Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Zero Dawn

Minun mielestä tuohon lukuun kuuluu aivan kaikki sivutehtävät ja keräiltävät.
Kiitos! Aika paljon tullut siis nuohottua, vaikka tekemistä tuntuu edelleen olevan vaikka millä mitalla.

Eniten tällä hetkellä häiritsee haarniska, jonka löysin aivan pelin alkuvaiheilla. Sitä ei saa ennen kuin on kerännyt kolme voimakennoa. Tällä hetkellä 1/3.
 
Kiitos! Aika paljon tullut siis nuohottua, vaikka tekemistä tuntuu edelleen olevan vaikka millä mitalla.

Eniten tällä hetkellä häiritsee haarniska, jonka löysin aivan pelin alkuvaiheilla. Sitä ei saa ennen kuin on kerännyt kolme voimakennoa. Tällä hetkellä 1/3.

Haarniskan hommasin vasta itse nyt kolmanneksi viimeisenä kun trophyä metsästin ja olisi varmaan kannattanut hommata se niin pian kuin mahdollista :D tarkistampa tänään varsin kauan itsellä kesti pelata platinaan asti ja näyttääkö prosentti aivan sataa vielä.
 
Kiitos! Aika paljon tullut siis nuohottua, vaikka tekemistä tuntuu edelleen olevan vaikka millä mitalla.

Eniten tällä hetkellä häiritsee haarniska, jonka löysin aivan pelin alkuvaiheilla. Sitä ei saa ennen kuin on kerännyt kolme voimakennoa. Tällä hetkellä 1/3.

43h oli itsellä mennyt ja 90.25% näyttää edistyminen.
 
Sekä Horizon zero dawn 2 ps5:n julkkarissa? Kyllä kiitos myös siihen! Sonylta kyllä kova veto tuoda näitä loisto yksinoikeuksiaan myös pc:lle.
Ihmettelen kyllä jos tulee.. Konsolien ase pc:tä vastaan on yksinoikeudet.. Rahaahan tuo toisi, mutta toivottavasti pysyy vain pleikkari pelinä..En vaan toivo että PC pelaaminen nousee enempää.. Itse olin 20v pelkkä pc pelaaja.. Nyt 110% konsoli pelaaja ollut 5v.. Se säätäminen, mitä pc pelailu vaatii ei ole 2010 luvun juttuja..
 
Ihmettelen kyllä jos tulee.. Konsolien ase pc:tä vastaan on yksinoikeudet.. Rahaahan tuo toisi, mutta toivottavasti pysyy vain pleikkari pelinä..En vaan toivo että PC pelaaminen nousee enempää.. Itse olin 20v pelkkä pc pelaaja.. Nyt 110% konsoli pelaaja ollut 5v.. Se säätäminen, mitä pc pelailu vaatii ei ole 2010 luvun juttuja..
Olet siinä mielestäni oikeassa, ettei 2010-luvulla PC-pelaamiseen kuulukkaan säätäminen, meinaan nykyisin harvat pelit vaatii sitä. En itse erota sitä millään tavalla konsoleista säädön osalta.
 
Ihmettelen kyllä jos tulee.. Konsolien ase pc:tä vastaan on yksinoikeudet.. Rahaahan tuo toisi, mutta toivottavasti pysyy vain pleikkari pelinä..En vaan toivo että PC pelaaminen nousee enempää.. Itse olin 20v pelkkä pc pelaaja.. Nyt 110% konsoli pelaaja ollut 5v.. Se säätäminen, mitä pc pelailu vaatii ei ole 2010 luvun juttuja..

Nyt on kyllä kummallista kitinää, se ei ole keneltäkään pois jos pelit tulee useammalle alustalle. Sekä jos pelit tulevat vaikka vuoden parin viiveellä PClle niin se ei vaikuta millään tavalla konsoleiden asemaan PCtä vastaan. Yksinoikeudet oli ne sitten konsoleilla tai PCllä eivät auta ketään, jokaisella pitäisi olla oikeus valita millä alustalla pelinsä pelaa.
 
Loistava peli, mutta heti jos yrität liikkua tai kiipeillä niin pelimoottori tulee vastaan siinä mitä he ovat tehneet.
Yritin pelata tuota uudestaan joku aika sitten ja pakko oli lopettaa, ei ole tarpeeksi monipuolinen ,kaikki muut pelit on mitä vaan ja tuo rajoittaa itseä.

Tuo peli yrittää olla enemmän mitä se on
 
Taistelu sitten onkin aika monipuolista, jos vertaa muihin peleihin. Vaikeimmilla tasoilla varsinkin haastetta on mukavasti ja pitää käyttää monipuolisesti kaikkia työkaluja, lisäksi robotit itsessään tarjoavat erittäin paljon vaihtelua monellakin tavalla. Harvassa pelissä on tuollaista syvyyttä sekä laatua samaan aikaan taisteluissa.

Lisäksi peli tarjoaa visuaallisesti aika monipuolisesti erillaisia maisemia.

Muuten toki aika peruspeli. Toimiva kokonaisuus, näyttävä kuin mikä ja päähahmo sekä pelin teema ovat erittäin mielenkiintoisia. Jatko-osa varmasti panostaa enemmän elävämpää maailmaan lisättyjen konsolitehojen sekä ensimmäisen osan kokemuksen myötä, sama juttu Spidermanin kanssa.
 
Taistelu sitten onkin aika monipuolista, jos vertaa muihin peleihin. Vaikeimmilla tasoilla varsinkin haastetta on mukavasti ja pitää käyttää monipuolisesti kaikkia työkaluja, lisäksi robotit itsessään tarjoavat erittäin paljon vaihtelua monellakin tavalla. Harvassa pelissä on tuollaista syvyyttä sekä laatua samaan aikaan taisteluissa.

Lisäksi peli tarjoaa visuaallisesti aika monipuolisesti erillaisia maisemia.

Muuten toki aika peruspeli. Toimiva kokonaisuus, näyttävä kuin mikä ja päähahmo sekä pelin teema ovat erittäin mielenkiintoisia. Jatko-osa varmasti panostaa enemmän elävämpää maailmaan lisättyjen konsolitehojen sekä ensimmäisen osan kokemuksen myötä, sama juttu Spidermanin kanssa.
Samaa mieltä. Taistelu on monipuolista ja on nätti peli, mutta ei muuten mitään kummempaa. Toki juoni ja lore on mielenkiintoisia muihin Open World peleihin verrattuna.
 
Loistava peli, mutta heti jos yrität liikkua tai kiipeillä niin pelimoottori tulee vastaan siinä mitä he ovat tehneet.
Yritin pelata tuota uudestaan joku aika sitten ja pakko oli lopettaa, ei ole tarpeeksi monipuolinen ,kaikki muut pelit on mitä vaan ja tuo rajoittaa itseä.

Tuo peli yrittää olla enemmän mitä se on

Jep, heti pelin alkupuolella tuli tehtyä open world peleille tuttua testailua ja todettua, että illuusio elävästä maailmasta karisee nopeasti, ei ole mikään GTA V. Toi avoimuus toimii tässä tosi hyvin, kunhan keskittyy vain tekemään tehtäviä, saa sitten vapaasti valita järjestyksen ja reitin niiden välillä.
 
Lisäri on aikalailla taputeltu ja oli ihan mukava kokemus perus DLC:ksi. Muutama vittumainen vihollinen tuli vastaan mutta eipä se menoa haitannut sekä kestoa oli kivasti.

8/10
 
Lisäri on aikalailla taputeltu ja oli ihan mukava kokemus perus DLC:ksi. Muutama vittumainen vihollinen tuli vastaan mutta eipä se menoa haitannut sekä kestoa oli kivasti.

8/10
Itselleni ei tuo lisäri mitenkään erityisesti maistunut. Osittain johtunee siitä, että tylsistyn todella nopeasti tuollaiseen lumi-/jäämaisemaan peleissä. Kaipaan enemmän väriä ja elämää peliympäristöihin. Toki tuossa oli hetkensäkin. Silti menee jonnekin arvosanan 6 paikkeille minulle. Itse varsinainen peli on kuitenkin minulle todellinen mestariteos. Loistava peli, joten kyllä tuo lisäri oli selkeä pettymys ainakin itselleni.
 
Itselleni ei tuo lisäri mitenkään erityisesti maistunut. Osittain johtunee siitä, että tylsistyn todella nopeasti tuollaiseen lumi-/jäämaisemaan peleissä. Kaipaan enemmän väriä ja elämää peliympäristöihin. Toki tuossa oli hetkensäkin. Silti menee jonnekin arvosanan 6 paikkeille minulle. Itse varsinainen peli on kuitenkin minulle todellinen mestariteos. Loistava peli, joten kyllä tuo lisäri oli selkeä pettymys ainakin itselleni.

Pääpelistä kyllä samaa mieltä ja pakko yhtyä tohon lumisuuteen että se vähän Alko jo haittaamaan ku esim pitkäkaula tehtävässä piti siinä myräkässä pyöriä joka ei koskaan lopu.
 
Itselleni ei tuo lisäri mitenkään erityisesti maistunut. Osittain johtunee siitä, että tylsistyn todella nopeasti tuollaiseen lumi-/jäämaisemaan peleissä. Kaipaan enemmän väriä ja elämää peliympäristöihin. Toki tuossa oli hetkensäkin. Silti menee jonnekin arvosanan 6 paikkeille minulle. Itse varsinainen peli on kuitenkin minulle todellinen mestariteos. Loistava peli, joten kyllä tuo lisäri oli selkeä pettymys ainakin itselleni.
Sama täällä ja tuo lisäri jäikin kesken, kun ei vain napannut enää pääpelin jälkeen.
 
Itse taas rakastan lumisia maisemia peleissä yli kaiken joten tämä DLC oli erinomainen.
Itsellenikin ok hetkellisesti peleissä. Mutta tuntikaupalla valkoista ja tyhjää maisemaa on jo sitten äärimmäisen tylsää. Oikeassa elämässä rakastan kyllä esim. lumisia talvia. Valitettavasti niistä ei enää täällä Etelä-Suomessa saa juurikaan nauttia. Peleissä kaipaan kuitenkin enemmän väriä ja elämää, joten siksi lumiset maisemat maistuvat vain hetken verran yleensä.
 
Peli saatu päätökseen ja on tuo peli edelleen yksi upeimmista maisemiltaan.

Ensimmäisellä kerralla kun koitin pelata tätä läpi, meno tyssäsi n. 10h jälkeen. Ja toisella kerralla... No, nyt jaksoin mennä loppuun asti, mutta vaikka pelimekaniikka toimii, tarina ja hahmot taas jäivät todella kylmiksi. Keskustelut joita Aloy käy läpi, jokainen niistä on samalla kuvakulmalla leikattu. Hahmot ovat staattisia palikoita. Täysin mielenkiinnotonta sivudialogia, ja eteninkin pelin puolivälin jälkeen kävi niin, että keskustelut Aloyn ja muiden kanssa jäisi mahdollisimman lyhyeksi. Yksikään hahmo, Aloyta tai Sylensia lukuunottamatta, ei kolahtanut millään tavalla. Ääninäyttelykin oli paikoin varsin kankeaa, en tiedä onko reilua verrata kun viimeisimmät pelit, jotka olen pelannut ovat Death Stranding ja God of War, mutta tässä pelissä selkeä tasonlasku sen suhteen.

Jos jatko-osa tulee, toivottavasti tarinaan laitetaan lisää paukkuja. Potentiaalia olisi vaikka mihin, nyt tiimiin tarvitaan vaan joku joka hallitsee paremmin elokuvamaista ohjausta. Muuten tekniseltä suoritukseltaan tämä oli erinomainen.
 
Peli saatu päätökseen ja on tuo peli edelleen yksi upeimmista maisemiltaan.

Ensimmäisellä kerralla kun koitin pelata tätä läpi, meno tyssäsi n. 10h jälkeen. Ja toisella kerralla... No, nyt jaksoin mennä loppuun asti, mutta vaikka pelimekaniikka toimii, tarina ja hahmot taas jäivät todella kylmiksi. Keskustelut joita Aloy käy läpi, jokainen niistä on samalla kuvakulmalla leikattu. Hahmot ovat staattisia palikoita. Täysin mielenkiinnotonta sivudialogia, ja eteninkin pelin puolivälin jälkeen kävi niin, että keskustelut Aloyn ja muiden kanssa jäisi mahdollisimman lyhyeksi. Yksikään hahmo, Aloyta tai Sylensia lukuunottamatta, ei kolahtanut millään tavalla. Ääninäyttelykin oli paikoin varsin kankeaa, en tiedä onko reilua verrata kun viimeisimmät pelit, jotka olen pelannut ovat Death Stranding ja God of War, mutta tässä pelissä selkeä tasonlasku sen suhteen.

Jos jatko-osa tulee, toivottavasti tarinaan laitetaan lisää paukkuja. Potentiaalia olisi vaikka mihin, nyt tiimiin tarvitaan vaan joku joka hallitsee paremmin elokuvamaista ohjausta. Muuten tekniseltä suoritukseltaan tämä oli erinomainen.
Täysin samaa mieltä. Muuten hyvä peli, mutta juurikin tuo hahmojen ja dialogin tönkköisyys/geneerisyys pisti silmään heti, kun yleensä tuo on erinomaisella tasolla Sonyn 1st party peleissä.

Tykkäsin pelin päätarinasta suurimmaksi osin, mutta siinäkin näkyi, että potentiaalia olisi ollut vielä enemmän jos hahmot ja suurin osa dialogista olisi ollut hieman mielenkiintoisempaa.
 
Ylös Bottom