Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Pelissä ei saa customoitua namiskoita niin kuin haluaa. Settingsit on niin kuin tuossa arvostelussa näytetään: muutama hassu valittava valmis setti. Eli esim. minä en vasemman käden tähtääjänä saa laitettua zoomia L1-nappulaan.

Tarkoitatko R1-nappulaan, meinaan L1:seen sen kyllä saa?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei saa vasemman käden asetuksilla. Ikävä kyllä, sillä itse olisin halunnut zoomin sinne. Nyt minun täytyy laittaa samalla tatilla zoom päälle, millä tähtään ---> ei hyvä!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Joidenkin huhujen mukaan tätä on ennakkotilattu jopa 3 miljoonaa. Itse en usko sitä, mutta eiköhän ennakkotilausten määräkin hivo jotain tyyliin kahta miljoonaa. No eipä tässä kauan mene kun pääsee näkemään paljon KZ2 myy.


Uskon että demon ilmestyttyä nuo luvut ainakin tuplaantuvat, koska itellä ainakin oli se fiilis että katotaan nyt se demo ensin ennenkun tilataan
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Pitää toivoa myös se et servut yms..ympäristö asiat ovat kunnossa kun paljon porukkaa on pelaamassa samaan aikaan.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Noista kontroleista, nyt kun demoa on tahkottu muutaman kerran. Se että L2:sta täytyy pitää pohjassa, ollaan varmaan yritetty saada pelaaja liikkeelle. Oma pelityyli oli demon ensiyrittämällä se että juoksin ensimmäisen suojan taakse, josta yritin headshoteilla hoidella vihulaiset. Toisella yrittämällä etenin suojalta suojalle, napsien aina lähinnä olevat vihut. Nyt voisin sanoa että tuo "hold for cover" toimii juurikin siitä syystä että tiedät oletko suojassa/kyyryssä kovassakin ryöpytyksessä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Gears of Warin aloittama "miljoona toimintoa yhdelle napille"-systeemi on kyllä perseestä. KZ2:ssa käy vähän väliä niin, että yrittää esim. olla kyykyssä tason takana ja ampua kaiteen alitse muualle, mutta ukko liimaantuukin seinää vasten. Raivostuttavaa... Mieluummin laittaisin meleen jollekin muulle nappulalle, koska sitä olisi helppo käyttää etusormella esim. ympyrästä, ja laittaisin L1 suojaukseksi ja L2 kyykyksi...

Resistancessa on tässä mielessä loistavasti toteutettu nappuloiden kustomointi; kaikki namiskat saa juuri sinne minne haluaa, ja kaiken lisäksi yksinpelille ja moninpelille on eri namiskasetit, koska niissä pelataan eri tavoin. Kaikki pelintekijät vaan tästä ottamaan mallia.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hei,
Vasta foorumille liittyneenä ajattelin ensitöikseni hypätä mukaan hypejunaan ja kehua parilla sanalla demoa.
Kaikesta lyhyydestään huolimatta oli pelikokemus todella vaikuttava, alkuanimaation silmille hyppivät graafiset tykitykset räjähdyksineen ja aluksen rantaan iskiessä ilmoille nostattama pöly ja hiekka olivat todella omaa luokkaansa.
Kontrolleihin pääsi nopeasti mukaan säätämällä muiden vinkistä ohjainasetukset samantien vaihtoehto 2:een ja heittämällä sensitivet lähes kaakkoon.
Suurimman vaikutuksen kaikesta huolimatta taisivat tehdä pelaamisen kaiken kattava fyysisyys joka sai todella tuntemaan olevansa raskaasti aseistetun sotilaan ohjaksissa.
Kaikenkaikkiaan olen erittäin vakuuttunut näinkin lyhyen testauksen jälkeen ja tulen tod. näköisesti hankkimaan kyseisen eepoksen heti sen ilmestyttyä.

Toivonmukaan foorumilta löytyy jatkossa myös ahkerasti seuraa nettipelin kahakoihin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tästä pelistä tulee 90% varmasti suosittu netissä. Jo pelkästään KFINissä on todella paljon tiedossa pelaajia, ketkä meinaa hakata tätä netissä. Tämän lisäksi niin moni KFINistä kuulematon suomalainen ostaa zonen varmasti, että pelaajakunta senkun laajenee vain. Toivottavasti käy lievästi samalla tavalla kuin Socomissa PS2:lla; suomalaiset kasaantuu pelaamaan yhdessä ja niin usein, ettei tartte ehdotella erikseen milloin mentäisiin pelaamaan.

Nykyään nettipelejä on niin paljon, että yhtä tällaista suosittua peliä ei meinaa löytyä, vaan pelaajat on tasaisesti jakautunut Wipeouttiin, Gran Turismoon, Tekkeniin, CoD4:ään, CoD: WaWiin, Street Fighteriin, Everybodys Golfiin, Battlefieldiin ja niin edelleen. Toivottavasti KZ:n ympärille kasautuu edes saman suuruinen yhteisö kuin CoD4:ään aikoinaan...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Demon perusteella:

+ Ihan kivan näköinen
+ Pahisten design komeaa

- Ohjaus ehkä huonoin mitä on tullut vuosiin vastaan.
- KANKEA kuin John Holmes aamutuimaan
- Totaalisen mielikuvitukseton ja aneeminen maailma
- Ei mitään hyötyä näteistä ympäristöistä jos ne ovat vain nättejä seiniä, dekaalit, räjähdykset ja sodan tuntu olivat aivan onnettomia
- Tylsä, pisti oikein vaikeaksi pelaa demo läpi, tähän tietty vaikeutti se kankeus ja kontrollit.

Ei mene täysihintaisena ostoon, alennuksesta voi sitten katsoa jos multiplayer olisi parempi - tai jos kehittäjät julkaisevat patchin korjaamaan kontrollit.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Demon perusteella:

+ Ihan kivan näköinen
+ Pahisten design komeaa

- Ohjaus ehkä huonoin mitä on tullut vuosiin vastaan.
- KANKEA kuin John Holmes aamutuimaan
- Totaalisen mielikuvitukseton ja aneeminen maailma
- Ei mitään hyötyä näteistä ympäristöistä jos ne ovat vain nättejä seiniä, dekaalit, räjähdykset ja sodan tuntu olivat aivan onnettomia
- Tylsä, pisti oikein vaikeaksi pelaa demo läpi, tähän tietty vaikeutti se kankeus ja kontrollit.

Ei mene täysihintaisena ostoon, alennuksesta voi sitten katsoa jos multiplayer olisi parempi - tai jos kehittäjät julkaisevat patchin korjaamaan kontrollit.


Kiteytit omat ajatukseni aika hyvin. Eipähän tarvii enää ite kirjottaa.

Ohjaus oli todella huonoa, en oo kans pitkään aikaan törmännyt vastaavaan.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Siis haloo, eli väität siis että pystyt esim. rynkyllä ampua sarjatulella kuin nostat aseen ja tähtäät ihan kunnolla? Oot kyllä tosi hyvä ampuja jos sen pystyt tekemään.

AK:lla pystyy ampumpaan pitkältäkin jos ammut yhden laukauksen kerralla.

Juuri tätä tarkoitinkin. Kun tuossa killzone2:ssa tuntui siltä kun ampu sen 1 luodin se osu, mutta tähtän jatkoi liikkumista (kai hengityksen takia)

Onhan se totta että ei sillä ak-47:lla ampumisella tuu mitn jos sarjaa ammuskelee. Mutta kyllä CoD4:ssa mielestäni on aidompi fiilis siinä minne se tähtäin rupee vetää rekyylin voimasta. Kun tässä pelissä se vaan on niin outo.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

- Totaalisen mielikuvitukseton ja aneeminen maailma
Ei todellakaan koko versiossa. Ympäristöjen design on todella vaihtelevaa ja erilaisia, todella hienoja paikkoja on paljon. Mielikuvitusta on käytetty niin, että asemapuolustuksessakin on aina reittejä mistä pääsee pakoon ja vihujen selkään, ym. Myös ympäristöjen taiteellisuus on jotain uskomatonta. Tätä osa-aluetta ei siis kannata lytätä demon perusteella.
- Ei mitään hyötyä näteistä ympäristöistä jos ne ovat vain nättejä seiniä, dekaalit, räjähdykset ja sodan tuntu olivat aivan onnettomia
Sama kuin edellisessä. Ympäristöissä on paljon suojaa, liikkuminen on monipuolista ja sodan tuntu on aivan uskomaton. Nämä on juuri pelin parhaita puolia mistä valitit. Demossa ne saattaa siis olla yksinkertaisia, mutta koko versiossa monipuolisuus on huipussaan.

