Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua
Jos tosiaan siis tarkoitat tilannetta, josta tuolla MAGIN virallisillakin foorumeilla itketään, että äijä juoksee 50m päästä pomppimalla kohti sinua ja sinä tiputat suurin piirtein kolme lippaallista äijään lyijyä, etkä saa sitä hengiltä, ja se tappaa sinut edestä päin kerta laakista puukolla, voin sanoa etten ainakaan muista tilannetta, että olisin koskaan noin kuollut, saati että tämä olisi joku ilmiö MAG:ssa. Toki kuolen esimerkkinä käytettyä bunkkeritilannetta, josta kaveri spawnaa bunkkerista ja tappaa välittömästi minut puukolla.
En, vaan tarkoitin juurikin tilanteita missä tullaan naamatusten ja toinen puukottaa sinut. Jo vähän ihmettelinkin, että melkoinen sissi olet, jos et koskaan kuole "naamapuukkoon".
Mutta yleisesti vielä tähän puukkokeskusteluun, niin minua puukko on häirinnyt alusta asti. Vaikka MAGin ei ole tarkoituskaan olla realistinen räiskintä, niin en voi sille mitään, että minua häiritsee suunnattomasti tuo tyhjästä ilmestyvä puukko. Juurikin niin, että tulet jostain nurkan takaa, kaverilla on pyssy kädessä ja sitten yhtäkkiä vilahtaa puukko ja henki on pois. IMO tämä on raivostuttavaa ja puukko pitäisi ehdottomasti olla sellainen, että se pitää erikseen ottaa käyttöön, ihan kuin muutkin aseet. Ensisijainen ase yllättävässä tilanteessa pitäisi olla se, mikä sinulla on sillä hetkellä kädessä. Noin muuten olen hyvin pitkälti Cyruksen kanssa samoilla linjoilla puukosta, sen käyttötavasta nykyisin MAGissa, sensoreista jne., joten en ryhdy kirjoittelemaan samoja asioita uudestaan.
Noista videoista, varsinkin tuohon viimeisimpään videoon mihin linkkasit, niin täytyy sanoa, että henkilökohtaisesti en MAGissa arvosta tuollaista pelitapaa. Ehkä tämä on myös se syy, miksi en pelaa juuri koskaan saboa, ellei mennä sitä pelaamaan KFS-squadin kera. Juurikin tuollainen toiminta, missä ainoana tavoitteena on hankkia tappoja objektivepohjaisessa pelissä, on jotain sellaista mitä en ymmärrä. Toki pelitavan puolustajat voivat sanoa, että se auttaa joukkuetta kun vihollisrintamaa leikataan, joka toki on osaltaan myös totta. Se aiheuttaa myös hämmennystä ja varautuneisuutta vihollisessa. Mutta jos saa sata tappoa sabossa sillä, että kämppii jossain spawnipaikan tuntumassa, niin mitä hienoa siinä nyt sitten on? Varsinkin kun 90% pelaajista jotka tuokin kaveri tappaa, pyrkivät tekemään sitä mitä pitää, eli ottaa C:tä haltuun ja sitten tämä yllättää niitä käytännössä respalta. Eihän se tuon pelaajan vika ole, että vastustajat eivät ole varuillaan, mutta miten tuollaisella voi ylpeillä tai vielä enemmän ihmettelen, että miten tuollaista voi pitää esimerkkinä "parhaiden pelaajien pelitavasta"? En ymmärrä, en todellakaan. Suurin osa saboista mitä on hävitty, on kaatunut juuri siihen, että iso osa joukkueesta on ollut näitä ramboja etulinjassa/selustassa ja sitten on ollut vain pari kaveria objektivella. Ne kun on kaatuneet, niin peli on hävitty. Suppression on sitten erikseen, sinne voi mennä buustailemaan sitä KDR:ää nollat taulussa jos haluaa.
Omasta mielestäni on erittäin valitettavaa, että nykyään MAGin statsit on näkyvissä. Se oli minusta hieno ja rohkea veto, kun niitä ei nähnyt mistään. Nyt niiden näkyminen on tuonut kaikkia muita lieveilmiöitä. Minua ei itseasiassa haittaisi, vaikka taposta ei saisi yhtään pistettä, kaikki saatavat pisteet perustuisivat ryhmän ja joukkueen menestykseen. Onneksi acqussa ja domissa on paljon vähemmän noita pelaajia, jotka ovat vain KDR:n perässä.