Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaps
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsellä on Motorola 8 power älypuhelin akkua vie vaan liikaa.
En tiedä oletko puhelinta vaihtamassa jos akkua syö tuo Motorola mutta suosittelen Oukitel WP33 Pro puhelinta. Edellisen sivun viimeinen viesti on kyseisen puhelimen käytöstä tarkemmin. Kyseinen luuri ollut minulla nyt nelisen kuukautta käytössä. Sen isoon kokoon ja painoon tottui yllättävän nopeasti. Sen akku kestää yhdellä täydellä latauksella 9-12 päivää. Pari viikkoakin jos pitää virransäästön päällä ja sammuttaa yöksi.

Mulla olisi myytävänä Google Pixel 8a aloe ostettu 22.10.24 takuuta siis 1.5v jäljellä. Puhelin täysin naarmuuntomaton. Heti ostaessa laitettu Nilkin camshield suoja joka suojaa taka kameroita. Ei ole naarmuja niissä. Edessä on sellainen 30€ hydrpgel Pro kalvo joten näyttö on uutta vastaava kun joskus vaihtaa vaan suojan. Mukaan saa langaton laturi, pikalaturi 30w. Puhelimesta olisi saatava vähintään 280€. Koska kyseessä uutta vastaava ja pitkä takuu jäljellä giganttiin. Alkuperäinen pakkaus mukaan , itselle aivan liikaa ominaisuuksia tyydyn jatkossa 10:150€ perus puhelimiin. Langaton laturi plus suojat ja pikalaturi mukaan niin 300€. Ei ole todellakaan. Paha uudesta pixelistä.

Viimeksi muokattu:
Tuli hypättyä kehityksessä askel eteenpäin ja Galaxy S20 FE vaihtui S25 ja täytyy myöntää, että onhan tämä mahottoman mukava käyttää.

Mulla ollut nyt vähän yli vuoden käytössä Oukitel WP33 Pro, hyvä luuri on. Tässä mallissa oli maailman isoin akku 22000 mAh joka kestää jopa yli viikon yhdellä latauksella. Tässä siis oli maailman isoin akku. Nyt on Oukitelilta tullu vieläkin isommalla akulla varustettu Oukitel WP100 Titan, jossa 33000 mAh akku! Todella mielenkiintoinen erikoisuus tuossa puhelimessa on sisäänrakennettu projektori! Siis projektori puhelimessa! Tuo puhelin kiinnostaa todella. Jos nyt on etsimässä erikoista puhelinta tai jatkuva akun lataus ottaa päähänä niin Oukitel WP100 Titan kannattaa ottaa huomioon.

Vilkaisin ketjusta, että olen näköjään 2023 alussa kirjoitellut aika kriittisen arvioni Oneplus 8T puhelimestani. Noh, nyt yli kaksi vuotta myöhemmin, käytössä on edelleen tuo samainen Oneplus 8T. Itse tykkään ottaa puhelimista niin paljon käyttöikää irti kuin mahdollista, eivätkä pienet lommot, bugit tai akun heikkenemiset haittaa. Nyt kun tuo puhelin alkaa olla lähemmäs 5 vuotta vanha, alkaa kuitenkin olemaan vaihdon tarve edessä kaikenlaisen kulumisen ja vastaavan seurauksena.

Oneplussa näkyy juuri parin viimevuoden aikana kunnostautuneen mitä tulee puhelimiinsa, ja taitavat olla taas ihan hyviä laitteita kussakin hintaluokassaan. Itse kuitenkin haluan vaihtaa merkkiä, lähinnä siksi, kun en minä tästä 8T:stä ole varsinaisesti missään vaiheessa hirveästi pitänyt, vaikka on asiansa kelvollisesti ajanutkin. Kamera oli mielestäni melko kehno jo silloin kun puhelin oli uusi, eikä Oneplussan käyttiksessäkään ole varsinaisesti mitään erityistä hohtoa.

Jonkin aikaa eri merkkejä katseltuani, ykkösvaihtoehdoksi on noussut Nothing, joka on siis kohtalaisen uusi merkki jonka taustalla on juurikin alkuperäisen Oneplussan takana puuhailleita henkilöitä. Nothingin puhelinten utilaritistinen tyyli, vinkeä läpinäkyvä ulkonäkö sekä myös puhtaahko käyttöliittymä vetoavat samaan tapaan, kuin Oneplussakin joskus alkuaikoinaan. Myös hinnat, ainakin useimmilla malleilla näkyy olevan melko hyviä siihen nähden mitä puhelimet tarjoavat. Melko vahvaa panostusta ympäristön kestävyyteenkin firma tuntuu korostavan, joka on toki hyvä juttu. Itsellä on ajatuksena nimenomaan tuo brändin keskihintainen Nothingphone 3a Pro, joka vaikuttaa todella mukavalle paketille noin 400€ hintaan. Etenkin 70mm telekamera, joka puhelimesta löytyy, näyttää interwebin mukaan saavan aikaan suorastaan ällistyttävän hyvän näköisiä, lähes järkkärimäisiä potretti-, macro- yms. kuvia. Toki, hyviä tiukkoja telelinssejähän löytyy nykyään paljon puhelimista, mutta nähdäkseni ei mistään noin edullisesti noin hyvää. Aika monen merkin puhelimissa, ei saa tuohon kykenevää telekameraa edes paljon kalliimmassa hintaluokassa.

Yleisesti, merkin kamerat tuntuvat tuottavan tuollaista hyvin käsittelemättömän ja ns. neutraalin näköistä jälkeä. Paljon vähemmän sellaista prosessoinnin tuntua, kuin sanotaan esim Pixeleiden, Samsungien tai Oneplussien kuvissa. Itse kovasti tykkään siitä, jos kameran softa pysyttelee mahdollisimman taka-alalla, ja kuvaaja itse saa vaikuttaa siihen minkälaisen kuvan milloinkin haluaa. Itseä suorastaan ihmetyttää, miten ylistettyjä Samsungin ja Pixeleiden kuvausominaisuudet tuntuvat yleisesti olevan, kun itse nimenomaan en syty niiden lookille oikein yhtään. Makuasioita toki. Monelle on kännykällä toivottavaa, että sellainen ns. valmis kuva on mahdollisimman helppo saada nimenomaan vähällä vaivalla ja säätämisellä.

Onkos kukaan täällä koittanut Nothingeja? Olisiko tässä ihan varteenotettava manttelinperijä originaali Oneplussan suunnittelufilosofialle? Paperilla ainakin herättää kovasti kiinnostusta.

Onkos kukaan täällä koittanut Nothingeja? Olisiko tässä ihan varteenotettava manttelinperijä originaali Oneplussan suunnittelufilosofialle? Paperilla ainakin herättää kovasti kiinnostusta.
Meinasin töihin hankkia (en itselleni vaan tulevaan työpisteelle) mutta UI sen verran erilainen kuin normi-Android niin ajattelin että pitää pysytellä mahdollisimman geneerisessä kun ei tiedä kuka sitä tulee käyttämään, eli löytääkö erilaisten kuvakkeiden joukosta etsimäänsä. Itselle voisin harkita kun joskus vaihdan puhelinta. En kyllä tiedä milloin se tapahtuu. Ehkä jos puhelin hajoaa tai häviää. Galaxy S10e nykyään ja ihan ok. Kuvauksessa juuri sitä ärsyttävää parantelua mitä tuntuu olevan jokaisessa puhelimessa enemmän tai vähemmän mutta sellainen perusluuri, jonka ainoa miinus on ettei akku kestä älyttömiä. Halusin kuitenkin pienehkön puhelimen niin akunkestossa hävisin.

Mulla on kohta pari vuotta ollut käytössä Nothing 2. Omassa, suht peruskäytössä oikein toimiva puhelin. Peruskäytöllä tarkoitan päivittäistä musan ja äänikirjojen kuuntelua, satunnaista videostriimailua ja pientä pelaamista. Akku kestää hienosti täyden päivä näitä toimintoja. Kamera ei ole kovinkaan kummoinen, mutta mulle riittää. Mulla on työpuhelimena jokin keskitason Samsung, minkä tämä hakkaa käytettävyydessä ja sulavuudessa ja kamerankin osalta noin 13-0.
Ainoa huono puoli on lasinen pintamateriaali, mikä on aika liukas kädessä. Käytän kyllä läpinäkyviä silikonikuoria.
Ostin myös tyttärelle alkuvuodesta samanlaisen, kun oli hyvässä tarjouksessa Elisalla.
Samankaltaisuuksia Oneplussan tuotteisiin on arvatenkin aika paljon.
Suosittelen.

Ylös Bottom