Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Moven ja Wiin pöytätenniksiä kokeilleena voin sanoa että kyseessä on hyvin pitkälti sama peli. Resortin pingistä on tullut hakattua melko paljon kaksinpelinä, joten pienen totuttelun jälkeen oli Movella pelattava versio hyvinkin tutunoloinen. Movella pallon sijaintia oli vain vaikeampi havaita syvyyssuunnassa. Tästä johtuen Wii Sports Resortin yksinkertainen grafiikka on toimivampaa tämänkaltaisissa peleissä.

Tuli myös todettua nyt se mitä alunperin epäilinkin. Movella ei tähtääminen onnistu, niin kuin se onnistuu Wii Remotella. Hyvinhän tuo on valikoissa yms simuloitu, mutta todellisuudessa kamera vain seuraa palloa leveys ja pystysuunnassa. En saanut kursoria juurikaan liikkumaan vain ohjainta kääntämällä (=pallo samassa pisteessä).
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

En saanut kursoria juurikaan liikkumaan vain ohjainta kääntämällä (=pallo samassa pisteessä).
Kyllä se minulta onnistui erittäin hyvin. Eli ranne vain liikkui. Tuossa saattaa olla pelikohtaisia eroja, ja myös hieman erilainen kalibrointi voi johtaa erilaiseen lopputulokseen. (Vielä kun muistaisin, millä pelillä tuota jo kesällä testasin... Olisikohan ollut se The Shoot.)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kuten sanoin; tähtäys on hyvin simuloitu. Eli normaalilla otteella kun käännät ohjainta liikuu myös pallo. (Onneksi pleikkarin kamera lukee hyvin tarkasti pallon sijainnin) Koetappa pitää palloa samassa pisteessä sormenpäilläsi ja kääntää ohjainta pallo akselinaan.

Mielenkiintoista olisi muuten nähdä vertailukuvaa kun ohjaimen päälle isketään kamera ja sillä osoitetaan ruutuun.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kalibroinnin määrästä en osaa tarkemmin sanoa (varmaan eri pelit tekevät sen hieman eri tavalla), mutta yleensä se on oikeasti muutaman sekunnin homma (ja itsellä toiminut aina "kerralla"). Sanotaan näin, että ei ole tullut ikävä sitä "laita Wii-ohjain lattialle kalibrointumaan" -osastoa. Moven kalibrointi ei varmasti ole ideaali tapa, mutta parempi kuin Wiillä mielestäni. Mutta eri peleissä homma hoidetaan eri tavalla - vaikea yleistää. Ei kaikissa Wiin peleissä ole tarvinnut ohjainta lattialle laittaa, olisiko vain Motion +:saan liittyvä juttu?
Minulla ei ole tarvinnut laittaa ohjainta pöydälle kuin vain sports resortissa ja sekin siinä alussa kun valitsee esim. miekkailun ja ohjain täytyy kalibroida, useasti on kerennyt laittaa vahingossa rannehihnan jo tiukalle ja on valmis pelaamaan niin kalibrointi on edessä, ja sitä ohjainta ei saa liikuttaa vaan se jätetään 3 sekunniksi paikoilleen johonkin pöydälle tai lattialle. Useissa muissa peleissä jos ohjain on saanut jotain "hittiä" on motion+ samalla tavalla mahdollista kalibroida uudestaan, itse en ole joutunut tätä muistaakseni ikinä tekemään.
------------------------------------------------------------------------------------------
Wiillä on mielestäni parasta pelitarjontaa saatavilla, mutta kukaan ei osta näitä pelejä kun carnival games jo pelkästään myy 3 miljoonaa joka aivan täys paska pökäle, minipelikokoelma.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Aragorns questin tekijät, kyllä tekivät wii versiota pääasiallisena kehitysalustana, mutta se että sanotaan, että on kokemattomia pelintekijöitä menee vähän yli. Mukana oli muitakin pelistudioita jotka tekivät aragorns questiä muille alustoille...
------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuskin kukaan pelintekijä on aivan todella innoissaan movesta. Kehitys on kallista ps3:lle kun on vielä sonykin mennyt sanomaan moneen otteeseen, että kasuaalipainoitteista pelitarjontaa luvassa enemmän, joten minipelikokoelmia on varmaan tulossa entistä enemmän ja shovelwarea kuten kung fu rider ja täysihintaisena. Tämä move on mukana ps3:lla , että saadaan suurin osa kasuaaliyleisöstä pelaamaan. Onhan sieltä toki tulossa lupaavalta näyttävä uusi Socom jota on kehitetty moven kontrollien kanssa jo pidemmän aikaa. Ja heavy rain resident evil 5 killzone 3, onko nämä niitä päälleliimattuja kontrolleja!? Voihan nämäkin toimia kuten resident evil 4 wii edition todisti, Mutta harvemmin monta ohjaustapaa sisältävässä fps:ssä liikeohjain loistaa, toki tämäkin voi osoittautua vääräksi arvioksi odotan ensimmäistä esimerkkiä goldeneye wiitä, jossa on monta ohjaustapaa.

Mutta sanottakoon, jos minulla on huono move tietämys niin joillakin on wii tietämys aivan hakoteillä :p
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tuskin kukaan pelintekijä on aivan todella innoissaan movesta. Kehitys on kallista ps3:lle kun on vielä sonykin mennyt sanomaan moneen otteeseen, että kasuaalipainoitteista pelitarjontaa luvassa enemmän, joten minipelikokoelmia on varmaan tulossa entistä enemmän ja shovelwarea kuten kung fu rider ja täysihintaisena.

Onko sinulla laittaa jonkinlaista faktaa pöytään asian tiimoilta? Toki PS3:lle kehittäminen on kallista, jos tehdään pelistä viimeisen päälle graafisesti upea ja "HD-standardit" täyttävä, mutta miten on asian laita silloin, jos peli kehitetään enimmäkseen moven ympärille yksinkertaisemmalla ulkoasulla, äänimaailmalla ja julkaistaan peli esimerkiksi storessa. Hieman voisit välillä miettiä etukäteen, ennenkuin ladot älyttömän määrän puolitotuuksia pöytään järkyttävällä jäsennyksellä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Onko sinulla laittaa jonkinlaista faktaa pöytään asian tiimoilta? Toki PS3:lle kehittäminen on kallista, jos tehdään pelistä viimeisen päälle graafisesti upea ja "HD-standardit" täyttävä, mutta miten on asian laita silloin, jos peli kehitetään enimmäkseen moven ympärille yksinkertaisemmalla ulkoasulla, äänimaailmalla ja julkaistaan peli esimerkiksi storessa. Hieman voisit välillä miettiä etukäteen, ennenkuin ladot älyttömän määrän puolitotuuksia pöytään järkyttävällä jäsennyksellä.

En tarkoittanut psn storessa/wiiwaressa julkaistavia pelejä, mutta olen lukenut kyllä ps3 devkittien maksavan aika reippaasti wii devkittiin verrattuna. Julkaisijat toki haluavat saada osansa move yleisöstä, joten olet kyllä oikeassa, että nopeita rahastusyrityksiä tulee ehkäpä vähemmän kuin willä sen alkuaikoina. Ja eihän niitä wii helmiäkään ole vielä luvattu paljon ps3:lle.

Vielä haluaisin sanoa, että eihän nuo niin nopeasti tule tekemään kallista käännöstyötä wiin parhaista 3rd party peleistä ps3 tasolle pointterikin toimii erilailla, ja käy useasti tigerit ja aragorns questit sitä ennen. Ja nämähän ovat kaikki minun surkeita analyysejä ei siitä mitään nopeita johtopäätöksiä tarvitse tehdä, en ole mikään Michael Pachter :D. Olen 4 vuotta wiitä pelannut ja olin minä aika lähellä pelaamisen lopettaa kun peleissä ei ollut innovitaatioita, mutta sitten tuli wii ja olen kyllä Wiihin ollut tyytyväinen, enemmän peliaikaa mennyt wiihin kuin 360:een, mutta hyvät pelit täytyy löytää paskan seasta wiillä, ja kyllä niitä pirusti löytyykin niitä hyviä liikkeentunnistus pelejä
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

En tarkoittanut psn storessa/wiiwaressa julkaistavia pelejä, mutta olen lukenut kyllä ps3 devkittien maksavan aika reippaasti wii devkittiin verrattuna.
Totta puhut, mutta ei niitä devkittejä osteta kuitenkaan erikseen jokaiselle kehityksessä olevalle pelille;). Miksei storessa julkaistavista pelistä voida puhua? Sieltä löytyy useampi täysverinen teos, kuten Burnout tai Warhawk...
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Todellakin on movella "petraamista" , muut pelit kuin sports champions, eivät näytä toimivan niin helposti kuin on odotettu.
Itselläni on kokemusta jo melkoisen monesta Move-pelistä, ja Racket Sportsia (ja ehkä tuota Tiger Woodsia) lukuun ottamatta kontrollit ovat toimineet joko hyvin tai suorastaan loistavasti. Joten ainakin omat odotukseni ovat täyttyneet, enkä mitään muuta oikeastaan vaadikaan.

Kun vertaa wiin helppouteen setupissa, niin siinä saa sensorbarin laittaa telkkarin ylös tai alas halutessaan.
Myös PS Eyen saa sijoittaa joko telkkarin päälle tai sen "alle".

Wii on muutenkin vanhemmalla tekniikalla ilman kameraa ja valopalloja, pärjännyt vertailuissa aika loistavasti, ja wiin versio jostain pelistä on parempi/hauskempi nykyään aika useasti liikkeentunnistuksen ansiosta.
Suoria vertailukohtia Wii- ja Move-pelien välillä taitaa olla Tiger Woodsin ja Aragorn's Questin lisäksi melko vähän. Noin pienen otannan perusteella en lähtisi kauaskantoisia johtopäätöksiä vetämään.

Oikeastaan mikä tässä väittelyssä itseäni häiritsee se, että jos jokin on jossain asiassa "hyvä" ja toinen on "erittäin hyvä", muuttuukin joidenkin silmissä se "vain hyvä" ihan huonoksi. Eli voi olla olemassa vain yksi "hyvä", ja kaikki muu on "huonoa".

Ihan teknisiltä lähtökohdiltaan Move on joissain asioissa Wiimotea + Motion Plussaa edistyneempi, mutta joissain asioissa kummiskaan ei. Kumpi on sitten hyvä ja kumpi erittäin hyvä, riippuu ihan omista mieltymyksistä. Se ei kuitenkaan poista sitä seikkaa, että toisilla on eriävä näkemys, eivätkä he ole silti yhtään väärässä.

From a technical and developmental point of view, PlayStation Move is very cool piece of kit. As a motion controller, its overall combination of precision, a fixed, low cost level of CPU and memory usage and the 60FPS camera feed makes it easily the most accurate, versatile and flexible interface available on console. There's little doubt that it can outperform the Wii remote and MotionPlus, and while the scope for dance and fitness titles may not be in the same league as Kinect, it can still compete in this space, and it has far fewer technical limitations than Microsoft's sensor.
On ihan totta, että pelkkä tekninen paremmuus ei takaa parempia pelejä, ja olet ihan oikeassa siinä, että viihdyttävä peli on viihdyttävä peli resoluutiosta tai ohjaimesta riippumatta.

Jos itsellesi Wii on tuottanut parhaat pelihetket, niin erittäin hieno juttu. Se on mahtavaa, kun pelistä ja pelaamisesta todella nauttii. Mutta myös jokin toinen alusta tai ohjain voi tarjota jollekin toiselle saman nautinnon, vaikka itse et juuri siitä pelistä, alustasta tai ohjaimesta lämpenisikään.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Totta puhut, mutta ei niitä devkittejä osteta kuitenkaan erikseen jokaiselle kehityksessä olevalle pelille;). Miksei storessa julkaistavista pelistä voida puhua? Sieltä löytyy useampi täysverinen teos, kuten Burnout tai Warhawk...
Storet ovat ihan kiva lisä konsoleihin, ja HD-koneilla löytyy näitä kokonaisia levyiltäkin saatavia pelejä myös, muuta luulin, että hait tällä näitä indie kehittäjien tekemiä pelejä, mieleen tuli ensiksi wiiwaren nyxquest, konamin rebirth-sarja, LostWinds ja sen jatko-osa, World of Goo Ja useat 360:n ja ps3:n hd remaket kuten EarthWorm jim HD.

Nuista käyttää likkeentunnistusta wiiwaressa LostWinds (tämä sopisi movellekin), mutta en tiedä onko tämä first party tai onko niillä nintendon kanssa yksinoikeussopimus.

Kuka jaksaa silti ostaa nämä wiin pelit uudestaan vaikka niissä olisikin joku trophy tuki jne. Itse odotan että moven sports championsin ja start the partyn demotuksien jälkeen kehittelemään vähänkään suurempia pelejä. Ei mitään sellaisia sports sarjoja missään nimessä tarvita liikaa, wiillä on erilaisia sports pelejä tusinan verran third partyilta. Ei niitä kukaan pelaaja jaksa pelata yhden illan jälkeen enää. Vähänkään suuremmilla liikkeentunnistus peleillä tarkoitan esim. wiin silent hill shattered memories, red steel 2 ja tuleva wiin zelda skyward sword. Kyllä sitä vuoden päästä pakko hankkia ps3 gt5:n takia ja joidenkin muiden yksinoikeuksien, movea voisi harkita jos sillä on jotain hyviä pelejä rakennettu siihen aikaan pelkästään move ohjainta silmälläpitäen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Itselläni on kokemusta jo melkoisen monesta Move-pelistä, ja Racket Sportsia (ja ehkä tuota Tiger Woodsia) lukuun ottamatta kontrollit ovat toimineet joko hyvin tai suorastaan loistavasti. Joten ainakin omat odotukseni ovat täyttyneet, enkä mitään muuta oikeastaan vaadikaan.


Myös PS Eyen saa sijoittaa joko telkkarin päälle tai sen "alle".


Suoria vertailukohtia Wii- ja Move-pelien välillä taitaa olla Tiger Woodsin ja Aragorn's Questin lisäksi melko vähän. Noin pienen otannan perusteella en lähtisi kauaskantoisia johtopäätöksiä vetämään.

Oikeastaan mikä tässä väittelyssä itseäni häiritsee se, että jos jokin on jossain asiassa "hyvä" ja toinen on "erittäin hyvä", muuttuukin joidenkin silmissä se "vain hyvä" ihan huonoksi. Eli voi olla olemassa vain yksi "hyvä", ja kaikki muu on "huonoa".

Ihan teknisiltä lähtökohdiltaan Move on joissain asioissa Wiimotea + Motion Plussaa edistyneempi, mutta joissain asioissa kummiskaan ei. Kumpi on sitten hyvä ja kumpi erittäin hyvä, riippuu ihan omista mieltymyksistä. Se ei kuitenkaan poista sitä seikkaa, että toisilla on eriävä näkemys, eivätkä he ole silti yhtään väärässä.


On ihan totta, että pelkkä tekninen paremmuus ei takaa parempia pelejä, ja olet ihan oikeassa siinä, että viihdyttävä peli on viihdyttävä peli resoluutiosta tai ohjaimesta riippumatta.

