Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Me taidetaan olla aika saman ikäisiä. Välillä sitä joutuu vetämään vähän parempaa kauluspaitaa päälle kun menee toimistolle, mutta vain töiden takia. Kotona vaihtuu rennompaan asustukseen heti kun mahdollista. Kotona pelataan videopelejä, lautapelejä, katsotaan just sellaisia ohjelmia kuin huvittaa ja niin edelleen. "Aikuiseksi" en ajatellut kasvaa ikinä. Tuntuu että siinä hommassa ei oo mitään hauskaa. :)
Kyllähän tuo paras kotiasu on aatamin aikoinaan lanseeraama kokonahkainen puku. :D
 
Välillä pitää sitä joystickkiä eli ilotikkuakin veivata, niin se onnistuu parhaiten ilman boksereita. :D Toki perheellisenä pitää oma rauha olla. ;)
 
Avaudutaan nyt vaikka tänne, että Ubisoft olisi voinut laittaa Assassin's Creed Unityn Dead Kings -DLC:n edes yhden varoitustekstin päähän, kun sitä klikkaa vahingossa pelikartan pikakuvakkeesta päätarinan ollessa vielä pahasti kesken. Aivan selvästi tarkoitettu pelattavaksi päätarinan jälkeen, ja heti aloituskohtauksessa tarjoillaan pientä spoileria. Yritin tietysti mennä heti takaisin peruspeliin, mutta sitä ei voi tehdä lainkaan ennen kuin pelaa DLC:n ensimmäisen tehtävän loppuun. Kuinka näin yksinkertaisen asian voi sössiä näin pahasti?

Tuli mieleeni pelihankintaketjussa visioimani Ubisoftin Mielensäpahoittaja. Tämä taisi olla nyt se.
 
Aivan uskomatonta touhua Puolenkuun pelin kanssa.

Ostin sieltä Marraskuun puolella FF VII Remake Intergrade PS5-version, joka oli tarjouksessa. Pelin sain, ja siinä sitten tuli aikamoinen yllätys, että tämä Yuffie DLC tarina oli saatavilla koodina, eikä ollut valmiiksi asennettu levylle, minkä itse alkuun olin ymmärtänyt.

Tämä tekee vielä vihaksi sen, kun Puolenkuun pelit ei kertonut heidän sivuillaan että on joku koodi tai muu sisältö käytetty, eivätkä myös maininneet että olisi peli käytetty. Tästä pelistä oli muovit avattu ja tarjouslappu kiinni etukannessa, jonka nämä useasti tekevät kun tarjoukseen laittavat jotain pelejä.

No, onneksi ei ollut suuresta rahasta kyse, mutta ottaa pattiin tuo Puolenkuun pelin toiminta, kun olisivat voineet edes jotain kertoa että mitä käytetty ja onko peli käytetty. Taisi olla viimeinen kerta kun ostan jotain sieltä tarjouksesta, kun jotain jätetään kertomatta.
 
Aika monesti tuo tuo dlc:n olomuoto löytyy helposti googlaamalla eli onko koodina vai levylle asennettuna.
Tässäkin tapauksessa testasin asian ja helposti tuo tieto löytyi.
Itse tosiaan tarkasti selvittelen asiaa ennen esim. pelien goty-versioita ostaessa.
Jos lisärit on koodeina, niin peli saa jää kauppaan.
Tuo pelin myyminen käytettynä ilman, että siitä on erikseen ilmoitettu on sitten jo todella ikävä temppu.
 
Se on kyllä totta, että nykyään pitää käytännössä kaikki peliostokset googletella ennen ostopäätöstä, että saa varmasti haluamansa version. Pelin voi ostaa niin monella tapaa "väärin" nykyään. Itsekin ostin kesällä käytetyn GreedFallin PS5-version, tietämättä että Storessa PS5-versioon sisältynyt DLC olikin jo käytetyllä koodilla eikä levyllä. Tuli lopulta lähes täsmälleen samanhintainen hankinta kuin jos olisi ostanut uutena. Onhan näihin jo tottunut ja divarin hyllyjä selatessakin kännykällä googlettelu hoituu, mutta vähän rasittavaa se on.

Kaukana ovat ne ajat, kun kaupan hyllyltä pystyi vain tyytyväisenä poimimaan esim. minkä tahansa uuden tai käytetyn PS2-pelin ilman mahdollisuutta vastaavaan pettymykseen. Enää ei onnistu sekään, kun pitää vähintään googlettaa onko pelistä julkaistu remasteria uudemmalle kalustolle. :D
 
Se on kyllä totta, että nykyään pitää käytännössä kaikki peliostokset googletella ennen ostopäätöstä, että saa varmasti haluamansa version. Pelin voi ostaa niin monella tapaa "väärin" nykyään. Itsekin ostin kesällä käytetyn GreedFallin PS5-version, tietämättä että Storessa PS5-versioon sisältynyt DLC olikin jo käytetyllä koodilla eikä levyllä. Tuli lopulta lähes täsmälleen samanhintainen hankinta kuin jos olisi ostanut uutena. Onhan näihin jo tottunut ja divarin hyllyjä selatessakin kännykällä googlettelu hoituu, mutta vähän rasittavaa se on.

Kaukana ovat ne ajat, kun kaupan hyllyltä pystyi vain tyytyväisenä poimimaan esim. minkä tahansa uuden tai käytetyn PS2-pelin ilman mahdollisuutta vastaavaan pettymykseen. Enää ei onnistu sekään, kun pitää vähintään googlettaa onko pelistä julkaistu remasteria uudemmalle kalustolle. :D
Juurikin näin. Tämä digitaalisuuden lisääntyminen on meille fyysisten kopioiden keräilijöille aikamoista myrkkyä. :confused:
 
Aivan uskomatonta touhua Puolenkuun pelin kanssa.

Ostin sieltä Marraskuun puolella FF VII Remake Intergrade PS5-version, joka oli tarjouksessa. Pelin sain, ja siinä sitten tuli aikamoinen yllätys, että tämä Yuffie DLC tarina oli saatavilla koodina, eikä ollut valmiiksi asennettu levylle, minkä itse alkuun olin ymmärtänyt.

Tämä tekee vielä vihaksi sen, kun Puolenkuun pelit ei kertonut heidän sivuillaan että on joku koodi tai muu sisältö käytetty, eivätkä myös maininneet että olisi peli käytetty. Tästä pelistä oli muovit avattu ja tarjouslappu kiinni etukannessa, jonka nämä useasti tekevät kun tarjoukseen laittavat jotain pelejä.

No, onneksi ei ollut suuresta rahasta kyse, mutta ottaa pattiin tuo Puolenkuun pelin toiminta, kun olisivat voineet edes jotain kertoa että mitä käytetty ja onko peli käytetty. Taisi olla viimeinen kerta kun ostan jotain sieltä tarjouksesta, kun jotain jätetään kertomatta.

Onpahan muuten harvinaisen perseestä. Ihan jo tuo, että koodina mukana vaikka levyllä lienee tilaa. Puolenkuun pelien puolesta surullinen case, tietenkin pitäisi mainita että käytetty.

Kyseisen pelin osalta voi tietty odottaa kaikkien osien valmistumista ja ostaa sitten se ultimaattinen kultapainos vuonna 2058. Tosin siihen mennessä tuskin on enää olemassa käsitettä fyysinen media...
 
YouTuben mainokset. Selaimella ei tarvitse niitä kestää, mutta mobiilisovelluksen osalta homma muuttuu päivä päivältä raivostuttavammaksi. Jatkuvasti enemmän ja pidempiä mainoksia, joiden välissä sovellus tietenkin tyrkyttää maksullista tilausta jolla niistä pääsee eroon. Mitta täyttyi lopulta eilen, kun en päässyt katsomaan yhtä kahden minuutin videota katsomatta ensin 20+ sekunnin pikkuhousunsuojamainosta. Mainosten personointi on päällä ja Google on päätellyt aivan paikkansapitävästi minun olevan 25-34-vuotias mies, joten auta armias minkä algoritmin mukaan tuokin klippi valikoitui. YouTube-mobiilisovellus on nyt henkilökohtaisessa käyttökiellossa, ja videoiden mobiilikatselu tapahtuu jatkossa Adblock Browserilla.

Oikeasti tuo YouTube ketuttaa vähän laajemmassa mittakaavassa. Sieltä löytää suosituksina nykyään lähinnä niitä videoita, joita pusketaan aggressiivisesti näkyville kumppanuusohjelman avulla, eikä juuri ollenkaan ns. yksityisten kanavien sisältöä. Klikkiotsikoita, hashtageilla lähes lukukelvottomiksi sotkettuja kuvauksia ja vielä typerämpiä thumbnaileja toisensa perään, eikä itse sisältö löydä yleisöänsä lainkaan samalla tavalla kuin ennen. Ja mainoksia pusketaan nykyään niihinkin videoihin, jotka ovat kumppanuusohjelman ulkopuolella. En ihmettele miksi Classic Game Room päätti lopettaa, vaikka se olikin suosikkikanavani ja sitä edelleen kaipaan.

Tuotan videoita paikalliselle jalkapalloseuralleni FC Vaajakoskelle, jonka YouTube-kanavalta hyvin huomaa kuinka videot eivät enää tavoita samalla tavalla yleisöä kuin ennen. Kaudella 2020 ottelukoosteiden keskimääräinen katsojamäärä oli 3,6 tuhatta katsojaa, kun kaudella 2021 se oli enää 2,1 tuhatta. Sarjataso on pysynyt samana, eikä mitään selkeää ulkoista syytä yli 40% laskulle katsojamäärissä löydy. Efekti on vieläkin dramaattisempi, kun otetaan huomioon että tämä oli ensimmäinen kerta oman mukanaoloni eli viimeisen seitsemän vuoden aikana, kun katsojamäärä ei kasvanut edelliskaudesta - katsojaluvut jatkoivat nousua jopa 2017, kun joukkue pelasi sarjaporrasta alempana. Sama efekti näkyy muillakin kanavilla, jotka ovat kumppanuusohjelman ulkopuolella.

Eniten tässä ärsyttää se, että ei oikein ole kunnollisia vaihtoehtojakaan minne tuotantonsa voisi siirtää. Suurimmalle osalle katsojista kun YouTube on synonyymi sanalle nettivideo. Esimerkiksi Dailymotioniin tai Vimeoon siirtymisestä koituisi edelleen todennäköisesti huomattavasti enemmän haittaa kuin hyötyä. Kyllä ne aktiivisimmat katsojat videonsa löytävät, mutta satunnaisia katsojia on huomattavasti hankalampi tavoittaa. Siitä pidän loppuun saakka kiinni, että sisällön kuuluu merkitä näyttökertoja enemmän, mutta ärsyttäähän tämä trendi kun aktiivinen YouTube-kanava on kuitenkin pienelle seuralle äärimmäisen suuri osa sen valtakunnallisesta näkyvyydestä.

Kai sitä pitäisi vaan siirtyä johonkin tiktokkiin niin tulisi näyttökertoja. Prkl.
 
Yhdyn harmitukseen Youtubesta mutta totean myös että sehän on jo vuosia vanha tilanne. Mainosten osalta siis. Ja onhan tuokin jo tuttua että suosittelemansa videot on aina jo valmiiks tunnettuja jne. eikä pienemmillä tekijöillä ole oikeasti juurikaan lottovoiton todennäköisyyden vertaa enempää mahdollisuuksia päästä näkyville.

Se varsinkin on kismittänyt vuosikausia että suositukset on aina jotain megakanavia eikä aina haullakaan löydä sitä hakemaansa kanavaa ennen kuin videon ja/tai kanavan nimen on kirjoittanut prikulleen oikein. Siitä huolimatta että olisi katsonut saman aihepiirin videoita jne.
 
Yhdyn harmitukseen Youtubesta mutta totean myös että sehän on jo vuosia vanha tilanne. Mainosten osalta siis. Ja onhan tuokin jo tuttua että suosittelemansa videot on aina jo valmiiks tunnettuja jne. eikä pienemmillä tekijöillä ole oikeasti juurikaan lottovoiton todennäköisyyden vertaa enempää mahdollisuuksia päästä näkyville.
Niinhän se on. Jotenkin vain viimeisen vuoden aikana tuntunut menneen vieläkin selvemmin tuohon suuntaan, mutta voi myös olla että ihan samoissa on oltu jo pidempään. Koko "trendaavien" sisältöjen systeemi on typerä, mutta sen kanssa on vain elettävä. Lähinnä tuulimyllyjä vastaan taisteluahan nettivideoiden tuottaminen sisältö edellä on, jos siis katsojamääriä pitää tärkeänä.
 
Mobiilipuolella ei auta kuin käyttää selainta jossa on tehokas mainostentorjunta niin säästyy youtuben saastalta. Kieltämättä sovelluksen kautta katsottuna se jatkuva mainosten pyöritys ärsyttää. Aivan sama juttu on mtv sovelluksessa jossa katsellaan monta pitkää mainosta ennenkuin pääsee varsinaiseen asiaan.
 
Ylös Bottom