpi. Aika uskomatonta, että tämän parissa viihtyi alusta loppuun todella tiukasti (kun taas Alan Wake on vieläkin kesken...). Kampanjana tämä on mielestäni selkeästi parempi kuin Halo 3:n. Ehkä pelkästään jo senkin vuoksi, ettei ole sitä helvetin floodia jota kyllä tuli inhottua enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Tapahtumat olivat tiukkoja, meininki oli hyvää ja kaikki kuoli. Kampanjan rytmitys toimi myös paremmin kuin Halo 3:n, vaikkakin jälkimmäisessä todella tiukkoja kenttiä löytyykin. Ehkä se johtuu siitä, että tietää miten tässä lopuksi käy tai sitten kyseessä on vaan parempi peli :).

Ainoa mikä jäi mietityttämään tässä on se, kun loppukrediitit ovat ohi niin siihen tulee hetkeks "7" näkyviin. Tai siis ainakin seiskan muotoinen kuvio (siis siitä jutusta mikä on esim. peliä ladatessa jne.).

Loppuun asti oli hyvä pakkaus. Tuo 2005 xboxi vaan ei tunnu pysyvän aina mukana, voin vaikka vannoa et netissä kun katselee joitain kohtia joutuubissa tai jossain, niin peli pyörii paremmin. Muutenkin esim. tehtävässä 4,6,7,8,9 oli sellaista diashowta koko peli, et tuli vanhat 386 ajat mieleen... Mutta helvetin kova peli.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ainoa mikä jäi mietityttämään tässä on se, kun loppukrediitit ovat ohi niin siihen tulee hetkeks "7" näkyviin. Tai siis ainakin seiskan muotoinen kuvio (siis siitä jutusta mikä on esim. peliä ladatessa jne.).

Bungien "numero/luku" on 7. Bungiella on mm seitsemän kohtaa sisältävä maailman valloitus SUUNNITELMA ja muutenkin kyseistä numeroa tai sen johdannaisi, kuten 2552 on viljelty aika laajalti kaikissa Haloissa. Siinä mitä mieleen juolahti, B.netistä lisätietoa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Berserker sanoi:
Se että peliä voi customoida näinkin paljon on vain plussaa koska hauskuus nousee (tästä voisi Epic myös ottaa mallia)

Taitaa olla vähän niin, että ei ole olemassa pelifirmaa miltä EPIC ei voisi saada parempaa mallia, kuin mitä omat räpellykset ovat viime vuosina olleet. Gears 1:n nettipeli oli jo kohtuullisen koominen tekele, mutta Kakkonen se vasta potin räjäyttikin.

Pari päivää on nyt yritetty tuota Reachin nettipeliä vääntää kun tarina meni läpi, mutta ei se vaan aukene. Pidän oikeastaan enemmän tuosta avaruusgrafiikka-lookista kuin mitä nykysodankäynnistä, mutta siihen se pitäminen sitten jääkin. Jotenkin tuntuu että pelimekaniikka on jäänyt kymmenisen vuotta jälkeen kehityksestä.

Tarinasta todettava uudelleen, että kyllä tässä pitää pelisarjan fani olla jotta kokisi pelin ja tarinan jollain tapaa erityiseksi. Muussa tapauksessa tällaiselle random Halo-pelaajalle kyseessä on vaisu, ellei jopa mitäänsanomaton tarina. Ääninäyttelijät oli ehkä suurin pettymys,todella vaisua touhua.

Kokonaisuutena lievä pettymys, kahdeksan miinus.
 
Vastaus: Halo: Reach

Taitaa olla vähän niin, että ei ole olemassa pelifirmaa miltä EPIC ei voisi saada parempaa mallia, kuin mitä omat räpellykset ovat viime vuosina olleet. Gears 1:n nettipeli oli jo kohtuullisen koominen tekele, mutta Kakkonen se vasta potin räjäyttikin.

Pari päivää on nyt yritetty tuota Reachin nettipeliä vääntää kun tarina meni läpi, mutta ei se vaan aukene. Pidän oikeastaan enemmän tuosta avaruusgrafiikka-lookista kuin mitä nykysodankäynnistä, mutta siihen se pitäminen sitten jääkin. Jotenkin tuntuu että pelimekaniikka on jäänyt kymmenisen vuotta jälkeen kehityksestä.

Tarinasta todettava uudelleen, että kyllä tässä pitää pelisarjan fani olla jotta kokisi pelin ja tarinan jollain tapaa erityiseksi. Muussa tapauksessa tällaiselle random Halo-pelaajalle kyseessä on vaisu, ellei jopa mitäänsanomaton tarina. Ääninäyttelijät oli ehkä suurin pettymys,todella vaisua touhua.

Kokonaisuutena lievä pettymys, kahdeksan miinus.

Nojoo, en meinannu sitä pelattavuutta. Vaan sitä että voi customoida pelikokemusta, säätämällä mitä vihollisia saattaa tulla, käänetäänkö kallot pois, jne...
 
Vastaus: Halo: Reach

Tarinasta todettava uudelleen, että kyllä tässä pitää pelisarjan fani olla jotta kokisi pelin ja tarinan jollain tapaa erityiseksi. Muussa tapauksessa tällaiselle random Halo-pelaajalle kyseessä on vaisu, ellei jopa mitäänsanomaton tarina. Ääninäyttelijät oli ehkä suurin pettymys,todella vaisua touhua.

Kokonaisuutena lievä pettymys, kahdeksan miinus.

Totean myös uudelleen että itse tykkään ja nautin pelistä kokonaisuutena vaikka en aiemmin ole millään tavoin tutustunut pelisarjaan.
Jopa siinä määrin että tämä Reach on innoittanut ottamaan selvää Halo saagan tarinasta. Pelien kautta tuota ei kuitenkaan kiinosta tehdä.
 
Ylös Bottom