Sanassa on negatiivinen konnotaatio, pakko se on sinunkin myöntää, varsinkin tässä keskustelussa. Vai mitä ajattelet Ippen saavuttavan tai tuovan keskusteluun kun taas toi esille sen sukulaisen kokemuksen hyväksikäytöstä (en vähättele sen vääryyttä) (siis lesbo hyväksikäytti loppujen lopuksi heteroa naista) ja jatkaa homoseksuaalien luokittelua epänormaaliksi. Ihan kuin historia ei olisi täynnä tilanteita missä mies hyväksikäyttää naista.
Entäs "normaalien" asenne että kyllä se lesbous haihtuu pois kunhan saavat kunnon k*****? Onko tämä normaalia?
Ippehän myös uskoo (vai uskoi?) että homouden saa poistettua loppujen lopuksi. Tai tämä muistikuva jäi muutaman vuoden takaa kun tätä aihetta käytiin läpi.
Itse edelleen olen sitä mieltä että seksuaalisuudesta tulee saada puhua avoimesti ja kannustaa ihmistä itsetutkiskeluun sillä ihminen itse tietää loppujen lopuksi mikä sytyttää ja mikä ei, ei muut, he voivat vain antaa tietoa jonka avulla yksilö pääsee lopputulokseen itsestään.
Itsehän olen ihan perus heteromies jos sillä on tähän keskusteluun väliä.
Sen verran vielä palaan keskusteluun, että korjaan hieman väitettäsi. En missään tapauksessa usko sellaiseen, että homous tai lesbous olisivat asioita, jotka olisivat tahdonvoimalla jotenkin muutettavissa, tai että sellaiseen pitäisi millään tavalla pyrkiä, jos ihminen itse on identiteettinsä ja seksuaalisen suuntauksensa kanssa sinut. En ole siis sellaista kyllä väittänyt, että se olisi automaattisesti jotenkin muutettavissa oleva asia. Tai, että sellaiseen pitäisi jotenkin lähtökohtaisesti pyrkiä. Mutta sen olen sanonut, että ihan kaikilla se ei ole pysyvä ja muuttumaton tilanne, että seksuaalinen suuntaus on se tietty ja sama ja pysyy sellaisena läpi elämän. Varsinkin nuorissa löytyy identiteettinsä kanssa sekaisin olevia ihmisiä, joilla se sekaisin olo voi liittyä nimenomaan seksuaaliseen suuntautuneisuuteen. Sellaisissa tilanteissa näen sen juurikin keskimäärin vaarallisempana, että tarjotaan voimakkaasti useampaa normia, kuin sitä mihin ihmisen olemassaolo kuitenkin biologian kautta väistämättä perustuu. Ja vaikka mitä mieltä on seksuaalisista suuntautuneisuuksista, niin ei kai kukaan voi oikeasti sitä kiistää, että se on ihan biologian kautta tuleva normi, että mies ja nainen perustavat perheen. Ja tämä ei siis todellakaan tarkoita, etteikö varsinkin nykyaikana voi olla luontevasti toisinkin, mutta ei se silti ole se normi mihin ihminen keskimäärin luonnollisesti suuntautuu. Siksi pidän hankalana ja jopa vaarallisena, että nostetaan jalustalle sellaista asiaa, joka ei todistettavasti ole ihmiselle keskimäärin luontaista. Siihen liittyi se tosielämän esimerkki sukulaiseeni liittyen.
Ja siltikään en missään tapauksessa ole mitenkään sitä mieltä, että jos ihminen on todella sinut seksuaalisen suuntautuneisuutensa kanssa, etteikö hänen silloin tulisi sitten luontevasti ja ylpeydellä olla homo, lesbo tai toki heterokin. En silti ymmärrä mitään seksuaalisuuden ylikorostamisia. Mielestäni ylipäätään seksuaalisuus on aivan liikaa esillä missään muodossaan nykyaikana. Ei minua edes kiinnosta ihmisiin ensin tutustuessani mitä seksuaalista suuntautuneisuutta he edustavat. Tai no toki, jos ensitreffeillä ollaan, niin kyllähän se silloin olisi tärkeää tietää, jos siis kuitenkin ns. pariutumismielessä ollaan liikkeellä heti ensitapaamisesta alkaen. Molemminpuolista reiluuttahan se vain on, että asia on selvä sitten alusta alkaen. Muuten asia on täysin epäolennainen uuteen ihmiseen tutustuessani. Toki tulee varmasti luontevasti sitten esiin viimeistään siinä vaiheessa, kun henkilö haluaa mahdollisesti kertoa jotakin perheestään, mikä onkin ihan luonteva yhteys asian tulla esiin.
Ja vielä muistutan, että en missään tapauksessa millään tavalla vihaa tai muuten kohtele eri tavoin ihmistä, joka on seksuaaliselta suuntaukseltaan normista poikkeva. Kuten olen jo moneen kertaan todennut, niin neljän parhaan ystäväni joukkoon kuuluu homo, ja en siis näitä neljää parasta ystävääni rankkaa ketään toistensa yläpuolelle, vaan koen, että yksi nimenomaan parhaista ystävistäni on homo, ja häntä todellakin rakastan ihmisenä ja siis ystävänä. Tämä ei olisi mahdollista, jos minulla olisi jotain vihaa seksuaalisesti poikkeavasti suuntautuneita ihmisiä kohtaan.