Parin ekan tunnin perusteella Zeldansa ja muut vastaavat pelanneille todellinen kolmetoista tusinassa -toimintaseikkailu, mutta niin tätä kuitenkin pelasi ihan huomaamatta aika pitkään. Nätisti rullaa PS5:llä.
Alussa oli minullakin vähän fiilis että onkohan tämä nyt mitenkään erikoinen mutta sitten kun saa vähän lisää kykyjä ja pääsee pidemmälle niin on maistunut ihan eri tavalla. Saisi tästä vielä paremmankin pienellä viilaamisella mutta todella hyvä näinkin. Jos tulee jatkoa niin voi olla ilmestymisvuotensa merkkitapauksia, siis minulle nyt ainakin.
edit: Nyt kun lukee tätäkin palstaa, niin on meitä pelaajia kyllä moneen junaan, kun suurin osa pelaajista on ollut aivan myytyjä

En itsekään tätä toki vielä tämän enempää tuomitse, kun alkuvaiheessa ollaan ja tekee mieli jatkaa huomenna siihen mihin nyt jäätiin.
Juuri tämä että jos olet ihan alussa niin katsele nyt ainakin sen verran että peli vähän avautuu ja alkaa tulemaan niitä kykyjä, joilla esim. liikkuminen ja puzzlet monipuolistuu.
Pelin viimeisellä kolmanneksella tuntui kiristyvän vielä niin vaikeustaso kuin ajoittain allekirjoittaneen pinnakin. Spirit Guidella siis pelasin, ja totesin että pelin läpäisypalkintona tarjoama Master-taso saa jäädä kokeilematta.
Okei, sepäs "kiva"

Minähän aloitin tämän suoraan Masterilla koska peli jostain syystä sen minulle avasi. En tiedä oliko bugi vai päivitys, sillä peliin jokin update juuri siinä vaiheessa tuli. En valita, sillä mieluusti säästän aikaa näin kuin että pelaisin ensin helpommalla ja sitten vaikeimmalla. Ärsyttää Sonyn peleissä suunnattomasti se että lisäävät ekstra-trophyn sille että pelaa vaikeimmalla. Ja se vaikeustasokin avautuu vasta kun on ensin pelannut jollain muulla tasolla. Ja pelit ovat vielä niitä open worldejä, jotka eivät ihan nopeimpia ole läpäistä.
Minua ei haittaa pelata pelejä uusiksi jos ne eivät ole massiivisia. Esim. Dishonoredit oli loistavia uudelleenpeluuarvoltaan ja niissä oli oikeasti jokin syy pelata ne uusiksi eivätkä vieneet edes niin paljon aikaa kun olivat sopivan kokoisia teoksia. Ja toisaalta niihin sai myös aikaa menemään jos tutki kaiken mutta toisella kerralla pystyi raivaamaan tiensä raivohärän tyyliin nopeasti loppuun.
Nuo aikarajoitteiset chestit ovat pelin edetessä aukeavilla ja paranevilla skilleillä huomattavasti helpompia, joten ei kannattane niitä vielä alkuvaiheessa väkisin vääntää jos ei heti parilla yrkällä onnistu.
En minä jaksa niitä jättää sinne lojumaan. Nytkin sain kaikki lopulta tehtyä kun tarpeeksi väänsin. Se on noista Souls-peleistä jäänyt mentaliteetti että ei luovuteta sitten millään. Ja tähän mennessä olen aina päässytkin eteenpäin.
Tekeekö muuten niillä sinisillä kristalleilla, vai mitä ovatkaan nimeltään, muuta kuin ostelee uusia hattuja Roteille? En itse mitään muuta käyttötarkoitusta ainakaan keksinyt, ja sen verran avokätisesti niitä on tarjollakin että käytännössä heti alusta lähtien pystyi kaikki hatut ostelemaan mitä tarjolle oli tullut. Sinänsä vähän syö mielekkyyttä loottailusta jos ei valuutalla mitään voi tehdä.
Mietin muuten samaa. Säästelen aina vähän kun niitä hattuja on kuitenkin koko ajan tulossa lisää niin voi sitten ostaa mutta välillä käynyt mielessä että tuleeko jotain muutakin ostettavaa.
Epätasaisesta vaikeusasteesta lukeneena aloitin sillä kepeimmällä story-vaikeusasteella, joka on tosiaan ihan alkuun ollut aivan superiisi, mutta katsotaan mihin suuntaan tämäkin menee.
En kyllä itse pystyisi pelailemaan mitään peliä jollain storylla. En paheksu toki mahdollisuutta ja sitä käyttäviä mutta kun itse on tätä Soulseilla kovetettua ja päätä seinään hakkaavaa masokisti-pelaajatyyppiä, niin ei vain pysty valitsemaan muuta kuin vähintään normaalin. Ja jos on trophyja sidottu vaikeampiin niin heti se päälle jos mahdollista.
I Am Fish oli muuten yksi niistä peleistä, jotka uskon monen jättävän kesken kun turhauttaa mutta meikäläinen painoi vaan menemään väkiselläkin. Sen verran annoin armoa itselle että en yrittänyt kolmen tähden suorituksia mutta kaikki kerättävät piti kuitenkin kerätä. Ei ollut muuten mikään helppo homma. Siinä jää Soulsitkin kakkoseksi turhatumisen määrässä mitattuna. Tosin Soulsit on siitä hyviä että eivät ne sinänsä turhauta: aina tuntuu että kyllä tämä vielä onnistuu. Samaa fiilistä on Kenassakin, eli sitä että "kyllä se kohta onnistuu".
Mutta tajuan jos tuollainen jankkaaminen ei ole kaikkien juttu
