Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tähän voisikin esittää pienen ajatuksen: Voiko kukaan sellainen kutsua itseään HC-pelaajaksi, joka ei ole valmis opettelemaan hiukan haastavampia kontrolleja, joita ei ole tullut aikaisemmin vastaan? Ja minusta Killzone 2 kontrollit on HELPOT! Ei vaadi paljoa aivosoluja oppiakseen liikkumaan ja tähtäämään tuossa Demossa heiluvalla äijällä. Ja luuletteko oikeasti että panssareilla ja rynkyllä varustettu kaveri kulkee salaman nopeaa vauhtia kuin maantiekiitäjä? :D

Eihän noissa kontrolleissa sinänsä mitään haastavaa ole vaan kyse on ainakin mun kohdalla TÄHTÄIMEN siirrosta sivu/ylös/alas suunnassa.Ja se on tosiaan yks surkeimmista mitä fps peleissä on ollu.Eikä sillä ole mitään tekemistä hahmon liikkumis nopeudella.Ja se mitä TJS sanoi tuolla kuvan heilumisesta ym.(naurettavaa) niin niilläkään ei ole mitään tekemistä ton tähtäyksen kanssa kuten ei myöskään rekyylillä joka pelissä on suht mieto.Itse ammuin sarjalla kokeeksi vihua joka oli muurinpätkän takana kyykyssä niin että vain kypärän yläosaa näkyi vähän muurin yli.Liipasin pohjaan ja ukko tippu ku ellunkana.Ja vielä vähemmin HC pelimuodolla on mitään tekemistä kontrollien kanssa.HC on vaan "realistisempi"pelimuoto normista sillä vihu kuolee helpommin sekä tähtäimen ristikko puuttuu kuvaruudulta siis lonkalta ammuttaessa ym.Ja muutenki tekosyyt että panssaroitu ukko on hidas tuntuu naurettavalta.Voi se tähtäys silti olla jouhevasti toteutettu.Pitäiskö sen varjolla hyväksyä kaikissa peleissä surkea ohjaus/tähtäys että leikitään että ukko on yyber painava panssareissaan.Moni muuten hyväkin peli on lytätty arvioissa huonoista kontrolleista eli peli ois saanu 10+pistettä mutta ohjauksen ollessa surkea emme voisi antaa ku 7 mutta leikitään että hahmo on vaan niin raskas että annetaan kuitenkin se 10+;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Skeptisenä minun oli pakko imuttaa toi demo ja kokeilla miltä se yltiöhypetetty peli näyttää.

Ekan läpipeluukerran jälkeen jäi "siishä"-olo koko pelistän en oikeen saanut irti mitään. Tokalla kerralla keskityin lähinnä siihen mainittuun ohjaukseen ja onhan se aika huonoa, minulle. Kolmannella kerralla annoin mahkut pelille, mutta ei vaan minua säväytä millään lailla, kauppaan jää mun osalta.

Onhan peli graafisesti hieno, mutta kun se ei riitä. Pienet viat kuin tähtäys ja ohjaus syö aika paljon peli-iloa. Tavalliselta putkijuoksulta näytti.

Nyt odottamaan niitä "älä itke ruma lapsi" - kommentteja.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eihän noissa kontrolleissa sinänsä mitään haastavaa ole vaan kyse on ainakin mun kohdalla TÄHTÄIMEN siirrosta sivu/ylös/alas suunnassa.Ja se on tosiaan yks surkeimmista mitä fps peleissä on ollu.Eikä sillä ole mitään tekemistä hahmon liikkumis nopeudella.Ja se mitä TJS sanoi tuolla kuvan heilumisesta ym.(naurettavaa) niin niilläkään ei ole mitään tekemistä ton tähtäyksen kanssa kuten ei myöskään rekyylillä joka pelissä on suht mieto.Itse ammuin sarjalla kokeeksi vihua joka oli muurinpätkän takana kyykyssä niin että vain kypärän yläosaa näkyi vähän muurin yli.Liipasin pohjaan ja ukko tippu ku ellunkana.Ja vielä vähemmin HC pelimuodolla on mitään tekemistä kontrollien kanssa.HC on vaan "realistisempi"pelimuoto normista sillä vihu kuolee helpommin sekä tähtäimen ristikko puuttuu kuvaruudulta siis lonkalta ammuttaessa ym.Ja muutenki tekosyyt että panssaroitu ukko on hidas tuntuu naurettavalta.Voi se tähtäys silti olla jouhevasti toteutettu.Pitäiskö sen varjolla hyväksyä kaikissa peleissä surkea ohjaus/tähtäys että leikitään että ukko on yyber painava panssareissaan.Moni muuten hyväkin peli on lytätty arvioissa huonoista kontrolleista eli peli ois saanu 10+pistettä mutta ohjauksen ollessa surkea emme voisi antaa ku 7 mutta leikitään että hahmo on vaan niin raskas että annetaan kuitenkin se 10+;)


Tähtäimenkään kanssa ei ollut ongelmaa. Ja tarkoitin yleisellä tasolla tätä. Siis kaikki osa-alueet kontrolleissa miellytti mua. Ja se, että aseen kanssa pitää osata hiukan taiteilla ampuessa sarjatulitusta, on enemmän kuin hyvä juttu. =) Eli vaikka kontrollejen kanssa joutuu vähän opettelemaan, ei peli minusta tämän kokeilun perusteella ansaitse vähempää kuin kiitettävän yhdeksikön. Se on toki makuasia mistä tykkää. Mutta minusta pelin kontrollit on hyvät ja ampuminen on toteutettu loistavan realistiseen tyyliin ^^ Enää ei kuka tahansa onnistu sniputtelemaan vaan pitää oikeesti harjoitella ampumista.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eihän noissa kontrolleissa sinänsä mitään haastavaa ole vaan kyse on ainakin mun kohdalla TÄHTÄIMEN siirrosta sivu/ylös/alas suunnassa.Ja se on tosiaan yks surkeimmista mitä fps peleissä on ollu.Eikä sillä ole mitään tekemistä hahmon liikkumis nopeudella.Ja se mitä TJS sanoi tuolla kuvan heilumisesta ym.(naurettavaa) niin niilläkään ei ole mitään tekemistä ton tähtäyksen kanssa kuten ei myöskään rekyylillä joka pelissä on suht mieto.Itse ammuin sarjalla kokeeksi vihua joka oli muurinpätkän takana kyykyssä niin että vain kypärän yläosaa näkyi vähän muurin yli.Liipasin pohjaan ja ukko tippu ku ellunkana.Ja vielä vähemmin HC pelimuodolla on mitään tekemistä kontrollien kanssa.
Ei kukaan ole puhunut mistään hc pelimuodoista. Käyttäessäni termiä viittasin siihen asenteeseen jolla nettipeliin tietyt ihmiset suhtautuu sekä ko pelaajien taitoon. Jos pointtini kerran menivät täysin metsään,niin kerro toki omin sanoin mikä siinä tähtäyksessä mättää? Epäilisin, että ongelma on juurikin se että kyse ei ole tähtäimensiirrosta niin kui fps peleissä yleensä vaan pikemminkin aseella tähtäämisestä,jolloin käsien ja aseen kiihdytys liikkeeseen ottaa hetkisen, samoin kuin liikkeeseen saadun massan pysäyttäminen.
Eikä se varsinaisesti minun ongelma ole vaikket tähtäyksestä pitäisikään, mutta mielenkiintoista olisi kuulla miksi se on paska, eikä kenties vain erilainen kuin mihin olet tottunut.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei kukaan ole puhunut mistään hc pelimuodoista. Käyttäessäni termiä viittasin siihen asenteeseen jolla nettipeliin tietyt ihmiset suhtautuu sekä ko pelaajien taitoon. Jos pointtini kerran menivät täysin metsään,niin kerro toki omin sanoin mikä siinä tähtäyksessä mättää? Epäilisin, että ongelma on juurikin se että kyse ei ole tähtäimensiirrosta niin kui fps peleissä yleensä vaan pikemminkin aseella tähtäämisestä,jolloin käsien ja aseen kiihdytys liikkeeseen ottaa hetkisen, samoin kuin liikkeeseen saadun massan pysäyttäminen.
Eikä se varsinaisesti minun ongelma ole vaikket tähtäyksestä pitäisikään, mutta mielenkiintoista olisi kuulla miksi se on paska, eikä kenties vain erilainen kuin mihin olet tottunut.

