Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Koulutus/ammatti -kysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Killi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämän kevään ylioppilas. Huomenna taas alkaa duuni ilmastointikoneasentajana, viides kesä putkeen samaa duunia. Vuoden päästä menen AMK:hon opiskelemaan talotekniikkaa tms. LVI:hin liittyvää.

Opiskelen ulkoasuntoteutusta Heltech:ssä ja tarkoitus olisi päästä AMKhon tai taideteolliseen jotain graafiseen suunnitteluun liittyvää opiskelemaan intin jälkeen. That's about it :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kerouac
Joko olet ostanu ne ennakkotehtävät? Mitä linjoja olet ajatellut? Itteä kiinnostaa lähinnä elokuvataiteesta ohjaus tai dokumentti. Molemmissa oli noi ennakkotehtävät ihan inhimillisiä, verrattuna esim. elokuvaleikkauksen tehtäviin.
Ei oo tullut ennakkotehtäviä ostettua :|

Mutta tuo ohjaus on minuakin kiinnostanut. Näyttelijänlahjojakin opettajat kehuivat minulla olevan, mutta olen todennut ohjauksen antoisammaksi, mitä elokuvan tekemiseen tulee :)

Myös graafinen suunnittelu olisi yksi varteenotettava puoli.

Peruskoulun yhdeksäs luokka menossa minullakin. Toisin kuin useimmat meidän luokan oppilaat, aion mennä lukioon tämän vuoden jälkeen.

Tällä hetkellä työtön ja takana kasa kesken jääneitä kouluja, joista suurin osa taidepainotteisia. Olen toiminut mm. dj:nä eräässä Oulun rock-henkisessä yökerhossa, ollut Utsjoella leirintäalueella töissä, samoin kuin kirjastossa ja eräässä kuppaisessa baarissa. Syksyllä tarkoitus alkaa lukemaan joko datanomiksi tai pyrkiä matkailualalle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zanis Dust
Syksyllä tarkoitus alkaa lukemaan joko datanomiksi tai pyrkiä matkailualalle.

Datanomiksi opiskelua en suosittelis, alan työtilanne on tosi heikko ja heikkenee koko ajan toistaiseksi. Lisäksi jos et TODELLA ole kiinnostunut tietokoneista ja niihin liittyvästä niin duuniin voi kypsyä aika pian.

Olen ollu 8-vuotta alalla ollut ja odottelen joutuuko tänä vuonna potkituksi pihalle vai ei. Kun kavereilta olen kysellyt duunia niin vähän sama juttu useimmissa firmoissa.

Opiskele vaikka farmaseutiksi, niillä kuulemma riittää hyvin duunia tulevaisuudessakin ja liksakin on ihan kohtuullinen. Tekis kyllä itsekin mieli vaihtaa jo alaa....

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MikkoT
Opiskelen ulkoasuntoteutusta Heltech:ssä ja tarkoitus olisi päästä AMKhon tai taideteolliseen jotain graafiseen suunnitteluun liittyvää opiskelemaan intin jälkeen. That's about it :)

Ei voi olla totta! Siis Käpylässä? Jumpe, taidamme olla samassa koulussa! Itse opiskelen painotuotantoassistentiksi. Taisinkin joskus nähdä jonkun näpyttelevän Konsolifinin foorumia koulun tietokoneluokassa, kun odottelin vuoroani ja kyttäilin vapautuvia koneita. :D

Tällä hetkellä olen työharjoittelussa.

Nythän sithä olhan kahareksannen luokan loppupuolella, ja tarkoitus olisi lukioon mennä, kai. Tiedä jos tällä toikkarilla jonnekin ihmeellisempäänkin laitokseen pääsisi...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan spacedeep
Datanomiksi opiskelua en suosittelis, alan työtilanne on tosi heikko ja heikkenee koko ajan toistaiseksi. Lisäksi jos et TODELLA ole kiinnostunut tietokoneista ja niihin liittyvästä niin duuniin voi kypsyä aika pian.

Tiedän kyllä, mikä tilanne alalla tällä hetkellä on ja se kyllä arveluttaakin kovasti. Toisaalta olen kyllä todella kiinnostunut tietokoneista ja niiden parissa hääräämisestä. Pitää tässä nyt vielä punnita vaihtoehtoja, sillä onneksi aikaa on vielä jäljellä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Ei voi olla totta! Siis Käpylässä? Jumpe, taidamme olla samassa koulussa! Itse opiskelen painotuotantoassistentiksi. Taisinkin joskus nähdä jonkun näpyttelevän Konsolifinin foorumia koulun tietokoneluokassa, kun odottelin vuoroani ja kyttäilin vapautuvia koneita. :D

Tällä hetkellä olen työharjoittelussa.

Mikäs äijän luokka on? Taitaa mustakin tulla painotuotantoassistentti. En oo varma noista nimikkeistä enää.. ^^ Missäs muuten olet työharjoittelussa?

Mikäs äijän luokka on? Taitaa mustakin tulla painotuotantoassistentti. En oo varma noista nimikkeistä enää.. ^^ Missäs muuten olet työharjoittelussa?

Luokka, joka on saanut lähinnä ongelmaluokan maineen, P02B..:rolleyes: No, itse en kuulu tuohon sekoilusakkiin.

Hakaniemessä olen työssäoppimassa. Täällä on kaksi vakituista työntekijää, ja liike on pieni, joten paljoa ei ole töitä tarjolla. Niinpä tulee surffattua firman Macilla about 7h päivässä. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Luokka, joka on saanut lähinnä ongelmaluokan maineen, P02B..:rolleyes: No, itse en kuulu tuohon sekoilusakkiin.

Hakaniemessä olen työssäoppimassa. Täällä on kaksi vakituista työntekijää, ja liike on pieni, joten paljoa ei ole töitä tarjolla. Niinpä tulee surffattua firman Macilla about 7h päivässä. :D

Meikkis häröilee U01Bllä. Meidän ongelmalapset lopetti onneks ekan vuoden jälkeen/aikana! :D Hakaniemessä tais olla Multiprint, sielläkö oot duunissa? Taitaa olla viimenen viikko menossa, eikö? :)

Justiinsa vein päättötyön opelle.... Joten merkonomiksi pitäisi tässä valmistua kesän tullessa.... "Nuori kaunis nainen Jiz on, käytyään kauppaopiston." :p

Kyllä, merkonomit kunniaan!

Meikkis häröilee U01Bllä. Meidän ongelmalapset lopetti onneks ekan vuoden jälkeen/aikana! Hakaniemessä tais olla Multiprint, sielläkö oot duunissa? Taitaa olla viimenen viikko menossa, eikö? :)

Jepsis. Paitsi että just tänään tuli siirto Sörnäisten Multiprintiin, jossa olen nyt. Ei täälläkään ole hirveästi näköjään tekemistä. :D Totta puhuen ala vaikuttaa (duuniharjoittelun perusteella) melko yksitoikkoselta. Paperia koneeseen, paperia ulos, käännä paperia, paina nappia, paperia siellä ja täällä...:o

Jos yhteishaulla ja valintakokeella minut hyväksytään media-assistentin linjalle, niin tämä paperiala päättyy kyllä siihen.

Koulutus: Tietoliikennetekniikan insinööri
Ammatti: Vanhempi ohjelmistotestaaja/soittaja

(Huom, ATK on terminä jo todella vanhentunut. Käytetään IT:tä :) )

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom