Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Wiin "raideräiskinnät" ovat olleet tarkkuuden ja varsinkin kalibroinnin toimivuuden suhteen erilaisia. Siinä missä RE toimi ok, niin "House of the Dead: Overkill" oli "sinne päin" (Dead Spacea en ole ehtinyt Wiillä pelata). Nämä siis nimenomaan co-op-kokemuksia.
JOS näitä pelejä saadaan kalibroinnin helppouden ja yleisen tarkkuuden myötä paremmaksi Movella (ehkä niitä ei tosin julkaista enää uudestaan - eli iso "jos"), niin tervetuloa. Mukaan vielä luonnollisesti trophyt ja HD-reso.
Onko raideräiskintä "hauska" ja onko se "tarkka" ovat kaksi eri asiaa. Wiillä nämä kaksi eivät aina kohtaa, joten toivotaan että Movella prosentti on parempi. Mutta on selvää etteivät kaikki pelit toimi vaikka hardware/ohjain/kamera laadukkaita olisivatkin.
Veikkaanpa että EA on taas kerran mennyt siitä missä aita on matalin ja portannut vaan wiin kontrollit suoraan, ei ainakaan itsellä tullut sellaista fiilistä että olisi 1:1 tuntumaa ollenkaan.
Olisiko siis tekniikassa vikaa, vai onko sitten kyse vain siitä, ettei laitteelle osaa kukaan vielä koodata kunnolla, kun se on niin uusi?
Naurahdin boldatulle.Todellakin on movella "petraamista" , muut pelit kuin sports champions, eivät näytä toimivan niin helposti kuin on odotettu. Monenlaista viestiä netissä, että tiger woods ohjaus movella on kökkö
Naurahdin boldatulle.
Sehän riippuu ihan siitä mihin vertaa. Jos vertaat PS3:n tigeriä sports championsiin niin todellakin tuntuu kököltä. Tigerin saa viuhomaan mailaa ittään ja länteen kun pyörittelee ohjainta paikallaan ympäri, toisin sanoen tuo ei käytä mitään muuta "liikkeentunnistukseen" kuin gyroskooppeja. Periaatteessa tuo olisi siis toteutettavissa sixsuxiksellakin. Wiillä kaikki urheilupelit toimii samalla toimintaperiaatteella WM+:n resortsia myöten.
ehh , kyllä se wiinkin tiger voittaa moveversion, ehkä se kamera+movepallo vaan ei toimi golffissa, kun vedät kunnon swingin niin siinähän se valopallo menee pois näkyvistä, tässä on tekijät kylläkin tainneet myös tämän takia käyttää ohjaimen sisällä olevia tekniikoita....
Eikös aika moni movenkin urheilupeli käytä tigerin lisäksi "gyroskooppeja" se valopallo vaan auttaa sellaisissa eye toyn tapaisissa "you are in the game" tyyppisissä peleissä kertoo esim kameralle missä movepallo siinä on miekka, tämä on ihan ok joillekin party peleille tämä ominaisuus, mutta itse olen warioware smooth movesista saanut jo wiillä sellaisen kokemuksen aikoinaan ettei ole tarvetta palata liikkeentunnistus party peleihin.
Urheilupelit joissa on tarpeeksi syvyyttä ja liikettä ovat wiille ok esimerkiksi grand slam tennis. Toimintapeleissä joissa on miekka ja paljon vihollisia niin sehän käy jo kuntoilusta kun joutuu huitomaan niitä, eli hillitysti sitä liikkeentunnistusta niihinkin toivoisin, esim tuo aragorns quest käyttää jo omaan makuuni varmaankin liikaa liikkeentunnistusta, tosin se toimii hyvin. No More Heroes käyttää liikettä vain lopetuslikkeisiin ja koviin miekkavääntöihin, tässä se toimii todella hyvin. Mad World jos olisi ollut Motion+ peli niin arvosanat olisivat olleet paljon paremmat, siinä pieniä mietteitä wiin peleistä
Tigerin movetukin oli tehty jälkeenpäin joten sinänsä en olisi yllättynyt heikommasta ohjauksesta. Wiille peli tehtiin alusta alkaen tukemaan wiin ohjausta. Kannattaa mitä luultavammin katella seuraavaa Tigeria ennenkuin alkaa ylistämään wiin ohjausta huomattavasti movea paremmaksi.
Toi valopallo kommentti meni nyt aika vauhdilla metsään....
Sitä valoa ei käytetä "vain" start the partyssä, vaan melkolailla kaikissa peleissä. Jotkut valikot ja xmb ohjaus toimivat ilman pallon apua, kaikki muu taas käyttää pallon sijaintia avuksi. Ohjain ei siis vain käytä pelkkiä sisäisiä sensoreita, vaan yhdistelmää pallon sijainnista sekä ohjaimen sensoreista antaen huomattavasti paremman tarkkuuden mitä saataisi käyttämällä vain yhtä tekniikkaa.
Joten ole kiltti ja mene lukemaan hieman lisää moven tekniikasta ennenkuin tuomitset pallon pelkäksi koristeeksi![]()
Jos wiillä on hyviä pelejä niin tekeekö se moven peleistä huonoja ? Eikö tämän voisi tulkita paremmin niin, että molemmilla konsoleilla on hyviä pelejä ?
En sanonut "vain" jos sanoin en tarkoittanut sori, tarkoitin, että se hyödynnetään parhaiten ehkäpä start the partyssa. Tiedän kyllä että sports champions käyttää valopalloa ja tiedän myös että valaistukset voivat pilata pelattavuuden siinä, katsoin ign:stä. Minun mielestäni tuo kuulosti jo melkeinpä mainospuheelta,tyyliin "jokaisessa pelissä käytetään kaikkia ominaisuuksia kameraa valopalloa ja sisäisiä sensoreita", siis eihän se tarvitse edes kaikkia tuollaisia samaan aikaan, ja miksi tämä edes tarvitsee kalibrointia niin useasti jos tämä on niin edistyksellinen laite ? Olet kyllä oikeassa siinä, että ensimmäiset pelit muut kuin sports champions eivät kerro vielä tämän teknologian kyvyistä vielä mitään.
Kysymys on, että tuleeko tälle sitten ihan "oikeita" move pelejä 2011 sorceryn ja virtua tenniksen lisäksi. "oikeilla" tarkoitan ei multiplättäreitä, wii porttauksia sun muita päälleliimattujen kontrollien toteutuksia, enkä myöskään sellaisia että "voit käyttää dualshockia tai movea tässä pelissä"...
Edit: ja wii versio tigerista on myynyt aina joka vuosi tätä vuotta lukuunottamatta wiillä aivan liikaakin. Ja silti hd koneilla on menty pääasiallisena kehitysalustana.
But the PS3 visuals aren't the only issue. This is one of the first games to support the PlayStation Move and its navigation controller as optional input, which you would assume would make the PS3 Move edition feel as close to the Wii's remote and nunchuk as possible. But where Wii control is admirably responsive, the sword swinging on Move is surprisingly sluggish and inaccurate. There are far more misreads on this controller than on Wii, and after a few minutes of playing this way you'll probably go right back to standard Dual Shock controls which work far better. Surprisingly, the Wii version doesn't support traditional controls via the Classic Controller, so at the very least the PS3 version one-ups the SD console edition in this regard.Ps. mitä muuten tulee tohon aiemmin postattuun Aragons questiin niin syy minkä takia wii versio oli parempi johtui täysin siitä porttauksesta. Mikäli wii peli heitetään suoraan ps3 niin ei se ole ihme jos peliä ei voi kehua erikoisemmin. Arvostelia sanoikin seuraavaa "Everything that's been complimented for on Wii should pretty much be the norm for a PS3 game" jotakuinkin suoraan kääntäen "kaikki mitä wiillä on kehuttu pitäisi löytyä automaattisesti ps3 pelistä". Tässä ei siis ole käytetty ps3 ominaisuuksia hyväksi juuri ollenkaan ja lopputulos on heikko peli.
Mikäli pelit olisi suunniteltu molemmille alustoille erikseen olisi ero varmasti huomattavasti suurempi.
Eli siis direct port, mutta vielä huonommilla kontrolleilla kuin wiillä, voisiko johtua headstrong gamesin kokemuksista wii-kehittäjänä, ja ei niinkään ps3-kehittäjänä. Tai on olemassa mahdollisuus, en sitä kiellä mitä jos wiimote+ onkin parempi?!
Eli siis direct port, mutta vielä huonommilla kontrolleilla kuin wiillä, voisiko johtua headstrong gamesin kokemuksista wii-kehittäjänä, ja ei niinkään ps3-kehittäjänä. Tai on olemassa mahdollisuus, en sitä kiellä mitä jos wiimote+ onkin parempi?!
Ehkä näiden alun kokeilujen jälkeen kehittäjät huomaavat että kontrollit täytyy tehdä erikseen movelle ja wiimotelle, kun ei oikein mikään noista wii porteista saa minkäänlaista kehua. Sports champions asetti riman kuitenkin melko korkealle.
Tiedän kyllä että sports champions käyttää valopalloa ja tiedän myös että valaistukset voivat pilata pelattavuuden siinä, katsoin ign:stä.
Minun mielestäni tuo kuulosti jo melkeinpä mainospuheelta,tyyliin "jokaisessa pelissä käytetään kaikkia ominaisuuksia kameraa valopalloa ja sisäisiä sensoreita", siis eihän se tarvitse edes kaikkia tuollaisia samaan aikaan, ja miksi tämä edes tarvitsee kalibrointia niin useasti jos tämä on niin edistyksellinen laite ?
Mikäli pelit olisi suunniteltu molemmille alustoille erikseen olisi ero varmasti huomattavasti suurempi.