Äijä puhuu asiaa. Minäkin tarkoitin HC-Pelaaja termilläni vain henkilöä joka mieltää itsensä kovaksi pelaajaksi jossain genressä. Ja ei sellaista oikein voi sanoa mitenkään kovaksi, joka alkaa suorastaan kyynelehtimään kun hänen täytyy opetella jotain uutta, kuten vaikkapa nämä kontrollit.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Nyt on tullut pelattua demo läpi monta kertaa.

Muuten huomasitteko, että parissa kohtaa on monta erillaista lausetta esim: Kun se nostaa sinut siihen hissiin ja sinä hänet siihen niin ensin minulla tuli "Ladies first" toisella peli kerralla tuli "Dont drop me like before" huisia!:cool:

Ja etenkin kun alkaa teksityksiä ja dubbauksia näkyä niin monessa pelissä sonyn puolella, että Whee! MS:n ja Nintendon puolella ei sitä oikein ole.:rolleyes:
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Epäilisin, että ongelma on juurikin se että kyse ei ole tähtäimensiirrosta niin kui fps peleissä yleensä vaan pikemminkin aseella tähtäämisestä,jolloin käsien ja aseen kiihdytys liikkeeseen ottaa hetkisen, samoin kuin liikkeeseen saadun massan pysäyttäminen.
Eikä se varsinaisesti minun ongelma ole vaikket tähtäyksestä pitäisikään, mutta mielenkiintoista olisi kuulla miksi se on paska, eikä kenties vain erilainen kuin mihin olet tottunut.

Tämä on varmaan ihan totta. Itse en pitänyt demon ohjauksesta sen epätarkkuuden takia. Nyt tarkemmin mietittyäni ohjaus on tuntumaltaan (muistaakseni) samanlainen kuin Wiin Metroidin vapaa tähtäys, josta en myöskään erityisemmin tähtäyksessä pitänyt, johtuen juurikin edestakaisin haahuilusta kun jyvää haki kohdalleen.

Ehkä kyseessä tosiaan on vain suunnitteluratkaisu, mutta huono sellainen, koska pelaaminen ei ole tuollaisella tähtäyksellä hauskaa.

Muuten peli kyllä vaikuttaa ihan hyvältä ja eiköhän tuo kertaalleen tule läpipelattua kun sohimiseen tottuu. Grafiikka odotetun hienoa, mutta vähän turhankin filtteröityä / sumeaa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Nyt on tullut pelattua demo läpi monta kertaa.

Muuten huomasitteko, että parissa kohtaa on monta erillaista lausetta esim: Kun se nostaa sinut siihen hissiin ja sinä hänet siihen niin ensin minulla tuli "Ladies first" toisella peli kerralla tuli "Dont drop me like before" huisia!:cool:

Ja etenkin kun alkaa teksityksiä ja dubbauksia näkyä niin monessa pelissä sonyn puolella, että Whee! MS:n ja Nintendon puolella ei sitä oikein ole.:rolleyes:

Jeah! Isot propsit lokalisoinnista Sonylle! :D Pitänee taas jälleen kokeilla tuota Demoa ja katsoa jos itekkin törmäisin johonkin uuteen tollaseen dialogijuttuun. Aika metka huomio teikäläiseltä. Guerrilla on panostanut näköjään erittäin kiitettävästi dialogin vaihtelevuuteen
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eihän noissa kontrolleissa sinänsä mitään haastavaa ole vaan kyse on ainakin mun kohdalla TÄHTÄIMEN siirrosta sivu/ylös/alas suunnassa. ... Ja muutenki tekosyyt että panssaroitu ukko on hidas tuntuu naurettavalta.Voi se tähtäys silti olla jouhevasti toteutettu.

Hyvin kiteytetty imo. Mielestäni suurin vika on tuossa dead zonessa, joka antaa sen kuvan että ohjaus olisi lagaava. Ei minusta "nopea" ohjaus mitenkään vähennä sitä tuntua että hahmo olisi raskaassa armorissa, kunhan sen peliin on osattu tehdä sen vaikutelman, muutenkin kuin "lagisella" ohjauksella.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hyvin kiteytetty imo. Mielestäni suurin vika on tuossa dead zonessa, joka antaa sen kuvan että ohjaus olisi lagaava. Ei minusta "nopea" ohjaus mitenkään vähennä sitä tuntua että hahmo olisi raskaassa armorissa, kunhan sen peliin on osattu tehdä sen vaikutelman, muutenkin kuin "lagisella" ohjauksella.

Lagisella ohjauksella??? Varsin nopea se oli kun pisti täysille asetuksista, mutta toki jos on tottunut vain yhdentyyppisellä nopeudella pelaamaan, niin mikäpäs siinä. Eihän peliä kannata tietenkään hommata, jos siitä ei pysty nauttimaan. Tyhmäähän moinen itsensä jatkuva kiduttaminen olisi. Onneksi Cod 4 on myös pleikalle saatavana, niin ne joille Killzone 2 ohjaus on ylitsepääsemätön ähky puhku kammotus, voivat sitä tahkoilla. Minä taas, joka ihastuin tämän pelin mahtipontiseen meininkiin aion hommata Guerrillan uuden tekeleen heti kun vain mahdollista :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

En tiedä mistä johtuu mutta kontrollit olivat mielestäni helpot omaksua, mitään muutoksia en tehnyt. Enkä tosiaan kiinnittänyt huomiota edes että olisi jotenkin tahmea tai hidas tähtäys tms. Kokoversiota odotellaan, vaikka demossa olikin ihan mukavia hetkiä, niin 5 minuuttia on melko vähän.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Lagia? Varsin nopea se oli kun pisti täysille asetuksista, mutta toki jos on tottunut vain yhdentyyppisellä nopeudella pelaamaan, niin mikäpäs siinä.

Haha :D Kannattaa sen hypen keskellä rauhoittua ja lukea ajatuksella tekstejä läpi ;)

Kyllä, ohjaus on nopea kun laittaa senssit täysille. Siitä totesinkin tänne jo aikasemmin. Ja "lagisella" viittasin juuri tuohon dead zoneen.


Eihän peliä kannata tietenkään hommata, jos siitä ei pysty nauttimaan. Tyhmäähän moinen itsensä jatkuva kiduttaminen olisi. Onneksi on Cod 4 pleikalla niin ne joille Killzone 2 ohjaus on ylitsepääsemättömän ähky puhku kammotus, voivat sitä tahkoilla. Minä taas, joka ihastuin tämän pelin mahtipontiseen meininkiin aion hommata Guerrillan uuden tekeleen heti kun vain mahdollista :D

Totta, ei peliä kannata hommata jos ei siitä pidä. Kun tuumailin ohjaimesta niin samalla toivoin että jospa tuon ohjauksen saisi niin kuin aina on tottunut pelaamaan: ilman dead zonea.

En yritä provota, tottakai on hyvä peli kyseessä varmasti; grafiikka nättiä, tarina varmasti rautaa, dialogit jne. Mutta jos ohjaus kusee pahemmin niin jää kauppaan.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei hitto. Ne keillä on ongelmia noitten tähtäilyjen kanssa nii tulkaa mun kaa pelaan että kerrankin saa pwnata porukkaa urakalla kun ei ole mitään vaikeuksia tähtäämisessä ollut. ;)

Muutenkin, jos ohjaus olisi yksi yhteen vaikka COD4n kanssa niin valitettaisiin että "ihan kopioitu juttu, olisivat mieluummin tehneet jotain uutta".
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

En tiedä mistä johtuu mutta kontrollit olivat mielestäni helpot omaksua, mitään muutoksia en tehnyt. Enkä tosiaan kiinnittänyt huomiota edes että olisi jotenkin tahmea tai hidas tähtäys tms. Kokoversiota odotellaan, vaikka demossa olikin ihan mukavia hetkiä, niin 5 minuuttia on melko vähän.

