Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Menet matchmakingiin ja sitten painat sieltä playlist kohasta vaikka teamslayer ja start matchmaking.
 
Vastaus: Halo: Reach

Alkuun meinasin, ettei nettipeliä jaksa juuri noiden SWATin ja Snipersien vuoksi, mutta onneksi Arena pelastaa. Ei tota perus-competitivea kyllä todellakaan jaksa hakea kertaakaan niin kauan, kuin nuo pelleilymuodot ovat osana sitä, eivätkä omina playlisteinään.

On moninpeli kyllä perhanan hyvän tuntunen ja paranee vain, mitä enemmän pelaa. Firefightia en ole testannu vielä kertaakaan, se pitäisi testailla jossain vaiheessa. En tiedä pätkääkään edes, millainen pelimuoto on kyseessä. Muuta kuin siis, että on käsittääkseni jotain co-opia.
 
Vastaus: Halo: Reach

Alkuun meinasin, ettei nettipeliä jaksa juuri noiden SWATin ja Snipersien vuoksi, mutta onneksi Arena pelastaa. Ei tota perus-competitivea kyllä todellakaan jaksa hakea kertaakaan niin kauan, kuin nuo pelleilymuodot ovat osana sitä, eivätkä omina playlisteinään.

On moninpeli kyllä perhanan hyvän tuntunen ja paranee vain, mitä enemmän pelaa. Firefightia en ole testannu vielä kertaakaan, se pitäisi testailla jossain vaiheessa. En tiedä pätkääkään edes, millainen pelimuoto on kyseessä. Muuta kuin siis, että on käsittääkseni jotain co-opia.

Arena nousee ainakin meikäläisen mielestä toiseen potenssiin, kun menee pelaamaan hyvin tunnettujen suomalaiskriitikoiden ja kavereiden kanssa. Ainakin Team Doubles on asteen taktisempaa, kun täytyy jatkuvasti joukkuetoverin kanssa puhua.

Firefightistä omia mietteitä sen verran, ettei se vielä ainakaan ole valloittanut läheskään yhtä paljon kuin ODST:n vastaava, mutta täytynee antaa sille aikaa ja useampi pelikerta, niin osaa paremmin sanoa mättääkö vain oma mielipide vai itse pelimuoto.
 
Vastaus: Halo: Reach

Arena tarjoaa mukavan tiukkaa pelaamista, mutta siihenkin liittyy joitakin ongelmia. Tällä hetkellä Arena käyttää kaavaa, jossa tappiossa menettää neljä prosenttia pisteistä muistaakseni. Tämä ei välttämättä kannusta tiimipelaamiseen vaan ruokkii enemmänkin yksilöitä. Yksilöpelaamisestahan tuossa on pohjimmiltaan kyse. Verkossa onkin jaettu jo ohjeita, kuinka Arenassa pärjää parhaiten. Esimerkki: Tiimikaverilla on sinko, vihollinen syö häneltä suojat pois ja kaveri pääsee juuri ja juuri suojaan. Mitä tulisi tehdä? No ampua hänet totta kai, varsinkin, jos kaveri on sinua ylempänä ratingin puolesta. Kuolema tiputtaa mokoman ratingia ja saat vielä kaupan päälle singon itsellesi. Onneksi Arenaa tulee pelattua kuitenkin kunnon tiimin kanssa, joten tällaisia ongelmia ei tule omissa matseissa.

Myös tuossa assistien laskemisessa on ilmeisesti jotain pientä häikkää. On joka tapauksessa hyvä, että systeemi tunnustaa assistien arvon pisteytyksessä.

Omat divisioonani on kultainen niin Team Arenassa kuin Doubles Arenassakin. Aluks olin Pronssia Doublesissa, mutta parissa päivässä väri kirkastui kultaiseen.

Firefightin fiilistä muuttaa merkittävästi tuo uusi tekoäly ja erilainen aseistus. Myös nuo ympäristöt ovat melko erilaisia verrattuna ODST:n vastaaviin, huomattavasti avoimempia.
 
Vastaus: Halo: Reach

Niin joo, tuo varsinainen arvostelukin tuli julkaistua: Halo: Reach - Arvostelu - XboxFIN. Päädyin viiteen tähteen pääasiassa verkkopelin ja -ominaisuuksien ansiosta. Perhanan koukuttava pelihän tämä on. En edes uskalla katsoa ja ynnätä Bungie.netistä pelitunteja. Lt. Colonel on enää noin 25 krediitin päässä, enkä ole mitään irstasta krediittifarmausta harjoittanut kampanjan puolella. Syylliset tuntekoot piston rinnassaan!
 
