Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo

Eikös se niin ole, että jos peli tukee PAL60 -moodia, niin sitä kannattaa käyttää. Koska kyllähän PAL60 on nopeampi kuin 50.

Itseltäni vain meni PGR -save käyttökelvottomaksi, kun vaihdoin vasta n. viikon pelaamisen jälkeen 60 -moodiin. Peli ei osaa lukea 50 -moodin tallennusta 60 -moodissa. Ja pyöritysnopeus on nopeampi. Sen huomaa ainakin kun ajaa nopeammilla autoilla, missä maisemat vaihtuu nopeammin.

Ja eiköhän tätä jokainen osannut odottaa: http://www.evilavatar.com/redirecte...17/pictures.htm?IMG=/EA/News/M38417/10969.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
mm. Quakehan on alunperin suunniteltu h+m-yhdistelmään nojaten, joten peli on täysin sen mukainen. samoin Haloa suunnitellessa on lähtökohtaisesti pyritty käyttämään X-ohjainta 100% hyväkseen - ja peli on, yllätys, yllätys, täysin sen mukainen.
näinhän se kyllä on, ohjauksen toimivuus on kiinni siitä minkälaista ohjainvehjettä varten se on tehty. ainakin halon ohjaus toimii erinomaisesti padilla, quake vastaavasti h+n-yhdistelmällä.
 
Ohjain sopii tähän peliin paljon paremmin kuin hiiri+näppis yhdistelmä. Xboxin liipasimien paineleminen ja tateilla liikkuminen on puolet parempi vaihtoehto.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
piirretään 4 kertaa?

ei halossa ole AA:ta, tai siis FSAA:ta (menikö oikein)

joten odotappas halo 2:sta jossa on tuokin =)

Kyllä Halo ihan varmasti jotain anti-alisointia käyttää,
ehkä se on 2x
 
mielestäni asia oli niin että missään xboxin julkaisupelissä ei käytetä minkäänlaista AA:ta. eli tulevaisuudessa on varaa parantaa entisestään
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut


mielestäni asia oli niin että missään xboxin julkaisupelissä ei käytetä minkäänlaista AA:ta. eli tulevaisuudessa on varaa parantaa entisestään


Aika ihme, jos ei käytetä. Meinaan ei noissa peleissä pahemmin näy rosoreunoja tai vilkkuvia tekstuureja.:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
hmm... saattaa pitää paikkansa... fsaa syö niin paljon tehoja (quincunx:kin vai mikä se nyt oli tuplaa tehontarpeen) että on pelintekijöiden kannalta edullisempaa tehdä enemmän polygoneja kuin vähemmän polygoneja ilman porrasefektiä... ja kun pelin pitäisi tukea vielä hdtv:täkin, vai pitääkö tuki olla pelissä itsessään..?
 
XBN lehden nro 2:ssa oli artikkeli "How combat evolved?", jossa kerrottiin mm. kuinka Halo tehtiin Xboxille suunnilleen nollasta vuodessa. Mitä veikkaatte; saiko Bungie kaiken irti xboxista?:p
 
Xboxin hardwaressa täytyy olla jonkinlainen antialiasointi joka vähetää tekstuurien vilkkumista. Tätä väitettä tukee se että isot polygonint eivät vilku yhtään, mutta (kaukana näkyvät) pienet polygonit vilkkuvat jonkin verran. Julkaisupeleissa ei ole FSAA käytössä joka vähetäisi myös sahalaitoja ja pienien polygonien vilkkumista.
 
Jos Halo olisi maailman paras peli, kaikien pelaajien päähän pitäisi asentaa saman-mielisyys-siru. Minun mielestäni se on perseestä vaikka olisi PS2:a! Rooli pelit ovat maailman parhaita pelejä - MINUN mielestä
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

Eri asia olisi ollut jos heppu olis selittänyt että "MGS2, GT3 yms. pleikka kakkosen pelit on paskoja ku Halo on paras ku yhes lehdes luki niin."
Kuulostaa ihan kassilta, mutta se vaan vetos suoraan itse konsoleihin
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto
Xboxin hardwaressa täytyy olla jonkinlainen antialiasointi joka vähetää tekstuurien vilkkumista. Tätä väitettä tukee se että isot polygonint eivät vilku yhtään, mutta (kaukana näkyvät) pienet polygonit vilkkuvat jonkin verran. Julkaisupeleissa ei ole FSAA käytössä joka vähetäisi myös sahalaitoja ja pienien polygonien vilkkumista.