- Tylsä, pisti oikein vaikeaksi pelaa demo läpi, tähän tietty vaikeutti se kankeus ja kontrollit.

Kontrollit on kieltämättä niin erilaiset verrattuna mihin vaan muuhun FPS:ään, että ei niihin kaikki tule edes tottumaan. Itselleni ne toimii "ihan ok"-tasolla ja valitettavaa ei ole muuten, kuin ympäristöjen tutkimisessa. Itse pidän todella nopeista ja "responsiveista" kontrolleista, että esim. nurkan taakse mentäessä on turvallinen olo kuikkailla ja kääntyminen on nopeaa jos vihu onkin hieman eri suunnassa kuin mitä arvaili.

Yksinpeliä on todella hankala myöskään sanoa tylsäksi. Harvoin on kampanjassa näin paljon vaihtelua.

Kuitenkin vaikka muut asiat mistä mainitsit on kunnossa, kankeat kontrollit voivat pilata pelin sinulle, jos et totu niihin. Kannattaa kuitenkin ehkä vetää demo vielä muutamaan otteeseen läpi, säätää senssejä kohdilleen ja yrittää totutella. Nimittäin minullakin oli alkuun kontrolleissa vaikeuksia, mutta säädöllä ja totuttelulla ne toimivat ihan hyvin.

EDIT: Eri aseet on muuten ainakin kampanjan puolella toteutettu about yhtä hyvin kuin Resistancessa moninpelin puolella (!)

Haulikko on uskomattoman tappava keskietäisyydeltä ja läheltä, mutta laukauksen jälkeen tähtäimen saaminen vihun kohdalle on vähintäänkin haastavaa kun rekyyli on niin kova ja haulikko niin raskas, että kääntyminen on tarkkuutta vaativaa kaikessa "painavuudessaan".

Perusrynkky taas on loistava allround-tykki. Sillä voi ampua sekä lähelle, että kauas ja kaikki on tarkkaa. Lipas on kuitenkin niin pieni ja lataus niin hidas, että monessa tilanteessa sillä voi joutua ongelmiin. Helghastien rynkky taas on epätarkempi ja huonompi kauas, mutta siinä on niin pitkä lipas ja nopea lataus, että se kannattaa valita moniin tilanteisiin.

Snipu on todella huono läheltä, mutta jos huomaa että kaukana on paljon vihuja, sillä saa tehtyä hyvät alkutyhjentelyt ympäristöön jotta voi päästä lähemmäs helpommin. Sitten vaan nostaa rynkyn tai muun vastaavan mukaan ja lähtee etenemään.

Liekinheittimellä saa ryhmiin kunnollista tuhoa aikaan, koska vihut syttyy palamaan ja pyörivät tuskissaan ympyrää. Muuten se on kuitenkin hieman epätehokas ja kantama on pieni, joten kaikkiin tilanteisiin se ei sovellu.

Muitakin loistavia aseita on paljon ja ne sopii hyvin erilaisiin tilanteisiin, joten tällä osa-alueella ollaan melkein mitä vaan peliä pidemmällä. Halo on tämän ja Resistancen lisäksi kolmas peli, missä on todella erilaisiin tilanteisiin sopivia aseita. Ehkä myös osittain Gears of War, mutta siinä ei olla kuitenkaan ihan näin pitkällä. Loistavaa räimettä ja aseiden käyttöäkin saa oikeasti miettiä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Se on tosiasia, että ne ketkä on eniten tätä odottanu ja hypettäny, ostaa pelin joka tapauksessa vaikka peli ei ois ollutkaan ihan sitä mitä odotti.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No on se sitten hyvä että nämä asiat tulivat esille DEMOssa, jonka tarkoitus on houkutella ostajia jotka eivät ole päättäneet mitä mieltä olla pelistä :rolleyes:
Demoon lienee tarkoituksella valittu pelin ensimmäinen kenttä - tai oikeastaan osa siitä - etteivät jotkut tuntisi tulleensa spoilatuiksi. Toinen pointti on kai se, että demoa varten ei tarvitse tehdä uutta tutoriaalia kontrolleista. Eikä KZ2:n demo tuossa mielessä kai ole edes mikään erityinen poikkeus, käytännössä kaikki (juonivetoisten pelien) demot ovat ensimmäisestä kentästä tai ainakin muuten vaan hyvin alusta noista seikoista johtuen.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tahmaava paska demo, ihan kuin ei ps3:n tehot tähän riittäis, liikkuminen ei ole joustavaa(vähän sama kun cyris olis tungettu johonkin pentti kakkoseen pc:ä) mutta toivottavasti kokoversio on parempi.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No on se sitten hyvä että nämä asiat tulivat esille DEMOssa, jonka tarkoitus on houkutella ostajia jotka eivät ole päättäneet mitä mieltä olla pelistä :rolleyes:

Demot onkin lähes poikkeuksetta ihan perseestä, niitä ei saisi mun mielestä suurinpiirtein julkaista. Toin vaan esiin, että nuo asiat on kohtalaisen kunnossa koko versiossa, että voit jopa miettiä uudestaan pelin hankkimista. En usko että tulisit pettymään ympäristöjen taiteelliseen toteutukseen ja siihen miten ympäristöjä voidaan hyödyntää taisteluissa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Demot onkin lähes poikkeuksetta ihan perseestä, niitä ei saisi mun mielestä suurinpiirtein julkaista. Toin vaan esiin, että nuo asiat on kohtalaisen kunnossa koko versiossa, että voit jopa miettiä uudestaan pelin hankkimista. En usko että tulisit pettymään ympäristöjen taiteelliseen toteutukseen ja siihen miten ympäristöjä voidaan hyödyntää taisteluissa.

Pelien maksaessa likipitäen 40+ nykyään uusina niin en todellakaan ala ostamaan mitään vain arvostelujen perusteella tai muutamien nettivideoiden takia. Demossa sentään saa kuvan onko pelaaminen hauskaa, ja moni aiemmin julkaisu on osoittanut että kyllä lyhyelläkin pätkällä voi jo kertoa pelistä paljon (Unchartedin demo sai minut heti marssimaan kauppaan hankkimaan kyseisen rainan).

Killzonea kohtaan ei ollut edes oikeastaan odotuksia sillä en seuraa miltein mitään pelijuttuja tai hypeä (tai en ainakaan sen jälkeen kun Fallout 3 ja Halot ylistettiin maasta taivaisiin), mutta silti demo tuntui ponnettomalta, mielikuvituksettomalta ja tylsältä - miksi siis peliä hankkimaan kun tekijät eivät minua omalla mainosmateriaalillaan vakuuttaneet?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei tätä voi haukkua. Demon perusteella loistava peli tulossa. Kontrollit ovat juuri sellaiset kuin kuuluu ollakkin (Alternate 2). Jos jonkin "häiritsevän" tekijän haluaa kaivaa esille, niin valopistetähtäimellä/tähtäimellä pitemmillä matkoilla vihollisen saaminen jyvälle on aavistuksen töksähtelevää. Kuitenkin jos tuota tähtäämistä ja ampumista olisi helpotettu niin olisi kyllä mennyt turhan helpoksi.

Olisivat suoraan laittaneet tuon demon vaikeusasteen Elite:n kohdalle, niin olisi päässyt oikeaan tunnelmaan. Nykyisellä vaikeudella syntyy vaikutelma että Sev on jokin supersotilas joka tulee ja menee Helghan-planeetalla kuten haluaa ja tappaa siinä samalla kaiken vastarinnan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Äänimaailma oli kyllä hieno vaikka onkin 5.1 järjestelmä. Ei viitsi yhden pelin takia alkaa päivittämään 7.1:ksi :) Itse muutin ohjauksen heti tohon monen suosittelemaan vaihtoehto 2: een ja hyvin toimi. Vähän aikaa sai hakea noita muita säätöjä, mutta puolessa tunnissa tuntu et nyt löytyi täydelliset asetukset. Nyt vaan harjoitellaan 20 päivää demon parissa ennen koko version ilmestymistä. Suosittelen niille joilla on hankaluuksia ohjattavuuden kanssa niin kannattaa vaan testailla enemmän, totuttelukysymys vain.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom