Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hämähäkki hälyt. Kyllä minä niin mieleni pahoitan näistä. Jumalauta kun vedetään paketit ruttuun näillä. Mukava laittaa vaikkapa lahjapakettiin pakkaukseltaan runneltu pelikonsoli, ohjain tai kuulokkeet, etc. Tässä tapauksessa olisin ostanut itselle Sky Cipher ohjaimen, säilyttäen laatikon keräilymielessä. Hyllyyn jäi.

No naruhälyttimet kyl v****aa muakin suunnattomasti itelki jäänyt parit pelit sen takia hyllyyn, oisko bioshock collection ja elden ring day1 edition (jonka sit ostin vpdeestä) jossa oli ne pahvikuoret ympärillä ja siinä narulla kiristetty pahvi lytyssä. Käyttäsivät niitä hälytyslaatikoita mut kai niistä on sit pulaa tai halvemmaks tulee narut. Luulis et ne tajuis et jotkut haluaa säilyttää niitä laatikoita tai just lahjoja antaa nii siinä sit on ruttuun vedettyjä pelikoteloita ym. Mut ehkä ne ajattelee et eihän näitä paketteja kukaan muutenkaa säilytä.

Vähän ottaa hermoon Toi vpd pelikauppa normaalisti 25.11 tilasimme Xbox ohjaimen vaihtosetti tatit lähetetty 19.39 ihmeteltiin sitten kun ei liikkunut pahoitelivat viivettä lupasi liikkuvan loppuviikon aikana eipä liikkunut tänäänkin kysyi ei vastausta Kyllästyin ja tilasin konsolinet lähti saman matkaan Vpd lähetti jotenkin väärin

Sain influenssan 7,5 viikkoo sitten ja juuri kun tuntui että alan olee kunnossa, niin la yöllä oli niin kova vatsakipu, että piti ambulanssi tilata. Sanotaan vaikka näin, että suoliston toiminta pysähtyi täysin. Oon nyt kotona ollu pari päivää, enkä voi kuvitellakaan vielä pelaavani, oon vielä niin uupunut. Influenssasta lähtien en oo yhtäkään yötä tainnut kunnolla nukkua ja syke on koko sen ajan ollu aika korkea. Pitää vielä selvittää ettei mulla vaan ole rytmihäiriöitä, tai se sitten se johtuu tästä aika kovasta rasituksesta. Sanon vaan ettette ihmettele miksen täällä Kfinissä oo ollu. Kaikenlaista sitä tapahtuukin.
Tällaista kirjoitin maaliskuussa. Tästä oon palautunut lähes entiselleni, hengitysvaikeuksia on ehkä hieman enemmän, mutta oon pystynyt kesästä asti pelaamaan normaalisti. Sehän on pääasia. :)

Noihin vatsakipuihin liittyen olis ens viikolla sellanen melko rankka tutkimus, että voi pelaaminen olla aika vähissä sen viikon. Sanotaan vielä että Keliakia mulla on todettu muutama vuosi sitten, enkä ole myöskään (liittyy perussairauteen joka mulla on aina ollut) ainakaan 20v pystynyt omilla jaloilla seisomaan (puhumattakaan kävelemisestä). Jatkuva istuminen aiheuttaa aika paljon erilaisia vaivoja esim. suolistoon, että toivottavasti siihen saa jotain apua.

Eiköhän tämä tästä, tuskin huonommaksikaan menee. Ei tässä luovuttamaankaan lähetä perkele! :D

Noihin vatsakipuihin liittyen olis ens viikolla sellanen melko rankka tutkimus.
No tästä on selvitty. Ei ikinä enää mulle niitä tyhjennyslitkuja, hyi saatana. Vieläkin vähän paha olo niistä.

No ensi vuosi näyttää valoisammalta. Pääsen tod.näk. laseista eroon ja ei influenssaa kiitos, tuli terveyteen ihan tarpeeksi takapakkia jo yhdestä sellasesta.

On kyllä monenlaista vaivaa meillä tavan tallaajilla.
Itsellä tossa pari kuukautta sitten semivaikea masennus diagnisoitiin. En olisi mennyt lääkärille lainkaan mutta vaimo vähän niinko pakotti kun menin kertomaan hänelle mitä mun päässä liikkuu.

Pahoinvointi. Se on mielenkiintoinen aihe, se voi tulla fysiikan tai mentaalin kautta. Tai tietysti, ja varmaan useinkin, tulee käsi kädessä. (muna - kana dilemma)
Oman pahoinvoinnin lähdettä arvailin hiukan mutta tossa viikko sitten kun pääsin 'päätohtorille' niin se kaiveli mun matopurkista jotain mitä en ehkä odottanut. Tai no, tiesin läsnäolon mutten ajatellut että se voisi olla se ns. root cause / juurisyy tuolle mun masennukselle.

Tarjos sairaslomaa, ajattelin kuitenkin että on varmaan paree mun pysyä töissä että saa pidettyä nää rutiinit pystyssä. Pelkään mitä tapahtuisi jos ei olisi mitään kontrollia. Muuttuisin varmaan aika eläimeksi mikä ei välittäisi edes siitä vähästä mitä on ja antaisi palaa ilman jarruja...

Hyvä @Dark3 että jaksat pitää lippua korkealla ensi vuodelle, tsemppiä! :)

Viimeksi muokattu:
Itsellä on taas menossa kolmas unettomuus kausi 7 vuoden aikana ja nää alkaa aina ihan varottamatta. Sitä vaan huomaa ettei ole kahteen yöhön nukkunu, ei kykene minkäänlaista väsymyksen tunnetta tuntemaan edes sen jälkeen kun on valvonut kaksi päivää. Lääkkeillä saan "nukutuks" mutta kun täss taas kuukauden päivät menny ettei itse kykene nukahtaamaan niin alkaa näyttä aika zombilta välillä.

Voin sanoa ettei ole mukava kokemus kun asia jonka pitäisi olla mukavaa muuttuu yhtäkkiä ahdistavaksi kokemukseksi ja sitä alkaa jotenkin kammoksumaan koko ideaa että pitäisi yrittää nukahtaa. Kaipa se tästä taas ohi menee kuten parilla ekallakin kerralla.

Itsellä on taas menossa kolmas unettomuus kausi 7 vuoden aikana ja nää alkaa aina ihan varottamatta. Sitä vaan huomaa ettei ole kahteen yöhön nukkunu, ei kykene minkäänlaista väsymyksen tunnetta tuntemaan edes sen jälkeen kun on valvonut kaksi päivää. Lääkkeillä saan "nukutuks" mutta kun täss taas kuukauden päivät menny ettei itse kykene nukahtaamaan niin alkaa näyttä aika zombilta välillä.

Voin sanoa ettei ole mukava kokemus kun asia jonka pitäisi olla mukavaa muuttuu yhtäkkiä ahdistavaksi kokemukseksi ja sitä alkaa jotenkin kammoksumaan koko ideaa että pitäisi yrittää nukahtaa. Kaipa se tästä taas ohi menee kuten parilla ekallakin kerralla.
Näin kaksisuuntaista sairastavana, ku on vauhtikausi menossa. Niin virtaa on ennemmän kuin pienessä kylässä. Tiedät sisimmässäsi että väsyttää, mut keho on yli pirtee. Ja tähän kun lisätää jyrkkä masennus perään, niin soppa on valmis.

Omien kokemusten unettomuuteen (ja yleiseen ahdistuneisuuteen) on tietty lääkkeet ja toinen tulee sitten asenteen kautta. Toi asenteen muutos on ihan valtavan haastava tehtävä. Mutta kiteytettynä, jos pääsee mielentilaan missä 'ignorance is a bliss' niin aletaan olemaan hyvillä vesillä (näin siis itsellä kun koin about 10v sitten sain burnoutin töissä. nyt on vähän erilaiset haasteet tällä kertaa :D Vittu että voi olla ihminen vammanen ku on koko ajan MT ongelmaa :D)

Viimeksi muokattu:
No tästä on selvitty. Ei ikinä enää mulle niitä tyhjennyslitkuja, hyi saatana. Vieläkin vähän paha olo niistä.
Ne on kyllä melko äklöjä vetää mutta vielä kauheampi on gastroskopia eli suun kautta tehtävä mahan tähystys. Se olisi oikeasti pahin kidutuskeino mikä tulee mieleen eikä ihmistä tarvitse siinä edes vahingoittaa ja silti on pakokauhu ja tukehtumisen tunne puskemassa päälle. Itse sain aika hyvin pidettyä mielen ja keho kurissa mutta loppua kohden alkoi kylmä hiki nousta ja vain toivoin että saisivat paikat tutkittua. Minua ennen olleen tyypin kakominen ja huutomaisen oksennusrefleksit kuuluivat siihen vaihtohuoneeseen ja luulin että ne liittyisivät kolonoskopiaan eli paksusuolen tähystykseen. Sehän ei ole oikeasti mitään verrattua gastroskopiaan. Tietäjät tietää.

Omien kokemusten unettomuuteen (ja yleiseen ahdistuneisuuteen) on tietty lääkkeet ja toinen tulee sitten asenteen kautta. Toi asenteen muutos on ihan valtavan haastava tehtävä. Mutta kiteytettynä, jos pääsee mielentilaan missä 'ignorance is a bliss' niin aletaan olemaan hyvillä vesillä (näin siis itsellä kun koin about 10v sitten sain burnoutin töissä. nyt on vähän erilaiset haasteet tällä kertaa :D Vittu että voi olla ihminen vammanen ku on koko ajan MT ongelmaa :D)
Hyvin sanottu. Ainakin itsellä on nukahtamisen ongelmissa ollut pääosin syynä se että on huolehtinut tai stressannut liikaa ja juuri väärään aikaan. Siinä kun päivän aikana ei ehdi niitä ajatella, niin asiat tulee mieleen juuri kun sänkyyn asettuu. Siihen olen oppinut sen keinon että kysyn ajatuksia saadessani itseltäni, että voinko tehdä niille nyt murehtimalla mitään tai mikä on pahinta jos pelot niistä toteutuu.

Mutta näissä on niin paljon eri syitä ja ihmisiä, joten ei tuo välttämättä auta mitään toisessa tapauksessa.

Tuo sanomasi "ignorancen blissistä" kuitenkin siis on erittäin hyvä pointti siinä että jos pystyy sivuuttamaan asian tai olemaan sitä ajattelematta, niin ollaan jo aika pitkällä että unen päästä voi saada kiinni. Lääkkeillä en ole itse vielä alkanut omaani hoitamaan kun sen verran selvästi tiedän mistä tuo johtuu ja että pitäisi mieluummin yrittää käydä ne asiat läpi tai antaa olla.

Vanha kunnon kouhiminen (kastraatio), mä en ymmärrä miksei voisi olla yhtenä parantavana toimenpiteenä ihmisille keillä on nähtävästi melko parantumaton haureus naisia kohtaan.
Enkä ymmärrä sitäkään etteikö kuoleman tuomiota voisi sallia jos olisi 100% todisteet tunnustuksineen?
Yhtä lailla, eutanasia kanssa semmoinen etten mitenkään käsitä että ihmisiltä viedään oikeus omaan elämäänsä tuossa asiassa.
En näemmä ymmärrä mistään mitään :D

Viimeksi muokattu:
Ne on kyllä melko äklöjä vetää mutta vielä kauheampi on gastroskopia eli suun kautta tehtävä mahan tähystys. Se olisi oikeasti pahin kidutuskeino mikä tulee mieleen eikä ihmistä tarvitse siinä edes vahingoittaa ja silti on pakokauhu ja tukehtumisen tunne puskemassa päälle. Itse sain aika hyvin pidettyä mielen ja keho kurissa mutta loppua kohden alkoi kylmä hiki nousta ja vain toivoin että saisivat paikat tutkittua. Minua ennen olleen tyypin kakominen ja huutomaisen oksennusrefleksit kuuluivat siihen vaihtohuoneeseen ja luulin että ne liittyisivät kolonoskopiaan eli paksusuolen tähystykseen. Sehän ei ole oikeasti mitään verrattua gastroskopiaan. Tietäjät tietää.
Mulla on lapsesta asti ollu tuo yökkäys refleksi esim. hammaslääkärissä ongelma joka seuraa edelleen. 2022 viimeks käyny hammaslääkärissä, tammikuun puolessa välissä olis aika tarkastukseen varattuna. Ei mikään piikki tai poraus pelota yhtään, olen piikittänyt itseäni jo 14 vuotta (lääkettä, en huumetta) niin ei neulat pelota.

No mitä noihin tähystyksiin tulee niin olen aina ajatellut että suun kautta sitä kameraa en niele kun nukutuksella. Perseen kautta on kerran tähystetty joskus yli 20 vuotta sitten. Muistan sen olleen pahinta kun laittoivat ilmaa suolistoon, se sattui ihan sikana. Nykyään ei enää ilmaa kuulemma laiteta että on helpompi potilaalle. Kerran on tähystetty nenän kautta kurkkuun letkulla kurkku joskus ala-asteen lopulla kun iski mononukleoosi elikkä kaulan rauhaset turpoaa niin että hengitys ja esim. syöminen vaikeutuu, tuntuu kuin sua kuristettais koko ajan. Se on myös todella vittumainen sairaus. Meni useampi vuosi että siitä pääsi yli.

Keliakia mulla ollut jo 18 vuotta. Testasin itse muuttamalla ruokavalion gluteenittomaksi pariksi viikoksi ja vatsa rauhoittui sillä. Päätin että mitään letkua en niele keliakian toteamiseksi tai että saan 20€ kuussa kelalta. Sillon ainakin sai pari kymmpiä kuussa jos virallisesti keliakia todetaan, nykyään en tiedä saako siitä mitään. Nykyään keliakian kuulemma näkee verikokeella ja apteekista saa kotitestin keliakiallekin. Lääketiede kehittyy onneks jatkuvasti.

Viimeksi muokattu:
Nykyään keliakian kuulemma näkee verikokeella ja apteekista saa kotitestin keliakiallekin. Lääketiede kehittyy onneks jatkuvasti.
Verikokeessa vasta-aineet olivat äärimmäisen vähän koholla mulla. Siitä huolimatta ohutsuolen nukassa oli jo selkeitä vaurioita. Gastroskopia on äärimmäisen ikävä kokemus. Keliakia 5v sit todettu

Ylös Bottom