Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronkka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Monikos on muuten lukenut tämän Peliportin Xbox-jutun läpi?

Jutussa törmäsin tälläiseen:
"Xboxin vakio-ohjain ei ole elementissään tämän pelin kanssa"

"Valitettavasti tosin Halo toi myös erään toisen ongelmakohdan esille, sillä kovimman toiminnan keskellä konsolin suorituskyky yksinkertaisesti hyytyi ja ruudunpäivityksen vauhti tipahti onnettomasti ala-arvoiseksi."

Myös ylemmässä puhuvat Halosta. Kuinkahan moni allekirjoittaisi tuon ylemmän väittämän? Itse en sillä pelkäsin todella paljon että ohjaus on ryssitty vielä lukemattomien arvostettujen pelisivujen/lehtien kehujen jälkeenkin ja yllätyinkin todella positiivisesti. Mitenkähän päin ovat poijat padista kiinni pitäneet...

Entäs tuo alempi? Puhuvatko yksinpelistä? Jos puhuvat niin ainakaan minä en moiseen ole törmännyt, moninpeliä en ole vielä kokeillut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Monikos on muuten lukenut tämän Peliportin Xbox-jutun läpi?

Jutussa törmäsin tälläiseen:
"Xboxin vakio-ohjain ei ole elementissään tämän pelin kanssa"

"Valitettavasti tosin Halo toi myös erään toisen ongelmakohdan esille, sillä kovimman toiminnan keskellä konsolin suorituskyky yksinkertaisesti hyytyi ja ruudunpäivityksen vauhti tipahti onnettomasti ala-arvoiseksi."

Myös ylemmässä puhuvat Halosta. Kuinkahan moni allekirjoittaisi tuon ylemmän väittämän? Itse en sillä pelkäsin todella paljon että ohjaus on ryssitty vielä lukemattomien arvostettujen pelisivujen/lehtien kehujen jälkeenkin ja yllätyinkin todella positiivisesti. Mitenkähän päin ovat poijat padista kiinni pitäneet...

Entäs tuo alempi? Puhuvatko yksinpelistä? Jos puhuvat niin ainakaan minä en moiseen ole törmännyt, moninpeliä en ole vielä kokeillut.

Halo NYKII PAL50 asetuksella, mutta EI NYI PAL60 asetuksella (paitsi 1-2 kertaa aivan vipoviimeisessä mapissa)
eivät pässit ole tajunneet pistää pal60:iä päälle.

ohjain soveltuu haloon varsin mainiosti kunhan siihen pääsee sisälle.

nämä siis meikäläisen mielipiteet (tosin tuo pal juttu on fakta, tuli testattua)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
"Valitettavasti tosin Halo toi myös erään toisen ongelmakohdan esille, sillä kovimman toiminnan keskellä konsolin suorituskyky yksinkertaisesti hyytyi ja ruudunpäivityksen vauhti tipahti onnettomasti ala-arvoiseksi."

---clip---

Puhuvatko yksinpelistä? Jos puhuvat niin ainakaan minä en moiseen ole törmännyt, moninpeliä en ole vielä kokeillut.


Allekirjoitan. Kohtuullisen lopussa, siinä Warthogilla ajelussa ainakin USA versio nyki ku horkkatautinen muutamassa kohtaa...
 
Halo nykii Pal60-asetuksella, eikä Pal50-asetuksella. Taisi kameli sekottaa, tai sitten ei :rolleyes:. Todellakin Halo nykii/hyytyy pahalaisesti lopun ajelussa, tosin siitä kohdasta on kokemuksia vain kaksinpelistä. Pitää kokeilla yksinpelinä joskus, jos noihin lopun viiden kenttään palaa vielä mielenkiinto takaisin.

Ohattavuus on erittäin onnistunut. Hiirtä ja näppäimistä en kaivannut (tai mitään muutakaan kapulaa), eikä PS2-fani kaverikaan pelatessamme co-opilla Halon läpi. Ohjattavuus on ehkä jopa parempi kuin Nintendo 64:n Perfect Darkissa ja Golden Eye:ssä. Botteja saisi vain olla. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Minä huomasin nykimistä pulse generator huoneissa sen jälkeen kun niihin oli kävellyt. Ei kyllä ennen. Vikassakaan tehtävässä en muilta kiireliltä ehtinyt nykimistä huomaamaan. Kävikö muuten kenellekkään muulle niin, että se loppuajelua edeltävä hissi lähti ilman chiefiä...? Tai siis että chief jäi siihen ja hissi meni läpi. Hieman raivostuttava bugi. Minulla kävi niin useasti.
 
Biisin nimi on "Hamsterdance". Muita metkoja väsäyksiä voi mennä kattomaan http://www.ibonk.com . Kaikkea Halon tutkimisesta Warthog Jumppailuun ja sun muuta glitchien etsimistä. Ja tietysti nro 1. Halo sivu http://halo.bungie.org , linkkejä monille sivuistoílle ja aina ajan tasalla, juoniselvityksiä, fani fiktiota ym...

EDIT: Okei, Hamster- tai Hampsterdance...molemmilla löytyy...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllähän sitä on kuullut että tuo viimeinen tehtävä olisi jollain lailla liian rankka XB:n raudalle, mutta itse uskon vian olevan aivan liian kiireisessä pelin valmistumisaikataulussa (kun se nyt piti saada USA:n julkaisuun myyntiin), eikä alunperin PC-pohjaista pelikonseptia ole täysin onnistuttu XB:lle sovittamaan (osittain varmasti myös MS:n keskeneräisen Developer Kitin takia), sillä HALO:n grafiikka - vaikka onkin hienoa - ei kuitenkaan ole aivan niin hienoa mitä muissa "hittipeleissä".

No, oli miten oli, Halo 4ever! :)
 
itse olen vasta hankkimassa haloa, mutta ostopäätös varmistui eräässä kaupassa missä pääsin aamuruuhkattomuuden aikaan hakkaamaan tunnin ajan demolevyä (halo, pgr, amped, wreckless jne). kyseessä on mainio peli jo tuon perusteella. kammosin tuota 'strategiapainotteinen' -sanaa peliin liittyen mutta onneksi oman puolen pässit osaa ihan ite ampua. hauskaa. peli..siis demo kolahti ku kirkonkello! mut jumpelauta jos ne on menny ryssiin pal-version... paskat mä sitä mitään ostanu, odotan että mä saan sen hyvityspaketin makro$oftilta...
 
Bugeja, joita olen Halossa huomannut pelattuani sen läpi Easylla: Ainakin jossain pelin keskivaiheilla kun menee hissiin ja käynnistää sitä, niin Chief jää jumiin. En pystynyt liikuttamaan koko äijää ja jos yritin, se vain välkkyi. Jotenkin onnistuin pääsemään pois siitä controlpanelin luota ja sitten kaikki oli taas normaalia.
Ja kyllä Halo totta tosiaan nykii vikatason ajelussa, sitä en kiistä minäkään. Eiköhän se ole sama vähän kaikissa versioissa luullakseni ja mua se ei haittaa, sillä peli on mainio. Tulevaisuudessa pelejä varmasti parannellaan kun nyt tämä on vasta alkua ja silloin bugeja voi päästä helpommin peleihin. Olen nyt viikon ollut tauolla, kun pelasin sen Easyn läpi. Illalla alkaa kunnon sota taas ja seuraavalla vaikeustasolla offcourse. Kunhan se MS lähettelee sitä tokaa padia, niin otan muijan kanssa kunnon kaksinpelit.
 
halo on ollut talossa jonkun aikaa ja oon pelannu sitä sinne 'sininen leijuva robotti' -kenttään asti, eikä ne kyl sitä käännöstä oo ryssiny. tai jos on ni se on niin vähästä et se ei näy... nykimistä ei esiinny pelin aikana käytännössä ollenkaan. jossain kentässä ammuin resident evilin näköstä örkkiä ihan läheltä haulikolla ni framerate tipahti puoleen noin 1/3 sekunniks ja kaksinpelissä halo-kentässä saataessa eka rakennus näkyviin oli havaittavissa pientä hidastumista, mutta kun piirtää kaiken tuplana niin ei se mikään ihme ole jos loppuu ruuti kesken. toisaalta: jos kone pystyy piirtämään kaiken tuplana (okei, nelinkertaisena), niin tehoja on kaiken logiikan mukaan jäljellä vielä vaikka kuinka ja paljon! ja yhdeksään gigaan mahtuu hervoton määrä hervottoman isoja kenttiä ja hervottomasti hi-q tekstureita ja hervottoman adrenaliinipitosta musaa!! ei haloa turhaan sanota xboxin parhaaksi peliksi..!! ja ohjauksesta vielä, ite olen (olin :D) parantumaton hiiri-näppis-friikki mutta xboxin ohjain ja halo ovat erittäin miellyttävä ja onnistunut yhdistelmä. kyllä siihen päivä meni, mutta nyt koko asiaa ei enää edes huomaa. quake III:n pelaaminen vastaavasti tökkii :p...
 
piirretään 4 kertaa?

ei halossa ole AA:ta, tai siis FSAA:ta (menikö oikein)

joten odotappas halo 2:sta jossa on tuokin =)
 
tarkoitin nelinkertaisuudella nelinpeliä yhdellä konsolilla. huomasin myöhemmin että moninpelikentät ovat kyllä melko lailla yksinkertaisempia ja pienempiä kuin pelikentät...
 
ohjauksesta:

*huoh*

huvittavaa, kun joillekin kanssapelaajille on mahdottoman vaikeaa ymmärtää hiiri+näppäimistö-yhdistelmän ja padin eroja pelimekaniikassa?

mm. Quakehan on alunperin suunniteltu h+m-yhdistelmään nojaten, joten peli on täysin sen mukainen. samoin Haloa suunnitellessa on lähtökohtaisesti pyritty käyttämään X-ohjainta 100% hyväkseen - ja peli on, yllätys, yllätys, täysin sen mukainen. pelien luonne muuttuisi suunnittelemattomalla tavalla jos ohjaimena käyttäisi jotain muuta vaihtoehtoa. tämän seurauksena tulos ei hyvin suurella todennäköisyydellä olisi kovinkaan edullista itse pelin nyansseille....

casual-gamerit taas vauhdissa.
 
Jep, näinhän se on. Ja siksi useimmat tähän FPS -pelit konsoleilla onkin flopanneet ja pahasti. Pelin tekijät eivät ole ymmärtäneet tarvetta suunnitella kontrolleja nimen omaan padille.
 
itse pelasin halon läpi PAL60 tilassa ilman että peli nyki (loppuajelua lukuunottamatta) *kertaakaan*, mutta kun taas vaihdoin pal50 tilaan kovissa tappelutilanteissa peli alkoi hieman nyksähtelemään.

joten kokeilkaa kummalla (pal50/60) pyörii paremmin, oma silmäni huomaa fps tippumiset todella herkästi ja tuolla pal60 tilalla ei siis todellakaan nykimisiä esiintynyt. poislukien viimeisen kentän hurjastelut.
 
Ylös Bottom