Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ite en oo kiinnostunu pelistä ollenkaan, ei vaan nappaa jos ei oo realismia kyseessä ja tällä tarkoitan aseita, alueita jne. Ei vaan oo mitkään "avaruusräiskinnät" mun juttu.

Toki hyvä peli voi olla kyseessä, paskaksi en mene haukkumaan kun en ole kokeillut, ja en varmasti edes kokeile.

Hyviä pelihetkiä niille, jotka tykkää :)

P.S. Ja jos tätä vertaa CoDiin, niin ois sama ku vertais porkkanaa ja mansikkaa, ei mitään samaa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Toki ymmärrän jos pelistä on koitettu tehdä "raskaan" tuntuinen. mutta niinkuin HC sanoikin, mikään ei rasittavampaa kuin se, että kuolet sen takia ettei tähtäin käänny tarpeeksi nopeasti. Mutta luotan kyllä kehittäjiin tässä tapauksessa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Toki ymmärrän jos pelistä on koitettu tehdä "raskaan" tuntuinen. mutta niinkuin HC sanoikin, mikään ei rasittavampaa kuin se, että kuolet sen takia ettei tähtäin käänny tarpeeksi nopeasti.

Ainahan se kääntyy liian hitaasti kun kuolet. ;) Mutta joo. En sano tosta ohjauksen herkkyydestä mitään ennen kuin olen sitä päässyt henkilökohtaisesti testaamaan pelitilanteessa. Voihan se olla että hiukan raskaampi ohjaus jopa tässä pelissä toimii edukseen. Tuo josta joku mainitsi, että tähtäyksen saisi COD:maisesti L1 -napin alle olisi kyllä bueno homma. Ei sillä että en oppisi sitä R3 -nappiakin käyttämään, mutta onhan se niin että edes jokseenkin tutulla ohjauksella peliin pääsisi helpommin sisään heti aluksi.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ite en oo kiinnostunu pelistä ollenkaan, ei vaan nappaa jos ei oo realismia kyseessä ja tällä tarkoitan aseita, alueita jne. Ei vaan oo mitkään "avaruusräiskinnät" mun juttu.

Toki hyvä peli voi olla kyseessä, paskaksi en mene haukkumaan kun en ole kokeillut, ja en varmasti edes kokeile.

Hyviä pelihetkiä niille, jotka tykkää :)

P.S. Ja jos tätä vertaa CoDiin, niin ois sama ku vertais porkkanaa ja mansikkaa, ei mitään samaa.

Muista nyt kuitenkin että tämä ei ole mikään tsiu-tsiu -avaruusräiskintä. Käsittääkseni tässä ei ammuskella millään laserpyssyillä tai muilla energia-aseila, vaan ihan kineettisillä ammuksilla mennään. Luodeilla ja räjähteillä. Eivätkä nuo lentohärvelitkään tunnu paljoa helikoptereita kummemilta. :) Ja ne Hellghanilaisetkin ovat (myös käsittääkseni) ihan ihmisiä, maskit vain tekevät niistä uhkaavan näköisiä, ei ne mitään avaruusörkkejä ole. Mutta toki, jos et etukäteen tykkää, niin älä tykkää. Ei ole minulta pois.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tossa on kyllä kaksi niin hyvän pelikokemuksen tappavaa adjektiivia että toivon tosissani että asia ei ole noin. Yksinpelistä viis, mutta onlinessa jos ohjaus tuntuu kömpelöltä niin ei auta silmäkarkit ja muut ominaisuudet pelastamaan peliä.
No hohhoijaa. Killzone 2:n kontrollit EIVÄT ole kömpelöt. Omasta hahmosta on vain tehty sellainen, että tuntuu kuin liikuttaisi oikeaa ihmistä eikä ilmassa leijuvaa kameraa. Tähtääminen on silti nopeaa, mutta liikkuminen ei ole samanlaista liitämistä kenttien yli kuin Call of Dutyssä tms., vaan hahmoilla on tosiaan sitä massaakin. Et pelaa millään 100 metrin matkan alle 7:ssä sekunnissa juoksevalla atleetilla vaan riskillä sotilaalla, jolla on raskaat kantamukset. Tähtäämiseen tuo ei juuri vaikuta mitenkään, mutta liikkumisen nopeuteen hieman. Saattaa tuo Call of Dutyn Flash Gordoneihin tottuneille vaatia totuttelua, mutta ei kontrolleja voi sanoa huononakaan päivänä kömpelöiksi. Tälläkin kertaa kyse on vain siitä, että Killzone 2 ei pelitä täsmälleen samalla tavalla kuin Jumalaĺlisen FPS:n asemaan nostettu Call of Duty 4, mistä osa pelaajista ei ole tykännyt. Kömpelö KZ2 ei silti millään tavalla ole. Hidas? Ehkä joidenkin mielestä. Vähän hitaampi kuin arcade-COD, muttei silti mitenkään etanamatelua.


Ite en oo kiinnostunu pelistä ollenkaan, ei vaan nappaa jos ei oo realismia kyseessä ja tällä tarkoitan aseita, alueita jne. Ei vaan oo mitkään "avaruusräiskinnät" mun juttu
Ömph... Et taida tietää yhtään mitään Killzone 2:sta, kun tuollaisia menet sanomaan? Jollain tavoin Killzone 2 on mielestäni jopa realistisempi kuin Call of Dutyt. Okei, asearsenaalista ei löydy täysin autenttisia aakooneliseiskoja, muttei sieltä löydy myöskään mitään laserpyssyjä. Aseet pohjautuvat hyvin pitkälti oikeaan maailmaan, vaikka ulkoasu onkin eri. Ja mitä nyt tule pelin maailmaan, niin ei sekään ole mitään Star Wars scifistelyä, vaan ympäristötkin ovat sinänsä ihan uskottavia rappioituneita kaupunkimaisemia yms. Killzone 2 ei ole "avaruusräiskintä", vaikka se sijoittuukin tulevaisuuteen. Se on kuin moderni sota, mutta vain toisella planeetalla käytynä. Ja moninpelissäkään ei tarvitse montaa osumaa, että kuolee. Joten siinäkin mielessä ei ole mikään epärealistinen peli, että pitäisi lippaallinen ampua viholliseen eikä siltikään kuole.

Huh, on hypet korkealla kun noin tuumaat
Ei siihen mitään hypeä tarvita. Tunnistan kyllä laadukkaan pelin kun sellaisen näen. En ehkä pysty sanomaan ennakkoon kokemani & lukemani perusteella sitä, onko tämä "vain" hyvä 8:n peli, erinomainen 9:n peli vai jopa mahtava 10: peli, mutta laadukas silti. Aivan samalla tapaa kuin Mirror's Edge näytti mielestäni hyvältä ennen julkaisua ja olikin lopulta erinomainen peli. Jos Killzone 2:sta ei pidä, on luultavimmin kyse vain siitä, ettei Killzone 2 vain ole omaan makuun soveltuva peli kuin siitä, että itse peli olisi varsinaisesti huono tai keskinkertainen.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kömpelöstä ja hitaasta ohjauksesta kyselevät - oletusnopeus on aivan onnettoman hidas ainakin omaan makuuni, hidastaa nopeaa liikkumista. Turning raten nostaminen on onneksi mahdollista niin Y- kuin X-akselienkin suuntaan ja nämä kannattaakin säätää nopeiksi jos liikkuu paljon. Moni tietysti ajattelee tässä, että kaukotähtäys kärsii jos kääntyminen on liian nopeaa, mutta aina on olemassa L1-näppäin (default), jolla pääsee tähtäystilaan ja tällöin nopeus hidastuu mukavasti ja osuukin johonkin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kömpelöstä ja hitaasta ohjauksesta kyselevät - oletusnopeus on aivan onnettoman hidas ainakin omaan makuuni, hidastaa nopeaa liikkumista. Turning raten nostaminen on onneksi mahdollista niin Y- kuin X-akselienkin suuntaan ja nämä kannattaakin säätää nopeiksi jos liikkuu paljon. Moni tietysti ajattelee tässä, että kaukotähtäys kärsii jos kääntyminen on liian nopeaa, mutta aina on olemassa L1-näppäin (default), jolla pääsee tähtäystilaan ja tällöin nopeus hidastuu mukavasti ja osuukin johonkin.

