Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tässä vaan muodostuu ongelmaksi se, että puolet pelaajista haluaa valita nettipeleissä sen helpon tien, eli esim tässä tapauksessa näkyvän tähtäimen lonkalta. CoDissa tuo tappamista helpottava pelaajat kahtia jakava seikka oli HC, Killzone 2:ssa se saattaa olla tuo tähtäin, jos sen saa nettiskabassa pois päältä.

Mut tarkotin just sitä että pelin luoja voi valita kyseisen ominaisuuden..Eli pelaajat ei voi itse laittaa sitä päälle tai pois. Kaikilla siis päällä tai kaikilla pois..
Ja ne pelaajat jotka haluavat tähtäimen niin menevät niihin peleihin joissa se on päällä ja toisin päin sama juttu..
En tiedä sitten aiheuttaisiko moinen jotain ongelmaa?
Itse ainakin ajattelin yksinpelin pelata läpi ilman lonkkatähtäintä tai muita apujuttuja..
Joten samankaltainen moninpeli varmasti maistuisi myös (olettaen siis että myös muilla samassa pelissä olevilla ei olisi kyseistä apua käytössä)..
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Niin no voi sitä silti valmistella jengiä jo kokoon jotka olisivat kiinnostuneita foorumin tyyppien kanssa pelaamaan tätä peliä netissä. :D Mutta onhan toki sanoissasi perääkin.

Veikkaanpa että ensimmäisenä päivänä kun peli ilmestyy, peliseuraketju tulee jo pystyyn ja siellä on aika varmana todella paljon jengiä kyselemässä servua missä muut suomalaiset on.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Veikkaanpa että ensimmäisenä päivänä kun peli ilmestyy, peliseuraketju tulee jo pystyyn ja siellä on aika varmana todella paljon jengiä kyselemässä servua missä muut suomalaiset on.

Tämä olisikin enemmän kuin hyvä juttu. Voisi sitten mennä sinne ilmoittautumaan mukaan räiskintä karkeloihin!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jos pelissä on kerta mahdollista tehdä omia huoneita salasanalla, niin en usko että peliseuraketjua edes tarvitaan; alkaa varmasti olemaan muutamaa haukee ja matikkaa näköpiirissä siinä vaiheessa kun peli ilmestyy..
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jos pelissä on kerta mahdollista tehdä omia huoneita salasanalla, niin en usko että peliseuraketjua edes tarvitaan; alkaa varmasti olemaan muutamaa haukee ja matikkaa näköpiirissä siinä vaiheessa kun peli ilmestyy..

Nyt täytyy kyllä tietämättömänä kysyä että mitä tuolla hauella ja matikalla oikein tarkoitetaan? :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Nyt täytyy kyllä tietämättömänä kysyä että mitä tuolla hauella ja matikalla oikein tarkoitetaan?
Hauki = ??? on legendaarinen serverinnimi, jossa samalla kerrotaan mitä salasana mahtaakaan olla.
On suorastaan omituista, jos ei ole koskaan tullut vastaan. ;)

Minä en tiedä, omaan käteen ohjaus sopii paremmin kuin missään (jopa SOCOMia paremmin.)
Viivettä on, mutta ei minua häiritsevästi.
Ilmeisesti tämmöiselle sunnuntai-pelaajalle tuo ei tosiaan ole häiriöksi, mutta HC-jampestereille kuitenkin harmaita hiuksia tuottava ongelma.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Lähellä 2000 viestiä ja peli ei ole vielä edes julkaistu. Onkos muita samankaltaisia threadeja?

Toivottavasti sitten tätä pelataan aktiivisemmin (suomalaisten keskuudessa) kuin R2 missä suuremmaksi osaksi pelasin yksinäni. Grindausta tosin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hauki = ??? on legendaarinen serverinnimi, jossa samalla kerrotaan mitä salasana mahtaakaan olla.
On suorastaan omituista, jos ei ole koskaan tullut vastaan.

Asia selvä :D En todellakaan ole koskaan tuohon törmännyt, valitettavasti. Mutta tulipahan nyt kerralla selväksi!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

tähtäimen liike on kiihtyvää heti alusta lähtien joka näkyy erityisesti rautatähtäimellä tähdätessä, jolloin pieni liike kyllä liikuttaa tähtäintä, mutta ei pelaajan mielestä kyllin nopeasti, jolloin tattia riuhtaistaan enemmän -> tähtäin lähtee hillitöntä munaravia, joka yleensä johtaa siihen että menee yli että heilahtaa, joka taas johtaa siihen kohteen ympärillä edestakasin heilumiseen.

^tämä! tänään pelaillessa tuumin että ohjauksen raskaus/lagi ei niinkään haittaa, mutta kun se tähtäimen asettelu on niinkin työlästä tämän kiihtyvän senssin takia eikä oikein parinkymmenen pelikerran jälkeen vieläkään tahdo saada siitä otetta.

Toivottavasti GG ottaisi kuuleviin korviinsa nuo petitionit ja laittais säätömahdollisuuden myös tuolle kiihtyvyydelle.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Demo oli kyllä luvattoman huono suoraan sanottuna. En ymmärrä, miksi pelintekijä tekee demon, joka kestää 5 minuuttia ja jossa ei voi vaihtaa vaikeustasoa (eihän tässä saanut yrittämälläkään itseään hengiltä) kovemmalle, että näkisi onko pelissä oikeasti haastetta ja miten tekoäly oikeasti pistää kampoihin kovimmalla tasolla. Täytyy myöntää, että turhaan saatoin pari sivua sitten mesota pelitin arvosanasta, sillä demon perusteella joutuu ainakin oma usko koetukselle, että viitsiikö tästä täyttä hintaa maksaa vai pitääkö odottaa alelaaria. Audiovisuaalisesti on silti niin upea, että pakko se on ennemmin tai myöhemmin hankkia.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kukas sun muroihin on kussut? Ensimmäinen viestini tänään oli ihan yleisesti kaikille tässä threadissa, mutta silti katsot velvollisuudeksesi tulla keuhkoamaan mulle. En oo sun ekaa viestiä lukenut, eikä oikeastaan rehellisesti sanottuna kiinnostakaan kun ulosanti on tuota tasoa. Joku raja nyt noihin nettikirjoitteluihin vaikka anonyyminä kirjoitellaankin.

Edelleenkään sieltä suunnalta ei ole tullut kunnon vasta-argumenttia tuohon päivän ensimmäiseen viestiini. Viestini kuittaaminen hölynpölyksi lähentelee jo Nina Mikkonen-tasoa, luulisi nyt jonkunlaiset kunnon perustelut löytyvät toiseen näkökantaan, kun noin kiihkomielisenä olet mielipidettäsi puolustamassa.

Hmm.Sinä:Dja sun ulosanti on sitte eri hienoa vai?Sun ensimmäinen viesti on todellakin hölynpölyä eikä edes Nina Mikkonen pysty kirjottamaan samanlaista shaibaa.Paskapuheet vastavoimista ym.voit työntää sinne missä aurinko ei paista.Nyt on kyse konsolipelin tähtäyksen toteutuksesta ja silloin voit unohtaa kaiken skeidan vastavoimista ja Halgosti planeetan painovoimista.Pelien kontrollit on joko hyvät tai huonot ja hyviksi niitä ei tee mitkään mielikuvat aseiden painoista ym.vastavoimista.Enkä ole kiihkeänä mielipidettäni puolustamassa vaan asialinjalla kunnes tulee tällainen valopää joka alkaa urveltamaan ihan puuta heinää;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Äh, juuri niinkuin pelkäsin. Tähtääminen on yhtä häiritsevää kuin far cry 2:ssa. Tehköön suosiolla huonomman näköisiä pelejä, joissa on se 60fps, kun näissä 30fps -räiskinnöissä (eikös tässäkin se 30fps ole? Jos ei, niin muuten vaan tuon pilanneet) tuntuu olevan mahdotonta saada tähtäämistä sujuvaksi. Mieluummin otan vaikka tikku-ukko -grafiikat, jossa kaikki toimii hyvin kuin photorealistiset grafiikat, jota ei voi pelata sujuvasti. Tai ois ehkä pitänyt jättää se cod4 aikoinaan kokeilematta, niin ei tommosta välttämättä niin suuresti huomaisi.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

kapu ja Anza1 saavat nyt viikon verran jäähdytellä tunteitaan. Vaikka jonkin pelin ohjaus olisi kuinka paska, siitä pitää pystyä keskustelemaan ilman henkilökohtaisuuksiin menoa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

miten voi edes verrata tämän ja far cry 2:n tähtäystä.
ainakin boxin far cryssa tuntuu olevan tasan kaksi nopeutta.
joko se tähtäin matelee ja sitten kun hiukan tattia liikutat niin se liikkuu kaksi kertaa nopeammin.
välimuotoa ei ole.

killzonessa sentään pystyy tähtäämään ilman ongelmia.
ainoa mikä minulla vaikeuttaa osumista on omat taidot ja halomaisen autoaimin puute, mutta kyllä parin testi kerran jälkeen alkoi jo päähän osumaan kohtuu hyvin.

tiedä sitten mitä se lagaaminen ja muu vastaava tuossa tähtäyksessä on kun en ole mitään huomannut.
tosin minä olenkin niin nyyppä että laitain sekä Y että X akselien senssit vakiosta vielä kaksi pykälää alaspäin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Voisin uskoa että jos tarpeeksi moni jättää pelin ostamatta koska ei tykkää ohjauksesta niin ne tekevät tarvittavat muutokset ja patchi tulee myöhemmin.

Meinaan kyllä Killzoneakin koskee kapitalismin säännöt, jos ei tykkää niin ei osta, jos ostaa vaikka ei tykkää niin sehän vain on tyhmää.

Jos 90% pelaajista on sitä mieltä että ohjaus on huono eikä osta peliä siksi niin varmasti siihen tulee muutos, kaikki haluavat tehdä voittoa myös Sony (vaikka se joskus on vaikeeta uskoa), eivät he voi olla niin jääräpäisiä että jättävät peliin semmoisen toiminnon jolla on niin iso vaikutus päätökseen jos ostaa pelin tai ei.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Voisin uskoa että jos tarpeeksi moni jättää pelin ostamatta koska ei tykkää ohjauksesta niin ne tekevät tarvittavat muutokset ja patchi tulee myöhemmin.

Ei vaan tämä tarkoittaa sitä, että Killzone 3 ei koskaan näe päivänvaloa ja Sony vetää resursseja muihin projekteihin sekä hyydyttää KZ2:n jatkojalostuksen. En ainakaan tiedä yhtään peliä, jonka jatkokehitys olisi hyötynyt surkeista myynneistä.. :rolleyes:

Mutta onneksi tätä vaaraa ei ole, sen verran kovasta tekeleestä on kyse.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Olen tässä nyt muutaman päivän yrittänyt miettiä, mistä nuo negatiiviset kommentit pelin kontrolleista kertovat. Mitään järkevää teoriaa en ole siltikään pystynyt muodostamaan. Pitää siis kysyä niiltä, jotka kritiikkiä kontrolleista ovat antaneet pelkän demon perusteella. En halua tietää, mikä mättää tai miten niitä pitäisi parantaa, vaan miten ohjattavuuden (tai pitäisikö sanoa oikeastaan pelkästään tähtäyksen) ongelmat vaikuttavat pelinautintoosi?.

FPS-peleissä ohjaus on isossa roolissa. Muuten hyvän pelin pelin pilaa helposti huono ohjaus. Mulle tärkeintä peleissä on pelattavuus, ja FPS-peleissä se tarkottaaa käytännössä ohjattavuutta. Haluan saada pelattavaan hahmoon täydellisen kontrollin. Rasittaa suunnattomasti, jos pelissä tulee tilanne, että kuolee tietäen, että tämänkin olisi voinut estää jos hahmo olisi kääntynyt tarpeeksi nopeasti. Killzonessa kun tähän hitauteen lisätään vielä suurempi haitta, laginen ohjaus, tähtäimen syöksähtely ja dead zone, niin pelinautinto tipahtaa aikalailla nolliin. Noista tietysti tähtäimen syöksähtelyyn ja dead zoneen voi itse joissain määrin vaikuttaa, harjostusta kehiin vain. Mutta laginen ohjaus on vain ja ainoastaan pelinkehittäjien vika. Ymmärrän kyllä, että pelissä on haettu sitä massaa ja tiettyä realistisuutta, mutta tärkeimmän asian, pelattavuuden kustannuksella. Mun mielipide onkin:
Pelattavuus>realismi.

Ja en vertaa ainoastaan Cod4:ään, vaan moniin muihinkin peleihin. Pelejä, missä on parempi ohjaus ja niitä on hauskempi pelata:

-Halo 3
-Gears
-Gears 2
-Cod4
-Cod5
-Uncharted
-Oblivion(!)
-Unreal tournament 3
-Socom Confrontation

Killzonen kyllä ostan, toivottavasti moninpelissä on parempi ohjaus. Toivottavasti Guerilla tekee asialle jotain.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

En ainakaan tiedä yhtään peliä, jonka jatkokehitys olisi hyötynyt surkeista myynneistä.. :rolleyes:

Joo olen samaa mieltä että se olisi melko erikoista, mutta PS3:n versio (ja osittain myös 360-versio) Alone in the Darkista taisi kokea jonkinmoista evoluutiota kurjista myynneistä ja heikoista arvosanoista johtuen.

Mutta tottakai aivan eri asia, koska kyse oli multiplattarista jonka toinen versio oli vielä kehityksessä pahimman ryöpytyksen aikana.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ymmärrän kyllä, että pelissä on haettu sitä massaa ja tiettyä realistisuutta, mutta tärkeimmän asian, pelattavuuden kustannuksella. Mun mielipide onkin:
Pelattavuus>realismi.

Muistaakseeni operation flashpoint oli suht koht realistinen, ainakin olin sitä mieltä kuin aikonaan pelasin sitä muttta pelattavuus oli myös hyvä.

Silloin oli tottunut quake juoksuun ym..

Mutta mutta, hiirellä pelaaminen taas on ihan eri asia myös.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom