Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Huomasin keskustelun hahmojen importista ja mita tapahtuu jos aloittaa uuden hahmon ilman vanhaa tallennustiedostoa.

-Mikko
Jumapliut jätkät! Kättä lippaan! :p Ei vaineskaan, mutta harvoin tällainen kunnia on kohdannut KonsoliFINin vaatimatonta foorumia. Kertonee jotain Biowaren omistautumisesta pelaajakunnalleen, että devit jaksavat käydä foorumeita läpi, eivätkä makaa sammuneena shampanjalla täytetyssä porealtaassa Playboylta lainattujen puputyttöjen seassa.

EDIT. Nyt kun Mikko täällä on, niin nöyrimmät onnitteluni koko tiimille pelin shippaamisesta aikataulussa ja niinkin timanttisena tuotoksena kuin se on. Tässä ihan näillä näpyttimillä aukeavat kaupat täällä Pohjolassakin julkaisupäivän aamun kauniisti sarastaessa. Ja on muuten perkeleen kylmä, kuten varmaan Cänädässäkin.

Joten olen miettinyt kun minulla on Mass effect 1:ssä 60 lvl jätkä, niin kannattaako siirtää se Mass effect 2:een vai aloittaa puhtaalta pöydältä.
Kyllä mä ainakin importtaan. Peli on kuitenkin tällöin paljon henkilökohtaisempi, eikä ne bonukset mitään pilaa. Leveitä saa vissiin jopa 5 ennakkoon, mutta ilman tota headstarttia olis mahdoton saada täysiä leveleitä ekalla pelikerralla, joten import ei siis aiheuta ennenaikaista hahmon maxautumista.

Kyllä mä ainakin importtaan. Peli on kuitenkin tällöin paljon henkilökohtaisempi, eikä ne bonukset mitään pilaa. Leveitä saa vissiin jopa 5 ennakkoon, mutta ilman tota headstarttia olis mahdoton saada täysiä leveleitä ekalla pelikerralla, joten import ei siis aiheuta ennenaikaista hahmon maxautumista.

Sama täällä, juurikin tätä varten tuli tuossa kaiveltua eka massa kaapin perukoilta jokin viikko takaperin ja alotin kokonaan uuden hahmon jonka sitten hakkasin tasolle 60 ihan vaan kakkos osaa varten. Ei meinaan enää tahdo oikein muistaa miten tuli kaikki sivutehtävät sun muut valinnat (lukuun ottamatta noita isoimpia) tehtyä ekoilla peli kerroilla. Mutta tosiaan vajaa puoltoista tuntia ja vois hiipiä pikkuhiljaa gamestoppiin noutamaan oman kopion pelistä.

Voi hilavitkutin sentään! Laskeskelin just että vaikka nyt menisin pelin läpi uudestaa ennen Me2:sta niin Sheppis jäisi tasolle 59! *rage*

Oon nyt siis Iloksella ja en pysty millään saamaan niin paljoa ekspaa että nousisi taso loppuun mennessä :D Hardcore ollu yllättävän helppo

Noh täytyy importtia sitten toi lv 49:n sheppis tänää, saa siitäki parin tason bonuksen. Ja kannattaa ehdottomasti importata hahmo koska sitten jatkuu periaatteessa se sun Sheppiksen tarina.

Ja joo on kyl aika hienoa että kehitystiimistä tulee henkilö tänne postailee, ja vielä suomalainen :D Kiitokset koko tiimille hienosta pelistä näin etukäteen!

Toivottavasti tama selkiyttaa hieman :)

-Mikko

Ohhoh... En ihan odottanut vastausta yhdeltä "Jumalista":D Kaikki rispekti Mikolle/ BioWarelle, mukavan pelaajaläheistä porukkaa olette. En edes ajatellut tuota systeemiä "uuden pelaajan" näkökulmasta:o Joutuisivat vain lottona vetämään nuo vastaukset, eikä siinä olisi mitään järkeä.

Nyt kuitenkin on pakko lähteä kauppaan, vissiin jonkun pelin julkaisupäivä tänään...

Onko jollakin ollu ongelma talletuksen importtauksen kanssa? Mulla ei toi me2 löydä tota ykkösen tallennusta

Onko jollakin ollu ongelma talletuksen importtauksen kanssa? Mulla ei toi me2 löydä tota ykkösen tallennusta

Oli joo sama "ongelma".

Me2 tunnistaa läpipelatun hahmon vasta sitten kun sillä on alottanut uuden läpipeluukerran ja tehnyt ensimmäisen tallennuksen.
Itsellä siis oli se tilanne että ME1 viimeinen tallennus oli ennen lopputaistoa. Se siis ei kelvannut.
Piti aloittaa ME1:ssä uusi career samalla hahmolla ja tehdä tallennus heti kun pystyi.
Sen jälkeen ME2 tunnistikin jo vanhan hahmoni.
Tämä tosin saattoi olla jo entuudestaan tiedossa? Vai oliko?

Nyt tosin rullaa ME2 alkuvideo jo toistamiseen. Peli kaatui heti kun ensimmäinen achi lävähti ruutuun(ennen kun peli on kerennyt siis tekemään yhtään autosaveakaan).

Että sellasta.

Menny aamu sählätessä. Kerkeää vissiin nyt "pelaamaan" sen vartin verran ennen kuin töihin on lähdettävä.

Jos sattuu olemaan vielä save tallessa massa ykkösen loppuun juuri ennen Sarenia, niin vetäse se läpi ja kokeiles sitten löytääkö se sen tallennuksen. Itselläni löytyi tallennus ongelmitta, mutta alun jälkeen peli jäätyi tuohon hahmon editointiin.

Edit: Kolme kertaa tuohon samaan kohaan jäätynyt, kokeilin asennetuna ja sitten myös ihan levyltä, mutta sama homma pitää vielä kokeilla ilman netti piuhaa josko sillä jotain vaikutusta olis.

Edit: Kolme kertaa tuohon samaan kohaan jäätynyt, kokeilin asennetuna ja sitten myös ihan levyltä, mutta sama homma pitää vielä kokeilla ilman netti piuhaa josko sillä jotain vaikutusta olis.

Tälläkin suunnalla tuo hahmon importtaus onnistui ongelmitta, eli siinä mielessä ei ole mitään valittamista. Meikäläiselläkin peli tosin jäätyi heti alkudemon jälkeen tuolla Normandyn kannella. Nyt alkudemot pyörii uudemman kerran tuolla taustalla. Hieno ominaisuus tuo, että niitä ei voi skipata. Katselin nuo jo eilen kertaalleen läpi, kun aloiteltiin peliä kaverin luona. Toivottavasti ei jäädy tällä suunnalla yhtä monesti kuin sillä suunnalla on jo jäätynyt.

Oli myös pienoisia ongelmia saada yhteyttä tuonne Cerberus networkiin, mutta kun tarpeeksi monesti jaksoi yrittää, niin onnistuihan se lopulta. No niin, mutta täytyy toivoa, että peli lähtee futaamaan kummallakin suunnalla.

E: Nyt toisella yrittämällä tuntuu toimivan paremmin.

E2: Voihan perhana... tätä ketjua lukiessani huomasin, että en tietenkään saanut GS:stä tota Terminus armor- koodia. Enkä mäkään siinä aamulla muistanut kysellä mitään erillisiä lippuja tai lappuja. Noh, näillä mennään sitten tällä kertaa. Muuten peli on kyllä imaissut juuri niin hyvin matkaansa kuin vain odottaa saattaa:).

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ei vaan ole enää me1 mulla :( Pitää visiin hakea se gamestopista käytettynä ja testata ja viedä takas.

Jos sattuu olemaan vielä save tallessa massa ykkösen loppuun juuri ennen Sarenia, niin vetäse se läpi ja kokeiles sitten löytääkö se sen tallennuksen.

Itse tallensin ennen Sarenia 60 levelisellä tyypillä ja Massa ykköstä mulla ei enään ole, jääpä sitten 60 levelisten bonukset saamatta. :eek:

Joo eli ilman netti piuhaa lähti vasta toimimaan tiedä sitten oliko ongelma siinä vai jossain ihan muualla, mutta muuten jumi joka kerta heti, kun sai sen ekan achin.

Täällä ei ollut ongelmia tuon Cerberus networkin kanssa, mutta tuon Gamestopin Terminus haarniska hässäkän kanssa olin hieman hukassa, kun en lukenut sitä lippusta vaan oletin, että se koodi syötetään normaalisti tuolta Liven kautta.

Tällänen löyty biowaren sivuilta "Your saves must exist on the original device used to create the saves, the career and your gamer profile."

Eli ku mulla ei ole enää samaa kovoa ku ostin uuden 120gb kovon ja siirsin muistikortilla ne tähän uudelle, niin peli on menetetty.

Pitää viel testata toimiiko noi savet edes tossa me1:ssä ku kaverilla oli se viel, niin ei tarvi hakea gamestopista tota.

Tossa viel koko juttu Mass Effect Community - Saved Games Importing information.

Täällä on kaikki toiminut. Importti toimi kuten pitääkin, eikä peli ole kaatunut. Aivan uskomaton toi pelin alku.

EDIT. Voisin muuten vannoa, että ensimmäiset läpipeluuni on pelattu toisella kovalevyllä, sillä nykyinen kone on ollut vasta ~vuoden. Silti import-työkalu löysi nämä aikaisemmat seivit, kuin myös uudemmat.

Kannattaa muuten ottaa se film grain pois. Tai itse ainakin tykkään puhtaammista grafiikoista.

Täällä on kaikki toiminut. Importti toimi kuten pitääkin, eikä peli ole kaatunut. Aivan uskomaton toi pelin alku.

EDIT. Voisin muuten vannoa, että ensimmäiset läpipeluuni on pelattu toisella kovalevyllä, sillä nykyinen kone on ollut vasta ~vuoden. Silti import-työkalu löysi nämä aikaisemmat seivit, kuin myös uudemmat.

Kannattaa muuten ottaa se film grain pois. Tai itse ainakin tykkään puhtaammista grafiikoista.

Testasitko että ne aiemmat pelit myös toimivat. Huhujen mukaan ME2 löytää kyllä kaikki savet, mutta antaa erroria jos niitä yrittää ladata. Itseäni vähän tuo huolettaa kun melkein kaikki savet on siirretty uudelle kovolle.

Edit: Kerpele, kyllähän Priestly sanoo selvästi, tuossa Hankkijan linkissä, että saven pitää sijaita sillä kovolla mihin se alunperin tallennettiin, muuten ei toimi. Että voi shait sentään.
E2: no onneksi tuo the official läpipeluu on sentään tuolla uudella kovolla.

Sori en kerkeä kaikkia viestejä lukemaan koska on kiirus, mutta tarviiko tossa importaamisessa nettiyhteyttä?

Muutin pariksi päivää pois kotoota, että voin rauhassa massaa pelaa. Löytyy vain 3G liittymä joten ei liveä ole käytössä.

Sori en kerkeä kaikkia viestejä lukemaan koska on kiirus, mutta tarviiko tossa importaamisessa nettiyhteyttä?

Muutin pariksi päivää pois kotoota, että voin rauhassa massaa pelaa. Löytyy vain 3G liittymä joten ei liveä ole käytössä.

Ei pitäisi tarvita.

Kivalta vaikuttaa alku. Juoni lähtee vauhdilla liikkeelle ja pelattavuus on kunnossa. Film grain on tosiaan oletuksena taas päällä, joskin efekti ei tuntunut ihan niin voimakkaalta kuin ykkösosassa. Tyhmää ettei oikeastaan mitään edellisen osan tapahtumia pääse itse valitsemaan ilman savea, mutta onneksi kaanonin mukaiset päätökset ovat aika identtiset omien toimieni kanssa.

Testasitko että ne aiemmat pelit myös toimivat. Huhujen mukaan ME2 löytää kyllä kaikki savet, mutta antaa erroria jos niitä yrittää ladata. Itseäni vähän tuo huolettaa kun melkein kaikki savet on siirretty uudelle kovolle.
Äsken testasin vanhinta saveani ja ainakin alkuvideo käynnistyi ihan mukisematta. Savet on siirretty ihan virallisella transfer kitillä, minkä pitäisi käsittääkseni siirtää kaikki tarvittavat lisenssit ym.

Äsken testasin vanhinta saveani ja ainakin alkuvideo käynnistyi ihan mukisematta. Savet on siirretty ihan virallisella transfer kitillä, minkä pitäisi käsittääkseni siirtää kaikki tarvittavat lisenssit ym.

Itse siirsin MU:n kautta joten pitänee elää jännityksessä. Käsittääkseni se errori olisi pukannut ruudulle ennen noita alkukuvia, joten toivoa on.

Spoilerivaroitus:

tweetz.png

Ylös Bottom