Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Itse pelasin eilen pari minuuttia demoa ja lopetin. Monikohan täällä haluaisi ajaa autolla, joka ei käänny silloin kun kääntää rattia vaan vasta puolen sekunnin päästä. Varmasti tuollaisella oppisi ajamaan, mutta eipä sitä mielellään tekisi.

Säälittävyyden huippu pelintekijöiltä yrittää väittää ongelman olevan mahdollisesti käyttäjien laitteissa.:eek:

"EDIT: Just wanted to add that I heard from Sony something else you might want to try out. Having a direct input of your PS3 to your TV, rather than it going through a secondary system can improve things. Try it out and let me know if you notice some difference."

Liityn niiden joukkoon, jotka eivät osta peliä koska ohjaus on erittäin huono. Jos nyt jäi epäselväksi, niin ohjaus on huono, koska se reagoi ohjausliikkeisiin viiveellä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Demo oli kyllä luvattoman huono suoraan sanottuna. En ymmärrä, miksi pelintekijä tekee demon, joka kestää 5 minuuttia ja jossa ei voi vaihtaa vaikeustasoa (eihän tässä saanut yrittämälläkään itseään hengiltä) kovemmalle, että näkisi onko pelissä oikeasti haastetta ja miten tekoäly oikeasti pistää kampoihin kovimmalla tasolla.

Kyllä löytyy haastetta hyvin veteranilla ja elitellä.

Itse ohjauksista sen verran, että mielestäni on vain muutama konsolipeli, jossa on oikeasti hyvät ohjaukset. Killzonessa ei ole yhtään sen huonommat kuin noin 90%:ssa konsoliräiskinnöistä, itse asiassa paremmat kuin monissa.
Paremmat kuin Killzonessa löytyy Socom 1,2,3, Timesplittersit, Halot ja Resistance 2 sekä Haze. CoDista on vaikea sanoa, koska sen ohjaukset on suunniteltu täysin sen supermagneetin ehdoilla, normaalisti ei niin nopeaa ohjausta voi tateilla toteuttaa.
Killzone on tähtäinkontrolleissa mielestäni melko lailla tasoissa esim. Gearsien (joissa on liian iso deadzone kuten monessa muussa, Killzone mukaan lukien) kanssa. Sellainen "menettelee, kun tottuu", muttei mitenkään loistava. Selvästi heikompia löytyy esim. Far Cryt tai etenkin Warhawk.

Ja mitä tulee tuohon "lagiin", tuota löytyy jokaisesta konsolipelistä. Ja Halo pyörii 30FPS, kuten lähes kaikki räiskinnät tässä genissä. Taitaa CoD4 olla ainoa, joka on 60FPS. 30FPS ei ole mikään este tarkalle kontrollille. Socom 2 pyöri 30FPS (silloin harvoin, kun se nyt pyöri sujuvasti) ja siinä on kevyesti historian tarkimmat kontrollit konsoleilla.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No kylhän sillä oppii pelaamaan eikä se puol sekunttia oo pitkä aika enkä mää ees kyllä aatellu ku mää tota demoa kokeilin, ja jos on hyvä mäihä nii voihan se hävitä sitte siinä "oikeessa" pelissä
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No kylhän sillä oppii pelaamaan eikä se puol sekunttia oo pitkä aika enkä mää ees kyllä aatellu ku mää tota demoa kokeilin, ja jos on hyvä mäihä nii voihan se hävitä sitte siinä "oikeessa" pelissä

Eipä mene puolta sekuntia. Jokainen voi itse testata kääntämällä ihan vähän tattia. Liike alkaa ruudulla käytännössä heti, kun tattia kääntää deadzonen rajalle. Toki siinä on pieni viive, kuten jokaisessa konsolipelissä, mutta ei todellakaan mitään puolta sekuntia. Tuo vähän kiihtyvä ohjaus yhdistettynä suht isoon deadzoneen ja siihen, että tähtäin ei tavallaan heti asetu, kun kääntämisen lopettaa (raskauden vuoksi) luo joillekin tuntuman siitä, että pelissä olisi joku niinkin mieletön viive kuin puoli sekuntia.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ehkäpä vaikeaksi on muodostunut sen koko tatin kääntöalueen käyttö. Muissa peleissä on kuin suuntanipukoilla tähtäämistä. Ohjausta suurempaa harmia aiheuttaa online pelien lagi. On aivan sama kuinka hyvä on tähtäilemään ja pistettä siirtämään nupin kohdalle, jos kuten COD4ssä näkee killcamista kuinka itse hyökkää seinää päin tulivoimalla ja vastustaja ruikkkasee sivulta päin tappavan sarjan. Enemmän se kyrsii kun taidolla ei ole merkitystä.

Sitäkin ihmettelen, että ensimmäiset valitukset ohjauksesta tuli yhden arvostelun jälkeen. Vaikka betoja ja previkoita oli iso joukko pelannut ilman mitään valituksia ohjauksen suhteen kun muista ongelmista oli noottia annettu ja korjattu. Onko osa sitten todellakin niin jumittuneita yhteen ohjaukseen, että uuden omaksuminen on ylitsepääsemätöntä. On kuin sunnuntai pelaajia ilmestyisi tyhjästä ja HC-pelaajat kaikkoavat samassa suhteessa. "En osaa heti niin tottakai se on silloin huono" ajattelua. Eipä tosin ole mikään yllätys että suurempi osa näistä valittajista ovat ne tavalliset epäillyt.

Kyllä se kuolo korjaa sillä demon vaikeusasteellakin nopsaa. Väite ettei edes yrittämällä, on niin puuta heinää kuin olla voi. Luulisi myös että pelaaja olisi kiitollinen siitäkin ettei ole itse koko ajan maalitauluna vaan tovereittenkin suuntaan sataa lyijyä samalla mitalla. Vaihtelevuuttakin kenttäsuunnittelussa löytyy jo ensimmäisen kentäs sisällä ja toista kenttääkin pelanneena vaihtelu edelleen jatkui. Tylsä yksinpeli ei missään nimessä ole.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Itse pelasin eilen pari minuuttia demoa ja lopetin. Monikohan täällä haluaisi ajaa autolla, joka ei käänny silloin kun kääntää rattia vaan vasta puolen sekunnin päästä. Varmasti tuollaisella oppisi ajamaan, mutta eipä sitä mielellään tekisi.

Säälittävyyden huippu pelintekijöiltä yrittää väittää ongelman olevan mahdollisesti käyttäjien laitteissa.:eek:

"EDIT: Just wanted to add that I heard from Sony something else you might want to try out. Having a direct input of your PS3 to your TV, rather than it going through a secondary system can improve things. Try it out and let me know if you notice some difference."

Liityn niiden joukkoon, jotka eivät osta peliä koska ohjaus on erittäin huono. Jos nyt jäi epäselväksi, niin ohjaus on huono, koska se reagoi ohjausliikkeisiin viiveellä.

Tämä alkaa olemaan hiukan liioiteltua.. Puolen sekunnin viive? Ja paskat, ei se viive niin pitkä oo, että se veisi peli-ilon..Toi on todella lapsellista..Ja tästä on kuultu jo monta kertaa, menkää muualle kitisemään siitä miten huono ohjattavuus ja pelaaminen on, ja pelatkaa cod 4sta..Alkaa menemään hermot..
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eipä mene puolta sekuntia. Jokainen voi itse testata kääntämällä ihan vähän tattia. Liike alkaa ruudulla käytännössä heti, kun tattia kääntää deadzonen rajalle. Toki siinä on pieni viive, kuten jokaisessa konsolipelissä, mutta ei todellakaan mitään puolta sekuntia. Tuo vähän kiihtyvä ohjaus yhdistettynä suht isoon deadzoneen ja siihen, että tähtäin ei tavallaan heti asetu, kun kääntämisen lopettaa (raskauden vuoksi) luo joillekin tuntuman siitä, että pelissä olisi joku niinkin mieletön viive kuin puoli sekuntia.

Samaa mieltä. Oli itsekin pakko käydä testaamassa tota ja 15min heiluttelin asetta edestakaisn enkä kyllä huomannu mitään viivettä. Nätisti kääntyili sinne suuntaan minne tattia liikuttelin tai tähtäilin
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Samaa mieltä. Oli itsekin pakko käydä testaamassa tota ja 15min heiluttelin asetta edestakaisn enkä kyllä huomannu mitään viivettä. Nätisti kääntyili sinne suuntaan minne tattia liikuttelin tai tähtäilin

Niinpä, ne jotka valittaa viiveestä seisoo varmaan high-tec nanomilliatominosasekunti ajastimien kanssa ja ottaa aikaa...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

CoDin magneetti on vaikuttanut aika paljon..

Nooh. Kuten aikaisemmin tokaistu on, niin valittelijat luultavasti sitten pysyvät ainakin poissa moninpelistä, joka on minulle ihan jees juttu. Jos uuden ohjaustyylin handlaaminen on niin elämän ja kuoleman asia, saavat minun puolestani pysyäkin muualla kaikki nillittäjät. Ei tule rehellisesti sanottuna sellaisia ikävä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

http://www.youtube.com/watch?v=5yFa_EZORYo

Siinä nyt niille, joiden mielestä mitään lagia ei esiinny. Juuri tollasia ongelmia mulla on.

Lagia esiintyy jokaisessa pelissä. Toki se vaihtelee vähän pelistä peliin, mutta jokaisessa pelissä sitä on. 30FPS-peleissä viive on vähän isompi kuin 60FPS-peleissä. Ja XMB:n viive on pienin mahdollinen, mitä PS3:lla voi teoriassa olla, mutta siinäkin pieni viive on.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

http://www.youtube.com/watch?v=5yFa_EZORYo

Siinä nyt niille, joiden mielestä mitään lagia ei esiinny. Juuri tollasia ongelmia mulla on.

Viimeinen kommenttiteksti videossa on asian ytimessä.

edit:

Cyrus1: 5:den framen viive 30fps pelissä on harvinaisen paljon.

Pitää miettiä sitäkin että aikana ennen paralleeriajoa peleissä input hanskattiin joka framessa,
juuri ennen ruudun piirtoa -> lagia vain seuraavaan ruudunpiirtoon. (enintään 33ms.)

Jos spekuloidaan että pelissä tekoäly päivitetään kerran framessa, takoittaa tämä sitä että vihulaiset ehtivät laskea
uuden suunnitelman viisi kertaa ennen kuin näppäimen painallukseen reagoidaan. Moisella viiveellä Clint Eastwood
olisi päässyt päiviltä kahdesti Hyvien Pahojen ja Rumien loppukohtauksessa. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kai silti olet huomannut lonkalta magneetin? Siinähän se häiritsevä helpotus kuitenkin multiplayerin kannalta on, eikä "scopetellessa". Tähtäin liimautuu vihuun niin hyvin, että aika hankala siinä on ampua ohi.

Käytin aika tavalla moninpelissä tuota pistoolia loppupuolella, kyseisessä aseessa ei ainakaan minusta näkynyt mitään autoaimia lonkalta tähdätessä. Tuosta lonkalta magneetista en kyllä huomannut ja samalla tuntuu toimivan kuin yksinpelidemossakin.
Tietysti en mene vannomaan jos vaikka aseen ammukset menisivät hieman magneetin tavoin vihollista kohti, mutta demossa ei mielestäni näin käynyt.

Tosin pelaan aika alhaisella senssillä (normaali tai yksi tai kaksi siitä alaspäin Killzonessa, myös yksi eteenpäin tuntuu mielyttävältä joten noiden kanssa saa heittää noppaa kun pelin saa hyppysiin) Tämän takia tähtäin on aika hyvin kontrollissa joka tapauksessa joten auto-aimille ei juuri tarvetta löydy.

aivan yhtä hyvin saa tappoja kuin korkealla senssillä(ellei paremmin) mutta pitää pyrkiä välttämään tilanteita missä vihollinen pääsee selustaan.

http://www.youtube.com/watch?v=5yFa_EZORYo

Siinä nyt niille, joiden mielestä mitään lagia ei esiinny. Juuri tollasia ongelmia mulla on.

Mielenkiintoista kyllä, mahtaako tuo olla jokaisella pelaajalla kun omalla kohdalla ei tunnu nuo häiritsevän juuri lainkaan. Varmasti aika häiritsevää jos on tottunut pelaamaan korkealla senssillä koska homma on huomattavasti herkempää, pieni virhe kostautuu huomattavasti enemmän.
Saa nähdä tuleeko tuohon päivitystä, itselle kelpaa kumpi vaan :)

varsin varteen otettava todiste kyllä että jotain viivettä löytyy.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Vielä kerran ihan testin vuoksi kokeilin tuota demoa työpaikan Pleikalla ja plasmatelkulla. Ensin testissä oli se dead zone. En tiedä, kumpi tuli ensin vastaan, tattien vai peukaloiden tarkkuus, mutta tähtäin reagoi kyllä jo hyvin pienestä tatin kallistuksesta. Siten myöskään niin läheltä kuin zoomatessakaan ei ollut tarvetta kompensoida ylisuuria ohjausliikkeitä. Jos jotain dead zonea siis oli, se meni meikun ohjaustarkkuuden alle. Sen kyllä huomasin, että tähtäimen liike kiihtyi sitä mukaa, mitä pidemmälle tattia liikutti.

Lagia testasin vähän samalla tavalla kuin jossain YouTube-videossa*, eli todella nopeasti heilautin oikeaa tattia johonkin suuntaan antaen sen palautua saman tien perusasentoonsa. Toden totta, tähtäin pysyi useimmiten liikkumatta, eli aivan kuin komento ei olisi mennyt perille ollenkaan. Mutta kuinka "todellinen" (ts. normaalipelaamista vastaava) tuollainen testi sitten on, sitä en osaa sanoa. Ainoa peli jossa vastaavia "peukaloshotteja" on tarvinnut on EA:n NHL-pelit, kun rannelaukauksia vetää. FPS-peliin noin äkkinäiset (ja ennen kaikkea tatin takaisin keskelle palauttavat) liikkeet eivät taida kuulua. (Tai sitten se kuuluu niihin taitotappajien kikkakakkosiin, joista en ole kuullutkaan.)

* Voi olla tuo, mikä tänne linkattiin. Työpaikan natsiproxy ei päästä Juutuupiin, joten en voi varmistaa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Niin irtosko tässä päät kun ampu esim pumpparil lähietäisyydeltä hetyy?

ainakin demon kiväärillä jonka saa siltä hepulta varastossa olevalta joka on siellä hökkelin päällä, niin silläku ampuu hedyy niin pää lentää paitsi että kypärä lentää mutta päätä ei näy missään se on vähä lol
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Olenko nyt ymmärtänyt oikein että tässä pystyisi nostamaan rankkeja pelaamalla pelkästään botteja vastaan vai olenko kenties uneksinut moisesta? :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

ainakin demon kiväärillä jonka saa siltä hepulta varastossa olevalta joka on siellä hökkelin päällä, niin silläku ampuu hedyy niin pää lentää paitsi että kypärä lentää mutta päätä ei näy missään se on vähä lol

taitaa possahtaa palasiksi?
On paljon todennäköisempää että pää räjähtää kuin että se lentäisi kuin miekan iskusta. Ellei sitten ammu jollain Dead space pelistä pöllityllä sirkkeli aseella.
palasten puuttuminen on varmaan sitten joko laiskuutta tai AO leiman välttelemistä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Olenko nyt ymmärtänyt oikein että tässä pystyisi nostamaan rankkeja pelaamalla pelkästään botteja vastaan vai olenko kenties uneksinut moisesta? :)

Eks se ollu jotenki niin et pitää olla väh. muutama oikea pelaaja mukana niin sit onnistuis? En tiiä mut ihan ku oisin jostai lukenu.. emt :o
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom