Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainahan nuo valitettavasti samanlailla toimii.. Uusi uhri vaan heti tyrkylle ja eikun kalastelemaan
Aivan. Nuo nettihuijaukset eivät ole mitään hetken mielijohteessa tehtyjä kaljavarkauksia. Niitä tehtaillaan isompien rahojen toivossa. Tuskin kukaan tekee parinsadan euron petosta ja jättää sen sitten siihen.
Nämä tyypit tekevät varmasti kaikkea muutakin ja nettihuijaukset ovat vain yksi tulonlähde muiden joukossa.
 
Tuli tuosta tori huijauksesta mieleen, että torissahan käyttäjä pystyy tunnistautumaan pankkitunnuksilla, niiden kohdalla lukee ''tunnistettu henkilö''. Näin olen itse oman tunnukseni tunnistautunut ja omalla nimellä siellä olen. Se olis jo yks merkki mistä voi epäillä jos myyjällä ei ole tunnistautumista. Miksi haluaa salata henkilöllisyytensä?

Tämän pankkitunnistauminen pitäisi olla pakollinen jokaiselle profiilille, se kitkisi varmaan aika paljon kusettajia kun henkilöllisyys on tiedossa ja voit tehdä vain yhden profiilin. Miksi näin ei ole käytäntö?

Toinen juttu mitä en ymmärrä torissa on tämä kun ei ole pakko laittaa puhelinnumeroa. Ostajan pitää erikseen tori viestillä vinkua että anna numero. Kaupanteko hidastuu huomattavasti.
 
Toinen juttu mitä en ymmärrä torissa on tämä kun ei ole pakko laittaa puhelinnumeroa. Ostajan pitää erikseen tori viestillä vinkua että anna numero. Kaupanteko hidastuu huomattavasti.

Useita kymmeniä kauppoja tehnyt torissa, enkä koskaan ole antanut puhelinumeroani, enkä tule koskaan antamaankaan. Hyvin olen saanut kaikki tavarani myytyä. Jos puhelinumeron laittaminen tulisi pakolliseksi, siirtyisin käyttämään muuta kauppapaikkaa.
 
Useita kymmeniä kauppoja tehnyt torissa, enkä koskaan ole antanut puhelinumeroani, enkä tule koskaan antamaankaan. Hyvin olen saanut kaikki tavarani myytyä. Jos puhelinumeron laittaminen tulisi pakolliseksi, siirtyisin käyttämään muuta kauppapaikkaa.
Olen minäkin saanut torissa tehtyä paljon kauppoja pelkän toriviestittelyn välityksellä. Jopa yllättävän hyvin kauppa käy tuolla torissa. Se on todella suosittu paikka. Mutta miksi et anna numeroa? Miksi se on niin salainen? Mulla on nytkin torissa 31 ilmoitusta ja olen niihin numeroni kirjoittanut, ja että voi vaikka whatsappilla ottaa yhteyttä. Sitä kautta helppo lähettää vaikka lisäkuvaa myytävästä tuotteesta. Autoilmoituksissa varsinkin kironnut tätä kun ei helvetti laita numeroa niin vois soittaa ja kysellä autosta. Siitä kyllä plussaa noissa toriviesteissä että itse näkee koska vastaanottaja on nähnyt viestin.

Tuli tuosta huijaus jutusta vielä mieleen, että hiljattain oli joku kysely, missä kysyttiin, että mikä vituttaa kaikista eniten. Sen tulos oli että ihmisiä vituttaa eniten toiset ihmiset. Tämän kyllä allekirjoitan ja tulos kertoo kaiken nykymaailmasta.
 
Ei mun tarvitse sen kummemmin perustella, miksi en halua joitakin tietojani itsestäni antaa. En vaan halua.

hiljattain oli joku kysely, missä kysyttiin, että mikä vituttaa kaikista eniten. Sen tulos oli että ihmisiä vituttaa eniten toiset ihmiset. Tämän kyllä allekirjoitan ja tulos kertoo kaiken nykymaailmasta.
Okei no toi mun viestihän sopi sun vastaukseen paremmin kuin hyvin
 
Useita kymmeniä kauppoja tehnyt torissa, enkä koskaan ole antanut puhelinumeroani, enkä tule koskaan antamaankaan. Hyvin olen saanut kaikki tavarani myytyä. Jos puhelinumeron laittaminen tulisi pakolliseksi, siirtyisin käyttämään muuta kauppapaikkaa.
Entä ostaessa? Puhelinnumero mahdollistaa kuitenkin sen että saat viestin, kun paketti pärähtää noutoautomaattiin. Vai miten näissä tilanteissa toimit? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itse paljon ostelen, mutta en niinkään myy.
 
Entä ostaessa? Puhelinnumero mahdollistaa kuitenkin sen että saat viestin, kun paketti pärähtää noutoautomaattiin. Vai miten näissä tilanteissa toimit? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itse paljon ostelen, mutta en niinkään myy.
Ostaessa on pakko antaa numero, posti vaatii sen. Muuten lähettäjä ei voi tehdä postille ennakkoilmoitusta esim. omapostissa.
Ei mun tarvitse sen kummemmin perustella, miksi en halua joitakin tietojani itsestäni antaa. En vaan halua.
Mites jos ostaja laittaa viestin, että haluaa numeron ja soittaa. Jätätkö siinä tapauksessa mieluummin kaupat tekemättä ja rahat jää saamatta? Jätätkö vaan kylmästi vastaamatta torissa näihin kyselyihin?
 
Entä ostaessa? Puhelinnumero mahdollistaa kuitenkin sen että saat viestin, kun paketti pärähtää noutoautomaattiin.
Pelejä tulee paljon ostettua käytettynä ja nehän mahtuu tavalliseen kuplamuovikirjekuoreen, joka taas sujahtaa helposti postiluukusta. Ei tarvitse antaa puhelinnumeroa, eikä posti sitä vaadi. Hiukankin isommat ja kalliimmat tavarat pyrin ostamaan kasvotuksen, mutta niitä ostan harvakseen torista. En ole koskaan ostanut yksityishenkilöltä tavaraa noutoautomaattiin.

Ja nyt kun kerran ollaan oikeassa ketjussa, niin itseäni ketuttaa ihmiset torissa, jotka eivät osaa lukea myynti-ilmoituksia. Jos ilmoituksessani lukee, että ei tinkivaraa ja enkä postita, niin eikö vähintään yksi oman elämänsä huutokauppakeisari tule ja tarjoa ihan mitä sattuu ja pitäisi tietenkin vielä jonnekin Kälviälle lähettää. Joskus oli tapana kuittailla näille lähettämällä linkki luetun ymmärtämisen kokeeseen, mutta nykyään jätän nämä viestit huomioimatta.

Mites jos ostaja laittaa viestin, että haluaa numeron ja soittaa. Jätätkö siinä tapauksessa mieluummin kaupat tekemättä ja rahat jää saamatta? Jätätkö vaan kylmästi vastaamatta torissa näihin kyselyihin?
Jätän. Ostajia, jotka eivät mangu puhelinnumeroita on aina löytynyt ennen pitkään.

Mutta eiköhän tämä aihe ollut tässä. En anna numeroani ja se on nyt vaan asia, mikä ei muuksi muutu.
 
Aika paljon nykyisin sekä maksan että otan maksun vastaan Mobilepaylla eli puhelinnumero tarvitaan. Samalla näkee kenen kanssa kauppoja tekee, se lisää mun luottamusta toiseen osapuoleen.

Joskus multa vielä kysytään, että voitko lähettää tilinumeron maksua varten. Tähän taas minä en suostu.
 
Ensinnäkin, ikävää, että ihminen yritetään tappaa, se on aina väärin mutta ei jeesus, että ottaa pannuun, kun Trump käytännössä sinetöi uuden kauden presidenttinä tuon salamurhayrityksen takia. Maailma ei todellakaan kaipaa toista neljää vuotta Trumpin amerikkaa. Voi helvetin helvetti.
 
Aika paljon nykyisin sekä maksan että otan maksun vastaan Mobilepaylla eli puhelinnumero tarvitaan. Samalla näkee kenen kanssa kauppoja tekee, se lisää mun luottamusta toiseen osapuoleen.

Joskus multa vielä kysytään, että voitko lähettää tilinumeron maksua varten. Tähän taas minä en suostu.
Olen joskus lähetellyt iban tilinumeroa ostajalle joka haluaa maksaa tuotteen suoraan tilille. Kyllä tuon iban tunnuksen siinä mielessä uskaltaa lähettää kun sillähän ei voi ottaa rahaa, siihen voi vaan laittaa sitä. Nykyään kyllä mobilepaylla monet haluaa maksaa.
 
Olen joskus lähetellyt iban tilinumeroa ostajalle joka haluaa maksaa tuotteen suoraan tilille. Kyllä tuon iban tunnuksen siinä mielessä uskaltaa lähettää kun sillähän ei voi ottaa rahaa, siihen voi vaan laittaa sitä. Nykyään kyllä mobilepaylla monet haluaa maksaa.
Noin se meni itselläkin joskus, manit tilille ja tuote postiin. Sittemmin pohdin, että voisko tilinumeron antaminen olla riski, jos joku saa kalasteltua muita tietoja. Poliisi ei suosittele tilinumeron jakoa ja uskoisin, että heillä on siihen joku perusteltu syy.

Ensinnäkin, ikävää, että ihminen yritetään tappaa, se on aina väärin mutta ei jeesus, että ottaa pannuun, kun Trump käytännössä sinetöi uuden kauden presidenttinä tuon salamurhayrityksen takia. Maailma ei todellakaan kaipaa toista neljää vuotta Trumpin amerikkaa. Voi helvetin helvetti.
Mä en ehkä ihan menis sanomaan, että peli on nyt selvä Trumpin hyväksi. Tämä tosin täysin spekulointia, en ole vaaliasiantuntija :)

Äänestysaktiivisuuden luulis lisääntyvän. Voihan se olla, että Trumpia kannattavat, jotka eivät olisi jaksaneet äänestää, käyvät nyt äänestämässä. Mutta sitten muita republikaaneja kannattavat äänestäjät, kääntyykö ne nyt sit Trumpin puoleen, miksi? Mites demokraatit, käännytäänkö mihin? En tiedä. Kaikki menee syvemmälle poteroihinsa, se on selvää.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ehkä ihan menis sanomaan, että peli on nyt selvä Trumpin hyväksi. Tämä tosin täysin spekulointia, en ole vaaliasiantuntija :)

Äänestysaktiivisuuden luulis lisääntyvän. Voihan se olla, että Trumpia kannattavat, jotka eivät olisi jaksaneet äänestää, käyvät nyt äänestämässä. Mutta sitten muita republikaaneja kannattavat äänestäjät, kääntyykö ne nyt sit Trumpin puoleen, miksi? Mites demokraatit, käännytäänkö mihin? En tiedä. Kaikki menee syvemmälle poteroihinsa, se on selvää.
Voihan se olla niinkin mutta jenkeissä on myös todella paljon noita äänestäjiä, joita sanotaan Independent voters ja pelkään, että tästä porukasta suurinosa kääntyy äänestämään Trumppia tuo ampumisen ja Bidenin sekoilujen takia. Mitä tuosta uutisia ja analyysejä nyt lukenut niin aika yhtenäinen mielipide ollut, että vaalit on aikalailla taputeltu nyt.
 
Vaaleja on tutkittu aika paljon esim. psykologian kannalta ja sen tutkimuksen perusteella, mihin olen tutustunut, tuossa on kyllä aika selkeä asetelma siihen, että Trump tulee voittamaan vaalit, jos hän ei onnistu vielä ennen vaaleja vieraannuttamaan äänestäjiä jollakin erikoisella tavalla. Trump toki siihen pystyy, mutta kuka tahansa järkevä ihminen tässä tilanteessa pystyy pelaamaan tilanteen niin, että vaalit tulee voitetuksi. Tilanne on oikeastaan sama, jos johtaa 3-0 jalkapallomatsissa. Siinä ei enää tarvitse yrittää voittaa vaan välttää virheitä. Ihan perus hymistely riittää voittoon, ei tarvitse enää ottaa mitään riskejä. Voittte tietenkin kuvitella, että se ei ole Trumpin kaltaista, mutta Trump osasi jäähdytellä jo Bidenin kelvottoman väittelyn jälkeen.
 
Taas tällaista rentoa puuhastelua pelien parissa. Minulla on mennyt EA-tilit solmuun aikojen saatossa ja nyt asiakaspalvelun kautta olen yrittänyt yhdistää niitä. Ensimmäisessä vaiheessa jouduin valitsemaan menetänkö vanhat pelini vai uudempien pelien tallennukset. Päätin, että haluan pitää vanhat pelini, jotka ovat jo poistuneet markkinoilta. Seuraavaksi vanha pelitilini onkin linkitetty lapseni vanhaan xbox-tunnariin ja yritän saada sitä pois linkitettyä, että saisin sen käyttööni. Mukavasti tässä on vierähtänyt jo pari tuntia ja on saanut keskustella kahden eri asiakaspalvelijan kanssa EA:n chatissa. Toisaalta aika samanlaisia kavereita ovat nimestä huolimatta, kun antavat identtisiä kommentteja. Ensimmäistä kutsuinkin nimellä mr. AI, mutta hän ei siitä pahastunut.
 
Ylös Bottom