Pathway
Xbox appin laskurin mukaan 7h 30min peliä pelattu, joten uskaltaa jotain sanoa. Kyseessä on pikseligrafiikkainen vuoropohjainen seikkailupeli Indiana Jones -miljöössä. Siinäpä sananpartta kerrakseen.
Pelissä siis taistellaan natseja ja kultisteja vastaan toisen maailmansodan aikana. Matka taittuu ympäri Afrikkaa aavikkoisissa maisemissa. Tarinasta voi bongata ihan suoria viitteitä muun muassa Kadonneen aarteen metsästäjiin. Pelissä liikutaan kuin lautapelilaudalla. Jeepissä on tietty määrä bensaa ja jokainen uusi paikka voi sisältää kohtaamisen natsien kanssa, renkaan rikkoutumisen tai vaikka uuden hautakammion löytämisen. Palkinnoksi kohtaamisista saa bensaa, resursseja, rahaa, panoksia ja uusia varusteita. Hahmojoukko kerää myös expaa, mutta levelöinti on niin kevyttä, että juuri ja juuri kehtaan siitä tässä mainita. Hahmoja omine erikoistaitoineen onkin sitten ihan kiitettävä määrä. Näistä seikkailuun valitaan maksimissaan 4. Tässä pitää puntaroida hahmon taitoja, käytettävissä olevia aseita ja varusteita.
Taistelu on XCOMin omaista vuoropohjaista räiskimistä ja taktikointia. Joskin hieman kevyemmällä otteella kuin esikuvassaan. Hahmoilla on muutamia erikoiskykyjä, jotka ovat rajallisesti käytössä rohkeuspisteiksi nimettyihin toimintapisteisiin vedoten. Suojissa voi kyykkiä. Ampumisen osumatarkkuuksia lasketaan suojan, etäisyyden, ja asetyypin mukaan. On kranaatteja ja ensiapupakkauksia. Muutaman kerran on ollut tosi tukalat paikat ja onkin pitänyt miettiä oikein tosissaan miten seuraava vuoro kannattaa hoitaa.
Tykkään tämän tyyppisistä peleistä. Pikseligrafiikka saattaa työntää osan mahdollisista ostajista pois, mutta tässä se on ihan onnistuneesti toteutettu. Aavikkoinen miljöö on myös jotain mitä ei niin kovin usein tule vastaan. Ei missään nimessä mikään mestariteos, mutta viihdyttävää naksuttelua.
Peli on saatavilla tällä hetkellä PC:lle ja Nintendo Switchille. Se on myös osa Game Pass for PC -valikoimaa.
Traileri