Unreal Tournamentissakinhan oletusarvot olivat aivan viturallaan ja peli parani huomattavasti kun jaksoi niitä arvoja vähän säätää. Onhan peli yhtä sulava ohjattaavuudeltaan ja tasainen frame-rateltaan kuitenkin, kuin UT3 ja COD? Far Cry 2:n sai itseltäni varmaan noin puoli tuntia peliaikaa, koska siinä tähtääminen tuntui vain yksinkertaisesti onnettomalta edellämainitsemieni pelien jälkeen.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei se haittaa jos ukon liike on hieman hitaampaa kun esim COD, kunhan se pelaaminen (tähtääminen) on kuitenkin jouhevaa ja liike tasaista. Hyvät säätömahdollisuudet niin varmaan senssiä nostamalla saa omanlaisensa.

Far Cry 2:n sai itseltäni varmaan noin puoli tuntia peliaikaa, koska siinä tähtääminen tuntui vain yksinkertaisesti onnettomalta edellämainitsemieni pelien jälkeen.

En tajua miten onnistuivat ryssimään FC2 ohjauksen niin täydellisesti. Pelihän on muilta ominaisuuksiltaan erinomainen mutta se ohjaus, ftw. Sulavuus ei sovi samaan lauseeseen tämän pelin kanssa. Kömpelö kylläkin, ja toivon että KZ2 on kaukana tästä. Käännä tattia vähäsen ja mitään ei tapahdu, käännä vähän lisää ja ukko tekee komean 360 asteen pyörähdyksen. Pelaa nyt sellasella.

Tai sitten vaan pidän nopeammasta temmosta, enkä tervassa hiihtävistä ukoista. KZ2 ostan jokatapauksessa, ihan sama mitä siitä sanotaan.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jos ns. tähtäimen herkkyys ja kankeus on Battlefieldin tasoa niin ei tule kyllä ostettua. Vaikka onkin tehty realistisempi liikkuvuus/tähtäys ei se saa olla kankea. Sulavuus on avain sana. Itse en ole pystynyt pelamaan BF:BC juuri tämän takia koska se ei ole sulava (pidän silti siitä että on hieman "raskaampaa" tähdätä). Call of Dutyssa itse pelaan lähes täydellä sensitive asetuksilla ja silloin pelaaminen on itelle sulavaa ja harvemmin tulee niitä että tähtäin ei käänny tarpeeksi nopeasti. En ymmärrä miksei saisi verrata codiin tätä peliä, onhan se kuitenkin monille se PS3:n paras FPS ja mihin muuta sitä voisi silloin verrata?

Toivoin ainakin, että antavat KZ kunnon säädöt tohon senssiin jottei pelistä tehä tahallaan jäykkäpaskaa, jotta olisi "vaikeampaa" pelata. Silti pitäisi säilyttää se raskaus jotta se ei menisi tähän codin suht helpohkoon tähtäykseen.

Muuten, te ketkä omistatte betan/pelin niin onko tuo pelaaminen oikesti noin "lonkalta" jonka käsityksen olen saanut jokaisesta videosta jonka olen katsonut? Itelle tullut jo mitta täyteen WaW:n steady aimista ja siitä, että ei yritetä edes "tähdätä" vaan antaa mennä nappi pohjassa tonne päin koska crosshair sen sallii? Tuo yksikin video jonka joku aikaisemmin laittoi oli järkyttävää kun se pelaaja ampui jotain tornia ja antoi mennä lonkalta vaan :rolleyes:. Tietysti sekin on mahdollista että kaikki ketkä nauhoittaa noita videoita on vaan niin huonoja etteivät osaa tähdätä kunnolla :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jos ns. tähtäimen herkkyys ja kankeus on Battlefieldin tasoa niin ei tule kyllä ostettua. Vaikka onkin tehty realistisempi liikkuvuus/tähtäys ei se saa olla kankea. Sulavuus on avain sana. Itse en ole pystynyt pelamaan BF:BC juuri tämän takia koska se ei ole sulava (pidän silti siitä että on hieman "raskaampaa" tähdätä). Call of Dutyssa itse pelaan lähes täydellä sensitive asetuksilla ja silloin pelaaminen on itelle sulavaa ja harvemmin tulee niitä että tähtäin ei käänny tarpeeksi nopeasti. En ymmärrä miksei saisi verrata codiin tätä peliä, onhan se kuitenkin monille se PS3:n paras FPS ja mihin muuta sitä voisi silloin verrata?

Toivoin ainakin, että antavat KZ kunnon säädöt tohon senssiin jottei pelistä tehä tahallaan jäykkäpaskaa, jotta olisi "vaikeampaa" pelata. Silti pitäisi säilyttää se raskaus jotta se ei menisi tähän codin suht helpohkoon tähtäykseen.

Muuten, te ketkä omistatte betan/pelin niin onko tuo pelaaminen oikesti noin "lonkalta" jonka käsityksen olen saanut jokaisesta videosta jonka olen katsonut? Itelle tullut jo mitta täyteen WaW:n steady aimista ja siitä, että ei yritetä edes "tähdätä" vaan antaa mennä nappi pohjassa tonne päin koska crosshair sen sallii? Tuo yksikin video jonka joku aikaisemmin laittoi oli järkyttävää kun se pelaaja ampui jotain tornia ja antoi mennä lonkalta vaan :rolleyes:. Tietysti sekin on mahdollista että kaikki ketkä nauhoittaa noita videoita on vaan niin huonoja etteivät osaa tähdätä kunnolla :D

Minulla on sellainen käsitys, että lonkalta ampuminen on huomattavasti helpompaa koska silloin on autoaim käytössä. Heti kun vaihtaa kunnon tähtäykseen niin autoaim häviää ja tähtääminen on millintarkkaa puuhaa, joka on mielestäni suhteellisen paska ratkaisu.
Voin toki olla väärässä, mutta näin olin lukevinani jostakin previkasta.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minulla on sellainen käsitys, että lonkalta ampuminen on huomattavasti helpompaa koska silloin on autoaim käytössä. Heti kun vaihtaa kunnon tähtäykseen niin autoaim häviää ja tähtääminen on millintarkkaa puuhaa, joka on mielestäni suhteellisen paska ratkaisu.
Voin toki olla väärässä, mutta näin olin lukevinani jostakin previkasta.

Itse käsitin niin et lonkalta ase liikkuu herkemmin mut kun otat tähtäyksen niin aseen liikkuminen on hitaampaa (eli ammutaan vain paikallaan olevia) muuten liikkuvia ammutaan "lonkalta".
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jos pelistä löytyy auto-aim, niin voi vit... Mutta kunhan sen saa asetuksista pois, niin ei mitään hätää. Tai jos se autoaim sisältyy vaikka tuohon helpoimpaan vaikeustasoon.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eiköhän tästä tule tämän vuoden Haze :D
Kaikki näyttää ennakkoon hyvältä ja kauhea hype päällä, sitten kun saat pelin niin aivan hirveetä kuraa...

