Sähköfakiiri
Active Member
Ainahan nuo valitettavasti samanlailla toimii.. Uusi uhri vaan heti tyrkylle ja eikun kalastelemaan
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
JepSiinä vaiheessa kun on jo jääty kiinni, on ihan sama vaikka jatkaa.
Älä ole sinisilmäinen varsinkaan nettiostoksissa eli muista jos tarjous on liian hyvä ollakseen totta niin se harvoin tai edes koskaan on
Aivan. Nuo nettihuijaukset eivät ole mitään hetken mielijohteessa tehtyjä kaljavarkauksia. Niitä tehtaillaan isompien rahojen toivossa. Tuskin kukaan tekee parinsadan euron petosta ja jättää sen sitten siihen.Ainahan nuo valitettavasti samanlailla toimii.. Uusi uhri vaan heti tyrkylle ja eikun kalastelemaan
Toinen juttu mitä en ymmärrä torissa on tämä kun ei ole pakko laittaa puhelinnumeroa. Ostajan pitää erikseen tori viestillä vinkua että anna numero. Kaupanteko hidastuu huomattavasti.
Olen minäkin saanut torissa tehtyä paljon kauppoja pelkän toriviestittelyn välityksellä. Jopa yllättävän hyvin kauppa käy tuolla torissa. Se on todella suosittu paikka. Mutta miksi et anna numeroa? Miksi se on niin salainen? Mulla on nytkin torissa 31 ilmoitusta ja olen niihin numeroni kirjoittanut, ja että voi vaikka whatsappilla ottaa yhteyttä. Sitä kautta helppo lähettää vaikka lisäkuvaa myytävästä tuotteesta. Autoilmoituksissa varsinkin kironnut tätä kun ei helvetti laita numeroa niin vois soittaa ja kysellä autosta. Siitä kyllä plussaa noissa toriviesteissä että itse näkee koska vastaanottaja on nähnyt viestin.Useita kymmeniä kauppoja tehnyt torissa, enkä koskaan ole antanut puhelinumeroani, enkä tule koskaan antamaankaan. Hyvin olen saanut kaikki tavarani myytyä. Jos puhelinumeron laittaminen tulisi pakolliseksi, siirtyisin käyttämään muuta kauppapaikkaa.
Ei mun tarvitse sen kummemmin perustella, miksi en halua joitakin tietojani itsestäni antaa. En vaan halua.Mutta miksi et anna numeroa? Miksi se on niin salainen?
Okei no toi mun viestihän sopi sun vastaukseen paremmin kuin hyvinEi mun tarvitse sen kummemmin perustella, miksi en halua joitakin tietojani itsestäni antaa. En vaan halua.
hiljattain oli joku kysely, missä kysyttiin, että mikä vituttaa kaikista eniten. Sen tulos oli että ihmisiä vituttaa eniten toiset ihmiset. Tämän kyllä allekirjoitan ja tulos kertoo kaiken nykymaailmasta.
Entä ostaessa? Puhelinnumero mahdollistaa kuitenkin sen että saat viestin, kun paketti pärähtää noutoautomaattiin. Vai miten näissä tilanteissa toimit? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itse paljon ostelen, mutta en niinkään myy.Useita kymmeniä kauppoja tehnyt torissa, enkä koskaan ole antanut puhelinumeroani, enkä tule koskaan antamaankaan. Hyvin olen saanut kaikki tavarani myytyä. Jos puhelinumeron laittaminen tulisi pakolliseksi, siirtyisin käyttämään muuta kauppapaikkaa.
Ostaessa on pakko antaa numero, posti vaatii sen. Muuten lähettäjä ei voi tehdä postille ennakkoilmoitusta esim. omapostissa.Entä ostaessa? Puhelinnumero mahdollistaa kuitenkin sen että saat viestin, kun paketti pärähtää noutoautomaattiin. Vai miten näissä tilanteissa toimit? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itse paljon ostelen, mutta en niinkään myy.
Mites jos ostaja laittaa viestin, että haluaa numeron ja soittaa. Jätätkö siinä tapauksessa mieluummin kaupat tekemättä ja rahat jää saamatta? Jätätkö vaan kylmästi vastaamatta torissa näihin kyselyihin?Ei mun tarvitse sen kummemmin perustella, miksi en halua joitakin tietojani itsestäni antaa. En vaan halua.
Pelejä tulee paljon ostettua käytettynä ja nehän mahtuu tavalliseen kuplamuovikirjekuoreen, joka taas sujahtaa helposti postiluukusta. Ei tarvitse antaa puhelinnumeroa, eikä posti sitä vaadi. Hiukankin isommat ja kalliimmat tavarat pyrin ostamaan kasvotuksen, mutta niitä ostan harvakseen torista. En ole koskaan ostanut yksityishenkilöltä tavaraa noutoautomaattiin.Entä ostaessa? Puhelinnumero mahdollistaa kuitenkin sen että saat viestin, kun paketti pärähtää noutoautomaattiin.
Jätän. Ostajia, jotka eivät mangu puhelinnumeroita on aina löytynyt ennen pitkään.Mites jos ostaja laittaa viestin, että haluaa numeron ja soittaa. Jätätkö siinä tapauksessa mieluummin kaupat tekemättä ja rahat jää saamatta? Jätätkö vaan kylmästi vastaamatta torissa näihin kyselyihin?
Olen joskus lähetellyt iban tilinumeroa ostajalle joka haluaa maksaa tuotteen suoraan tilille. Kyllä tuon iban tunnuksen siinä mielessä uskaltaa lähettää kun sillähän ei voi ottaa rahaa, siihen voi vaan laittaa sitä. Nykyään kyllä mobilepaylla monet haluaa maksaa.Aika paljon nykyisin sekä maksan että otan maksun vastaan Mobilepaylla eli puhelinnumero tarvitaan. Samalla näkee kenen kanssa kauppoja tekee, se lisää mun luottamusta toiseen osapuoleen.
Joskus multa vielä kysytään, että voitko lähettää tilinumeron maksua varten. Tähän taas minä en suostu.
Noin se meni itselläkin joskus, manit tilille ja tuote postiin. Sittemmin pohdin, että voisko tilinumeron antaminen olla riski, jos joku saa kalasteltua muita tietoja. Poliisi ei suosittele tilinumeron jakoa ja uskoisin, että heillä on siihen joku perusteltu syy.Olen joskus lähetellyt iban tilinumeroa ostajalle joka haluaa maksaa tuotteen suoraan tilille. Kyllä tuon iban tunnuksen siinä mielessä uskaltaa lähettää kun sillähän ei voi ottaa rahaa, siihen voi vaan laittaa sitä. Nykyään kyllä mobilepaylla monet haluaa maksaa.
Mä en ehkä ihan menis sanomaan, että peli on nyt selvä Trumpin hyväksi. Tämä tosin täysin spekulointia, en ole vaaliasiantuntijaEnsinnäkin, ikävää, että ihminen yritetään tappaa, se on aina väärin mutta ei jeesus, että ottaa pannuun, kun Trump käytännössä sinetöi uuden kauden presidenttinä tuon salamurhayrityksen takia. Maailma ei todellakaan kaipaa toista neljää vuotta Trumpin amerikkaa. Voi helvetin helvetti.
Voihan se olla niinkin mutta jenkeissä on myös todella paljon noita äänestäjiä, joita sanotaan Independent voters ja pelkään, että tästä porukasta suurinosa kääntyy äänestämään Trumppia tuo ampumisen ja Bidenin sekoilujen takia. Mitä tuosta uutisia ja analyysejä nyt lukenut niin aika yhtenäinen mielipide ollut, että vaalit on aikalailla taputeltu nyt.Mä en ehkä ihan menis sanomaan, että peli on nyt selvä Trumpin hyväksi. Tämä tosin täysin spekulointia, en ole vaaliasiantuntija
Äänestysaktiivisuuden luulis lisääntyvän. Voihan se olla, että Trumpia kannattavat, jotka eivät olisi jaksaneet äänestää, käyvät nyt äänestämässä. Mutta sitten muita republikaaneja kannattavat äänestäjät, kääntyykö ne nyt sit Trumpin puoleen, miksi? Mites demokraatit, käännytäänkö mihin? En tiedä. Kaikki menee syvemmälle poteroihinsa, se on selvää.