Jotkut nillittää asiasta ja jotkut taas vain nillittämisen ilosta. :D Eihän tuo ohjaus näköjään kaikille sovi mutta minkäs sille mahtaa. Erittäin helposti tuo pelaamis systeemi oli kyllä omaksuttavissa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Demo iski kyllä tosi kovaa vaikka pc fps pelaaja olenkin. Hankintaan menee ehdottomasti. Saako tätä pre orderilla edullisemmin mistään play.com:iin verrattuna? Saako ulkomailta tilatut pelit ilmestymispäivänä eli lähettääkö ne sen viikkoa ennen ilmestymistä vai saako sen vasta viikko ilmestymisen jälkeen?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Haha :D Kannattaa sen hypen keskellä rauhoittua ja lukea ajatuksella tekstejä läpi ;)

Minä olen AINA rauhallinen :D



Totta, ei peliä kannata hommata jos ei siitä pidä. Kun tuumailin ohjaimesta niin samalla toivoin että jospa tuon ohjauksen saisi niin kuin aina on tottunut pelaamaan: ilman dead zonea.

Kaikkea ei voi saada, valitettavasti mutta eihän sitä tiedä jos pelintekijät pistävät päivityksen jakoon jolla saisi lisää säätämisvaraa ohjattavuuteen, että se miellyttäisi sinuakin.

En yritä provota, tottakai on hyvä peli kyseessä varmasti; grafiikka nättiä, tarina varmasti rautaa, dialogit jne. Mutta jos ohjaus kusee pahemmin niin jää kauppaan.

Niin kuin sanoin, ei pidä harrastaa masokismia jos peli ei innosta. Lopputulos: Minulle peli kolahti, sinulle ei. =)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Mitä minä muka en lukenut ajatuksella? Valitit tähtäimen epätarkkuudesta ja siirtämisen hitaudesta mutta minusta se oli varsin onnistuneesti tehty ja säätövaraa oli mukavasti. =) Ukkokin liikkui hyvin ja sen saa vielä juoksemaankin.

Joo, niinhän tässä viestissä näimmä olen tuumannut :D
http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=825665&postcount=1736

E:
Joo. Korjasin tuota tekstiäni hiukan :D Anteeksi väärinkäsitys. Yöllä on vähän ajatus karrella xD

Täytyyhän minun myöntää että olen Demon testaamisen jälkeen ollut todella innoissani pelistä, enkä kykene keksimään valittamista sellaisesta josta ei minulla ole valittamisen aihetta. Ohjaus miellytti mutta kaikille se ei kelpaa, kuten sinulle =) Vielä kerran pahoittelut väärinkäsityksestä Ei ruveta murhaamaan toisiamme, paitsi videopeleissä 8D

Nou hätä ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]


Joo. Korjasin tuota tekstiäni hiukan :D Anteeksi väärinkäsitys. Yöllä on vähän ajatus karrella xD

Täytyyhän minun myöntää että olen Demon testaamisen jälkeen ollut todella innoissani pelistä,(hypettynyt) enkä kykene keksimään valittamista sellaisesta josta ei minulla ole valittamisen aihetta. Ohjaus miellytti mutta kaikille se ei kelpaa, kuten sinulle =) Vielä kerran pahoittelut väärinkäsityksestä :D Ei ruveta murhaamaan toisiamme, paitsi videopeleissä 8D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei hitto. Ne keillä on ongelmia noitten tähtäilyjen kanssa nii tulkaa mun kaa pelaan että kerrankin saa pwnata porukkaa urakalla kun ei ole mitään vaikeuksia tähtäämisessä ollut. ;)

Muutenkin, jos ohjaus olisi yksi yhteen vaikka COD4n kanssa niin valitettaisiin että "ihan kopioitu juttu, olisivat mieluummin tehneet jotain uutta".

Epäilen suuresti. Onko hankala ymmärtää, että ohjaus ei voi olla kaikkien mieleen?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom