Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kotoa löytyvät pelilaitteet

Tällä hetkellä tv-tasolla on vain PS5 ja Nintendo Switch. Vielä kuukausi sitten olisi ollut myös Xbox One X, mutta myin pois Xbox Series X:n tieltä, joka tulee lähitulevaisuudessa ostettua. Mini SNES ja Tokiosta muutama vuosi sitten ostettu japanilainen Nintendo 64 löytyy kaapin perältä, mutta muut vanhat konsolit olen joko myynyt tai antanut kavereille/sukulaisille eteenpäin.
 
Omistetut konsolit:

  • Xbox Series S, Xbox One S, X360 & Xbox
  • PS3, PS2, PS1 & PSP
  • Switch Lite, WII, GameCube, N64, SNES, NES, 3DS, DS, GBA & Game Boy (+ Color)

Aktiivisesti käytössä on kuitenkin enää vain Xbox Series S, Switch Lite ja 3DS, joiden lisäksi Xbox One S on blu-ray käytössä. En yleensä ole palannut vanhojen konsolien pariin, vaikka sinänsä tuleekin vanhempienkin sukupolvien helmiä pelailtua myös uudemmilla konsoleilla.
 
Sä oot järkevöinyt että peli läpi ja vaihtoon ja uudet kamat kun tulee uutta markkinoille. Tavallaan järkevää rahallisestikin...ootko saanut yleensä ihan hyvät hyvitykset laitteista ja peleistä vai myynyt vaan johonkin hintaan veke???
Riippunut ihan tilanteesta. Uutuuspelit jotka myynyt yhden pelikerran jälkeen, on tuoneet ihan järkevänkin summan. Jotkut konsolit tai pelit myynyt niin myöhään, että todennut järkevämmäksi antaa eteenpäin kuin alkaa muutamilla markoilla myymään.

Nykyään itsellä pelaamisen osalta muuttunut siinäkin mielessä, että uusia pelejä ei tule juuri enää ostettua heti julkaisussa. Backlogi on parin elämän mittainen, joten pelattavaa löytyy aina, joten hyvin voi useimpien pelien kohdalla odotella alennuksia. Nykyään tulevat niin nopeasti vielä kaiken lisäksi. Nintendon pelit ja jotkut yksittäiset muut ovat näissä poikkeuksia.

Yhteen aikaan tuli vietyä Game Stoppiinkin pelejä jos heillä oli jokin kamppis päällä että sai lisää vaihtoarvoa.
Toki tässä ollut se kääntöpuoli, että joskus joutunut pelin ostamaan vielä uudestaan jos onkin into tullut uudelleen pelaamiseen :D Ei tosin kovin montaa kertaa ole moista käynyt, tai sitten ovat olleet näitä vanhoja Nintendon pelejä, jotka ovat löytyneet esim näistä retropelipalveluista.
 
Viimeksi muokattu:
Huomannut et tietenkin aina uusi laite vie alussa eniten huomiota mut aina kyllästyy jonkin ajan päästä ja saattaa hyvinkin pelailla uudelleen vanhalla sotaratsulla.
Täällä ei tule vaan ne vanhat jää "homehtumaan" vaikka ollut aina tarkoitus muka jotain vielä viimeistellä niilläkin. Ainoa poikkeus on 3DS, jonka ostin alle vuosi sitten ja se on vienyt todella paljon peliaikaa. Mutta se nyt tekee pelaamisessa jotain ihan erilaista ja mikä tärkeintä, tekee lyhyistäkin pelihetkistä missä vain helppoa. Sen kun nappaa mukaan ja hetken pelailee. Switch taas ei tähänkään toimi kun se ei ole yhtä kannettava eikä kädessäkään tunnu niin "kätevältä", saati että akku riittäisi kovin kauaa pelailla ilman johtoja.

Ton vr pelaamisen kanssa huomannut selvästi et tulee aina jaksoja et kiva vääntää beat saberii ym. Mut sit jää taas pölyttymään uudelleen ja ps5/ series x taas alle.
Vähän sama kuin Singstar, Guitar Hero, Buzz ja muut. Joskus tulee hetkiä että haluaisi taas testata/pelailla. Jos olisi helposti vain laitettavissa päälle niin varmasti tulisi enemmän hetkiä niiden parissa mutta nyt kun ei ole laitteet kytkettynä niin on vähän unohtuneet nurkkiin.

Noista ei-konsoleista mutta silti tavallaan niiden lisäosista löytyy:

Lips (X360), Singstar (PS2 & PS3, langalliset + langattomat), Guitar Hero ja/tai Rock Band -kitaroita(X360, PS2 ja olikohan/toimikohan myös PS3), Buzz (PS2 langalliset) ja tuoreimpana PSVR, joka jäänyt Astro Botin jälkeen laatikkoonsa koska tulee ikävän helposti huimausta ja päänsärkyä.

Lapset ovat myöskin tyytyväisiä meikäläisen kohta 34 vuotta jatkuneeseen konsolipelaamisharrastukseen. Ei tarvitse kerjätä pelivehkeitä lahjoiksi kun iskä ostaa ne muutenkin.
Täälläkään tuskin tulee ihan heti tilannetta että pyytävät erikseen konsoleita. Erityisesti kun vasta ostin ihan omasta aloitteesta lapselle oman 3DS:n että voidaan pelailla kaksistaan Marioita jne. :D
 
Oletteko muuten tietoisia paljonko kokoelmanne on tullut maksamaan? Itse pidän myös euroista kirjaa. Järkyttävä summahan siitä tulee kun pelejä on 458kpl, siihen päälle kaikki konsolit ja tarvikkeet sun muut oheislaitteet. Tässä nyt paljastan oman kokoelmani arvon. PS3 ajoilta ei vielä löydy niin tarkkaa mutta reippaasti yli tuhat euroa siihenkin on uponnut. Xbox Oneen mennyt 755€.

PS5 on tässä kahdessa vuodessa mennyt 1800€. Sitten päästään PS4 joka tullut maksamaan 9 vuodessa järisyttävät 5500€ :eek: Siis tollahan saisi jo hyvän auton. Kun laskee koko kokoelman eli psp, vita, ps1 ja ps2 mistä en tiedä tarkkaa lukua mutta kaikkiaan kyllä yli kymppitonni mennyt. Harrastus maksaa.
 
Oletteko muuten tietoisia paljonko kokoelmanne on tullut maksamaan? Itse pidän myös euroista kirjaa. Järkyttävä summahan siitä tulee kun pelejä on 458kpl, siihen päälle kaikki konsolit ja tarvikkeet sun muut oheislaitteet. Tässä nyt paljastan oman kokoelmani arvon. PS3 ajoilta ei vielä löydy niin tarkkaa mutta reippaasti yli tuhat euroa siihenkin on uponnut. Xbox Oneen mennyt 755€.

PS5 on tässä kahdessa vuodessa mennyt 1800€. Sitten päästään PS4 joka tullut maksamaan 9 vuodessa järisyttävät 5500€ :eek: Siis tollahan saisi jo hyvän auton. Kun laskee koko kokoelman eli psp, vita, ps1 ja ps2 mistä en tiedä tarkkaa lukua mutta kaikkiaan kyllä yli kymppitonni mennyt. Harrastus maksaa.
Kivaa dataahan tämä olisi, mutta ei ole tullut pidettyä kirjaa. Suurin osa peleistä ostettu alle ohjevähittäishinnan, joten ei voi myöskään näin jälkikäteen oikein tehdä mitään järkevää laskelmaa.
 
Oletteko muuten tietoisia paljonko kokoelmanne on tullut maksamaan? Itse pidän myös euroista kirjaa. Järkyttävä summahan siitä tulee kun pelejä on 458kpl, siihen päälle kaikki konsolit ja tarvikkeet sun muut oheislaitteet. Tässä nyt paljastan oman kokoelmani arvon. PS3 ajoilta ei vielä löydy niin tarkkaa mutta reippaasti yli tuhat euroa siihenkin on uponnut. Xbox Oneen mennyt 755€.

PS5 on tässä kahdessa vuodessa mennyt 1800€. Sitten päästään PS4 joka tullut maksamaan 9 vuodessa järisyttävät 5500€ :eek: Siis tollahan saisi jo hyvän auton. Kun laskee koko kokoelman eli psp, vita, ps1 ja ps2 mistä en tiedä tarkkaa lukua mutta kaikkiaan kyllä yli kymppitonni mennyt. Harrastus maksaa.
Itselläni menee varmaan jopa useisiin kymmeniin tuhansiin se, kuinka paljon olen pelaamiseen laittanut rahaa. Toki puhutaan jo vuosikymmenien ajastakin. Mutta toisaalta, en ole koskaan autoa omistanut, koska en ole sitä millään lailla tarpelliseksi itselleni kokenut. Alkoholia en myöskään ole jo yli vuosikymmeneen käyttänyt humalahakuiseen ja säännölliseen bilettämiseen, joten onhan tuossa asioita, joihin olisi rahaa voinut myöskin mennä. Omalla kohdallani tuollaiset rahat olen laittanut paljon mieluummin peliharrastukseeni.
 
Mulla on kytkettynä:
PS5
Series X
PS4 pro psvr laitteena
Switch
WiiU

3ds on lähinnä koristeena pöydällä vaikka silläkin on odotellut hey! pikmin pelaamista jo useamman vuoden
Vita löytyy myös ja sen kohdalla olisikin tarkoitus omistaa yksi muistikortti jenkki tunnarille ja ostaa sillä pari peliä joita ei meidän storessa myydä tai sitten ne on vaan siellä huomattavasti halvempia.

Vahvarissa valmiina kiinni pitkä hdmi piuha johon on sitten halutessa helppo kytkeä xbox 360, ps3, playstation classic tai snes mini.
Myös wii sekä ps1 ja ps2 löytyy joilla tuli viimeksi pelattua kesällä kohtuu pitkä retro putki ja tuosta löytyykin varsin monta pitkää viestiä tästä aiheesta.
21" putkitelkkari on tallessa keittiön kaapissa, missäs muuallakaan :D

PSVR on ollut myös kovassa käytössä viimeisen kolmen vuoden aikana ja sillä onkin tullut pelattua läpi reippaasti yli 200 peliä ja nytkin odottaisi muutama peli aloittamista kun aina niitä vaan tuntuu löytyvän lisää.
Mulla on myös tallessa perus ps4, xbox one ja xbox one x. On mulla myös gamecube, mutta sen lukupää on paskana joten sekin on koriste. Tai no sekin on nykyään vaatehuoneen hyllyllä. Onneksi wii hoitaa myös sen pelit jos niitä haluaa pelata.
Ihan eka xbox on myös tallessa, mutta se sanoi joskus kirjaimellisesti poks jonka jälkeen alkoi savu nousemaan. Hemmetin hieno se on edelleen sillä se on musta, punaisilla raidoilla, se logo on hiottu kirkkaaksi ja sisällä on punaiset ledit.

En ole myöskään laskenut kuinka paljon mulla on mennyt rahaa sillä muistaakseni mulla on mennyt pelkkiin skylandereihin (pelit + figut) likemmäs tuhat euroa ja yleensä viimeistään tuossa vaiheessa kannattaa vaan lopettaa se laskeminen.
 
Täällä on käytössä PC, PS5, PS2 ja Switch. PS4 lepäilee laatikossaan. Kotosuomessa äidin tykönä tallessa on pari kappaletta Xbox 360, PS2 ja SNES. PS1 annoin aikoinaan velipojalle käyttöön ja taisi jäädä sille tielle, en tiedä onko enää olemassa koko laitetta.
 
Oletteko muuten tietoisia paljonko kokoelmanne on tullut maksamaan? Itse pidän myös euroista kirjaa. Järkyttävä summahan siitä tulee kun pelejä on 458kpl, siihen päälle kaikki konsolit ja tarvikkeet sun muut oheislaitteet. Tässä nyt paljastan oman kokoelmani arvon. PS3 ajoilta ei vielä löydy niin tarkkaa mutta reippaasti yli tuhat euroa siihenkin on uponnut. Xbox Oneen mennyt 755€.

PS5 on tässä kahdessa vuodessa mennyt 1800€. Sitten päästään PS4 joka tullut maksamaan 9 vuodessa järisyttävät 5500€ :eek: Siis tollahan saisi jo hyvän auton. Kun laskee koko kokoelman eli psp, vita, ps1 ja ps2 mistä en tiedä tarkkaa lukua mutta kaikkiaan kyllä yli kymppitonni mennyt. Harrastus maksaa.

Halpa kun juusto kun vertaa mitä menee vuodessa vaikka vessapaperiin :p No ei, siis ohan tämä kallis harrastus mutta sekin niin riippuu mistä roikkuu, kyllä viinaan baarissa saa enemmän mentyä ja se vasta turhaa rahan menoa onkin, tästä kuitenkin on iloa pitkäksi aikaa. Kyllä mäki joskus läpällä laskin et mitä mennyt niin äkkiseltää sitä järkyttyy mutta kun laskee taas ne tuntimäärät mitä niistä on saanut nii on maksanut itsensä takaisin.

Joskus laskin myös että mitäköhä siitä kaikesta mihin on sijoittanut saisi jos möisin, nii tekee kyl semmosta tappioo että hirvittää vaikka hyllystä löytyykin muutama LRG ym harvinaisuus. Mut ei näitä pelejä voiton takia kerätä vaa ihan koska harrastus.
 
Xbox One X
Xbox Series X
PS3
PS4 Pro (tämä käynnisti itsetuhon, kun pelasin Visagea ja on nyt kaapissa häpeämässä tekemisiään)
iPad 10,2" (2021)
 
Halpa kun juusto kun vertaa mitä menee vuodessa vaikka vessapaperiin :p No ei, siis ohan tämä kallis harrastus mutta sekin niin riippuu mistä roikkuu, kyllä viinaan baarissa saa enemmän mentyä ja se vasta turhaa rahan menoa onkin, tästä kuitenkin on iloa pitkäksi aikaa. Kyllä mäki joskus läpällä laskin et mitä mennyt niin äkkiseltää sitä järkyttyy mutta kun laskee taas ne tuntimäärät mitä niistä on saanut nii on maksanut itsensä takaisin.

Joskus laskin myös että mitäköhä siitä kaikesta mihin on sijoittanut saisi jos möisin, nii tekee kyl semmosta tappioo että hirvittää vaikka hyllystä löytyykin muutama LRG ym harvinaisuus. Mut ei näitä pelejä voiton takia kerätä vaa ihan koska harrastus.
Seurasiko joku muu mutta huutokaupat.comissa oli joitain kuukausia sitten myynnissä mieletön pelikokoelma. Oli muistaakseni Ahvenanmaalla. Kymmeniä konsoleita, oheislaitteita hirveästi ja pelejä oli kans monta sataa ellei yli tuhat. Kokoelmasta maksettiin yli 20000€. Mielettömän rahan sai.
 
Seurasiko joku muu mutta huutokaupat.comissa oli joitain kuukausia sitten myynnissä mieletön pelikokoelma. Oli muistaakseni Ahvenanmaalla. Kymmeniä konsoleita, oheislaitteita hirveästi ja pelejä oli kans monta sataa ellei yli tuhat. Kokoelmasta maksettiin yli 20000€. Mielettömän rahan sai.

Liekö kuitenkin murto-osa siitä summasta mitä on kokoelmaan laittanut. Varmaan jos olisi aikaa/jaksamista/mielenkiintoa, saisi kokoelmasta huomattavasti enemmän erikseen tai pienemmissä erissä myymällä.
 
TV-ruutuun on kytkettynä PS5 ja SNES mini. Jossain vaatehuoneen perällä on siististi pakattuna vielä toimiva NES ja ensimmäinen Playstation. PS4:n lahjoitin äidilleni, kun PS5:n ostin ja sekin on vielä täysin toimiva.
 
Telkkarissa kiinni Series X, PlayStation 5, Xbox 360 (Rock Bandia varten), Switch, Mega Drive Mini sekä lähinnä medialaitteena HP:n läppäri. Kaapista löytyy sitten vanhempaa rautaa mielin määrin, muun muassa pari Xboxia, kolme Dreamcastia, NES, Master System, pari Mega Driveä, toinen X360, Saturn, PS3, 2DS ja jotain muuta. Viime vuosina olen luopunut tuosta vanhasta konsolipaskeesta, muun muassa pleikkareita ja nintendoja on lähtenyt uusille omistajille reilusti. Voisin nuo muutkin heivata jonnekin mutta en jaksa kaivella piuhoja.
 
Liekö kuitenkin murto-osa siitä summasta mitä on kokoelmaan laittanut. Varmaan jos olisi aikaa/jaksamista/mielenkiintoa, saisi kokoelmasta huomattavasti enemmän erikseen tai pienemmissä erissä myymällä.

Joo ei näillä pelikeräilyillä kyl mitään voittoa tee vaikka niistä saattaakin isojakin summia saada, isot kokoelmat mitä ite aina välil katon on kymmenien vuosien ajalta kerätyt eikä kerralla ostettu ku lottomiljonääri. Tietenkin varmaa on tapauksia et mummon vintiltä löytyy iso kasa harvinaisia nes ym pelejä mihii ei oo sijoittanut penniäkään mut nekin on harvinaisia tapauksia, ite olen joistaki vanhemmista LRG peleistä maksanut reilusti ylihintaa mitä jos oisin tilannut suoraan lrg sivuilta mut kun ne on jo mennyt niin se oli ainoa vaihtoehto.

Jotkut "tuttavat" välillä ihmetellyt et "ai miten sul on sit varaa näihin kaikkiin pelikonsoleihin ja peleihin jos kerta ei riitä rahat" Noh mikä nyt on kellekin se prioriteetti, edelleen niitä pelejä ostan melko harvoin ja yleensä se on semmosta pähkäilyy et "2kk päästä tulee pari pelii" nii sit syödään vähemmän ja laitetaa sivuun ja sit ostetaan ja näitä on vuosien varrella kertynyt eikä et mä oon mennyt kauppaan ja ostanut nää kaikki kerrallaan, sit ostanko uudet housut vai pelin? No pelin tietenkin paitsi jos housuissa on jo semmoset tuuletusaukot et ihan pakko. :p

Mut mitään rahankiilto silmis näitä tuu ostettua, sit laittaisin ne kaikki rahat mielummin säästöpossuun ja jos en pelais ollenkaan ja jos nämä kaikki rahat olis säästöpossussa nii kyl sillä jonkun käytetyn KIA.n jo ostais :D
 
Joo ei näillä pelikeräilyillä kyl mitään voittoa tee vaikka niistä saattaakin isojakin summia saada, isot kokoelmat mitä ite aina välil katon on kymmenien vuosien ajalta kerätyt eikä kerralla ostettu ku lottomiljonääri. Tietenkin varmaa on tapauksia et mummon vintiltä löytyy iso kasa harvinaisia nes ym pelejä mihii ei oo sijoittanut penniäkään mut nekin on harvinaisia tapauksia, ite olen joistaki vanhemmista LRG peleistä maksanut reilusti ylihintaa mitä jos oisin tilannut suoraan lrg sivuilta mut kun ne on jo mennyt niin se oli ainoa vaihtoehto.

Jotkut "tuttavat" välillä ihmetellyt et "ai miten sul on sit varaa näihin kaikkiin pelikonsoleihin ja peleihin jos kerta ei riitä rahat" Noh mikä nyt on kellekin se prioriteetti, edelleen niitä pelejä ostan melko harvoin ja yleensä se on semmosta pähkäilyy et "2kk päästä tulee pari pelii" nii sit syödään vähemmän ja laitetaa sivuun ja sit ostetaan ja näitä on vuosien varrella kertynyt eikä et mä oon mennyt kauppaan ja ostanut nää kaikki kerrallaan, sit ostanko uudet housut vai pelin? No pelin tietenkin paitsi jos housuissa on jo semmoset tuuletusaukot et ihan pakko. :p

Mut mitään rahankiilto silmis näitä tuu ostettua, sit laittaisin ne kaikki rahat mielummin säästöpossuun ja jos en pelais ollenkaan ja jos nämä kaikki rahat olis säästöpossussa nii kyl sillä jonkun käytetyn KIA.n jo ostais :D
Itse lopetin peleihin ja laitteisiin uponneen rahan laskemisen jo markka-aikana, kun n. 50000 markkaa tuli täyteen.:eek: Ja
siihen päälle kaikki sitten vielä kaikki euro-aikana ostetut. Älkää vaan kukaan kertoko tuota summaa vaimolle.:D On kyllä muutaman kerran peli ja laitevuoria tiiraillut ja todennut, että nuokin rahat olisi voinut paremminkin käyttää. Meneppä siinä nyt sitten mainitsemaan kaikista vaimon kengistä, laukuista ym., niin soppa on valmis. :D
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä muutaman kerran peli ja laitevuoria tiiraillut ja todennut, että nuokin rahat olisi voinut paremminkin käyttää.
Rakkaaseen harrastukseen rahan laittaminen on ehkä parasta rahankäyttöä mitä keksin. Oli se harrastus videopelit tai joku muu.

Tulee pelattua niin paljon ja se on niin mukavaa puuhaa, että ei kyllä kaduta tai harmita yhtään että siihen on mennyt aika sievoinen summa rahaa. Vaikka toki usein yrittääkin ostaa pelejä alennuksista ja niin edelleen.
 
Itse lopetin peleihin ja laitteisiin uponneen rahan laskemisen jo markka-aikana, kun n. 50000 markkaa tuli täyteen.:eek:
Minä taas olen nimenomaan alkanut pitää exceliä ostoksista jotain viisi vuotta sitten. Hauska katsella sitten aina että miten on minäkin vuonna mennyt rahaa ja vertailla että miksi vuonna X on mennyt niin paljon ja vuonna Y niin vähän. Eikä kaduta kun ne rahat kuitenkin valuu pieninä puroina sinne ja yhtä lailla sitä rahaa voisi mennä moneen muuhunkin. Plus että se on harrastus, josta mieluusti maksan.

Älkää vaan kukaan kertoko tuota summaa vaimolle.:D
Vitsihän tämä toki on mutta minulla on nimenomaan tapana arvuuttaa puolisoa siitä että arvaapa mitä tuli ostettua ja/tai paljonko maksoi. Eipä siinä tunnu olevan mitään sanottavaa jos ei vain talous mene miinukselle ja hoitaa oman osuutensa. Samalla lailla en minäkään puutu toisen ostoksiin.

On kyllä muutaman kerran peli ja laitevuoria tiiraillut ja todennut, että nuokin rahat olisi voinut paremminkin käyttää.
Nääh. En itse kyllä keksi mihin omat rahani olisin voinut samalla tapaa tiputella. Kerralla toki olisi johonkin voinut säästää mutta en nyt äkkiseltään keksi mitään sellaistakaan säästökohdetta.
 
Nääh. En itse kyllä keksi mihin omat rahani olisin voinut samalla tapaa tiputella. Kerralla toki olisi johonkin voinut säästää mutta en nyt äkkiseltään keksi mitään sellaistakaan säästökohdetta.

Tämähän se tärkein pointti on.
Rahat kannattaa käyttää siihen mikä itselle tuottaa mielihyvää sillä kukaan meistä ei koskaan niitä rahoja pääse kuitenkaan kuoleman jälkeen käyttämään.
Mulla esim on neljä rc autoa joista yhteen on mennyt kaikkien varaosien ja päivitysten jälkeen 1000e jonka jälkeen lopetin laskemisen enkä ole ajanut sillä enää muutamaan vuoteen, mutta silloin aikoinaan tuli nelisen vuotta ajettua kesät sekä talvet ja nyt se on vaan koristeena.

Sama homma pelien kanssa.
En muista mitä crysis 2 nano edition aikoinaan maksoi, mutta siinä tuli pelin lisäksi reppu sekä figuuri.
Reppu on ollut yhdellä ryyppyreissulla aikoinaan mukana ja se figu on ollut esillä 11 vuotta joten on siinä rahoille vastinetta tullut.
Mä olen vielä siitä mukava, että sitten kun en koe enää tarvetta pitää jotain hyllyssä niin annan tavaroita kavereille ja sukulaisille ilmaiseksi ja serkulle onkin tullut annettua useampi kassillinen leffoja ja siellä on ollut mukana esim se lostin boxi jossa tuli se lautapelikin mukana.
Mä katsoin kaikki ja se loota oli mulla vuosia hyllyssä kunnes tila loppui joten annan eteenpäin.

Tietenkin osa kamoista on sellaisia joista en luovu hyvien muistojen takia ja sen takia mulla onkin pelihylly täynnä, vaatehuoneessa useampi kasa pelejä kuten myös kaapissa yks laatikko ja kaks muovikassia ja onhan noita myös sängyn alla.
Mä olen myös ihan 100% että mulla on jossain kassi josta löytyy ainakin knights of the old republic 2 ja muuta retrompaa kamaa, mutta mä en ole vielä onnistunut löytämään sitä joten se varmaan on jossain vaatehuoneen pohjalla kaiken muun takana.
 
Ylös Bottom