Toi sun xboxin hardwaressa oleva "anti-alisointi" on mip-mapping
eivätkä kaikki pelit automaattisesti tue sitä

Peleissä esim. doa3:ssa ei sahalaidat yhtään vilku ja siinä näkyy, että jokin pehmentää reunoja selvästi.

Voihan se olla jollain muulla tekniikalla tehty, jota en tunne?
(tuskin)

ja Halossa en ole tekstuurien nähnyt kertaakaan vilkkuvan.
Doa3:ssa kylläkin vilkkuu/väreilee.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq


Toi sun xboxin hardwaressa oleva "anti-alisointi" on mip-mapping
eivätkä kaikki pelit automaattisesti tue sitä

Peleissä esim. doa3:ssa ei sahalaidat yhtään vilku ja siinä näkyy, että jokin pehmentää reunoja selvästi.

Voihan se olla jollain muulla tekniikalla tehty, jota en tunne?
(tuskin)

ja Halossa en ole tekstuurien nähnyt kertaakaan vilkkuvan.
Doa3:ssa kylläkin vilkkuu/väreilee.
Minä ihmettelenkin sitä miksi xbox pelit vilkkuvat niin vähän verrattuna ps2 peleihin. On aika vaikea uskoa että se olisi vain mip-mappauksen ansiota. Siksi epäilenkin että xboxin ja gc:n hardwaressa on jonkinlainen tekstuurin multi- tai supersamplaus joka poistaa pahimmat vilkkumiset.

Sahalaidat ei yhtään vilku? Vilkkuminen ja sahalaidat on ihan eri asioita vaikka molemmat aiheutuvat aliasoitumisesta. Katso sitä doa3:n cutsceneä jossa Christie (vai kukahan se olikaan) kävelee linnassa portaita ylöspäin. Tekstuurit eivät vilku mutta pienet yksityiskohdat vikkuvat aika pahasti.

Toi sun reunojen pehmennys on vain field blending jolla lomitetun tv kuvan parilliset ja parittomat kenttat miksataan yhteen häntimisen vähentämiseksi. Tuo voi näyttää 2xFSAA:lta mutta sitä se ei ole.
 
jos doa3 käyttää bi-linear+mip tai antisotropic ja halo antisotropic+mip... multi/supersamplaukset eivät ole tulleet tutuiksi, eivätkös ne kuitenkin ole pc-puolella jo (melkeinpä) peruskauraa? jos, niin mikseivät ne esiintyisi sitten xboxissa...
 
onks muuten kukaan pelannu haloo läpi legendaryllä? siitä saa erilaisen ja pidemmän lopetuksen, niin onko se sen arvoinen? en nimittäin pääse legendaryllä itse kuin keyesin puheille ja kuolen kolmannessa huoneessa =)... että kannattaako se tahkota toiseen kertaan vaikeimmalla?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Direc
onks muuten kukaan pelannu haloo läpi legendaryllä? siitä saa erilaisen ja pidemmän lopetuksen, niin onko se sen arvoinen? en nimittäin pääse legendaryllä itse kuin keyesin puheille ja kuolen kolmannessa huoneessa =)... että kannattaako se tahkota toiseen kertaan vaikeimmalla?
Ei sitä sen videon takia kannata, mutta kyllä se on ihan hauska pelata vaikeimallakin tasolla ihan huvin vuoksi... mutta se on ihan tarpeeks vaikee co-oppinakin, että kannattaa ehkä pelata kaverin kanssa se jos aiot pelata ja jos et jaksa pelata ni voithan sä ottaa sen videon netistä
 
no niin, läpi kaksinpelissä legendaryllä... ei se video oikein jaksanut palkita mutta tulipahan selätettyä peli :)... ei se ollu kaksinpelinä oikeestaan ees vaikee, toinen odottaa ja toinen tekee kamikazen :D.. respawn, vuoron vaihto ja taas mennään...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Direc
no niin, läpi kaksinpelissä legendaryllä... ei se video oikein jaksanut palkita mutta tulipahan selätettyä peli :)... ei se ollu kaksinpelinä oikeestaan ees vaikee, toinen odottaa ja toinen tekee kamikazen :D.. respawn, vuoron vaihto ja taas mennään...
Kaksinpelinähän se on tosiaan ihan iisiä, mutta jumaliste yksin se on ihan mahdoton. Jo heti 4. tehtävässä menee sormi suuhun meikäläisellä. (kunniaa kaikille jotka ovat onnistuneet pelaamaan legendarylla läpi yksin)
 
Ylös Bottom