Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous - keskustelu pelistä

Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Thanks... Eli esim kaikkia shardeja ei tarvitse etsiä ennen kuin pelaa juonen loppuun. Täytyy ehkä kuitenkin panostaa noiden stunttien tekemiseen, kun pelissä on vielä tekemistä.

Olen nyt about toisen saaren puolivälissä, joten on tässä vielä aikaa. Pelaan ekaa kertaa läpi positiivisella karmalla ja jossain vaiheessa ehkä vielä uudestaan negalla...

Kannattaa tehdä kaikki mahdolliset stuntit mahdollisimman ajoissa peliä, kun joitakin on aika vaikea suorittaa sitte pelin lopussa.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Joo, en mäkää alussa tajunnut totaa stuntti juttua. Pelin pelattua läpi jäi vielä 5 stunttia tekemättä, eikä ainuttakaan vihollista näkynyt missään. Joutui sitten toisella pelikerralla tekemään ne! Sama kävi sitten noiden supervoimien päivityksen kanssa, kun tyhmä en tajunnut että ei mun tarvinnut kaikkia härdellejä päivittää, siinä sitten oli mukava kerätä noita pisteitä että sain päivitettyä ne puuttuvat supervoimat.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

inFamous 2 on tekeillä. Tai ainakin näin voisi olettaa, kun Sucker Punch etsii uuttaa ääninäyttelijää esittämään Colea inFamouksen jatko-osassa. David Sullivan oli tänään Twitterissä paljastanut, että on tänään menossa ensimmäiseen voiceover/motioncapture koe-esiintymiseen. Ja juurikin Colen roolia varten.

Lisää uutisesta: Sucker Punch Auditioning For inFamous 2, Possibly Recasting Main Character - G4tv.com

David Sullivanin Twitter: David Sullivan (_david_sullivan) on Twitter
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

inFamous 2 on tekeillä. Tai ainakin näin voisi olettaa, kun Sucker Punch etsii uuttaa ääninäyttelijää esittämään Colea inFamouksen jatko-osassa. David Sullivan oli tänään Twitterissä paljastanut, että on tänään menossa ensimmäiseen voiceover/motioncapture koe-esiintymiseen. Ja juurikin Colen roolia varten.

Lisää uutisesta: Sucker Punch Auditioning For inFamous 2, Possibly Recasting Main Character - G4tv.com

David Sullivanin Twitter: David Sullivan (_david_sullivan) on Twitter

Noniin! Panostavat ilmeisesti nyt menestyksen jälkeen hieman enemmän tuohon kakkoseen. Vai jos en väärin muista niin tässä nämä liikkeet muistuttivat lähinnä Slyn liikkeitä.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Noniin! Sinänsä jännä miten tarina nyt etenee, kun

<spoileria ykkösosan lopusta>
"Kesslerin tulevaisuudessa" oli sekä hyvä-että paha Cole. Parhautta olisi tietenkin että näin olisi jälleen ja saisi itse päättää asettuuko pelastajaksi vai terminaattoriksi :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

"Kesslerin tulevaisuudessa" oli sekä hyvä-että paha Cole. Parhautta olisi tietenkin että näin olisi jälleen ja saisi itse päättää asettuuko pelastajaksi vai terminaattoriksi :p

Was?
Eihän se tulevaisuuden uhka ollut Cole. Cole pakeni tätä uhkaa, mutta lopulta palasi ajassa taaksepäin treenaamaan nuorta itseään tulevaisuutta silmällä pitäen. Näin ainakin itse muistelisin..
Täytyykö tässä taas palata pelin ääreen, josko muistaisi tasantarkkaan miten se juoni lopulta suttaantu :D

Jatko-osa ei sinänsä saa täällä mitään WOU-yllätystä aikaan. Kehittäjäthän ovat hienovaraisesti antaneet kuvan että inFamous saa jatkoa. Hyvä peli ja mukavan pohjan inFamous antoi jatko-osalle. Parannettavaa kuitenkin löytyy paljon. Ensinnäkin tulevaan osaan tarvitaan toimiva karma systeemi, omat teot ja niiden seuraukset oli monesti pahemman kerran ristiriidassa inFamousissa. Henkilöt, oli kyseessä Cole, Sasha, Moya tai vaikkapa Reaperit, olivat auttamattoman onttoja ja persoonattomia. Ainoastaan Kessler tuntui mielenkiintoiselta henkilöltä (suuri kiitos ääninäyttelijälle ja dialogille). Presentaatio oli myös hieman niin ja näin.. Monissa arvosteluissa kehuttiin peliin sävellettyä musiikkia, mutta vain harvoin edes tajusin että musa pauhaa taustalla, myös visuuaalinen ilme oli jostain kumman syystä "realistisen" harmaa ja kolkko. Miksi tehdä GTAIV:n tasoista tylsää pelimaailmaa, jos ei haeta realismia millään tasolla? Ja viimeiseksi ne bugit, jotka vetävät vertoja (ellei jopa vie voittoa) Fallout 3:sta.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Toivottavasti Colen ääni ei nyt muutu kauheasti, kun en nyt tiedä yhtään miltä tuo uusi heppu kuulostaa. Pahimmassa tapauksessa saadaan kuunnella jotain pehmoäänistä miestä.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

On kyllä pakko-ostos tämä jatko-osa, koska oli tämä 1 osa niin rautaa. Omasta mielestä paljon parempi kuin Uncharted esim (omistan). Käyköhän samallalailla kuin Unchartedissa, että tulee moninpeli, tuntuu jotenkin et nykyään on melkein pakollinen tuo moninpeli. Ei siis siinä mitään haittaa ole, kunhan yksinpeli pitää samantason.

Parantamistakin löytyy.... Esim. itseä harmitti tuo, että noita shardeja oli niin veemäisen ärsytävä löytää ja sen takia en jaksanut edes niitä kaikkia etsiä. Tähän saisi tulla joku juttu jolla niitä olisi sitten helpompi etsiä. En siis tarkoita mitään sellaista, että ne näkyisi kartalla vaan jotain helpompaa tapaa vaan. Itse en vaan ihmeellisesti löytänyt yhtään bugia tästä ekasta osasta vaikka moni väittääkin, että tämä on tosi buginen. Aluekkin oli aivan sopivan kokoinen, että siinä ei ole valittamista. Suomitekstit olisivat kyllä mahtavat. Kyllä juonen nyt aina ymmärtää englannillakin, mutta jotain aina välillä pääsee menemään ohi. Ja tuohon karmasysteemiin kyllä saisi tulla vähän lisää vaikutusta. Vaikeustaso oli ihan kohdillaan.

Jatko-osaa odotellessa :)
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Parantamistakin löytyy.... Esim. itseä harmitti tuo, että noita shardeja oli niin veemäisen ärsytävä löytää ja sen takia en jaksanut edes niitä kaikkia etsiä. Tähän saisi tulla joku juttu jolla niitä olisi sitten helpompi etsiä. En siis tarkoita mitään sellaista, että ne näkyisi kartalla vaan jotain helpompaa tapaa vaan.

Jatko-osaa odotellessa :)

Ohan siinä se juttu, se helpompi tapaa etsiä. Eli se että nehän näkyy siinä kartalla kuhan vaan hyppelet ympäriinsä ja painelet sitä R3 tattia vai oliko se L3 tattia. Niin siinähän ne Shardsit vilkkuu pikkukartalla sinisinä pisteinä. Niin minä itse löysin ne kaikki, ellet sä nyt tarkoittanut sitten jotain ihan muuta!
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Parantamistakin löytyy.... Esim. itseä harmitti tuo, että noita shardeja oli niin veemäisen ärsytävä löytää ja sen takia en jaksanut edes niitä kaikkia etsiä. Tähän saisi tulla joku juttu jolla niitä olisi sitten helpompi etsiä. En siis tarkoita mitään sellaista, että ne näkyisi kartalla vaan jotain helpompaa tapaa vaan.
Jatko-osaa odotellessa :)


tässähän oli harvinaisen helppoa löytää kaikki etsittävä ihan omin avuin, vertaa esim gta nelosen puluihin ja prototypen "mitä nyt olikaan" joihin ainakin ite jouduin hakea netistä apua..
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Nojoo, mutta ehkä kyse oli omalla kohtaa ihan siitä, että kun noita silloin aloin keräämään niin olin tehnyt kaiken muun joten homma oli aikas tylsää sitten tuli kärsimätön olo.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Was?
Eihän se tulevaisuuden uhka ollut Cole. Cole pakeni tätä uhkaa, mutta lopulta palasi ajassa taaksepäin treenaamaan nuorta itseään tulevaisuutta silmällä pitäen. Näin ainakin itse muistelisin..
Täytyykö tässä taas palata pelin ääreen, josko muistaisi tasantarkkaan miten se juoni lopulta suttaantu :D
Noinhan se meni

Tulevaisuudessa The Beast alkaa kylvää tuhoa maailmalla ja sen sijaan että Cole olisi käynyt sitä vastaan, tämä päätti paeta perheensä kanssa. Lopulta kuitenkin koko maailma oli paskana ja kaikki Colen rakastamat ihmiset kuolleet. Siksi Cole siirtyi takaisin menneisyyteen (Kesslerinä) ja pakotti nuoremman itsensä hylkäämään "itsekkäät" ajattelutavat.

Ensinnäkin tulevaan osaan tarvitaan toimiva karma systeemi, omat teot ja niiden seuraukset oli monesti pahemman kerran ristiriidassa inFamousissa.
Ei nyt kyllä heti tule mieleen mitään? Jos teet jotain pahaa (tuhoat jotain, tapat jonkun sen sijaan, että yrittäisit rauhallisempaa keinoa, aiheutat laajamittaista tuhoa kaupunkiin, käyttäydyit itsekkäästi muiden kustannuksella tms.), niin Karma huononi. Jos taasen vältit tappamista, autoit siviilejä yms., karma parani. Mitäs ristiriitaista tuossa on?

Ainut "huono" puoli tuossa oli systeemin mustavalkoisuus. Olit joko hyvä tai paha, ilman minkäänlaista välimuotoa.

Henkilöt, oli kyseessä Cole, Sasha, Moya tai vaikkapa Reaperit, olivat auttamattoman onttoja ja persoonattomia.
Ehkä hieman persoonattoman näköisiä, mutta eivät kuitenkaan onttoja.


Presentaatio oli myös hieman niin ja näin.. Monissa arvosteluissa kehuttiin peliin sävellettyä musiikkia, mutta vain harvoin edes tajusin että musa pauhaa taustalla
Toiset tykkää, toiset ei. Musiikki ei nojannut niinkään eeppisiin melodioihin, vaan enemmän mitä erilaisimpiin rytmisoittimiin ja ambienttisoundeihin. Erinomaista sellaista, mutta kaikki ei voi tykätä. Ja eihän tuossa muutenkaan usein edes soinut musiikki taustalla. :p

myös visuuaalinen ilme oli jostain kumman syystä "realistisen" harmaa ja kolkko. Miksi tehdä GTAIV:n tasoista tylsää pelimaailmaa, jos ei haeta realismia millään tasolla?
Ehkä siksi, koska inFamouksen maailma oli kolkko ja armoton eikä erityisen iloinen paikka?

Ja viimeiseksi ne bugit, jotka vetävät vertoja (ellei jopa vie voittoa) Fallout 3:sta.
Bugit? Kohtasin koko pelin aikana yhden bugin. Ehei tää oo lähelläkään Fallout 3:a bugisuudessa, ei sitten millään.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Bugit? Kohtasin koko pelin aikana yhden bugin. Ehei tää oo lähelläkään Fallout 3:a bugisuudessa, ei sitten millään.

