Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jedi: Fallen Order

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Niin munkin mielestä jotkut pomot oli epäreiluja, vaati uusintayrityksiä varmaankin useita kymmeniä.
Niiden iskukuviot kuitenkin oppi kun tarpeeksi jauhoi ja tuurilla loput.
Eteensyöksyisku kolmiota painamalla oli hyvä liike jota käytin aina.
 
Onkos kukaan aloittanut tätä sillä kaikista vaikeimmalla vaikeusasteella? Jouluna meinasin hommata ja tulee nykyään kaikki pelit pelattua suoraan vaan vaikeimmalla joten niin meinasin tämänkin kanssa tehdä. Dark Soulseja ja muita sen tyylisiä pelejä en tosin ole pelannut. Onneksi vaikeusastetta pystyy kuitenkin kesken pelin muuttamaan.

Bossit ilmeisesti haastavimpia. Monissa peleissähän bosseihin on joku "juustotaktiikka", onko tässä tullut sellaisia? Force Unleashed pelissä vaikeimmalla vaikeusasteella monet bossit pääsi näin, ovat tosin vähän erityylisiä pelejä.

Voiko pelissä grindata? Eli jos joku paikka on liian vaikea, menee vaan muualle tappamaan vihollisia ja tulee myöhemmin takaisin paremmilla skilleillä.
 
Voiko pelissä grindata? Eli jos joku paikka on liian vaikea, menee vaan muualle tappamaan vihollisia ja tulee myöhemmin takaisin paremmilla skilleillä.

Voi. Viholliset uudelleensyntyvät aina kun meditoit. Jos kuolet, menetät kaikki käyttämättömät kokemukset. Saadaksesi ne palautettua, sinun pitää pelata edellisestä meditaatiopaikasta sinut tappaneen vihollisen luokse ja saada siihen ainakin yksi isku sisään.
 
Oma rauhaisa eteneminen on nyt vienyt Calin toista kertaa wookieplaneetta Kashyyykille ja sen villimpään osaan eli Shadowlandsille. Muuten tykkään planeetasta, mutta vähän aiheuttaa kylmiä väreitä nuo hämähäkit ja erilaiset pörisevät ja pärisevät hyönteiset. Ei minulla mitään araknofobiaa ole, mutta en vaan voi sietää hämähäkkejä enkä minkäänlaisia pistäviä ja myrkyllisiä hyönteisiä. Ei mikään pelinautinto siis tämä osa pelistä tässä vaiheessa, mutta peliä ei käy siitä syyttäminen.

Edelleen noin muuten olen nauttinut joka hetkestä pelin kanssa. Tähän mennessä Jedi Knight on ollut sopiva vaikeustaso itselle. Muutamia kuoloja siellä ja täällä sekä joitain pomoja vastaan on joutunut ottamaan toisen tai kolmannen yrityksen, mutta muuten oikein sopiva taso. Kuusi kappaletta stimmejä kannossa tällä hetkellä.
 
Miten tässä pelissä toteutuu se planeetoille siirtyminen? :)

Ihan omalla aluksella liikutaan ja saa vapaasti valita, minne menee. Päätarina toki etenee vain, kun menee, minne ohjataan, mutta muuten saa hyvin vapaasti valita, minne lähtee tutkimaan. Toki tutkimiseen vaaditaan hahmolta tiettyjä taitoja, joita aukeaa päätarinaa etenemällä.
 
Onkos kukaan aloittanut tätä sillä kaikista vaikeimmalla vaikeusasteella? Jouluna meinasin hommata ja tulee nykyään kaikki pelit pelattua suoraan vaan vaikeimmalla joten niin meinasin tämänkin kanssa tehdä. Dark Soulseja ja muita sen tyylisiä pelejä en tosin ole pelannut. Onneksi vaikeusastetta pystyy kuitenkin kesken pelin muuttamaan.

Bossit ilmeisesti haastavimpia. Monissa peleissähän bosseihin on joku "juustotaktiikka", onko tässä tullut sellaisia? Force Unleashed pelissä vaikeimmalla vaikeusasteella monet bossit pääsi näin, ovat tosin vähän erityylisiä pelejä.

Voiko pelissä grindata? Eli jos joku paikka on liian vaikea, menee vaan muualle tappamaan vihollisia ja tulee myöhemmin takaisin paremmilla skilleillä.

Vedin suoraan vaikeimmalla ja viimenen pomo oli ainut missä oli haastetta. Ainakin itselle oli paljon helpompi kun darksoulssit, bloodborne, sekiro tai god of war
 
Onkohan tässä erilliset trophyt EU ja US versioiden kesken, kun yritin vertailla trophyjä kaverilistan porukoiden kanssa, niin mulla näyttää, etten muka ole saanut tästä yhtään trophya vaikka vaan kolme puuttuu :D

Ostin pelin jenkkistoresta julkaisussa.
 
Onkohan tässä erilliset trophyt EU ja US versioiden kesken, kun yritin vertailla trophyjä kaverilistan porukoiden kanssa, niin mulla näyttää, etten muka ole saanut tästä yhtään trophya vaikka vaan kolme puuttuu :D

Ostin pelin jenkkistoresta julkaisussa.
Tarkasteletko oikean pelitilin trophyjä tai päivittyvätkö ne viiveellä sinne mistä niitä nyt katseletkaan?
 
Tarkasteletko oikean pelitilin trophyjä tai päivittyvätkö ne viiveellä sinne mistä niitä nyt katseletkaan?
Ihan pleikkarilla vertailin ja omalla tilillä millä olen pelin melkein platina trophyyn asti pelannut. Jos katson omia trophyjä, niin kaikki näkyy siellä, mutta jos vertailen muiden kanssa, niin näyttää tyhjää :)

Vähän tutkiskelin ja ilmeisesti tällä tosiaan on omat trophyt EU ja US versioissa ainakin playstationtrophies.org sivun mukaan.

321B71E8-8779-4954-B9B6-58982221A096.jpeg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Siirryin nyt Fallen Orderiin suoraan Sekirosta ja voi hyvänen aika miten voi tuntua taistelu tönköltä ja hahmon liikkuminen hitaalta. Tätähän mainostettiin kovasti Soulsmaisena mutta ei pelimekaniikat kyllä ole lähellekään niitä vaan enemmän Unchartedin tai RDR2:n "realistisuutta" painottavaa.

Muuten tämä toimii kyllä erittäin, erittäin loistavasti! Miljöö ja Star Wars jo yksistään pitää mielenkiinnon yllä, hahmot toimii, seikkailun ja tutkimisen fiilis sekä kentät yleensäkin todella toimivia sekä puzzlet ja salaisuudet kivaa värkkäystä. Ainoastaan taistelu tökkii. Aloitin Sekiron jälkeen kovana Souls-pelaajana tämän suoraan vaikeimmalla ja piti ensin pudottaa ekan maailman isomman mörököllin vuoksi pykälää alemmalle, kunnes pudotin vielä alemmas lähtötasolle. Ei hävetä pätkääkään, sillä uskallan väittää ettei tämän taistelumekaniikat vain pysty sellaiseen mitä Soulseista tai vastaavilta voi odottaa. Fiilis oli kuin olisi laitettu RDR2:n Arthur Morgan Souls-pelin pomotaisteluun - ei vain onnistu. Samalla kunnioittaa entistä enemmän From Softwaren taitoa tehdä peleistään haastavia reilulla tavalla, eli kuten jo sanoin, että saa syyttää vain omaa osaamistaan eikä peliä.

No, menin sillä oletuksella että tämä on enemmänkin Uncharted miekkataisteluilla, jossa jostain kumman syystä on Soulsien respawnaukset. Mitenkään järkevästi tuota ei kyllä saa tarinaan sidottua mutta ymmärrän kyllä miksi se tässä on: olisi aika tyhjää jos spawnausta ei olisi ja saatu samalla muutakin tasapainoa etenemiseen, aivan kuten Soulseissa, kun joutuu miettimään taisteleeko tiensä uusiksi vai yrittääkö nykyisin varustein vielä vähän eteenpäin pienellä riskillä.

Yleisesti ottaen pidän pelistä kyllä paljon mutta harmittaa että taistelu on vain tasaisin väliajoin eteentuleva pakote, jotta pääsee taas tutkimaan, puzzleilemaan ja viemään tarinaa eteenpäin. Pienellä hiomisella tuon olisi saanut vielä niin paljon paremmaksi. Mitään muuta ei tarvitsisi muuttaa kuin hieman terävöittää(?) taistelumekaniikkaa. Tasohyppelykin on ajoittain aikamoista sätkyilyä mutta sen kanssa vielä elää vaikka jossain kouruissa liukumisessa välillä meinaakin lähteä järki kun hypyn pituus ei riitä. Aika paljon myös on sellaista pientä bugittamista nimenomaan ohjauksessa/liikkumisessa, joka ehkä olisi saatu pienellä hiomisella kuntoon.

Todetaan kuitenkin vielä kertaalleen, että silti todella hyvä peli pienistä ärsyttävyyksistä ja virheistä huolimatta. Tekisi mieli taas pelailla mutta pitää sitten huomenna jatkaa kun on enemmän aikaa.

Sanotaan vielä sekin, että kyllä Sekirokin tuntui aluksi Soulseihin tottuneena vaikeammalta mutta nyt kolmatta kertaa pelanneena voi sanoa, että vaati vain tottumista uuteen ja erilaiseen systeemiin. Sen vuoksi voi olla, että ehkä olen vain vielä liian padawan. On tässä useamman kerran tainnut painaa väärää nappia Sekiroa pelanneena, vaikka silti vielä kallistun kannalle että taistelumekaniikka vain ei ole yhtä "tarkka" kuin vertaamissani. Kolmannelle planeetalle tänään siirryin ja aiemmilta olen kaiken kerännyt minkä on nykyisillä voimilla voinut. Stimmejä viisi.

Sekin täytyy kyllä mainita että ns. mob-taistelut tuntuu vähän epäreiluilta kun "Souls"-peleissä nekin tuntuivat jollain tavalla reiluilta. Vähintäänkin sen vuoksi, että Soulseissa pystyy yllättämään viholliset eikä taistelu ala itsessään. Tuo on harmittava ominaisuus tässä Jedissä: valomiekka esiin aina vähän ennen vihollisen kohtaamista ja vaikka tulisi takaapäin niin aina joku "force" ne herättää pelaajan läsnäoloon.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pleikkarilla vertailin ja omalla tilillä millä olen pelin melkein platina trophyyn asti pelannut. Jos katson omia trophyjä, niin kaikki näkyy siellä, mutta jos vertailen muiden kanssa, niin näyttää tyhjää :)

Vähän tutkiskelin ja ilmeisesti tällä tosiaan on omat trophyt EU ja US versioissa ainakin playstationtrophies.org sivun mukaan.

Näytä liitetiedosto 2542
Niin siis kyseessä on "eri peli". Edellisessä sukupolvessa muutaman pelin kohdalla oli jopa niin, ettei esim. levyllisen pelin pelaajat voineet pelata digitaalisesti ladatun pelin pelaajien kanssa netissä.
 
Sanotaan vielä sekin, että kyllä Sekirokin tuntui aluksi Soulseihin tottuneena vaikeammalta mutta nyt kolmatta kertaa pelanneena voi sanoa, että vaati vain tottumista uuteen ja erilaiseen systeemiin. Sen vuoksi voi olla, että ehkä olen vain vielä liian padawan. On tässä useamman kerran tainnut painaa väärää nappia Sekiroa pelanneena, vaikka silti vielä kallistun kannalle että taistelumekaniikka vain ei ole yhtä "tarkka" kuin vertaamissani. Kolmannelle planeetalle tänään siirryin ja aiemmilta olen kaiken kerännyt minkä on nykyisillä voimilla voinut. Stimmejä viisi.

Itse en ole Sekiroa tai muutamaa kokeilua lukuunottamatta Soulsejakaan pelannut, mutta olet hyvin todennäköisesti oikeassa. Fallen Orderin taistelusysteemi vaikutti ennemminkin suurpiirteiseltä kuin tarkalta.

Fallen Orderissa toteutuu myös hahmonkehitykseen panostavien pelien helmasynti. Siinä peli on aluksi hyvinkin haastava, mutta helpottuu ihan hemmetisti hahmon kartuttaessa omaa kykyvalikoimaansa ja kestävyyttään. Siirryin Fallen Orderin läpipeluun jälkeen Remedyn Controllin pariin ja sama toistui siinäkin. Oma hahmo on hirmuinen tuhokone jo heti pian tarinan puolenvälin jälkeen.
 
Itse en ole Sekiroa tai muutamaa kokeilua lukuunottamatta Soulsejakaan pelannut, mutta olet hyvin todennäköisesti oikeassa. Fallen Orderin taistelusysteemi vaikutti ennemminkin suurpiirteiseltä kuin tarkalta.

Fallen Orderissa toteutuu myös hahmonkehitykseen panostavien pelien helmasynti. Siinä peli on aluksi hyvinkin haastava, mutta helpottuu ihan hemmetisti hahmon kartuttaessa omaa kykyvalikoimaansa ja kestävyyttään. Siirryin Fallen Orderin läpipeluun jälkeen Remedyn Controllin pariin ja sama toistui siinäkin. Oma hahmo on hirmuinen tuhokone jo heti pian tarinan puolenvälin jälkeen.
Siksihän noiden skillsien avaaminen on vapaaehtoista
 
Niinkuin olen täällä höpötellyt, pelasin Fallen Orderin toiseksi vaikeemmalla. Olisko minulla mahkuja päästä läpi Bloodborne ja Remnant? Jaksan kyllä kärsivällisesti yrittää vaikeita kohtia uudestaan ja uudestaan.
 
Niinkuin olen täällä höpötellyt, pelasin Fallen Orderin toiseksi vaikeemmalla. Olisko minulla mahkuja päästä läpi Bloodborne ja Remnant? Jaksan kyllä kärsivällisesti yrittää vaikeita kohtia uudestaan ja uudestaan.

Eivät Bloodborne ja Dark Soulsit ole lopulta mitenkään niin vaikeita kuin maine antaa ymmärtää, korkeintaan muutamat yksittäiset bossit. Tai ovat jos yrittää noobina mennä hack 'n slash tyylillä. Ne vaativat vain varovaisemman lähestymisen tappeluihin niin kyllä niistä selviää kuka vaan, ainakin jos on kärsivällisyyttä yrittää uudelleen. Harvoin samaa kohta lopulta niin montaa kertaa joutuu yrittämään ja kaikki arkut yms löydetyt esineet säilyvät kuoleman yli.
 
Läpihän tuo pamahti tänään ja olihan se vielä alkufiiliksiä parempi peli. Taistelusta olen yhä samaa mieltä, vähän tympeää hommaa, josta puuttuu joku viimeinen tarkkuus tai tiukkuus, joka tekisi siitä oikeasti tyydyttävää. Tyydyin heittelemään ukot rotkoihin kun ei jaksanut jokaisessa taistelussa kovin kauaa viipyä. Taidoista tuskin on kyse, sillä Sekiro on nyt yhtä achievementtia vaille täysin pelailtu ja tuntuu jo läpijuoksulta haasteen osalta. Varmasti Jedinkin temput oppisi paremmin mutta jotenkin taistelumekaniikka ei edes innosta sitä sen tarkemmin opettelemaan. Potentiaalia olisi ja toivottavasti tuota osuutta mahdolliseen jatko-osaan parannettaisiin.

Soulsien nuotiot sopivat peliin hyvin vaikka mitään järkevää selitystä niille ei pelissä ole tai saada. Puhtaasti siis pelimekaniikkaa, joka kuitenkin toimii. Metroidvaniamaiset kentät todella mukavia mutta erityisesti kolmas planeetta oli nuohoamista ajatellen huonosti suunniteltu. Olisi saanut vähän enemmän olla oikoreittejä tiettyihin paikkoihin. Nyt piti kiertää todella kaukaa jos joku kauempi paikka oli jäänyt vajaille prosenteille. Yleensä ottaen kuitenkin todella toimivia karttoja ja mukavasti tutkimista, löydettävää ja ihailtavaa.

Star Warsin takiahan tämä peli kuitenkin on oikeasti sitä mitä on. Saa ihan toisen levelin lisenssistään. Näin arvelin jo ennen pelin hankkimista ja yhä olen samaa mieltä. Riisuttuna Star Warsista olisi sellainen "ihan ok/hyvä"-peli mutta lisenssi tuo tähän vain niin paljon tunnelmaa jne.

Hankala sanoa mitä jatko-osassa voisi tapahtua ja mihin se voisi mennä mutta toisaalta se voisi olla myös mitä tahansa. Kauheasti ei ole sidottu tarinan osalta että mihin homma voi mennä. Se vain mietityttää, että jos jatketaan samalla hahmolla, niin miten aiotaan tässä tapauksessa selittää voimien häviäminen, sillä pitäähän jatko-osassakin tietenkin hahmo kehittää eikä saada valmiiksi täysverisiä jedi-voimia.

Voisihan jatko-osassa ollakin myös Calin oppipoika, jolla pelata. Saisi jo tutuiksi tulleen poppoon mukaan ja silti sen saman kehityksen pelin edetessä. Tarinaankin sopisi varsin hyvin vaikka voima-lapsien sijainnit hävittivätkin. Löytyihän Calkin ilman karttaa, joten vähän samanlaisen pelastusoperaation kautta voisi löytyä joku gungan oppipojaksi :D

Pidin paljon pelin hahmokattauksesta. Tästä joukkiosta tuli vähän alkuperäisten leffojen Han Solot, Chewbaccat, Luket ja muut mieleen. Sellainen hyvä kemia tällä porukalla. Merrin jäi myös sen verran vähellä käytölle vaikka oli mielestäni todella mielenkiintoinen hahmo, että mikseipä jatko-osa voisi olla vaikka jollain tavalla Nightsisterseihin liittyvä. Tai lisäosa Merrinin menneisyydestä? Oi joi, ostaisin! Enpä muuten muistanut (tai todennäköisesti tiennyt) koko Nightsisterseistä.
 
Kävi klassiset. Sen kerran kun olisi fyysisen version ostanut, useita kappaleita samaa peliä - oli se sitten loppunut. Naapuri kauppaan jossa hinta 10 € kalliimpi. Jäi pelit ostamatta. Käydään hakemassa Akateemisesta Loiria.
 
Ylös Bottom