Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

niinhän se on, voi olla et aika monella jää kuitenkin tilaamatta tuolt sivuilt ku näkee tuon hinnan.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Taitaa olla
6 (kaksi vikaa aika pieniä joten periaatteessa viisi)
chaperteria tässä pelissä, eilen tuli aika tavalla hakattua ja ennen läpäisyäkin olen jo koittanut parantaa aiempiani joten mitä luultavammin tämän pelin voi päästä helpoimmalla vaikeusasteella päivässä läpi, nuo bonus sisällöt ja niiden avaus (joka kannattaa ainakin jos vaikka Home:n "achievementejä silmällä pitäen.)

jopa manuaalissa lukee että pelin kerran läpäistyään avautuu sitten tuo Hell moodi joka on varmaankin aika paljon vakeampi kuin normaali. Normaalikin on paikoitellen ok haastava vastuksissa vaikka maksimissaan vain muutaman yriteksen on vienytkin (ei lähellekään NInja gaidenin haastavuutta) mutta jos näistä halajaa saada myös kolme merkkiä (kerätään hyvällä pelaamisella ja erikois ruukkuja rikkomalla) niin niihin voi kuluttaa jonkin verrankin aikaa.

Tänään varmaan tulee läpäistyä peli kuitenkin kyseinen peli tuolla normaalilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Viper7 sanoi:
Taitaa olla X chaperteria tässä pelissä

Kyllä niitä se
6
chapteria oli =).

Tuli tuokin mentyä sitten perjantaina aika lailla yhdellä istunnolla läpi (kolmen maissa päivällä aloitin ja neljältä yöllä lopettelin), mutta minkäs teet kun oli niin pahuksen hauskaa ja addiktiivista touhua =D. Vaikka tuo sen 70 pyöreästi maksoikin niin joka sentin arvoinen on ainakin itselle. Heti ensikäteen pitää kyllä kehua tuota liikkeentunnistusta pelissä. Sen oppi harvinaisen nopeasti ja sen jälkeen se oli mitä mainiointa ajanvietettä (Kain kanssa pelaaminen oli jopa tavallaan hienompaa, ja helposti tuli liikkeentunnistuksellakin kaikki glyphit kerättyä niistä =P ).
Iso kiitos myös bossien lievästi vinksahtaneesta mielentilasta. Harvoin on saanut nauraa näin makeasti.
Vaikea tästä tekstistä on olla tekemättä mitään ylistyslaulua, kun niin hyvin kuitenkin HS lunasti ne odotukset mitä itsellä oli.

Mutta joo, nyt ei tule enempään sanoja mielestä ulos niin tiivistetään asia näin: Mielestäni Heavenly Sword pitää sen minkä lupaa takakannessa eli eräänlaisen kesän hittileffan kokemisen. Ainakin olen kokenut tähän asti parhaan pelikokemukseni PS3:lla ellei mitään muuta =).

Ja vielä innolla metsästämään ne puuttuvat 10 glyphiä ja sitten voisikin ehkä kurkkailla tuota Hell modea.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Hell modea on tullut paukuteltua nyt hetken verran ja olenkin nyt siinä eräässä
Käärme bossissa
Haastavaa kyllä on, ja vaikeimmat kohtaukset ovat vasta edessä.

IGN:nään meni kyllä seiskansa takia luottamus täysin, ja pelaajaan nyt ymmärrän hieman paremmin kun sen verran kriittisiä arvosteluja heillä.

ehdottomasti sen ysin ellei kympin tekelehän tämä on, hyvin god of war mainen fiilis koko pelin läpi (eli ennen kuin se on läpi se pitää otteessaan vahvasti) ainoa negatiivinen puoli pelissä on tuo lyhyys jota toivoisi lisää (onneksi hell mode vaikuttaa paikkaavan tätä jonkin verran samoin nuo kerättävät merkit ja jos peli myy niin dowloadable contenttia on tulossa)

IGN:nän suustaan valuttavaa paskaa kontrolleiden huonoudesta kun vihollisia on useampia voi heittää saman tien metsikköön sillä se tuo vähän taktiikkaa peliin lisää ja antaa kaukohyökkäyksellekin jotain tarvetta sillä se hyvin käytettynä auttaa pitämään yhtäaikaa hyökkäävien vihollisten määrän vähäisempänä. Yhtä hyvin ellei paremmin nuo kontrollit toimii tuossa satoja vastaan taistellessa, countier on vain vähän hankalampaa kun joutuu valvomaan useaa henkilöä samaan aikaan, mutta tätä voi hepottaa yllä mainitsemallani kaukomatka hyökkäyksellä.

Myös tuo Puhan kommentti tuosta tavaroiden heittelystä on paikoitellen vähän kysymys merkki, eihän nuo viholliset paljoa aikaa anna noiden nosteluun ja heittelyyn, mutta siihen on syynsäkin,
heitetty puukko on yksi kuollut vihollinen jonka hyödyntäminen erityisesti hell modessa on hyvinkin tärkeää, näiden paiskominen kannattaa kuitenkin jättää rauhallisempiin tilanteisiin sekä niillä kannattaa vähentää vaarallisimpien vihollisten lukumäärää ennen kuin viholliset saapuvat lyöntietäisyydelle.
Esim: ensimmäisessä vastuksessa jossa kirves ukkoja ja rivisotilaita hyppää alas vihollis genraalin käskystä on hyvinkin helpottavaa pyrkiä poistamaan puukon/miekan heitolla kakski tai edes yksi kirves miehistä, muutoin kyseiset vastustajat voivat vähentää narikon elinvoimaa hyvinkin nopeasti : )
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Onkos muuten kolme tähteä kuinka haastavaa saada noissa tehtävissä? Ja mistä nuo tähdet riippuvat? Vaikuttaako tyylikkäästi pelaaminen siis nimenomaan niihin?

Ei helvetti kun on ihan mieletön polte päästä pelaamaan. :D

Ne IGN:n kommentit nyt oli aika turhia kauttaaltaan. Eri tilanteissa pitää olla eri ratkaisut, nimenomaan. Jos tulee miljoona vihua eri stanceilla, niin silloin joko reagoi siihen, kuka ekana hyökkää ja vetää counterin tätä vastaan (jolloin ei siis itse ota damagea niiltä muilta vihuilta, jotka hyökkäävät) tai sitten väistää tai käyttää range stancea tai jotain muuta tilanteeseen sopivaa liikettä. Vähän sama kuin Ninja Gaidenissa voi välillä joutua kolmen vihun combottamaksi ilman mitään mahdollisuutta tehdä näiden liikkeiden välissä mitään. Sitten alkaa syyttämään peliä epäreiluudesta ja "rikkinäisyydestä" kunnes tajuaakin, että tilanne olisi ollut estettävissä pelaamalla eri tavalla eikä antamalla sille ensimmäiselle viholliselle mahdollisuutta aloittaa tuota combotusta.

Tavaroiden nostelu on nopeamaa, kun painaa X:ää pohjassa samalla kun juoksee tavaran luo. Nariko ottaa ukemilla tai jollain vastaavalla kuperkeikalla tavaran haltuun ja se on heti heitettävissä. Voi olla, että tämä on yleistä tietoa, mutta itse en tiennyt alkuun tästä mahdollisuudesta lainkaan, vaan juoksin aina tavaran luokse ja sitten painoin X:ää, jolloin kävi usein niin, että vihu oli jo ehtinyt hyökkäämään niskaan.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Onkos muuten kolme tähteä kuinka haastavaa saada noissa tehtävissä? Ja mistä nuo tähdet riippuvat? Vaikuttaako tyylikkäästi pelaaminen siis nimenomaan niihin?

Kyllähän nuo suhteellisen helposti on hankittavissa. Ellei heti ensimmäisellä niin melkeinpä jo toisella kerralla. Se riippuu lähinnä siitä miten monta iskua saa vihollisiin perille ennen kuin ottaa itse hittiä tai komboketju katkeaa (eli ei tietyn ajan sisällä hakkaa vihollista). Kain kanssa on jonkin verran helpompaa kun voi ampua jo kertaalleen tapettuun viholliseen toisen nuolen jolloin kombo kasvaa ja voi sillä paikata niitä tyhjiä hetkiä kun ei näy vihollisia. Mutta ei itselle ole vielä tullut vastaan kohtia joissa olisi erityisen vaikea hankkia niitä kolmea tähteä (tosin puuttuu vielä muutama). En mene sanomaan onko siitä jotain erityistä hyötyä jos yhdistelee erilaisia liikkeitä. En ainakaan itse huomannut sen vaikuttavan (toisaalta en kiinnittänyt juuri huomiotakaan tähän).
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrukselle vielä tiedoksi että ihan hyvä siirtymis ero on Normal -> Hell vaikeus asteilla. EI tuo mitään mahdotonta ole ollut ainakaan vielä, toki kusi sukassa odottaa minkälainen on esim viimeinen vastus tai se taistelu jossa on tuhansia vihuja kentällä samaan aikaan.

EI siis mitään todella helposta -> mahdottomaan. Vihollis määrät vain kasvaa (tai ainakin siltä tuntui jo ekassa tehtävässä) sekä Nariko ottaa kaksi kertaa normaalia enemmän vahinkoa (countier on hyvä olla hallussa, tai sitten muut jipot) että ihan rauhaisin mielin helvettiä läpäisemään vain :)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Noita ekstroja siis avautuu tyylipisteitä keräämällä. Pisteitä saa (enemmän) muutamalla eri tavalla. Ensinnäkin riippuen siitä, kuinka hyvin onnistuu QTE-kohtauksissa. Kämmää -> vähemmän pisteitä. Täydellisistä "killer counttereista" saa enemmän pisteitä kun huonommin ajoitetuista ja heikommista vastahyökkäyksistä. Ja sitten on käsittääkseni juuri kombottaminen; mitä vähemmän ottaa itse vahinkoa ja mitä sujuvammin sitä jakaa vihollisiin, sitä enemmän saa pisteitä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Piste systeemi on kyllä toimiva sen täytyy myöntää, tyylikkäästä pelaamisesta saa ensimmäistä kertaa kunnolla pisteitä mutta parissa vastuksessa tämä kuitenkin tuntui lähinnä taistelun tahalliselta viivyttämiseltä.

Whiptail hyvä esimerkki tästä, kyseistä bossia kun joutuu vääntämään jo pidemmän aikaa nuo 3 merkkiä saadakseen -_-"
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Peli vetästy läpi ja arvostelu kirjoitettu. Ajattelin kirjoittaa vielä muutamia ajatuksia pelaamiskokemuksesta, ihan subjektiivisesta näkökulmasta.

Itse en ollut missään vaiheessa aivan älyttömän innoissani pelistä. En ole pelannut koskaan Devil May Cryta, Onimushaa enkä Ninja Gaidenia. God of War tuli hakattua läpi, ja onhan se täyden kympin peli, mutta siltikään HS:n screenshottien ja pelivideopätkien näkeminen ei aiheuttanut mitään älyttömiä säväreitä. Olipahan yksi sellainen "varmaan ihan kiva" -nimeke Lairin, Warhawkin ja Killzone 2:n joukossa, mutta ei odotuslistalla läheskään niin korkealla kuin Ratchet&Clank, Assassin's Creed tai Uncharted.

Pelin arvostelukappale tipahti postilaatikkoon torstaina, ja pikaisen tyyppauksen jälkeen totesin, että onpahan julman tyylikäs alku, pelaaminen on ihan kivaa napinhakkausta ja välivideot ovat ehkä hienoimmat ikinä. Vähän toista tuntia tuli testailtua, sitten tuli muuta tekemistä ja peli jäi odottamaan seuraavaa päivää.

Perjantaina aloin sitten mättää joskus kahdeksan kieppeissä. Seuraavaksi kello oli yksi, peli loppu ja pää tyhjä. Toinen kierros oli pakko aloittaa heti seuraavana päivänä, muuten koko viikonloppu meni jonkinlaisessa leijuvassa tilassa.

Heavenly Sword ei vastannut mitään peliä, mitä aikaisemmin olen pelannut. Se on lähes puhdasta täydellisyyttä. Jälkitunnelmaa voisi verrata siihen, kun seisoin Pariisin Pantheonissa tuijottamassa Foucault'n heiluria tai kun sain luettu Orson Scott Cardin Kuolleiden puolustajan tai kun Ilmestyskirja Nyt päättyi ja jäin hetkeksi vain tuijottamaan tyhjää valkokangasta. Seesteinen tyytyväisyys tai jonkinlainen katarttinen tila kuvaa ehkä parhaiten mielentilaa HS:n pelaamisen seurauksena. Taideteoksethan ovat vuoropuhelua teoksen ja katsojan välillä ja Heavenly Sword puhutteli minua.

Pelin kesto on herättänyt paljon keskustelua, ja onhan se lyhyt. Jos kuitenkin vertaa kuutta tuntia jatkuvasti eteenpäin kulkevaa ja intensiivistä kerrontaa kahteenkymmeneen tuntiin pelkkää Oblivion-porttien sulkemista, niin molemmille on sijansa minunkin pelihyllyssäni, mutta ensimmäinen ei käy missään vaiheessa vähääkään puuduttavaksi. Puolet pidempi Heavenly Sword ei enää välttämättä olisi kympin peli.

Mistä päästään itse arvosteluun. Teksti on yksi asia, numero toinen ja subjektiivinen kokemus kolmas. HS:n teho on viimeisessä. En todellakaan suosittele Heavenly Swordia ihan jokaiselle, ainoastaan niille, joilla on PS3 tai jotka ovat harkinneet sen hankkimista.

Koko arvostelu:
http://www.konsolifin.net/arvostelu.php?site=ps2&id=681
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

jryi sanoi:
Mistä päästään itse arvosteluun. Teksti on yksi asia, numero toinen ja subjektiivinen kokemus kolmas. HS:n teho on viimeisessä. En todellakaan suosittele Heavenly Swordia ihan jokaiselle, ainoastaan niille, joilla on PS3 tai jotka ovat harkinneet sen hankkimista.

Huh. Aika veret seisauttava arvostelu, hienoa että Ninja Theory on päässyt siihen mihin pyrkivät, eli uudenlaiseen kokonaispelikokemukseen.

Itselläni tämä on ollut 100% varma ostos siitä asti kun pelistä kuulin, mutta tämä nostaa prosentin jo yli sadan :D Pelin väitetty lyhyys ei minua haittaa yhtään, sillä en ehdi pelaamaan niin paljoa että moinen muodostuisi ongelmaksi, enemmänkin päin vastoin. Aika on kortilla, ja kymmenien tuntien veivauksilla on vaarana jäädä kesken tai käydä puuduttaviksi, tai kestää puoli vuotta pelata läpi.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Onni on olla sairaana kotona päivänä joilloin Taivaallinen Säilä tipahtaa postilaatikosta. Hip hep, kerrankin näin.

Aika mukavan nopeesti tuli play.com:stakin (torstaina postitettu).

Harmi kun ehdin lukea tuon arvostelun, kun se nosti odotuksia aikalailla. Täytynee vai pitää pää kylmänä ja tehdä omat arvioit. Katsotaan kuinka käy.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Saakos tätä jo kaupasta?

Jos saa, niin voisi kiikuttaa taas muutaman pelin asematunnelin Gamestoppiin ja käydä nappaamassa : ) (jos siis myyvät alle 74,90)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Kyllä tuota kuulema jotkut putiikit olivat myyneet jo perjantaina. Keskiviikko on kuitenkin virallinen julkaisupäivä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

tein suuren virheen ja lueskelin netistä tästä pelistä paljastuksia.
sitten silmiini osui...
...linkki , josta käy ilmi kuinka paljon HS:n tekijät kunnioittavat uranuurtaja-peli GoWia.
nythän on sitten niin,että tuo paikka on pakko etsiä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Ro0Ki3 sanoi:
Jos saa, niin voisi kiikuttaa taas muutaman pelin asematunnelin Gamestoppiin ja käydä nappaamassa : ) (jos siis myyvät alle 74,90)

Gamestop on taas kerran tehnyt taktisen peliliikkeen ja nostanut Heavenly Swordin hinnan 80 (!) euroon juuri sopivasti tämän vaihtotarjouksen ajaksi...
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Xbugs sanoi:
Gamestop on taas kerran tehnyt taktisen peliliikkeen ja nostanut Heavenly Swordin hinnan 80 (!) euroon juuri sopivasti tämän vaihtotarjouksen ajaksi...

Voi H*lvetti jos tämä pitää paikkansa. Luulevatkohan oikeasti, että joku pistää yksittäiseen pelin tuon verran kahisevaa!?! :mad:
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

TeRm0z sanoi:
Luulevatkohan oikeasti, että joku pistää yksittäiseen pelin tuon verran
kahisevaa!?! :mad:

Tuskinpa ne tuota oikeasti luulevat, kahdeksankymppiä on kyllä jo niin törkeä ylihinta jopa EB Gamesilta/Gamestopilta, vaikka pulju ei tunnetusti mikään halpa kauppa ole muutenkaan. Jos pelin läpäisee viidessä tunnissa, jokaiselle pelitunnille tulisi tällöin hintaa 100 markkaa vanhassa rahassa...

Taitaa vain tuo Heavenly Sword olla tuossa vaihtotarjouksessa niin suosittu nimike, että firma haluaa nyhtää siitä vähän lisää.
 
Ylös Bottom