Minä olen pelaillut tähän mennessä toisen saaren loppupuolelle eikä oikein muita bugeja tule mieleen, kuin...

...siviiliautot, jotka ajavat turret truckien läpi tietynlaisissa tilanteissa.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Ei nyt kyllä heti tule mieleen mitään? Jos teet jotain pahaa (tuhoat jotain, tapat jonkun sen sijaan, että yrittäisit rauhallisempaa keinoa, aiheutat laajamittaista tuhoa kaupunkiin, käyttäydyit itsekkäästi muiden kustannuksella tms.), niin Karma huononi. Jos taasen vältit tappamista, autoit siviilejä yms., karma parani. Mitäs ristiriitaista tuossa on?

Lainaan vanhaa tekstiäni.
Colen teoilla ei monesti ollut minkäänlaista merkitystä tehtävän lopullisen "arvosanan" kanssa. Esim. The Arrest tehtävän jälkeen tuli teksti "action have made more heroic", vaikka kyseisessä tehtävässä tapoin tarkoituksella todella monta siviiliä/vihua bio leechillä ja olin huolimaton siviilejä kohtaan. Ja näitä karma kummallisuuksia tapahtui TODELLA usein.

Toiset tykkää, toiset ei. Musiikki ei nojannut niinkään eeppisiin melodioihin, vaan enemmän mitä erilaisimpiin rytmisoittimiin ja ambienttisoundeihin. Erinomaista sellaista, mutta kaikki ei voi tykätä. Ja eihän tuossa muutenkaan usein edes soinut musiikki taustalla.
Itse musiikissa ei ollut mitään vikaa, ei todellakaan. Ärsytykseksi muodostui juuri musiikin poissaolo. Empire Cityn tutkiminen tuppasi käymään pidemmän session jälkeen tylsäksi, kun ainoat äänilähteet olivat Colen sähkövoimien suhinat ja vihollisten muminat, vielä kun ottaa huomioon melko tylsän pelimaailman - shardien kerääminen alkoi nopeasti puuduttamaan.

Ehkä siksi, koska inFamouksen maailma oli kolkko ja armoton eikä erityisen iloinen paikka?
Kommentissani ehkä välittyi huonosti mitä hain takaa. En toivonut sateenkaari-landiaa, vaan toivoin omaperäisyyttä Empire Cityyn. Synkkä/epävarma/kolkko maailma on mahdollista luoda laajemmalla väripaletilla ja omaperäisyydellä, nyt kaupunki jäi "mehh" tasolle.

Bugit? Kohtasin koko pelin aikana yhden bugin. Ehei tää oo lähelläkään Fallout 3:a bugisuudessa, ei sitten millään.

Täälläpäin ongelmia esiintyi, jälleen kerran tyydyn lainaamaan vanhaa kommenttiani.
Kahden läpipeluu kerran aikana mm. tapasin kuolemattomia vihollisia, gps kartta ei näyttänyt tehtävän kohteita/vihollisia, jolloin ainoa keino oli tehtävän uudelleen alottaminen. Peli jäätyi 3-4 kertaa totaalisesti (eli pääsi tasapeliin Fallout 3:n jota kylläkin olen pelannut yli 100tuntia). Sitten oli niitä pikku bugeja... Tiedä oliko inFamousin levy täynnä pahaa karmaa, kun 200h Wastelandin tutkiminen aiheutti paljon vähemmän hampaiden kiristelyä, kuin inFamousin kolme läpipeluukertaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Colen teoilla ei monesti ollut minkäänlaista merkitystä tehtävän lopullisen "arvosanan" kanssa. Esim. The Arrest tehtävän jälkeen tuli teksti "action have made more heroic", vaikka kyseisessä tehtävässä tapoin tarkoituksella todella monta siviiliä/vihua bio leechillä ja olin huolimaton siviilejä kohtaan. Ja näitä karma kummallisuuksia tapahtui TODELLA usein.
Käsittääkseni näihin tehtävistä saataviin karma-asioihin vaikuttaa vain se, miten kyseisen tehtävän kohteita kohtelee. Jos tarkoitus on esim. saattaa vankeja, vain elossa perille pääsevien vankien määrä ratkaisee. Muuten voi riekkua niin kuin haluaa. Tavallaan se ei siis ole bugi, koska karman määrä lasketaan kyseisessä tapauksessa ihan eri asioista kuin esim. tapettujen siviilien määrästä.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Lainaan vanhaa tekstiäni.
Colen teoilla ei monesti ollut minkäänlaista merkitystä tehtävän lopullisen "arvosanan" kanssa. Esim. The Arrest tehtävän jälkeen tuli teksti "action have made more heroic", vaikka kyseisessä tehtävässä tapoin tarkoituksella todella monta siviiliä/vihua bio leechillä ja olin huolimaton siviilejä kohtaan. Ja näitä karma kummallisuuksia tapahtui TODELLA usein.
Hömm... Noiden tehtävien arvosanat tulivat puhtaasti sen perusteella, mitä itse TEHTÄVÄSSÄ oli tavoitteena ja kumman valinnan teit, jos oli mahdollista valita. Jos tehtävän ideana olisi ollut esim. tappaa 20 siviiliä, niin siitä tulee automaattisesti pahaa karmaa, aivan sama vaikka olisit pelastanut Suomen väkiluvun verran samaisia siviilejä tehtävän aikana.

Vähän sama asia kuin jos vaikka Fallout 3:ssa olisit ottanut vastaan tehtävän, jossa pitää räjäyttää kaupunki, joka on täynnä ihmisiä. Aivan sama vaikka pelastaisit koko muun maailman ennen kuin räjäytät kaupungin, sinä tulet silti saamaan itse tehtävän suorittamisesta pahaa karmaa.
Itse musiikissa ei ollut mitään vikaa, ei todellakaan. Ärsytykseksi muodostui juuri musiikin poissaolo. Empire Cityn tutkiminen tuppasi käymään pidemmän session jälkeen tylsäksi, kun ainoat äänilähteet olivat Colen sähkövoimien suhinat ja vihollisten muminat, vielä kun ottaa huomioon melko tylsän pelimaailman - shardien kerääminen alkoi nopeasti puuduttamaan.
Minä kyllä pidin siitäkin, ettei koko ajan soinut musiikki. Tuulen tuiverrus kerrostalon katolla auttoi luomaan tunnelmaa.

Kommentissani ehkä välittyi huonosti mitä hain takaa. En toivonut sateenkaari-landiaa, vaan toivoin omaperäisyyttä Empire Cityyn. Synkkä/epävarma/kolkko maailma on mahdollista luoda laajemmalla väripaletilla ja omaperäisyydellä, nyt kaupunki jäi "mehh" tasolle.
Oltiinhan tuossa jonkin verran käytetty mielikuvitustakin, vaikka väripaletti olikin harmaasävytteinen. Ja olihan siellä niitä neonvärisiä kylttejä ja kaikkea tuomaan hieman persoonallisuutta ja väriä maailmaan. Kyllä tuo oli pelimaailmana huomattavasti kiinnostavampi kuin Fallout 3 tai 3D GTA:t (jos nyt samanlaisia open-city pelejä haetaan). Ja pimeällä oli jopa ihan tunnelmallinen paikka. Rakennuksienkin arkkitehtuuri oli paikoitellen ihan hienoa, silloinkin jos vertaa ihan real life arkkitehtuuriin vaikkapa Oulussa.



Täälläpäin ongelmia esiintyi, jälleen kerran tyydyn lainaamaan vanhaa kommenttiani.
Kahden läpipeluu kerran aikana mm. tapasin kuolemattomia vihollisia, gps kartta ei näyttänyt tehtävän kohteita/vihollisia, jolloin ainoa keino oli tehtävän uudelleen alottaminen. Peli jäätyi 3-4 kertaa totaalisesti (eli pääsi tasapeliin Fallout 3:n jota kylläkin olen pelannut yli 100tuntia). Sitten oli niitä pikku bugeja... Tiedä oliko inFamousin levy täynnä pahaa karmaa, kun 200h Wastelandin tutkiminen aiheutti paljon vähemmän hampaiden kiristelyä, kuin inFamousin kolme läpipeluukertaa.
Noh, minulla:

-0 kuolematonta vihollista kolmen läpipeluukerran aikana
-0 kertaa, että kartta ei olisi näyttänyt tehtävän kohdetta
-0 jäätymistä

Ainut bugi, jonka ainakaan millään lailla noteerasin, joka minulla tuli vastaan oli sellainen, jossa Colen kädet venyivätt ööh... "äärettömyyteen" saakka aina kun hyppäsi roikkumaan johonkin. Colesta siis lähti sivuille päin sellaiset jumalattoman pitkät kellertävänmustat putket. Muuten ei tullut edes pieniä bugeja vastaan. Falloutissa oli paljon enemmän pientä bugitusta, puhumattakaan niistä vähän isommista, ja esim. jotkut GTA:tkin ovat olleet lähtökohtaisesti paljon bugisempaa kamaa kuin inFamous.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Esim. The Arrest tehtävän jälkeen tuli teksti "action have made more heroic", vaikka kyseisessä tehtävässä tapoin tarkoituksella todella monta siviiliä/vihua bio leechillä ja olin huolimaton siviilejä kohtaan. Ja näitä karma kummallisuuksia tapahtui TODELLA usein.[/I]
Nuo siviilien tappamiset tai pelastamisethan näkyvät karmamittarissa välittömästi. Miksi niistä pitäisi rankaista/palkita tuplasti?
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Minun käsitykseni pelin lopusta on tämä:

Tämä "Beast" tulevaisuudessahan oli siis Cole itse, jos sattui pelaamaan pahalla pelin läpi, joten tässä syntyy aikaparadoksi jatkumon kanssa, sillä "hyvä Cole" eli Kessler palaa menneisyyteen treenaamaan itseään jottai voisi voittaa pahan itsensä tulevaisuudessa.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Käsittääkseni näihin tehtävistä saataviin karma-asioihin vaikuttaa vain se, miten kyseisen tehtävän kohteita kohtelee. Jos tarkoitus on esim. saattaa vankeja, vain elossa perille pääsevien vankien määrä ratkaisee. Muuten voi riekkua niin kuin haluaa. Tavallaan se ei siis ole bugi, koska karman määrä lasketaan kyseisessä tapauksessa ihan eri asioista kuin esim. tapettujen siviilien määrästä.

Noiden tehtävien arvosanat tulivat puhtaasti sen perusteella, mitä itse TEHTÄVÄSSÄ oli tavoitteena ja kumman valinnan teit, jos oli mahdollista valita

Tällä kertaa on luotettava sokeasti muiden puheisiin ajanpuutteen takia. Pakko kai tässä on palata pelin ääreen lähitulevaisuudessa ja nähdä olenko haukkunut turhaan. :rolleyes:
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Minä olen kyllä sitä mieltä että nuo tehtävien jälkeiset karmapalkinnot ovat ennaltamäärättyjä joihin ei voi vaikuttaa muutakuin että oletko paha vai hyvä. Esim. pahiksena kun pelasin ja tein kaikki mahdolliset pahat temput sain silti hyvää karmaa jonka olin saannut aikaisemmin jo hyviksenä pelatessa samassa tehtävässä.
 
Ylös Bottom