Vastaus: Halo: Reach

Lt. Colonel on enää noin 25 krediitin päässä...
Öööö... kun nyt saisi sen privatekin. :D
Tuli nyt sitten eilen pelattua ensimmäisen Haloni ikinä yksinpelinä läpi (easyllä, ei uskaltanut muulla kun kaikki outoa). Jälkikäteen viisasteltuna olisi ehkä kannattanut hieman kovemmalla vaikeustasolla pelata. Oman lisänsä minulle teki se että ei ollut tietoa vanhoista osista joten pääsin täysin uusilla silmillä peliä katsomaan.
Kyllä minä tykkäsin pelata tätä ja tarkoitus onkin vetää uudelleen jälkikasvun kanssa yhdessä hieman vaikeammalla tasolla läpi.
Aikaisemmat osat on myös hankinnassa jossakin vaiheessa.
Verkkopuolta en vielä ole kokeillut ja mitä täällä on annettu ymmärtää niin pitää kokeilla tai osa pelikokemuksesta jää puuttumaan.
Paavi arvostelussaan mainitsee että;
Niin riipaisevat rimanalitukset kuin huikeat huippukohdatkin jäävät uupumaan.
Tämä jäi itsellänikin päällimmäiseksi tunteeksi. Peli oli hieno pelata alusta lähtien, mutta mitään yksittäistä huippuhetkeä ei jäänyt mieleen eikä siis toisaalta mitään floppiakaan. Hyvä aloituspeli xbox maailmaan oli.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kertokaapa tyhmälle, miten tämän päivän "Bullet Proof" -challengen voi suorittaa, kun Firefight matchmaking antaa vaan yhden roundin pituisia pelejä? Ja voiko vaikeustasoon jotenkin vaikuttaa, vai onko se aina Heroic?
 
Vastaus: Halo: Reach

Kertokaapa tyhmälle, miten tämän päivän "Bullet Proof" -challengen voi suorittaa, kun Firefight matchmaking antaa vaan yhden roundin pituisia pelejä? Ja voiko vaikeustasoon jotenkin vaikuttaa, vai onko se aina Heroic?

Score attackissa (Score Attack ja Gruntpocalypse) on 5 rundia. Ja ne on aina Heroicilla.

Nowait, toimiikos tuokaan, kovasti kuuluu huutoa muilla foorumeilla että kyseinen challenge olisi rikkinäinen.

E: Taitaapi olla 3 peliä FF:ää kuolematta.
 
Vastaus: Halo: Reach

Score attackissa (Score Attack ja Gruntpocalypse) on 5 rundia. Ja ne on aina Heroicilla.

Nowait, toimiikos tuokaan, kovasti kuuluu huutoa muilla foorumeilla että kyseinen challenge olisi rikkinäinen.

E: Taitaapi olla 3 peliä FF:ää kuolematta.

Score attack on yksi rundi (5 wavea), kuten kaikki muutkin pelit. Ja nuo kolme rundia pitää saada yhden pelin aikana.

Custom puolella tuon voisi suorittaa esim. Firefight Classicissa, mutta kun vaatii matchmakingia. Joko bungie tekee ilmeisesti tänään Firefightiin lisää pelilistoja, tai sitten he ovat tyhmyröineet. Ei olisi ensimmäinen kerta.
 
Vastaus: Halo: Reach

Score attack on yksi rundi (5 wavea), kuten kaikki muutkin pelit. Ja nuo kolme rundia pitää saada yhden pelin aikana.

Custom puolella tuon voisi suorittaa esim. Firefight Classicissa, mutta kun vaatii matchmakingia. Joko bungie tekee ilmeisesti tänään Firefightiin lisää pelilistoja, tai sitten he ovat tyhmyröineet. Ei olisi ensimmäinen kerta.

Juu enpäs huomannut tuota "in a FF MM game". Eli rikkinäinen Challenge juu, piti vielä testata ja äsken rykäisin yhden Grindpocalypsen läpi kuolematta, ja nollaahan tuo näyttää.

Tulisikin se FF Classic tänään.
 
Vastaus: Halo: Reach

Selventäkää tyhmälle. Tätä FF ei voi ainakaan vielä pelata ODST versiona jossa on useampi setti, wavei ja rundei verkossa randomien kanssa. Eli puuttuu sellainen matchmaking vielä?
 
Vastaus: Halo: Reach

Ei tämmönen yksinkertaisesti ole kivaa. Teet pisteitä kerrankin matsissa ja sitten joku paskahousu juoksee keskelle vihollisia joita kaikki tulittaa singoilla ja kranuilla. Sitten lennät vittuun matsista. Mitä helvettiä Bungie?

Mitä helvettiä tuo matsien äänestyskin kun kaikki äänestää sitä paskinta ja quittaavat?

Hyvä peli. On.
 
Vastaus: Halo: Reach

Toisaalta tuohan on vaan idioottien pelaajien vika eikä bungien. Onneksi niitä fiksujakin on jotka oikeasti tajuaa jos betrayal oli vahinko eivätkä anna saapasta perseeseen. Sitten oli näitä jotka tahallaan tapattavat itsensä kaverin tulituksessa jotta voivat potkasta pihalle ja saavat sen aseen itselleen joka toisella oli.
Tuota jälkimmäistä taisi olla aika paljon sinä päivänä kun oli se "tee 20 tappoa target locatorilla" haaste.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ymmärretään. En vaan jaksa uskoa että tämmöisellä saadaan mitään aikaan. Monotan tasan taatusti jokaisen itse armotta. Äskenkin spawnasin jonkun eteen joka selkeesti tulitti vihollista. ***** että vituttaa tämmönen systeemi, mutta eipä siinä, laitetaan ilo eteenpäin!

Ehkä parempi tsekata mitä Bad Companylle kuuluu. Säästyy verisuonet ja muut pelaajat tältäkin vähältä :D
 
Vastaus: Halo: Reach

Ite boottailen vaan jos oli selvästi tahallinen teamkilli, eipä ne kolmetoistavuotiaat mitään opi vaikka MÄ en niitä booti, mutta on niitä tervejärkisiä muitakin netissä.

Toisaalta jos GT on joku "xXxIiTzMLGSNiP4hXxX" niin todellakin boottaan. :p
 
Vastaus: Halo: Reach

Niin joo, tuo varsinainen arvostelukin tuli julkaistua: Halo: Reach - Arvostelu - XboxFIN. Päädyin viiteen tähteen pääasiassa verkkopelin ja -ominaisuuksien ansiosta. Perhanan koukuttava pelihän tämä on.

Olipa muuten perhanan hyvin koottu faktat pöytään arvostelussa. Eipä tuohon juuri mitään voi lisätä.

Moninpeli maistuu aina vaan paremmalle. Toimiva ja koukuttava paketti. Helvetin hyvä peli, ei voi muuta sanoa.

Firefightia kokeilin pikaisesti ja en varmaankaan nähnyt kovinkaan "monipuolisesti" pelimuotoa, mutta joka tapauksessa tuollaisenaan se ei kyllä hirveästi houkuttele. Kaipaisin jonkinlaista hahmonkehitystä, levelihässäkkää tuohon, uusia kykyjä ja voimien kehitystä.. Vähän Resistance kakkosen co-opin tyyliin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Itse olen pari kertaa antanut saapasta. Ekalla kerralla oli team snipers matsi ja juoksin ovi aukon ohi ja tiimi kaveri ampui. Sitten menin uudestaan ohi ja taas se ampui. Sitten jäin oikeen seisomaan paikoilleni testatakseni ja eiköhän tämä sankari tule ihan viereen ja ammu hengiltä.
Toisella kerralla joku idiootti tappoi mut firefightissa siinä välissä kun odotellaan uutta vihollis aaltoa ja vaikka se ei mitään peliin edes vaikuta koska elämiä ei lasketa niin tuollainen lapsellisuus pistää vituttamaan ja potkasin pihalle.

Muuten on kaikki olleet selviä vahinkoja enkä ole potkinut ja viimeksi pari päivää sitten oli kiva huomata että jollain oli järkeä kun tuli meikäläisen snipan eteen juuri kun olin vetämässä liipasinta ja betrayal siitä tuli, mutta enpä saanut kenkää.
 
Ylös Bottom