Jos itsellesi Wii on tuottanut parhaat pelihetket, niin erittäin hieno juttu. Se on mahtavaa, kun pelistä ja pelaamisesta todella nauttii. Mutta myös jokin toinen alusta tai ohjain voi tarjota jollekin toiselle saman nautinnon, vaikka itse et juuri siitä pelistä, alustasta tai ohjaimesta lämpenisikään.

Lähde: Eurogamer

Kiitos asiantuntevasta vastauksesta. Jep itselläni on wii, mutta toivoisin, että move olisi tuonut enemmän pöytään jotain täysin uutta kinect tätä yrittää, mutta sitä en taatusti osta.

(alkaa olemaan liikkeentunnistusta joka puolella ja vielä aika kallistakin on)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Saako tiedustella mitä odotit movelta ?

No en ainakaan tätä Wii pelaamista uusilla ohjaimilla samantapaisilla peleillä :D Jotain erilaista, en osaa tuohon sanoa, mutta mitä sonylta voi muuta odottaakaan kuin time crisistä raideräiskinnässä ja sports peli jossa melkeinpä samat lajit kuin Wiin resortissa. Saanko tiedustella onko mukava pelata pelejä jotka kilpailija(Nintendo) ja lukuisat 3rd party pelit wiillä on tehnyt jo paremmin!? Tämä on kuitenkin mielipide kysymys, mutta näin yleisesti kun katsoo pelitarjontaa niin, kyllä itse jos haen kaupasta liikkeentunnistusta peleihin niin valitsisin itselleni vaikka sitten kolmannen wii-konsolin itselleni. Ja sonyn mainoskikat ovat jo nyt sellaisia, että ei osata kuin haukkua kilpailijoita ja kehutaan omaa tuotetta. Jotkut vielä ottavat nämä niin tosissaan kun katsoo youtube kommentteja sonyn mainosvideoissa.

Tämähän meni jo konsolisodaksi minun osaltani, mutta sanoin jo tuossa, että kyllä ps3 kiinnostaa, mutta ei se liikkeentunnistus siinä nappaa(vielä?), vaan blu ray ja jotkut yksinoikeuspelit joita ei ole 360:llä.

Kinect tekee raren kanssa jotain uutta, mutta köyhänä opiskelijana boikotoin sitä hintaa ja shovelware lineuppia.
 
Itelle wii tuli aikanaan julkkaripäivänä ja jos muistelee pelitarjontaa niin ihan samanlainen se oli.

Wii sports oli huomattavasti arcademaisempi jossa lopulta pärjäsi pienin ranneliikkein, moven sportsissa joutuu huitomaan tosissaan koska se ottaa lyöntien voimakkuuden, samaten nämä move versiot on tehty paljon vakavemmalla asenteella ja "realistisemmin".

Eli hieman enemmän jo nuo "casual" pelit on suunnattu varttuneemmalle väelle kuin wiin julkaisupelit.

Itselle ei tänäpäivänään ole wiille mitään hyvää peliä, mut vaimo tykkää liikkeentunnistuksesta ja on kinunut pitkään et ostan wiin takaisin. Move korvaa paljon halvemmalla tämän (kuin siis wiin ja kamppeiden osto), ja siltin saan itselleni ne pelitjoita haluan.

Ja mitä nyt wiitä ja Movea on käyttänyt ni niiden yhtäläisyydet jää sanaan liikkeentunnistus
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Saanko tiedustella onko mukava pelata pelejä jotka kilpailija(Nintendo) ja lukuisat 3rd party pelit wiillä on tehnyt jo paremmin!?
Kyllä. Kun ei ole Wiitä koskaan ollutkaan, ja muutenkin Wii-pelikokemus on jäänyt vähäiseksi, tarjoavat Move-pelit riittävän tuoreita ja uudenlaisia elämyksiä. Vertailukohtien puuttuessa se "vain hyväkin" on oikeasti hyvää, eikä mielessä suinkaan kolkuta ajatus siitä, että onkohan joku jo joskus tehnyt tämän saman paremmin, ja jos on, miksi oikeastaan pelaan tätä "huonoa" versiota.