Noh, tuskin..
Kiva, että saadaan jotain muutakin kun CoD-kopioita. Alkaa olemaan melkein kaikki pelit (huonoja) kopioita CoD4-tyylistä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Toivottavasti se ohjaus on mahdollisimman hidas. Aina joutuu kaikissa räiskinnöissä säätämään herkkyydet minimiin, että ylipäätään osuu mihinkään. Vanha on niin hidas ja tatissa tuntuma on on/off. Joutuu järjellä kompensoimaan paskoja refleksejä (camper)...;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Toivottavasti se ohjaus on mahdollisimman hidas. Aina joutuu kaikissa räiskinnöissä säätämään herkkyydet minimiin, että ylipäätään osuu mihinkään. Vanha on niin hidas ja tatissa tuntuma on on/off. Joutuu järjellä kompensoimaan paskoja refleksejä (camper)...;)

Hitaimmillaan liiankin hidas, juoksevaan viholliseen on vaikea osua poikittaisliikkeessä, tähtäysmoodin ollessa päällä. Sen verran paljastan, että eräällä kitillä on käytössä eräänlainen pilleri, jolla saa 10 sekunnin ajaksi tuplanopeuden ja paranemiskyvyn - oli aina hauska juoksennella se päällä aukeilla alueilla, kukaan ei osunut juuri ollenkaan:) Joten suosittelen osumaan sillä nopealla tähtäyksellä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Lonkalta ammuttaessa on aivan liian vahva aim-assist, kun se suhteutetaan siihen kuinka hitaasti pelissä liikutaan ja kuinka vähän osumia tarvii tappaakseen. Meni itseltä ainakin kaikki halut pelata moninpeliä siinä. Mielestäni KZ2 ei tarvitsisi aim-assista lainkaan.
Tähtäimen läpi ammuttaessa aim-assistia ei ole.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Lonkalta ammuttaessa on aivan liian vahva aim-assist, kun se suhteutetaan siihen kuinka hitaasti pelissä liikutaan ja kuinka vähän osumia tarvii tappaakseen. Meni itseltä ainakin kaikki halut pelata moninpeliä siinä. Mielestäni KZ2 ei tarvitsisi aim-assista lainkaan.
Tähtäimen läpi ammuttaessa aim-assistia ei ole.

Tuohan kuulostaa koko moninpelin pilaavalta ominaisuudelta! Yksinpeliä nyt jaksaa taas tuskin puolta tuntia pidempään pelata. Kai te kaikki betan pelaajat olette antaneet tiukkaa palautetta tuosta auto-aimista? Joutuuko sitä ostamaan COD4:n takaisin vielä prkl ennen kuudennen osan ilmestymistä!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

NoNiinNo......?

Hienoa keskustelua. Tosiaankin haluan sanoa sen, että olen pelannut tätä Killzone 2 beta versiota. Ohjaus on raskaampi ja hitaampi kuin esim. Codeissa, mutta se on vain hyvä asia. Eikä näitä minun olisi edes tarvinnut verrata toisiina, mutta minulla on myös näitä kavereita, jotka vihaavat sci-fiä ja rakastavat arcade Codeja juuri tuon epärealistisen ja helpon ohjauksen vuoksi.

Lisäksi tämä"PUTKI-JUOKSU" ! Tarkoitin lähinnä sitä, että jos koko yksinpeli noin 10 h mennään eteenpäin suht ahtaalla alueella ja vihollinen on lähes 90% aina edessä päin odottamassa, niin ok sitten. Minä toivoisin avarampia tiloja aina välillä joissa vihollinen voisi tulla jostain astelukujen 0-360 väliltä??? Sitten upeat bunkkeri linnoitukset ilmastointikanavineen voisivat olla pimeitä ja ahtaita,,, voi se olisi niin toivottavaa. Siellä ase, lamppu ja solttu, edessä useampia haarautumia, eksymisen pelko ja vain lampun tuoma pieni toivo, että jossain tunnelin päässä olisi myös valoa.

Noniin.. Tuossa pelijaksoni aikana pääsin kokemaan taistelun (yksinpeli) jossa ISA ja Helgast ottivat yhteen hieman laajemmassa alueessa. Helgast partioi omalla tankillaan ja jalkaväki joukoillaan. Tunnelma on loistava, aseet, äänimaailma, vihollinen tuntuu viholliselta.. Varmasti FPS fanit tulevat nauttimaan yksin- ja moninpelistä. Muuan T.Puha kirjoittaa Pelaajalehden KZ2 keskustelussa pelin olevan alusta loppuun laatutyötä, ei maailmaa mullistavaa, mutta onko ihme - FPS pelit ovat käytännössä olleet jo vuosia "Samaa Team Deathmatcia!" . . . Kun Cod 4 myy 15Milj. kopiota, niin siinä varmaankin syy miksi tulemme pelaamaan tutuksi tulleilla kaavoilla vielä tämänkin laitesukupolven loppuun.

Tappoalueen moninpeli tulee olemaan hyvin perus moninpeliä, samoine pelimuotoineen. Ne, jotka odottavat peliltä jotain siis ääh en tiedä mitä ihmeitä, niin tulevat itkemään ja pitkään, mutta ne pelaajat, jotka odottavat kunnon mättöä ja kaunista ääntä ja grafiikkaa, kiinnostavia, hahmoja, aseita, kulkuneuvoja ja juonta ovat kuin kotonaan. Peli on äärimmäisen hiottu kokonaisuus. Jo pelin Beta versio todisti sen. Peli muuten sai ensimmäisestä arvostelustaa 5/5 eli okei sanomattakin selvää, peli ei ole mikään keskiverto räiskintä.


Killzone fanina, ykkösen omistajana ja kakkosen ennakkotilaajana suosittelen lämpimästi.

Listattakoon tähän vielä muita FPS pelejäni, jotta ymmärrämme paremmin Tappoalue kahden sulautuvan joukkoon vaivatta.

Halot 1,2,3
Codit 1,2,4,WaW
Battlefield 2, Vietnam, Bad Company
Ghost Recon 1,2 lisäosineen
Gears of War 1,2
Killzone
Resistance 1,2
Medal of Honor Frontline


noniin.. Täytynee myöntää peleillä olevan huikeita laadullisia eroja, suur-suosikkini ensimmäinen HALO ei kuitenkaan petä ja sen paras jakso 'Halo' on kautta-aikojen paras koskaan tehty kenttä. SIINÄ TEILLE OPETUS SIITÄ MITÄ TARKOITAN KUN KZ2 TUNTUU MINUSTA LIIAN PUTKIJUOKSULTA???

Ei pahalla.. mutta se kenttä näytti jo vuonna 2000 miten voidaan tehdä hyvä FPS-kenttä antamalla pelaajalle hieman vapautta. Toivon KZ2 peliin samanlaisia kenttiä, joissa suorittaa tehtäviä eri järjestyksessä ja vapaata liikkumatilaa, ahtaita linnakkeita ja avarampaa maastoa, korkeuseroja, kaunista katseltavaa ja mielenkiintoista tutkittavaa...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tuohan kuulostaa koko moninpelin pilaavalta ominaisuudelta! Yksinpeliä nyt jaksaa taas tuskin puolta tuntia pidempään pelata. Kai te kaikki betan pelaajat olette antaneet tiukkaa palautetta tuosta auto-aimista? Joutuuko sitä ostamaan COD4:n takaisin vielä prkl ennen kuudennen osan ilmestymistä!

Tein kyllä threadin sinne betan foorumeille, mutta eipä sinne tainut kukaan kirjottaa. Eipä tuo näytä suurinta osaa haittaavan, itseltä vaan meni kiinnostus peliin muutaman tunnin pelaamisen jälkeen, kun yksikään tappo ei tunnu miltään lukituksen vuoksi. CoD4:ssäkin on kyllä liian vahva suhteutettuna iskun kestoon, mutta KZ2:ssa se haittaa vielä enemmän pelin hitauden vuoksi.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom