Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronkka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hmm... kumma juttu... mulla halo on nykässy tasan 1 kerran pelin aikana...

tietysti "save pointteja" ei lasketa mukaan...

ja toinen nykäisy tuli alkudemossa ku se äijä kävelee siin... tosin voiko tostakaan peliä syyttää? =)

25 fps? ei kyllä uskoisi... peli pyörii mielestäni paremmin kuin 25 fps... (vertailuna counter-strike 20-30 fps:llä)

noh jooh... turha tästä kiistellä...

maailmaparas peli ei ehkä ole... mutta ei IMHO paljoa puutukkaan =)
 
Tuosta padista pelaamisella vielä sen verran, että esimerkiksi N64:n Goldeneyessä padiohjaus toimi varmasti paremmin kuin se olisi näppis/hiiri-yhdistelmällä koskaan toiminut. Kuusnepan ohjain ja sen analoginen tatti toimi lähes täydellisesti shoottereidessa. Osuminen vaati kovaa harjoittelua sekä taitoa ja täydellisen touchin saaminen antoi sellaista tyydytystä, mitä pc:llä en ole missään fps:ssä kokenut. Hiiri/näppäin yhdistelemällä ampuessa ei yksinkertaisesti ole vastaavanlaista fiilistä, koska sillä osuminen on liian helppoa. Padilla osuminen on realistisemman oloista, sillä esimerkiksi headshotin saaminen on oikeastikin erittäin vaikeaa.

Xboxin padia en ole kokeillut, mutta mitä olen siitä lukenut niin kyllä se ainakin DualShockin voittaa fps-peleissä. Ja uskoisin kyllä, että osuminen on siistimpää kuin tulevassa pc-versiossa ja eiköhän se ohjaaminen muutenkin ole aivan riittävän hyvällä tasolla.

Kuinkas hyvä se Halon AI oikein on? Edgessä kuvailtiin sen olevan vaikeimmilla tasoilla yhtä älykäs kuin Half-Lifen AI välikuvissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Mitäs pahaa on kauniin ulkokuoren hehkutuksessa jos ulkokuori on kaunis? Ei kai ota lujille jos Xbox-peliä hehkutetaan? ;) Kyllä se nyt on niin että Halo oikeasti on hyvä peli, tietenkään se ei miellytä kaikkia, mutta ei tee niin mikään muukaan peli. Minua ei miellytä nykyset Final Fantasyt pätkääkään, mutta en silti kiistä etteivät ne varmasti olisi monelle todella loistavia pelejä.

Ja minkä tahansa toimintapelin pelaa läpi alle viikossa jos tarpeeksi käyttää tunteja, jotkut pelit jopa viidessä tunnissa.

Mä en edes jaksa enää alkaa postaamaan tänne Gamespotista rumien PS2-pelien kuvia...olen pahoillani Jopo. (itseasiassa Mace Griffin näyttää jo nyt varhaisessa vaiheessaan paremmalta kuin 90% PS2-peleistä...eli etsi joku parempi esimerkki. ;)

En tarkoittanutkaan yleisesti peliä vaan tuo antialiasoinnin puute näkyy aikas selvästi, eikös se pitänyt olla rautapuolen hoidossa joten sahalaitoja ei pitäisi olla?

Ja kävin testaamassa tuossa jotain rallipeliä, mutta siinäkin oli sahalaitoja ja ihan tavallista grafiikkaa, ei yllättänyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jopo
Ja kävin testaamassa tuossa jotain rallipeliä, mutta siinäkin oli sahalaitoja ja ihan tavallista grafiikkaa, ei yllättänyt.

Henkilökohtasesti olen sitä mieltä että käynti optikolla auttaa jos et huomannut Ralli Sportissa kuin ihan tavallista grafiikkaa. ;)

Vai mihin vertasit grafiikkaa? Uusimpien elokuvien tehosteisiin? No sitten ymmärrän. Vai ehkäpä PS2:n huippu-autopeleihin? Sitten grafiikka on kyllä kaikkea muuta kuin "ihan tavallista".

:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Tuosta padista pelaamisella vielä sen verran, että esimerkiksi N64:n Goldeneyessä padiohjaus toimi varmasti paremmin kuin se olisi näppis/hiiri-yhdistelmällä koskaan toiminut. Kuusnepan ohjain ja sen analoginen tatti toimi lähes täydellisesti shoottereidessa. Osuminen vaati kovaa harjoittelua sekä taitoa ja täydellisen touchin saaminen antoi sellaista tyydytystä, mitä pc:llä en ole missään fps:ssä kokenut. Hiiri/näppäin yhdistelemällä ampuessa ei yksinkertaisesti ole vastaavanlaista fiilistä, koska sillä osuminen on liian helppoa. Padilla osuminen on realistisemman oloista, sillä esimerkiksi headshotin saaminen on oikeastikin erittäin vaikeaa.
Mielipiteitähän nämä, mutta kyllä aika general opinion on, että 1st person räiskinnät hoituvat parhaiten hiiri + näppis yhdistelmällä. Ei oikein logiikka "aseilla ampuminen on oikeastikin vaikeaa, siksi kömpelö ohjaus" toimi, kun se oikea ampumisen vaikeus on aivan erilaista, kuin kömpelöstä tattiohjauksesta aiheutuva.

Itse olen pelannut mm. N64:n Goldeneyetä, Perfect Darka ja PSX:n Medal of Honoria. Joka kerta ohjaaminen on ollut ärsyttävän kömpelöä ja turhauttavaa. Halo on ensimmäinen peli, jossa pädi-ohjaus toimii hyvin. Eihän se ihan hiirellä tähtäämistä voita, mutta pääsee aika lähelle. Jotain merkittävää uutta Halon tekijät ovat keksineet, sillä ohjaus on selvästi parempi kuin kaikissa aikaisemmissa pädi-räiskinnöissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Been there, done that. Elikkä vanha juttu, mutta helevetin hyvä kuiteskin.
Perkeles. Tulipa taas oltua dorka.

Jätetään tuo nyt kuitenkin, kun kaikki eivät varmaan alkuperäistä nähneet ja edellisen ketjun perusteella linkki ei ollut paras mahdollinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Mielipiteitähän nämä, mutta kyllä aika general opinion on, että 1st person räiskinnät hoituvat parhaiten hiiri + näppis yhdistelmällä. Ei oikein logiikka "aseilla ampuminen on oikeastikin vaikeaa, siksi kömpelö ohjaus" toimi, kun se oikea ampumisen vaikeus on aivan erilaista, kuin kömpelöstä tattiohjauksesta aiheutuva.

Itse olen pelannut mm. N64:n Goldeneyetä, Perfect Darka ja PSX:n Medal of Honoria. Joka kerta ohjaaminen on ollut ärsyttävän kömpelöä ja turhauttavaa. Halo on ensimmäinen peli, jossa pädi-ohjaus toimii hyvin. Eihän se ihan hiirellä tähtäämistä voita, mutta pääsee aika lähelle. Jotain merkittävää uutta Halon tekijät ovat keksineet, sillä ohjaus on selvästi parempi kuin kaikissa aikaisemmissa pädi-räiskinnöissä.

Sitä en kiellä etteikö hiiri/näppis toimisi yleisesti ottaen parhaiten fps-peleissä, etenkin Quake-tyyppisiin slugfesteihin se sopii, mutta hiiviskelypeleissä minua ainakin häiritsee sen helppous.

Mitä ohjaukseen tulee, ihmettelen kyllä sitä miten voit laittaa GE:n PD:n ja PSX:n MOHin samalle viivalle . Mohin ohjaus oli todella könkkö, vaikkakin aivan siedettävissä määrin, mutta DualShock on vain sellainen ohjain millä ei koskaan pitäisi pelata fps:ää. Kuusnepan pädi on aivan toista maata.

Mitenköhän pelasti GE:tä? Käytitkö 1.1 vaiko 1.2 setupia. Useimmat ovat yllätyksekseni tyytyneet siihen mitä peli aluksi laittaa eli 1.1. Ikävä kyllä se ei ole lähellekään niin siisti kuin 1.2, jossa analogisella tatilla tähdätään. Enpä tiedä kuinka paljon sitten pelasit GE:tä, sillä siinä täydellisen touchin saaminen vaati melkeinpä päivittäistä "harjoittelemista", jonka jälkeen sitten moninpelissä jyvät kyllä erottuivat akanoista.

GE:n ohjaus ei todellakaan ollut könkkä tai turhauttavaa, jos vain sinulla oli siihen motivaatiota, sen sijaan kaikki DS:llä pelaamani fps:t ovat sitä enemmän täi vähemmän olleet, pelatessa tosimiestyyliin ilman autoaimia. Sen kanssa ei juuri harjoittelukaan auta.
 
Kaikkea sitä näkee...:D
Tulipahan puolivahingossa Tiltti katottua.
Antovatten 10 pistettä Haloolle ja kehuivat maasta taivaaseen tyyliin, jos olet ikinä räiskintä peleistä kuullut, osta tämä.
Pelin ainoa huono puoli, eli miinus, oli se että täytyy ostaa xbox...;)
Ja siinä olivat oikeassa että julkaisussa yöllä oli enemmän toimittajia kuin tavallisia taaperoita.
Tämähän nyt ei tietysti ollut mikään ihme kun koko tilaisuutta ei mainostettu käytännössä missään.
Toivottavasti joku markkinointiretku M$:ltä saa edes kenkää...:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Sitä en kiellä etteikö hiiri/näppis toimisi yleisesti ottaen parhaiten fps-peleissä, etenkin Quake-tyyppisiin slugfesteihin se sopii, mutta hiiviskelypeleissä minua ainakin häiritsee sen helppous.

Mitä ohjaukseen tulee, ihmettelen kyllä sitä miten voit laittaa GE:n PD:n ja PSX:n MOHin samalle viivalle . Mohin ohjaus oli todella könkkö, vaikkakin aivan siedettävissä määrin, mutta DualShock on vain sellainen ohjain millä ei koskaan pitäisi pelata fps:ää. Kuusnepan pädi on aivan toista maata.

Mitenköhän pelasti GE:tä? Käytitkö 1.1 vaiko 1.2 setupia. Useimmat ovat yllätyksekseni tyytyneet siihen mitä peli aluksi laittaa eli 1.1. Ikävä kyllä se ei ole lähellekään niin siisti kuin 1.2, jossa analogisella tatilla tähdätään. Enpä tiedä kuinka paljon sitten pelasit GE:tä, sillä siinä täydellisen touchin saaminen vaati melkeinpä päivittäistä "harjoittelemista", jonka jälkeen sitten moninpelissä jyvät kyllä erottuivat akanoista.

GE:n ohjaus ei todellakaan ollut könkkä tai turhauttavaa, jos vain sinulla oli siihen motivaatiota, sen sijaan kaikki DS:llä pelaamani fps:t ovat sitä enemmän täi vähemmän olleet, pelatessa tosimiestyyliin ilman autoaimia. Sen kanssa ei juuri harjoittelukaan auta.
Ei ollut tarkoitus asettaa mainitsemiani konsoliräiskintöjä samalle linjalle. Pointtina oli, että ohjaus on kaikissa ollut enemmän tai vähemmän kömpelöä. Halon ohjaus on selvästi parempi.

Onhan tapoja tehdä hiirellä ampumisesta realistisempaa (vaikeampaa). Onhan joissain PC-räiskinnöissä tehty ampumisen hajonnasta liikkuessa todella suurta. Vasta pysähtyessä pystyy ampumaan "nappi otsaa" laukauksia. Tapa on minusta huomattavasti parempi, kuin vaikeaa ohjausta vastaan tappeleminen.

En enää muista enää Goldeneyen tarkkoja näppäinkonfiguraatioita, mutta tokihan tähtääminen piti hoitaa analogitatilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
GE:n ohjaus ei todellakaan ollut könkkä tai turhauttavaa, jos vain sinulla oli siihen motivaatiota, sen sijaan kaikki DS:llä pelaamani fps:t ovat sitä enemmän täi vähemmän olleet, pelatessa tosimiestyyliin ilman autoaimia. Sen kanssa ei juuri harjoittelukaan auta.

Mielestäni Red Faction ja Half-Life toimivat DS:llä ihan hyvin. En ole kyllä Haloa kokeillut, mutta olen ihan tyytyväinen DualShockiin.
Toisella tatilla eteen-taaksepäin ja strafe, toisella tatilla tähtäimen liikuttelu. Ainakin minun keskushermostolleni sopii mainiosti :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Perkeles. Tulipa taas oltua dorka.
Noh, noh, ei sitä nyt ihan dorkan tasolle laskeuduttu :)

Mutta pitää kyllä sanoa, että Halossa on todella hyvin toteutettu tuo ohjaaminen, mutta en kyllä siltikään sanoisi niinkuin TiLT ehti mäläyttää, että peli on ainoa konsoli FPS, jossa ohjaus toimii. HALOO? Onkohan ne edes kuullut pelistä nimeltä GoldenEye? Osoittaa taas TiLTin ammattimaisuuden, vähän samallalailla, kun TiLTin väen oli pitänyt keksiä Halolle miinus, niin joku valopää keksi siihen laittaa: 'Pitää ostaa Xbox'.

Duh.
 
Kuinkas se ohjaus oikein toimii siinä(mikä nappi tekee mitäkin).
Esim. Max Paynessä Ps2:sella se ohjaus ei aivan ollut kunnollinen.
Tottakai hiiri+näppis toimii paremmin FPS:ssäs, mutta kyllä padilläkin maaliin osuu(ilman Maxin auto-tähtäystäkin).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lazybones
Kuinkas se ohjaus oikein toimii siinä(mikä nappi tekee mitäkin).

mites se meni...
Oikea tatti kääntelee katsetta, vasemmasta tatista liikutaan eteen ja taakse sekä streifataan. Oikeasa liipasimesta taisi ampua ja vasemmasta nakkaa granun ja niinpäin pois...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Mutta pitää kyllä sanoa, että Halossa on todella hyvin toteutettu tuo ohjaaminen, mutta en kyllä siltikään sanoisi niinkuin TiLT ehti mäläyttää, että peli on ainoa konsoli FPS, jossa ohjaus toimii. HALOO? Onkohan ne edes kuullut pelistä nimeltä GoldenEye? Osoittaa taas TiLTin ammattimaisuuden, vähän samallalailla, kun TiLTin väen oli pitänyt keksiä Halolle miinus, niin joku valopää keksi siihen laittaa: 'Pitää ostaa Xbox'.

Et voi olla tosissasi, sillä kai kuitenkin tiedät, että Tiltin kaikki peliexpertit ovat pelanneet pelejä kohta melkein kymmenen vuotta. Vähän respectiä kehiin siis.
;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Onhan tapoja tehdä hiirellä ampumisesta realistisempaa (vaikeampaa). Onhan joissain PC-räiskinnöissä tehty ampumisen hajonnasta liikkuessa todella suurta. Vasta pysähtyessä pystyy ampumaan "nappi otsaa" laukauksia. Tapa on minusta huomattavasti parempi, kuin vaikeaa ohjausta vastaan tappeleminen.

No joo, olen kyllä tainnut huomata mainitsemasi tähtäyksen esimerkiksi Operation Flashpointia pelatessa, mutta jotenkin se ei vaan ollut niin autenttisen tuntuista. Ymmärrän kyllä, että näppis/hiiri-yhdistelmä on toki paljon vaivattomampi, paljon helpommin opittavissa oleva ja se vieläpä toimii aina hyvin. Joitain fps:siä pelaisin kuitenkin mielummin hyvällä padilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Et voi olla tosissasi, sillä kai kuitenkin tiedät, että Tiltin kaikki peliexpertit ovat pelanneet pelejä kohta melkein kymmenen vuotta. Vähän respectiä kehiin siis.
No, sanoppa muuta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Henkilökohtasesti olen sitä mieltä että käynti optikolla auttaa jos et huomannut Ralli Sportissa kuin ihan tavallista grafiikkaa. ;)

Vai mihin vertasit grafiikkaa? Uusimpien elokuvien tehosteisiin? No sitten ymmärrän. Vai ehkäpä PS2:n huippu-autopeleihin? Sitten grafiikka on kyllä kaikkea muuta kuin "ihan tavallista".

:D

Lähinnä pelaan PC:llä johon noita pelejä nyt vertaan, eli on sitä PC:llä nähty paljon komeampaa jälkeä ralli peleissä kuin tuossa Ralli Sportissa. En sano että rumaa, mutta ei siis yllättänyt. No näistähän voi kiistellä maaliman loppuun asti, mutta odotin näkeväni jotain sellaista kun ekan kerran pelasin Rally Championship:iä Pc:llä (joka ilmestyi jo -99) jolloin silmät tippuivat päästä joten ehkä käynti optikolla auttaisi.

Tietysti ratakin oli siinä joku aavikko missä nyt ei mitään kummempaa ollut jos vähän helpottaa oloasi ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jopo
Lähinnä pelaan PC:llä johon noita pelejä nyt vertaan, eli on sitä PC:llä nähty paljon komeampaa jälkeä ralli peleissä kuin tuossa Ralli Sportissa.
Kertoisitko vielä missä pelissä?
 
Ylös Bottom