Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tjoo, mitähän mieltä ois. CoD4 hakkaa kyllä todellakin tämän 6-0 tattituntuman ja frameraten suhteen, ja ne kun on online-räiskinnässä tärkeimpien osa-alueitten joukossa niin pahaa tekee (erityisesti silmille). Mutta kyllä tästä varmaan hauskaa piisaa, varsinkin kunhan nyt saa noita badgeja aukaistua jossain vaiheessa (medic olisi seuraavalla rankilla, kai). Eräsysteemi ja moodin vaihtuminen lennosta on mukavaa, kuten myös kattavat statti- ja replay-webbisivut.

Yksinpeli nyt ei vielä oikein jaksanut innostaa, mutta lähinnä siksi että olen vaan niin kosmisen kypsynyt standardispacemarineräiskintöihin. Kerran piti leveli startata puolivälistä uudestaan kun Garza oli jäänyt jonnekin seinän taakse hillumaan eikä juoni halunnut edistyä. Ihmettelin muutaman minuutin että minnekähän pitäis mennä. :mad:

Jos nyt vielä kuitenkin meinaat yksinpeliä kokeilla, niin ylöspäin-nuolinäppäin ohjastaa oikeaan suuntaan..tulee joskus todella tarpeeseen..
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Eniten ärsyttää sen että kun esim. törmäät vihuun joka tulee nurkan takaa yllättäen ja menet hieman sen vihun ohi, tässä kohtaa pitäisi kääntyä nopeesti sitä vihua kohti ja aloittaa ampuminen. No mulla se kääntyminen menee niin että joko se ukko vetää sellaset piruetit että mulla katoaa suuntavaisto kokonaan tai sitten jos kokeilee neitikäännöstä ja on hellä tatin kanssa, niin ei käänny tarpeeksi. Etenkin kun käyttää shotgunia, niin tuo ongelma on todella tuskastuttava, sillä kun ei voi spreijata, vaan sen ekan kudin on osuttava tai olet vainaa. Ja se eka kuti sitten harvemmin osuu.

Jumalatonta turhaa hypetystä, en oikein löydä tästä mitään hyvää lukuunottamatta hienot välianimaatiot yksinpelissä ja komeat levykotelon kannet, jos joku antaa tästä enemmän kun seiskan niin kuu on juustoa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Eniten ärsyttää sen että kun esim. törmäät vihuun joka tulee nurkan takaa yllättäen ja menet hieman sen vihun ohi, tässä kohtaa pitäisi kääntyä nopeesti sitä vihua kohti ja aloittaa ampuminen. No mulla se kääntyminen menee niin että joko se ukko vetää sellaset piruetit että mulla katoaa suuntavaisto kokonaan tai sitten jos kokeilee neitikäännöstä ja on hellä tatin kanssa, niin ei käänny tarpeeksi. Etenkin kun käyttää shotgunia, niin tuo ongelma on todella tuskastuttava, sillä kun ei voi spreijata, vaan sen ekan kudin on osuttava tai olet vainaa. Ja se eka kuti sitten harvemmin osuu.
.


Eli kyse on siitä että et osaa eikä siitä että peli olisi huono, ei Ferrarikaan ole huono vain siksi että vedät piruetin jos painat kaasua liian paljon vaan on kyse siitä että et osaa ajaa sitä autoa.

:)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

kiva kun ehkä miljoonat pelaa peliä ja vuoden aikana noita trophyja olis saatavilla 52kpl:eek:
ja jos jollekkin joka on päässyt esim. neljänneks jonain viikkona niin käykö enää tuuri että pääsee myös kolmanneks
ei kai se voi tarkoittaa tollasta:rolleyes:
Näissä tropheissa on kyse prosenteista. 1-10% viikoittaisista kärkipelaajista saavat noita palkintoja.
Vaikeata ne on saada, ainakin näin pelin alkutaipaleella.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Etenkin kun käyttää shotgunia, niin tuo ongelma on todella tuskastuttava, sillä kun ei voi spreijata, vaan sen ekan kudin on osuttava tai olet vainaa. Ja se eka kuti sitten harvemmin osuu.

Jep, eilen samaa tuskastumista ja nimenomaan haulikon kanssa. Ensimmäisellä pitää jo osua ja näissä kohtaamisissa jäi lähes aina toiseksi. Seikka, jolla asiaa voisi parantaa on muuttaa tapaa liikkua. Jos tilaa vain löytyy, kiertää kulmat loivalla kaarolla, jolloin tähtäimen pystyy pitämään jatkuvasti siinä kulman kohdalla.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Jep, eilen samaa tuskastumista ja nimenomaan haulikon kanssa. Ensimmäisellä pitää jo osua ja näissä kohtaamisissa jäi lähes aina toiseksi. Seikka, jolla asiaa voisi parantaa on muuttaa tapaa liikkua. Jos tilaa vain löytyy, kiertää kulmat loivalla kaarolla, jolloin tähtäimen pystyy pitämään jatkuvasti siinä kulman kohdalla.

Tässä pelissä ei kyllä kamalasti kannata ryntäillä runandgun kiilto silmissä. Jos selkään tulee kutia on se hyvin usein nirri pois. Tämän takia on parasta pysyä edes jonkinlaisessa ryhmässä ja ottaa kulmat vähän varovasti. Ellei sitten tiedä missä vihut ovat ja yritä "flankata"

boostilla saa aika hienosti porukat nuolemaan myös näppejään, pistoolilla sain betassa nätisti tappoja kun supernopeudella sidesteppasin väistellen luoteja :D

Sprinttiä eritysesti kannattaa välttää jos liikkuu alueella jossa vihollsia saattaa näkyä. Liian usein omalle kohdalle kävi niin että juoksin suoraan vihollisen syliin huolimattomuuttani :|
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Minkähän takia yksittäisille squadeille luvattu keskustelukanava kuuluu hyvin usein myös muille? Samaten jos olen jossakin ryhmässä niin kuulen myös ryhmään kuulumattomat.

Edit. Kuuluvat siis headsetistä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Saako noita mikkiääniä jotenkin globaalisti disabloitua, muutenkin kuin yksittäisiä käyttäjiä vaientamalla? En omista mikkiä ja v*tuttaa kuunnella tuota apinointia telkkaristakin.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

No mulla se kääntyminen menee niin että joko se ukko vetää sellaset piruetit että mulla katoaa suuntavaisto kokonaan tai sitten jos kokeilee neitikäännöstä ja on hellä tatin kanssa, niin ei käänny tarpeeksi.

Olen itse pelannut pelin läpi, enkä kyllä muista tuollaista tilannetta. Tottakai KZ2 on välillä hemmetin hektinen peli ja sota on ns. läsnä ehkä vahvemmin kuin missään pelissä aiemmin (eli välillä varmaan ote lipsuu itse kullakin ja pieni paniikki/sekavuus iskee), mutta pelattavuus on todella ok mielestäni. On sitten niitä kuuluisia "makuasioita" mikä on paras ohjaus, pelityyli, strategia, yms. KZ2 ei todellakaan ole Halo, Resistance tai edes CoD. Se on KZ.

En missään nimessä etsi riitaa tms, mutta kuulostaa että tällä kertaa "vika" on enemmänkin pelaajassa kuin pelissä (tai ohjauksessa). Onko sulla varmasti nyt ohjausasetukset sulle sopivalla tavalla?

Tästä ohjauksesta puhutaan nyt muutenkin minusta liikaa. En tiedä mitä ohjaustapaa muut pelissä suosivat, mutta mä vaihdoin heti (jo ennen ensimmäistä testiä, muita en edes testannut) tuon "Alternate 2" ohjauksen. Se tarkoittaa, että R1 tähtää ja R2 ampuu. Tuohon olen enemmän tai vähemmän tottunut ja se kyllä toimi varsin ok. Pienen totuttelun jälkeen painoin vain eteenpäin (kuin mummo lumessa).

Parit tottumiset oli siinä, ettei tuo R1 tähtäin ikäänkuin "palaudu" takaisin automaattisesti (pitää napsauttaa päälle ja pois), mutta tuohon kyllä tottui aika pian. Joka pelissä on omat niksinsä ja tämä oli yksi niistä. Se ei ole "vika", vain tottumiskysymys. Kai sitä ohjauksen "herkkyyttä" voi säätää myös, mutta itse en sitä tehnyt. Mutta kannattaa ehkä kokeilla..

Toinen mistä puhutaan forumeilla on tuo suojautuminen. Taas kerran, en tiedä miten muut peliä pelaavat, mutta itse en ainakaan ottanut mitään "Gears"-taktiikkaa, jossa yritän koko ajan "ampua suojaan liimautuneena". Suoja on tietenkin pelissä elintärkeä (et säily hengissä ilman), mutta itse käytin usein taktiikkaa, jossa menin suojaa JA ikäänkuin pois suojasta kun suolasin vihollista. Eli ei niinkuin Gears (pysyn tiukasti suojassa ja ammun sieltä kuikkimalla), vaan että liikun hieman vapaammin. Kun vihollinen sai mut jyvälle, niin sitten suojaan.

Hankala ehkä selittää (osin koska taktiikka muuttui välillä pelin edetessä ja piti improvisoida), mutta minusta KZ2 on peli, jossa taistelukenttä on asteen "realistisempi", eli siinä joutuu ehkä enemmän liikkumaan (ja improvisoimaan, kuten sanoin) kuin jossain muussa pelissä. Jossain forumilla sanottiin aika hyvin, että suojautuminenkin on asteen realistisempaan, kun sitä ei tehdä koko ajan yms. Ikäänkuin tilanteen mukaan ja silloinkin voi olla että käydään vähän kyyryssä ja kohta vaihdetaan paikkaa. Gears 2 oli aivan loistava ja hauska peli (voisi sanoa, että aika lähelle samaa tasoa kuin KZ2, mutta kokemuksena asteen erilainen), mutta aika monet taistelut olivat sitä että ollaan kyyryssä suojan takana (tosin piti sielläkin liikkua, se on selvä). Musta on vain hyvä, ettei ihan samaa tekniikkaa käytetä aivan yksi-yhteen.

Mutta nämä huomiot "normal"-vaikeustasolla ja tosiaan ohjaus "Alternate 2". Muilla asetuksilla pelaajilla voi olla eri kokemuksia. Nettipeliä en ole myöskään vielä kokeillut, se ei ole varsinaisesti mun "kuppi teetä" (old-school pelaaja). Mutta jossain vaiheessa pitää kokeilla.

Niin, ja mulla meni pelissä joku 16h, vaikka mielestäni pelasin ihan hyvin (en ole virtuoosi, mutta peliveteraani kuitenkin). Loppuosiossa paloi varmaan aikaa ja yritin kerätä kaikki ne "salkut" joten kolusin kenttiä aika tarkaan (silti missasin 2 lopussa! Kele! ;) ). En kyllä edes yrittänut mennä mahd. nopeasti, pelaan aina pelit niin "omaan tahtiin" kuin vain voin (koska nettipelit ei sinänsä kiinnosta, niin ei ole kiirettä niihin).

Yksi "vinkki" pelistä tosiaan on se, että pelin aikana tulee kenttiä/osioita, joissa ikäänkuin tulee loputon määrä vihollisia ja seuraavaan check pointiin pääsee kun etenee kenttää tiettyyn pisteeseen. Joutuu siis etsimään (trial-and-error myös) sopivan reitin ja strategian, millä pääsee rynnimään esim. kentän päähän (tie vie tietysti usein melkein suoraan vihujen "läpi" melkein). Näissä osioissa suojalla voi olla suurikin taktinen merkitys, eli pääset juuri ja juuri jonkin autonromun tai seinän taakse vetämään hieman henkeä (ei kauan, mutta sen verran ettei kuolo heti korjaa).

Eli on tilanteita (ei koko ajan missään nimessä) missä ei voi "putsata" joka ainutta vihollista päästäkseen eteenpäin. Nuo tilanteet ovat ehkä asteen sekavia alkuun, mutta kun tuon pitää tuon mielessä (että sellaisia voi tulla vastaan) niin melkein tietää kun sitten sellainen osio on kyseessä. Ainakin mulla tuli vain hyvä fiilis kun vihdoin sai painettua jonkin kinkkisemman osion läpi ja "tajusi" taktiikat (ainakin osan monesta eri vaihtoehdosta varmaan). Sen aivan loppuosion (ja bossin) jälkeen olo oli hemmetin hyvä, tuntui kuin olisi tehnyt sen kuuluisan "miehen työn". Ja olo oli heti myös: Tätä on saatava lisää! Missä KZ3? :)

Mun mielestä KZ2 on aivan loistava peli ja mulle lähes kaikki odotuksen (varsin isot sellaiset) täyttyivät. Mulla on kaikki konsolit ja on tullut pelattua Halo3, Gears1-2, Resistance1-2, CoD4, CoD:WaW, Battlefield: Bad Company, ym läpi, ja kyllä KZ2 on aivan ehdottomasti siellä "top 5"-sakissa kaikkien aikojen parhaista räiskinnöistä (tällä hetkellä). Siis omasta mielestäni ja ilman mitään "konsolisota-siteitä". On sitten makuasia miten nuo eri pelit rankkaa ja kuka laittaa minkäkin pelin "ykköseksi" (jos edes siihen pystyy - mielestäni ei ehkä ole tarvetta). Mutta KZ2 on hieno räiskintä, siitä ei pääse mielestäni mihinkään.

Jotenkin KZ2 tavoitti tuollaisen rankan ja hektisen sodan melkein paremmin kuin mikään peli sitä ennen (joku CoD4 oli loistava, mutta ei se näin hektinen aina ollut) ja graafisesti se tietenkin nosti riman uuteen korkeuteen. Olin pelkästään tyytyväinen, ettei peli ollut niinkään "sci-fiä" (tottakai sitäkin oli), vaan enemmänkin kunnon sotaa. Ei tämä peli kaivannut mitään sci-fi kikkailua tai mieletöntä tarinan kaarta. Tarina oli yksinkertainen ja ääninäyttely aika mitäänsanomatonta, mutta ainakaan mua se ei "häirinnyt" koska tempo oli tappava ja pelaaminen mielekästä. Ja vihollinen tekoäly oli hemmetin jees, tuumaakaan eivät antaneet periksi (juuri pelin fiiliksen mukaisesti).

Olen itseasiassa hiukan ihmeissäni, miten osa puhuu jostain "tarinan huonoudesta", ikäänkuin se jossain muissa (genren) peleissä olisi *niin* paljon parempi. Halo on tietenkin asia erikseen, mutta senkin juoni alkaa jo olla hieman liiankin laaja (pelasin myös "Halo Warsin" äskettäin). Eikä se tarkoita, että kaikilla pitää olla mielettömän "eeppinen" ja suuri tarina takana - ja draamaa koko ajan. KZ2 menee eteenpäin kuin luotijuna, ei siinä ole aikaa vetistellä. ;) Mielestäni pelin tarina on linjassa sen yleisen "fiiliksen" kanssa. Pelintekijät eivät varmasti ole halunneet sotkea liikaa väkisinliimattua draamaa peliin (se mikä toimi Gears2:ssa ei ehkä olisi toiminut nyt).

Ei KZ2 tietenkään täydellinen peli ole (mielestäni mikään ei ole) ja niille kovimmille pelaajille se voi olla asteen lyhyt ja/tai suoraviivainen (jos osa on pelannut sen 7 tuntiin tms - toisaalta, eipä se CoD4:n ollut kovin pitkä), mutta 9/10 on ainakin täysin ansaittu arvosana tästä pelistä, sanokoon muut mitä sanovat (kaikilla on toki omat mielipiteensä ja suosikkinsa). Tämä on myös niitä pelejä, joka varmaan pitää pelata kahdesti läpi (itse en harrasta sitä yleensä ollenkaan aikapulan takia - MGS4 oli aiemmin sellainen).

Mulla on muuten parit vinkit siihen aivan loppuosioon. Jos joku niitä kaipaa (niistä voi olla apua, mutta ei mulla tietty mitään vedenpitävää ohjeistusta ole, varsinkaan kun genren kovimmat pelaajat tuskin mun vinkkejä tarvitsevat..) niin voin heittää spoiler-tagien kanssa.

KZ2 - ai että.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitenkä noiden servujen laita on - miten pääsen suomimittelöön messiin?

Nyt mulle tulee listaan parikymmentä servua, eikä niiden joukossa ole näkynyt mitään suomiaiheista. Onko joku tapa hakea/etsiä servuja nimen perusteella tjsp. Koitin myös itse aloittaa peliä, mutta kukaan ei tullut :( Odottelin joku pari mintsaa. Se oli siis ihan perus warzone.

Vaimo menee viikonlopuksi pois ja olen tehnyt periaatepäätöksen, että en liiku sohvalta kuin jääkaapille rohmuamaan kylmää olutta ja avaamaan kaverille oven lauantai iltapäivästä :D
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Parit tottumiset oli siinä, ettei tuo R1 tähtäin ikäänkuin "palaudu" takaisin automaattisesti (pitää napsauttaa päälle ja pois), mutta tuohon kyllä tottui aika pian. Joka pelissä on omat niksinsä ja tämä oli yksi niistä. Se ei ole "vika", vain tottumiskysymys. Kai sitä ohjauksen "herkkyyttä" voi säätää myös, mutta itse en sitä tehnyt. Mutta kannattaa ehkä kokeilla..

Tuon tähtäimen "palautumisenkin" saa vaihdettua asetuksista niin, että rautatähtäin on vain käytössä silloin kun nappi on painettuna pohjaan.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Parit tottumiset oli siinä, ettei tuo R1 tähtäin ikäänkuin "palaudu" takaisin automaattisesti (pitää napsauttaa päälle ja pois), mutta tuohon kyllä tottui aika pian. Joka pelissä on omat niksinsä ja tämä oli yksi niistä. Se ei ole "vika", vain tottumiskysymys.

Ainakin demossa tuon sai säädettyä niin, että tähtäys pysyi niin kauan kun piti napista ja lähti pois irti päästettäessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Saako noita mikkiääniä jotenkin globaalisti disabloitua, muutenkin kuin yksittäisiä käyttäjiä vaientamalla? En omista mikkiä ja v*tuttaa kuunnella tuota apinointia telkkaristakin.

Mene äänet valikkoon ja laita sieltä kuulokevolumit pois. Se auttoi.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

En missään nimessä etsi riitaa tms, mutta kuulostaa että tällä kertaa "vika" on enemmänkin pelaajassa kuin pelissä (tai ohjauksessa). Onko sulla varmasti nyt ohjausasetukset sulle sopivalla tavalla?

Tähän on nyt pakko tarttua. Kun puhutaan huonosta tai kankeasta ohjauksesta tai ohjaustuntumasta niin sillon ei tarkoiteta kontrolleja. Se on ihan ykslysti miten ne nappulat on asetettu sinne pädiin. Killzonessa kontrollit on itseasiassa ihan hyvät, ja siellä on tarpeeksi valinnanvaraa. Ohjaustuntuma taas on mielestäni surkea. Erittäin surkea. Ja se ei korjaannu senssiä säätämällä eikä kontrolliasetuksia muuttamalla.

Huomaa ero.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Aivan täysin erittäin kovaa äjjä menoa pelissä. Toivoin vain enemmän yksinpelin osalta, mutta eipä nykyään kukaan niihin panosta. :/

Mitä kontrolleihin tulee, niin epäilen vahvasti että ne ovat lähinnä noita Wii pelaajia jotka eivät pysty kuin neljä suuntaa ja yhden napin kaltaisiin "point-and-click" ohjausjärjestelmiin. Kaveri, joka ei pelaa pleikalla kun on Xbotti, kokeili ekaa kertaa odottaen paskaa ohjausta varsinkin kun on tottumaton pleikan kapulaan, ja totesi että turhaan on itketty. Tykkäsi pelistä!

Tuo ferrari oli hyvä vertauskuva. Haluaisin silti nähdä ilmeet, kun iskettäisi nessin ohjain eteen ja sanoittais että pelaa tolla sitten killtsonee.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tuon tähtäimen "palautumisenkin" saa vaihdettua asetuksista niin, että rautatähtäin on vain käytössä silloin kun nappi on painettuna pohjaan.

Noh niin, sitten missasin tuon option. Noh, ihan hyvin se sujui niinkin ettei se palautunut, mutta pitänee tutkia asiaa jos/kun pelaan pelin toisen kerran läpi. Kiitoksia tiedosta, näin sitä oppii heti uutta.

Kun puhutaan huonosta tai kankeasta ohjauksesta tai ohjaustuntumasta niin sillon ei tarkoiteta kontrolleja. Se on ihan ykslysti miten ne nappulat on asetettu sinne pädiin. Killzonessa kontrollit on itseasiassa ihan hyvät, ja siellä on tarpeeksi valinnanvaraa. Ohjaustuntuma taas on mielestäni surkea. Erittäin surkea. Ja se ei korjaannu senssiä säätämällä eikä kontrolliasetuksia muuttamalla.

Ok, selvensi asiaa. Mutta silti on sanottava, että tässä asiassa olemme sitten eri mieltä. Vaikea sanoa sen enempää, koska ihmiset ovat erilaisia - varsinkin pelimaailmassa.

En itse huomannut mitään "surkea ohjaustuntumaa" (mutta varmaan "erilaista" verrattuna joihinkin muihin peleihin), mutta toisaalta itsestä tuntuu lähes jokaisen uuden pelin kohdalla, että enemmän tai vähemmän pitää "opetella" hommaa uudestaan (ampuminen, aseet, tähtäys, suojaan, liikkuminen, taktiikka yms). Kun pelit ja niiden ohjaus-systeemit ovat kaikissa tavallaan erilaiset (noh ok, osassa voi olla hyvinkin samanlaiset tietty). En koe koskaan "uuden opettelua" negatiivisena asiana, vaan enemmänkin "business as usual". Mun mielestä ei ole pelin huonoutta (nyt puhun yleisesti), jos ohjaus ei heti ensimmäisen tunnin aikan istu kuin nenä naamaan. Ei se aina istu, mutta aika nopeasti niihin yleensä tottuu.

KZ2:ssa tulee kyllä paljon huteja (siis menee huti vihuista kun ampuu), koska ne pirulaiset liikkuu niin paljon ja niin nopeasti. Eikä tavallaan sellaista "yksi tai kaksi osumaa tappaa"-tyylistä filistä tule (kuten esim. CoD4 varmaan monelle). Viholliset kaatuu vasta useasta osumasta (ei taida edes eka pääosuma tappaa, vaan kypärä lähtee?)..
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Aivan täysin erittäin kovaa äjjä menoa pelissä. Toivoin vain enemmän yksinpelin osalta, mutta eipä nykyään kukaan niihin panosta. :/

Mitä kontrolleihin tulee, niin epäilen vahvasti että ne ovat lähinnä noita Wii pelaajia jotka eivät pysty kuin neljä suuntaa ja yhden napin kaltaisiin "point-and-click" ohjausjärjestelmiin. Kaveri, joka ei pelaa pleikalla kun on Xbotti, kokeili ekaa kertaa odottaen paskaa ohjausta varsinkin kun on tottumaton pleikan kapulaan, ja totesi että turhaan on itketty. Tykkäsi pelistä!

Tuo ferrari oli hyvä vertauskuva. Haluaisin silti nähdä ilmeet, kun iskettäisi nessin ohjain eteen ja sanoittais että pelaa tolla sitten killtsonee.

Itse taas pidin yksinpelistä kovasti..taitaa olla eka kerta minulle unchartedin jälkeen kun jaksaa hangata samaa peliä niinkin monta tuntia putkeen..pelasin kahdessa osassa yksinpelin läpi.
Itse sotahan tuossa on pääosissa juonen sijaan, mutta tarina sentään kulkee, eikä tule sellaista tuntumaa että miksi täällä nyt tapellaan kuten niin monessa pelissä..tässä on aina kuitenkin se tavoite häilymässä jossain taustalla mihin pitäisi pyrkiä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

En itse huomannut mitään "surkea ohjaustuntumaa" (mutta varmaan "erilaista" verrattuna joihinkin muihin peleihin), mutta toisaalta itsestä tuntuu lähes jokaisen uuden pelin kohdalla, että enemmän tai vähemmän pitää "opetella" hommaa uudestaan (ampuminen, aseet, tähtäys, suojaan, liikkuminen, taktiikka yms). Kun pelit ja niiden ohjaus-systeemit ovat kaikissa tavallaan erilaiset (noh ok, osassa voi olla hyvinkin samanlaiset tietty). En koe koskaan "uuden opettelua" negatiivisena asiana, vaan enemmänkin "business as usual". Mun mielestä ei ole pelin huonoutta (nyt puhun yleisesti), jos ohjaus ei heti ensimmäisen tunnin aikan istu kuin nenä naamaan. Ei se aina istu, mutta aika nopeasti niihin yleensä tottuu.

Tämä oli todella hyvin sanottu. Kuvaa hyvin minun (ja varmasti monen muunkin, jotka eivät ole täällä ohjauksesta valitelleet) fiiliksiä tästä "erilaisesta" ohjaustuntumasta.

Mahtavaa, että kaikki FPS-pelit eivät ole samasta puusta veistettyjä (siis ohjauksen osalta tietenkin).
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Jumalatonta turhaa hypetystä, en oikein löydä tästä mitään hyvää lukuunottamatta hienot välianimaatiot yksinpelissä ja komeat levykotelon kannet, jos joku antaa tästä enemmän kun seiskan niin kuu on juustoa.

Ettet nyt vähän liiottelisi. Etteikö mitään muuta hyvää :) Taitaa teillä olla joku KFP:n sisäinen kampanja menossa jossa lietsotaan kaikki jäsenet laulamaan samaa tarinaa foorumeilla ;) (ei kannata ottaa liian vakavasti, tämä oli vaan hauska havainto siitä että kaikkein äänekkäimmin kontrolleista avautuu juuri ne joiden nimeä koristaa KFP tagi )
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tästä ohjauksesta puhutaan nyt muutenkin minusta liikaa. En tiedä mitä ohjaustapaa muut pelissä suosivat, mutta mä vaihdoin heti (jo ennen ensimmäistä testiä, muita en edes testannut) tuon "Alternate 2" ohjauksen. Se tarkoittaa, että R1 tähtää ja R2 ampuu. Tuohon olen enemmän tai vähemmän tottunut ja se kyllä toimi varsin ok. Pienen totuttelun jälkeen painoin vain eteenpäin (kuin mummo lumessa).

Parit tottumiset oli siinä, ettei tuo R1 tähtäin ikäänkuin "palaudu" takaisin automaattisesti (pitää napsauttaa päälle ja pois), mutta tuohon kyllä tottui aika pian. Joka pelissä on omat niksinsä ja tämä oli yksi niistä. Se ei ole "vika", vain tottumiskysymys. Kai sitä ohjauksen "herkkyyttä" voi säätää myös, mutta itse en sitä tehnyt. Mutta kannattaa ehkä kokeilla..
Mulle toimii myös tuo ohjaus ihan hyvin, ainoa harmi erityisesti moninpelissä on että herkästi tulee oikeata tattia painettua taistelutilanteessa vahingossa alas jolloin äijä alkaa hutkimaan aseenperällä, vaikka pitäisi ampua. Tulee usein kuoltua tuon takia, aika villin näköistä varmaan :D.
 
Ylös Bottom