Ihmisillä on erilaisia lähtökohtia ja suhtautumistapoja, ja omani on se, että suhtaudun Moveen(kin) avoimin mielin. Wiin hyvyyttä se ei millään lailla poista, ja uskon, että jatkossakin kun Wii-kapulaan tartun, pystyn nauttimaan siitä ihan yhtä lailla kuin ennenkin.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Itelle wii tuli aikanaan julkkaripäivänä ja jos muistelee pelitarjontaa niin ihan samanlainen se oli.

Wii sports oli huomattavasti arcademaisempi jossa lopulta pärjäsi pienin ranneliikkein, moven sportsissa joutuu huitomaan tosissaan koska se ottaa lyöntien voimakkuuden, samaten nämä move versiot on tehty paljon vakavemmalla asenteella ja "realistisemmin".

Eli hieman enemmän jo nuo "casual" pelit on suunnattu varttuneemmalle väelle kuin wiin julkaisupelit.

Itselle ei tänäpäivänään ole wiille mitään hyvää peliä, mut vaimo tykkää liikkeentunnistuksesta ja on kinunut pitkään et ostan wiin takaisin. Move korvaa paljon halvemmalla tämän (kuin siis wiin ja kamppeiden osto), ja siltin saan itselleni ne pelitjoita haluan.

Ja mitä nyt wiitä ja Movea on käyttänyt ni niiden yhtäläisyydet jää sanaan liikkeentunnistus

Mitä olen huomannut niin liikkeentunnistuksen ensimmäisiä askeleita wiillä ei voi verrata nykyiseen moveen eli pysytään nykyisissä peleissä ja tulevaisuuden peleissä. En voi yhtyä viimeiseen lauseeseen sitten ollenkaan, että ainoa yhtäläisy yys sana liikkeentunnistus!?. Eikös wiin pelit voi olla varttuneimmille, ei siis mikään casual peli vähänkään nuoremmille, eikä nuorille aikuisille!? Kauan olet harrastanut pelaamista saanko kysyä ja en kyllä usko ettei wiin julkaisussa ollut mitään yritystä saada esimerkiksi fps genreä mukaan heti alusta...

mutta ensimmäinen pelattava fps oli medal of honor heroes 2 joka teki 32 pelaajan nettipelin ja ohjattavuuden(säätömahdollisuudet) ja kranaatin heiton oikein. Sitten on tullut call of duty WaW ja 4 reflex edition. Kannattaa kokeilla sitä motion+ laitetta jota on myyty jo monia miljoonia kappaleita maailmalla sports resortin, tiger 10:n grand slam tenniksen, virtua tennis 2009 ja red steel 2:n ohella muita mainitsemisen arvoisia motion+ pelejä joita on tulossa conduit 2 ja legend of zelda skyward sword.

En ole vielä oikein vakuuttunut pointterin käytöstä move peleissä, mutta katsotaan nyt tuo uuden socomin arvostelu ja onko siinä sisältö menevää.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

No siis ensimmäinen red steel oli jo omaan makuun hyvä peli, vaikka sitä sillon haukuttiin...se oli fps, sit oli wiin eka codi heti julkasun jälkeen.

Wiin julkaisupelit joista nyt tarkoitan esimerkiksi wii sportsia, ja vertää sitä moven sportsiin, niin wiillä riitti se et istut sohvalla ja teet 10cm liikkeen ranteella, ja ainoa idea oli et osut oikeaan kohtaan. Moven vastaavassa se ei riitä, täytyy tietää miten kovaa lyö, miten lyö (missä asennossa), mitä liikettä tekee lyönnin aikana, milloin lyö, ja jopa sijoittuminen (askel taakse, eteen tai sivulle, vaikuttaa äijään pelissä)

Se ero on huikea.

sit taas motion+....monet sanoo et movekin on liian kallis. Wiin motion plus on noin 30euroa, ja ohjain 45euroa...move kapula on sen 40euroa.. Mielestäni ei kyl järin kallis ole jos wiihin vertaa.

Jos sul on yks wiin ohjain...ostat motion plussan 30eurolla. Pleikalla sul on jo pädi, sit ostat moven 40eurolla ni kympin kalliimpi. Noh, ostetaankin toinen kapula, sen jälkeen move onkin jo 35euroa halvempi...

Moven eduksi luettava myös tuo kahdella movella pelaaminen, esim se sportsin gladiaattori touhu on jotain niin nannaa jos vertaa aikalailla epätarkkaan nunchuckiin...vieläkös muuten sekin on langallinen? joka ainakin itseä häiritsi todella pahasti aikanaan.


sit ihan OT:na...kauanko olen pelannut?? Commodore oli eka pelikone jonka omistin, sen jälkeen ollut nintendon 8 bittinen, super nintendo, n64, ja wii, gameboy ja ds myös, sit ollu segan 8 ja 16bittiset, dreamcast, sit löytynyt myös kaikki pleikat, ja eka xbox, ja lisäksi vuosia pelailin pc:lläkin, eli kyl pelattua on tullut.

Sen jälkeen kun wiin myin (suht nopeasti oston jälkeen), olen pelannut aika säännöllisesti sekä kavereilla, että kaikilla messuilla missä on tarjolla ollut wiin juttuja
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

sit taas motion+....monet sanoo et movekin on liian kallis. Wiin motion plus on noin 30euroa, ja ohjain 45euroa...move kapula on sen 40euroa.. Mielestäni ei kyl järin kallis ole jos wiihin vertaa.

Jos sul on yks wiin ohjain...ostat motion plussan 30eurolla. Pleikalla sul on jo pädi, sit ostat moven 40eurolla ni kympin kalliimpi. Noh, ostetaankin toinen kapula, sen jälkeen move onkin jo 35euroa halvempi...

Moven eduksi luettava myös tuo kahdella movella pelaaminen, esim se sportsin gladiaattori touhu on jotain niin nannaa jos vertaa aikalailla epätarkkaan nunchuckiin...vieläkös muuten sekin on langallinen? joka ainakin itseä häiritsi todella pahasti aikanaan.


sit ihan OT:na...kauanko olen pelannut?? Commodore oli eka pelikone jonka omistin, sen jälkeen ollut nintendon 8 bittinen, super nintendo, n64, ja wii, gameboy ja ds myös, sit ollu segan 8 ja 16bittiset, dreamcast, sit löytynyt myös kaikki pleikat, ja eka xbox, ja lisäksi vuosia pelailin pc:lläkin, eli kyl pelattua on tullut.

Nappasit syötin :D hehehe. On minullakin commodore 8 bittinen ollut aikoinaan lapsuudesta muistan sen ja IK+ löytyy virtual consolesta ja kaikki legendat !!!! Itsellänikin on ollut kaikki segat gameboyt ja nintendot eka xbox x2 löytyy ja 360:siä oli jossakin välissä myös kaksi käsikonsoleissakin on 2x DSi toinen on XL. Motion plussaa en ole muuten ikinä ostanut erikseen tiger 10:ssä se tuli ja sports resortissa tuli ja red steel 2:ssa tuli Eikä se motion plus niin kallis ole kuin väität, löytyy halvemmalla ja wii paketissa kun ostaa sen tulee ohjain ja nunchuck ja motion+ bundlena. Kaikissa ps3:sissa ei tule move ohjaimia näin!!!! Jos häiritsee nunchuckin johto olet varmaan 2 metrinen jäbä :D :D no ei silti onhan siihen wireless third party nunchukkei.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

no esim haluan tennis pelin missä tatilla liikutaan, ja ohjaimella huidotaan...se ei toimi jos on johto välissä.

ja movea sit ei saa halvemmalla mistään? ite otin noi wiin kapuloiden hinnat vpd:stä joka ei ainakaan kalleimmasta päästä ole. Lisäksi lyön vaikka pääni pantiksi et movesta tulee bundleja ps3:lle, joten en edelleen niele lausetta "move on kallis" tai "kallis hankkia"
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

no esim haluan tennis pelin missä tatilla liikutaan, ja ohjaimella huidotaan...se ei toimi jos on johto välissä.

ja movea sit ei saa halvemmalla mistään? ite otin noi wiin kapuloiden hinnat vpd:stä joka ei ainakaan kalleimmasta päästä ole. Lisäksi lyön vaikka pääni pantiksi et movesta tulee bundleja ps3:lle, joten en edelleen niele lausetta "move on kallis" tai "kallis hankkia"

Minun ei varmaan kannata laittaa päätä pantiksi kun olen tiennyt jo alkuvuonna että tulee sports champions ps3 bundle joka lähentelee 400 euroa...

Tulee vaikeaksi kyllä tuo liikkeentunnistuspelien teko jos mennään kaikki omilla tekniikoilla eteenpäin, ms kinectillä, wii omilla ohjaimillaan ja ps3 movella jonka väität olevan niinkin kaukana wiistä, että sana "liikkeentunnistus" on ainoa sana joka yhdistää näitä, kyllä muuten varmasti 3rd party kehittäjillä on nyt vaikeaa valita mille oman pelinsä resurssit laittaa kun liikkeentunnistus peliä kehitetään. Myynneissä wiillä on hurja johtoasema yli 70 miljoonaa wiitä kodeissa maailmalla. Uskon ja toivon, että nintendo jatkaa vahvana.

Sen lisäksi että wiimotessa on liikkeentunnistus sen voi kääntää vaakasuuntaan ja pelata nes tyyliin ja siinä on kaiutin ja vaakasuunnassa käännettynä voi pelata liikkeentunnistuksen kanssa ajopelejä (excite truck ja excite bots jne.) Sixaxis ohjaimeen verrattuna esim motorstorm on ohjaukseltaan jäljessä ollut silloin ps3:n julkaisupeleissä excite truckin ohjaukseen... Monet ovat myös tykänneet excite truckista, pelasitko itse julkaisussa wiillä tätä? Itse sain täydellisesti läpi , se ohjaus vaati hieman totuttelua kun palasin pelaamaan äskettäin.

offtopic

Tilasin wiille tämän ajopelin play.com kontrolleista en tiedä, mutta varmaan ihan hyvät liikeohjaimeksi
YouTube - TRACKMANIA WII™ - MULTIPLAYER MODES
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tuo oli se peli jota eniten wiillä pelasin, mutta ajopelit kun taas ps3:lla on niin eri tasolla, et sit pelataan jo ratilla, wiillä se ei onnistu.

sit taas wiin kapulassa ei vieläkään taida olla tärinää? Sen sijaan ainakin ekojen wii kapuloiden kaiutin oli todella järkyttävä laadultaan..ainakin zeldassa joka muuten oli loistava peli myös.

Moven etu tulee tosiaan myös siitä ,että peli tietää missä itse sijaitset, ei vain liikkeitä, samoin kahden ohjaimen yhtä suuri tarkkuus, eli esim nyrkkeilypelissä kädet menee täysin 1:1:een siten kuin oikeasti käsiäsi liikutat, noista päästään paljon HC:iin peleihin käsiksi kuin wiillä.

Wii on älyttömän hyvä omalla sarallaan, mutta oman näkökantani mukaan move menee hieman eri suuntaan, ja kinect todella paljon eri suuntaan. Jokaisella on hyvät ja huonot juttunsa
 
Ylös Bottom