Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Aijjai.. Pari iltaa vierähtäny aamuu asti tän pelin parissa. Silmätki melkee yhtä punaset ku helgasteil.

Jooh.. Netissä koht luutnantin arvo ja kovaa kyytii mennää eteenpäin. On kyllä erittäin rasittavaa toi ku nettiyhteys katkeilee aika paljon ja rupee pukkaa noita virhekoodei. Yleinen ja varmaa veeittumaisin on tuo 'virhekoodi 11000' - silloin yhteys katkeaa tukiasemaa ja nettiasetukset pitää kans laittaa uudelleen. Vikaa lienee kans tos tukiasemassa mut eipä tuokaa ongelma kovin usein tule.

Mutta jooh.. Kyllä niin himottas jo päästä sniputtelee porukkaa alas tuol onlinen puolel. Muutaman snaipperin oon nähnyt, mut niitäki rupee tulee jo kovaa kyytiä. Siisti se näkömättömyysviitta kun ei huomaa sitä tyyppiä oikee ku se on siin paikoillaa ja yhtäkkiä 'häviää' :D

On tullu kerättyy netis myös niitä hemmetin nauhoja, esm elvytys juttui 8kpl ni saa lääkintämiehelle ensiapupakettei yms. Ohjaaminen on kyl omalla kohdalla vielä vähän hakuses mut kyl niit vihui tippuu ihan hyvin.

Ja jenkithän pääseki tänää sitte pelailee.. Nyt synttäreitten kunniaks taas pelaamaa :cool:
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mielestäni varsin turhaa tulla näihin threadeihin vain huutamaan "peli oli aivan paska, en pelaa".

Tämä vain valitettavasti on varsin yleistä pelimaailmassa. Kaikki tuntuvat tietävän sen "ainoan totuuden" pelien laadusta näillä forumeilla ja ovat helposti kertomassa mitä muidenkin pitäisi pelistä ajatella.

Mielipiteitähän nämä lopulta aina ovat, ja jokainen tekee oman mielipiteensä itse.

Siitä olen aidon yllättynyt, miten suuressa asemassa nettipeli on täällä (ja muuallakin - mm. pelilehtien arvosteluissa yms). Itse olen aina elänyt siinä luulossa (nyt 30v+), että yksinpeli on jokaisen pelin "pääjuttu" ja nettipeli on ikäänkuin plussaa (tärkeä, muttei ihan NIIN tärkeä). Mutta näyttää, että se onkin monille melkein toisinpäin..
En missään nimessä dissaa nettipelifaneja, lähinnä kai se kertoo että olen siinä mielessä vähän tippunut kelkasta tai jotain. Meinaan jos aikaa on esim. 10h jonain sunnuntaina, niin yleensä nappaan jonkin pelin (yksinpelin siis) työn alle vs 10h nettipeliä. Aika on kortilla nettipeleihin.

Mutta hienoa jos KZ2:n nettipeli on myös laadukas, se on hyvä uutinen.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitä tekemistä tuolla on minkään kanssa? Jos peli on hyvä niin peli on hyvä, sillä siisti. Ei paskasta saa hyvää -tai päinvastoin- pelkästään muihin vertailemalla.

Mikäli minuun tuolla viittasit, niin itse olen pelannut lukemattomilla konsoleilla ja PC:llä jo 80-luvun puolesta välistä lähtien, ja tästäkin generaatiosta omistin kaikki kolme konsolia. Kaikki Halot, GW:t, yms. on tullut nähtyä omakätisesti.

Mielestäni varsin turhaa tulla näihin threadeihin vain huutamaan "peli oli aivan paska, en pelaa". Sen voisi pitää omana tietonaan ja olla kirjoittamatta mitään. Kertoo jo kirjoittajan (henkisestä ?) iästä jotakin. Rakentava palaute on toki sallittua, jopa suotavaa.

sanoinko sitä paskaski ja etten olisi pelannu ?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itse olen aina elänyt siinä luulossa (nyt 30v+), että yksinpeli on jokaisen pelin "pääjuttu" ja nettipeli on ikäänkuin plussaa (tärkeä, muttei ihan NIIN tärkeä). Mutta näyttää, että se onkin monille melkein toisinpäin..

Joo näinhän se tahtoo olla. Asiahan ei omalla kohdalla tosiaankaan aina ollut näin, vaan vasta Motorstormin kohdalla tajusin että se onlinepelaaminen, muita oikeita ihmisiä vastaan/ ja yhdessä pelaaminen on paljon paljon hauskempaa ja antoisampaa kun minkään pelin ennaltasuunniteltu putkijuoksu. Pidän itse siis onlinepeliä paljon suuremmassa arvossa kuin yksinpelikampanjaa. Onhan niitä silti varsin loistavia yksinpelejäkin, mutta ne on sitten omat pelinsä ne.

Sori off-topikki.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

mikä tassä ja muissa peleissä vitutta on nuo tietyt paikat missä vihollisia spawnaa loputtomasti kunnes menee tietyn rajan yli
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Jenkit ovat saaneet pelinsä tänään, joten palvelimet ovat varmaan kahta kauheamman ryöpytyksen alla. Eiköhän tuo tilanne muutaman päivän jälkeen rauhoitu, alussa näitä piikkejä tulee lähes väistämättä olemaan.

("Miksi ne ei koskaan opi?" Koska infran ja muun rakentaminen pelkästään alun ryntäystä ajatellen on ihan liian kallista.)

Amazonista tilanneille tuli kans tänään. Vajaa kolme tuntia onlineä takana, yksinpelin sivuutin ihan tylysti. Itellä ei connection erroreita ole tullut vielä, mut lagia on kyllä esiintynyt ihan kohtalaisesti. BF:BC -tyylisesti se ei vaikuta omaan liikkumiseen, mut vastustajat kullä teleporttailee satunnaisesti pois tulilinjalta. Lisäksi omien joukkuetovereiden liikkuminen näyttää köykäiseltä.

Pari tappoa on maksimi mitä oon yhden spawnin aikana ehtinyt keräämään. Kontrollit ei oo ihan täysin selkärangassa, mut ehkä niihin tottuu.

Panoksia on mun mielestä pikkasen liian vähän. Haulikkoa odotellessa, Lähitaisteluetäisyydellä mennään aika usein. Arvostan myös Assasination-urpoja, jotka suojelun kohteeksi joutuessan ryntäävät välittömästi lähimmälle aukealle tai ainakin kohti vihollisten tukikohtaa...:confused:
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

tässä heräillessä voisi vähän pohtia tuntoja moninpelistä...

E: rankki oli eilen joku 470, pisin killstreak joku 14.. jos nyt joku epäilee pelaamisiani :D

Nyt on sitten sellaiset 20 tuntia pistetty moninpeliin ja enää ei kiinnitä huomiota ohjaukseen vaan alkaa tulla selkäytimestä.. ja nyt alkaa huomata noita moninpelin pienempiä yksityiskohtia ja suuntaa mihin tämä sitten lopulta menee kun kaikki badget on avattu jne.. Kenraalin natsat on hihassa ja snipua on tullut kokeiltua.. ja kyllä se on eri hauska mutka se, jää vielä tavoittelemista aseen saatuaan kun sen isomman zoomin unlockatakseen täytyy saada kahdeksassa pelissä yhteensä 10 headshottia sen pelin aikana. Se näkymättömyys ei vaikuttanut niin halpamaiselta kuin kuvittelin, kun se hälvenee jos liikahtaa(tällöin hälvennys tulee vielä takaisin jos pysähtyy) tai ampuu(häviää kokonaan). Toinen hauska classi mikä on tullut vastaan on saboteur.. ei mikään reilun riston classi tämä :D Ensimmäiset omat kokemukset tästä luokasta oli hieman raivostuttavia kun jotenkin ihmetteli jo kaukaa että "mitä tuo jannu mua mulkoilee?" "liikkuu liian oudosti ollakseen meikäläisiä..." ja just sillä hetkellä nasahti sarja päin nassua :--D kokemuksen myötä noi osaa katsoa tarkemmin ja tietää että kuka on sabo ja kuka ei.. C4 miinat on tämän luokan kakkosominaisuus ja nekin ovat ahtaammissa mapeissa todella hyödyllisiä. Miinoja saa asettaa kolme kipaletta ja lämää yksi miina tekee noin 60% normijampan hipareista.. eli jos haluaa normijampan varmasti hengiltä kannattaa laittaa 2 miinaa..

Lopullista tuomiota luokista ei vielä oikein pysty tekemään, kun on vielä kakkoskykyjä avattavana vaikka kuinka ja paljon.... ja tästä päästäänkiin aamun avautumiseen :--D jotkut nauhoista tulee kuin itsestään pelaillessa, esim medicin nauhat tulee siinä sivussa kuin ei mitään eikä vaatimukset ole mitenkään liian kovia. Toisilla classeilla joutuu jo muuttaa pelitapaa aika rajusti että saa nauhat, tästä esimerkkinä saboteur jolla helpoiten nauhat saa kun tekee kamikaze iskuja vihollisjoukkoon (yksittäisten vihujen poimiminen kartan laidoilta on liian aikaavievää puuhaa ja helposti vihollinen tajuaakin että olet sabo)... sitten on taas ne mahdottomat.... voi pojat että ottaa päähän näiden joidenkin vaatimukset, esim ilmatykin nauhat. "Hanki 5 tappoa käyttäen ilmatykkejä yhden pelin aikana".... ei kuulosta pahalta, eihän? etenkin kun jos olet ainut taktikko niin saat laitettua kaksi samaan paikkaan.... voi miten väärässä voi ihminen ollakaan.. yhden pelin uhrasin vain ja ainoastaan näiden bottien ylläpitämiseen ja hyvään sijoitteluun. hieman ahtaikkoihin tiloihin jotta jätetään mahdollisimman vähän tilaa väistelylle, koska tykit oikeasti eivät osu mihinkään ellei kohde ole melko paikallaan.... Kokonaista kaksi tappoa sain parhaimmillaan pelin aikana.. kiva siinä oli omia statseja raiskata kun yritti heittää niitä mokkuloita hyviin paikkoihin, usein kuoleman uhalla :-- ... kävin sitten katsomassa killzone.comista "virallista" vinkkiketjua classeista ja kävikin ilmi että betassa juuri kukaan ei saanut tuota noita ilmatykin nauhoja tehtyä, mikä on aika hassua että jos kokopelissäkin on mahdotonta tuo niin miksi on edes betaa pidetty? :S ehkä bottaamalla nuo saattaisi saada, botit helpoimmalle tasolle ja omatunto mutelle :--D

E: yksi vielä mikä ketuttaa. Se boostipilleri, sitä on kans aivan mahdoton saada tai siltä ainakin tuntuu. Loogisesti kun kaikissa siihen mennessä on ollut "tee 5 kertaa sitä sun tätä erikoiskyvyllä" niin tässä se onkin 10 kertaa.. noh, meni muutama peli hukkaan sitä miettiessä ja omaa tyhmyyttä manatessa "miks et kattonu heti netistä" :--D .. mutta kymmenelläkään ei tuota auennut, on se perkele!!! kattoo nyt tänään sit vähän vähemmän väsyksissä et jos sen sais.....

Mielestäni kontrolleista on ihan turha napista, ei itseäni ainakaan haittaa ollenkaan enää, vaikka silloin demon aikaan kävin huutelemassa virallisilla forumeilla että kontrollit täytyy korjata... Nyt on huomannut että yksi selkeä ero killzonen ja niiden "leijuvaan kameraan liimattu ase" pelien kanssa on että muita pelejä pelaa enemmän visuaalisen tuntuman perusteella, eli kun käännytään niin se käännös lopetetaan vasta kun tähtäin on vihollisen päällä. Killzonessa taas tähtäys täytyy hoitaa enemmän näppi/pers/selkäydin tuntumalla, täytyy tavallaan olla pari askelta peliä edellä omassa mielessään.. jos nyt joku ymmärtää :D Mutta näin kuvailisin tuota kontrollien eroa ja miksi se ehkä on aiheuttanut näitä itkuvirsiä, kaikkihan silloin demon alussa valitti siitä että "tähtäin seilaa aina kohteesta yli", ja näkisin että silloin on ollut kyseessä tyyppi joka on tottunut tuohon visuaalisilla mittalaitteilla(silmät?) tapahtuvaan tähtäykseen..

/aamunAvautuminen
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Onko tossa split monin peliä? Ps varmaan tänään ostan ?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Voihan pyhä pietari...:mad: Olisi ollut kiva toistaa ne KZ 1 hyvät pelit kaveritten kanssa mut ei
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itse en peliä omista, vaan kaverini. Hän laittoi pelin aluksi suomen kielelle, mutta haluaisi nyt muuttaa käyttökielen englanniksi. Voiko kielen vaihtaa uudestaan, vai pitääkö tallennus poistaa ja aloittaa uusi peli?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

mikä tassä ja muissa peleissä vitutta on nuo tietyt paikat missä vihollisia spawnaa loputtomasti kunnes menee tietyn rajan yli

Niin, kuten aiemmin kirjoitin, niin ne ovat kohtia joihin tarvitsee hiukan muuta taktiikkaa kuin vain "ollaan kauempana suojassa ja napsitaan vihuja". Eivät ne mitään helppoa tai niin "mukavia" kohtia olleet pelissä, mutta toisaalta palkinnoksi sai aika hyvät fiilikset kun pääsi seuraavaan check-pointiin.

Jossain loppupuolella se iso "piha" (ennenkuin mennään sisälle) on kuitenkin hieman hämäävä, sillä kokeilin sitä myöhemmin huvikseen vähän toista kautta (sitten kun peli oli läpi ja voi valita minkä tehtävän vain) ja ei se niin vaikea lopulta ollatkaan (kun valitsin oikeat linjat).

Eli eka kerralla kun tuota pelaa, niin kiire ja paniikki tekee tehtävät varmaan osin vaikeammaksi kuin ne lopulta ovatkaan. Ei ehdi nähdä metsää puilta.

Killzonessa taas tähtäys täytyy hoitaa enemmän näppi/pers/selkäydin tuntumalla, täytyy tavallaan olla pari askelta peliä edellä omassa mielessään.. jos nyt joku ymmärtää :D

Vaikken tosiaan nettipeliä ole pelannut, niin tavallaan ymmärrän mitä tarkoitat yksinpelin perusteella. Kuten (jälleen) aiemmin sanoin, niin jotenkin osin "realistisemmin" mennään tähtäilynkin suhteen, eli koko ajan ei osu helposti/nopeasti tai ei voi napsia äijiä parilla laukauksella. Tähtäily tosiaan tulee pelin edetessä sitten osin sieltä selkäytimestä ja siihen tottuu että tarvii useamman laukauksen että vihollinen kuolee. Se on tämän pelin henki ja siihen täytyy ikäänkuin tottua (jos haluaa pelistä nauttia).
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Niin, kuten aiemmin kirjoitin, niin ne ovat kohtia joihin tarvitsee hiukan muuta taktiikkaa kuin vain "ollaan kauempana suojassa ja napsitaan vihuja". Eivät ne mitään helppoa tai niin "mukavia" kohtia olleet pelissä, mutta toisaalta palkinnoksi sai aika hyvät fiilikset kun pääsi seuraavaan check-pointiin.

Jossain loppupuolella se iso "piha" (ennenkuin mennään sisälle) on kuitenkin hieman hämäävä, sillä kokeilin sitä myöhemmin huvikseen vähän toista kautta (sitten kun peli oli läpi ja voi valita minkä tehtävän vain) ja ei se niin vaikea lopulta ollatkaan (kun valitsin oikeat linjat).

Eli eka kerralla kun tuota pelaa, niin kiire ja paniikki tekee tehtävät varmaan osin vaikeammaksi kuin ne lopulta ovatkaan. Ei ehdi nähdä metsää puilta.



Vaikken tosiaan nettipeliä ole pelannut, niin tavallaan ymmärrän mitä tarkoitat yksinpelin perusteella. Kuten (jälleen) aiemmin sanoin, niin jotenkin osin "realistisemmin" mennään tähtäilynkin suhteen, eli koko ajan ei osu helposti/nopeasti tai ei voi napsia äijiä parilla laukauksella. Tähtäily tosiaan tulee pelin edetessä sitten osin sieltä selkäytimestä ja siihen tottuu että tarvii useamman laukauksen että vihollinen kuolee. Se on tämän pelin henki ja siihen täytyy ikäänkuin tottua (jos haluaa pelistä nauttia).

ei noissa taktiikka auta jos sieltä tulee koko ajan uutta tilalle niin ainoa juttu minkä voi tehdä on rushata ja toivoa parasta että ei kuole
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itse en peliä omista, vaan kaverini. Hän laittoi pelin aluksi suomen kielelle, mutta haluaisi nyt muuttaa käyttökielen englanniksi. Voiko kielen vaihtaa uudestaan, vai pitääkö tallennus poistaa ja aloittaa uusi peli?

Luulisi, että voi vaihtaa. Mutta en ole 100% varma.

Kaveri epähuomiossa aloitti Resistance 2:n suomen kielellä, ja olihan se aika kauheaa kuultavaa. Ei tietenkään millään pahalla näyttelijöille... En tosin tiedä onko se jatkanut peliä ja millä kielellä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itse olen yrittänyt myös etsiä tuota kielen vaihtamista, mutta näyttääpä siltä että sitä ei voi vaihtaa jälkikäteen. Muutoin kuin poistamalla savetuksen.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Samaa sontaa kuin edeltäjänsäkin (valitettavasti) toi verkkopeli.
Spawnkill juhlaa ja aivan järjetön lagi.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

ei noissa taktiikka auta jos sieltä tulee koko ajan uutta tilalle niin ainoa juttu minkä voi tehdä on rushata ja toivoa parasta että ei kuole

Se taktiikka on löytää "reitit" ja suojapaikat mitä kautta sitten voit päästä taas eteenpäin. Ei sekään oikein auta, että yrittää juosta avoimesti "keskeltä läpi" ja toivoa parasta (ehkä se joskus onnistuukin tuurilla, en tiedä).
Eli kuten sanoin, taktiikka on löytää oikea reitti ja ampua "sopiva" määrä äijiä matkalla. Kaikkia ei kannata jäädä ampumaan tai rynniä keskeltä läpi. Ja se tietty auttaa, että saa konekivääripesäkkeet tms hiljaiseksi, ainakin vähäksi aikaan (jonka aikana voi taas edetä paremmin).
Kannattaa myös muistaa, että joskus joku autonromu (esim. kyyryssä) voi antaa juuri sen verran suojaa, että saa taas energiat takaisin tappiin (jotka ovat menneet matkalla sinne autonromun taakse). Sitten voi taas yrittää edetä.
Mun pelikerran perusteelta aika usein kannattaa yrittää edetä "sivuilta" (ne kentät joissa äijiä vain tulee ja tulee niin kauan kuin pääset check-pointiin).

Eli kyllä se "taktiikka" auttaa, usko pois (joskin tyylejä on varmaan yhtä monta kuin pelaajia).
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ettet nyt vähän liiottelisi. Etteikö mitään muuta hyvää :) Taitaa teillä olla joku KFP:n sisäinen kampanja menossa jossa lietsotaan kaikki jäsenet laulamaan samaa tarinaa foorumeilla ;) (ei kannata ottaa liian vakavasti, tämä oli vaan hauska havainto siitä että kaikkein äänekkäimmin kontrolleista avautuu juuri ne joiden nimeä koristaa KFP tagi )

Tässä ei nyt todellakaan ole kyse mistään "salaliitosta". Typerää edes kirjoitella tuollaista. Kyse on nyt siitä, että melkein koko KFIN ja myös me papat ovat joukolla odottaneet tästä loistavaa uutta peliä pleikkarille. Demo herätti pelkoa ohjauksen puolesta ja valmis tuote osoittautui osittain niin sudeksi, että voitaisiin sanoa, että peli on miltei pelauskelvoton. Niin moni, niin helkutin moni vineää samaa asiaa, tunnotonta ohjausta.

Tässä pelissä on paljon hyvää tai erinomaista. Hyvää yksinpelissä on mielestäni se, että peli on graafisesti erittäin viimeistelty. Vihollisen tekoäly on hyvää ja taistelut monesti kiivaita ainakin veteran-tasolla. Vihollinen ei turvaudu mihinkään loputtomaan naattilobbaukseen niinkuin esim. WaW:ssa.

Ei tämä kuitenkaan mikään yksinpelin messias. Varsinkin kun tiputtaa nuo vaaleanpunaiset PS3-fanipoikalasit silmiltä ja tarkastelee hiukan. Juoni on hyvin yhdentekevä, lattea ja välillä jopa hävettävän naivi. Maisemat kauniita mutta mielikuvituksettomia betonija peltirakennelmia. Hahmot ovat melkein suoria kopioita Gear of Warista sillä erotuksella, että GoW;n machomiehet jäivät mieleen. KZ2; hahmot ovat hyvin yhdentekeviä. Samanlaista äijäilyä raskaissa armoreissa. Roudie-runikin tuntuu melkein samalta ja osumat roiskuu melkein GoWin malliin kun äijää ampuu. Suojautuminen ja suojasta räiskiminen > GoW anyone? Turretit? Check. Pakollinen nainen? Check. Autoja? Check. Viholliset ovat natseja, melkein kuin Wolfensteinista repäistyjä ja silmien paikoille on vain istutettu punaiset biljardipallot. Vain okkultismi puuttuu. Aseet ovat näyttävästi esillä peittäen melkein kolmasosan ruudusta ja aseiden latausliikkeitä esitellään näyttävästi Blackin malliin. Muistaako joku muu Blackin? Ei tämä kauhean omaperäiseltä minulle vaikuta kun on pelaamista takana jo neljännesvuosisata. Ihan ok ja kyllä tätä pelaa mutta ei mitään maailmaa mullistavaa,

Moninpeli on mielestäni hyvin onnistunut. Pelimuodot ovat mielenkiintoisia ja vaihtelevia. Onlinepuoli myös toimii (silloin kun ei tule erroria) paljon paremmin kuin pleikkaripelien online tähän mennessä jos ei Resistancea lasketa. Klaanituki yms. asiat on hoidettu hienosti. Mapeista on aikaista sanoa miten ne toimivat onlinemätöissä mutta ainakin ne ovat erittäin näyttäviä.

Ainekset loistavuuteen ovat siis käsillä. Sitten syyllistytään Fps-shoottereiden suurimpaan syntiin, tunnottomaan ohjaukseen. Sillä sitä tuo ohjaus minusta on. Tunnoton, holtiton ja epätarkka. Juuri kävi eräs ystäväni sohvalla testaamassa tätä ja haukkui ohjauksen kelvottomaksi.

Eräs sanoi tästä ohjauksesta todella hyvin: "se on kuin sovittaisi kuuden metrin kakkosneloslankkua avaimenreikään." Esim. Resistancen ohjaus on toteutettu paljon paremmin ja sitä on ilo pelata. Missään muussa ns, "kovan luokan" Fps-pelissä en ole kuullut, että näin moni olisi tuominnut ohjausta huonosti toteutetuksi.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Samaa sontaa kuin edeltäjänsäkin (valitettavasti) toi verkkopeli.
Spawnkill juhlaa ja aivan järjetön lagi.

et varmaan kattonu et ketä on omalla puolella? ... stat paddaus rehottaa tällä hetkellä tosi pahasti, kun kattoo nytkin servulistaa niin suurin osa on jotain "xp bots" "rank up!" servuja.. pari kertaa oon ollu tollases pelis, ja vielä bottien puolella... oli aika lähellä että olis laittanu ohjaimen polvee vaste ja paskaks, mutta onneks sit älys kattoo scoreboardeja.. :D
 
Ylös Bottom