Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty HYPE

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DemonWithin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban


Huoh, mistäs sinä tiedät miten esim. juoni toimii ja kuinka kauan pelattavaa on. Turha noita pelejä on mennä ylistämään ennen kuin niitä on pelannut.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana...
Niin, IGN:n poijjaat tarttuivat niinkin mitättömään asiaan kuin juonen toimivuuteen, ja ihan loppuun asti se ei toimi kunnolla. Pelattavaa ja tutkittavaa on riittävästi läpäisynkin jälkeen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dragon

Niin, IGN:n poijjaat tarttuivat niinkin mitättömään asiaan kuin juonen toimivuuteen, ja ihan loppuun asti se ei toimi kunnolla. Pelattavaa ja tutkittavaa on riittävästi läpäisynkin jälkeen.

Juoni ei toimi, äh :/

Omasta mielestä alkuperäisessä Metal Gear Solidissa oli yksi PSX-pelien paras juoni. Sääli jos se on tuossa jatko-osassa huono.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban


Juoni ei toimi, äh :/

Omasta mielestä alkuperäisessä Metal Gear Solidissa oli yksi PSX-pelien paras juoni. Sääli jos se on tuossa jatko-osassa huono.

Lainaus arvostelusta:
"Since there are so many scenes and so many moments that are so drop-dead cool, thoughperhaps that's why it hurts so badly when the game drops the ball. Yes, it certainly does, with some unfortunate failings in character development and plot construction. The satisfaction of many moments is overshadowed by others that simply should not be."

Pelin hyvyyden ja toimivuuden ratkaiskoon jokainen itse, minä ainakin uskon siihen, että tämä on mahtava peli puutteistaan huolimatta. Ja tuo IGN:n arvostelu on vain yksi mielipide muiden joukossa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban


Juoni ei toimi, äh :/

Omasta mielestä alkuperäisessä Metal Gear Solidissa oli yksi PSX-pelien paras juoni. Sääli jos se on tuossa jatko-osassa huono.

No jos peli saa 9.7 pojoa, niin ei se juoni nyt kumminkaan niin hirveesti voi kusta. Jos se juoni on esim. hieman sekava lopussa, niin ei se ainakaan mua haittaa, sekava juoni toimii jossain yhteyksissä hyvin, esim. jättää kysymyksiä ja ajatuksia, mitä voi mietiskellä omassa päässään pelin jälkeenkin.
 
Hah... tainnut olla kavereilla liian korkeat odotukset pelin juonesta. Kun MGS1 ilmestyi minä ainakaan en ollut kuullut koko pelistä (muista kun aikaisemmista osista), niin en osannut odottaa mitään. Kyllä MGS ykkösessäkin juoni lässähtää jotenkin lopussa mm. kuinka uskottavaa on että kaikki Persianlahden sodan veteraanit (olihan Gulf War Persianlahden sota? eniwei...) ja Next Generation Special Forcen sotilaat ovat myös klooneja joilla on samat geenit kuin Snakella ja Liquidilla?
Mutta MGS on silti parista typerästä juoni-kikkailusta huolimatta paras peli jota olen tähän mennessä pelannut. Ja uskon että MGS2 tulee olemaan parempi.Tai no.. saihan MGS 0.1 pistettä paremman arvosanan kun MGS2... Ign:ssä siis... ei sitä sitten tiedäkkään... Mutta mielestäni liian tarkkoja arvosanoja... pitäis olla puolen tai yhden pisteen tarkkuudella.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Hah... tainnut olla kavereilla liian korkeat odotukset pelin juonesta. Kun MGS1 ilmestyi minä ainakaan en ollut kuullut koko pelistä (muista kun aikaisemmista osista), niin en osannut odottaa mitään. Kyllä MGS ykkösessäkin juoni lässähtää jotenkin lopussa mm. kuinka uskottavaa on että kaikki Persianlahden sodan veteraanit (olihan Gulf War Persianlahden sota? eniwei...) ja Next Generation Special Forcen sotilaat ovat myös klooneja joilla on samat geenit kuin Snakella ja Liquidilla?

Joo, ja ehkä kaikkein uskottavin osa MGS1:n juonessa on se, että pääpahis Liquid kuolee omien laskelmieni mukaan reippahat neljä kertaa. Ja lopulta se todellinen kuolema tulee aivan naurettavalla tavalla siihen Foxdiehin. Ehkä Kojima on saanut liikaa vaikutteita Jerry Bruckheimirilta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck


No jos peli saa 9.7 pojoa, niin ei se juoni nyt kumminkaan niin hirveesti voi kusta. Jos se juoni on esim. hieman sekava lopussa, niin ei se ainakaan mua haittaa, sekava juoni toimii jossain yhteyksissä hyvin, esim. jättää kysymyksiä ja ajatuksia, mitä voi mietiskellä omassa päässään pelin jälkeenkin.

Kyllähän jotkut valittivat MGS:nkin juonta huonoksi, minusta MGS:ssä oli loistava juoni (no okei, Liquid kuoli hieman liian usein).

On täysin mahdollista, että pidän MGS2:n juonesta, toisaalta päinvastoinkin voi käydä.

Katsotaan kuitenkin tuon juonen toimivuus vasta sitten kun se peli on menty läpi.
 
jos USA:ssa joku ei jostain tykkää niin se on yleensä sillon päivastoin mun mieltymyksiini... on ne niin yksinkertasia ihmisiä ettei niille voi monimutkasia juonia änkeä tai ne rupee itkeen siitäkin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

Ja mitä tarkottaa TBC? :confused:

Muistaakseni To Be Confirmed eli odottaa varmistusta. En tosin mene ihan takuuseen tuosta englannin kielisestä nimestä mutta tuota se tarkoittaa.
 
MGS:ssä nyppii ainakin nää kaks asiaa:

1. Jos haluan katsoa elokuvaa, ostan sellaisen. Jos haluan pelin, ostan PELIN... en siis halua katsoa kymmeniä tunteja juonenkuljettelua välianimaatioissa!!!!:mad: (ihan asiallisesti toteutettu, ei siinä mitään, mutta silti...)

2. Ukko ei vaikeemmalla tasolla (ei tutkaa) näe eteensä kun kolme metriä... juokseeko se nenä maassa siellä?! Vähän väliä saat pysähdellä katsomaan mitäs sieltä edestä löytyykään. (esim. Tenchussa PALJON asiallisempi hiiviskely fiilis kun näkee mihin soppaan on nenänsä työntämässä...)

Mutta mutta... pakkohan sekin oli silti ostaa, ja niin tulee tuo kakkos-osakin löytymään hyllystä kunhan nyt sais sen tännekin päin...
 
Ehkäpä Konamin kiltit sedät valmistelevat jotain yllätystä pal-kansalle Silent Hill 2:n tyyliin... (Bonus DVD) Konami on tunnettu pal-ystävällisyydestään (toisin kuin Square ja Capcom) Mutta ehkä sittenkin...
 
Tämä löyty nyysseistä. En tiedä onko aito tai edes IGN:ltä.

-fabu


METAL GEAR SOLID 2
-----------------------------------------------------------------------
Perhaps three-quarters of Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty comprise the
finest videogame made to date. The other bits, unfortunately, are a bit of a
problem. This is, by all means, the game you should get for your PS2 this
Christmas, because the parts that are cool are so unbelievably cool, but
there are still some significant disappointments to be found, perhaps made
all the more disappointing by the glory they sit alongside.

I'm only going to say one thing about the game's story in the factual sense,
and that is this: everything you know is wrong. Beyond that, your should
experience it all for yourself, which means that you should NOT read the
game manual. Amazing, that Konami could keep a granite poker face for 18
months and then give everything away in the manual. Bureaucracy is a silly
thing.

So put that booklet aside, and play the game. You know what you're doing,
after all, and the superior MGS controls have been further expanded and
refined. The new moves aren't just icing on the cake, they're genuine and
significant additions to gameplay. Jumpout shot, diving roll, and the
all-important first-person shooting mode give new life to the sneaking
experience, whih is even more important this time around. In the original
MGS, you could survive an alert, and perhaps even a firefight. In MGS2, once
that klaxon goes off, your life ticks away with every second. The guards are
tougher, smarter, and more numerous, meaning your choices are few: run,
hide, or die.

Generally, you want to run and hide, since survival means experiencing
moments of unrivalled cinematic excitement. Hideo Kojima is a brilliant
natural director, backed by some of the best technical talent in the
industry, and the result is more jaw-drops than you'll be able to count. It
would be criminal to give away any hint of the surprises to be found beyond
the early movements of the game, but far more than the price of admission is
paid for. The graphics engine rendres huge, realistic worlds, meticulously
crafted and shaded in with brilliant effects - just wait. The excellent
score is intense or calm as the situation demands, and the action rivals
anything Hollywood's imagination could produce.

Since there are so many scenes and so many moments that are so drop-dead
cool, though...perhaps that's why it hurts so badly when the game drops the
ball. Yes, it certainly does, with some unfortunate failings in character
development and plot construction. The satisfaction of many moments is
overshadowed by others that simply should not be.

Again, it's hard to discuss this without spoilers, but it's possible to
describe some issues in general terms. For one, the game trusts too many
moments of great emotional significance to the talking-heads setting of the
codec screen. MGS2 sits atop the gaming mountain as far as the quality of
its writing and acting, but there are still seveal sequences that should be
shown, not told. Minutes of conversation could be replaced by a
thirty-second cutscene that would drive the point home with far, far more
power.

In other situations, neither showing not telling is appropriate. Some scenes
simply needed to be removed, passages which develop characters in entirely
inappropriate directions - you cringe or laugh when neither is anywhere near
the creator's intention. It's particularly sad to see space used like that
when there are other characters who desperately need more development. In
the original MGS, every enemy got some time to flesh out their personality
and motivation. Here, some get short shrift when we're begging to learn more
about them. It's also worth noting that the tally of boss battles is a tad
smaller than the original, and while they're still quite inventive, there's
nothing that can quite hang with the Vulcan Raven battle, the brilliant
Psycho Mantis duel, or the impact of fighting Metal Gear REX for the firts
time.

The plot has problems towards the end, although some descend from the need
to set up a sequel - yes, MGS2 will definitely be followed up in the future.
Unfortunately, that means there are still a few threads left hanging in the
current game. The confused tangle of allegiances and motivations that
crisscross the cash and story is further complicated by the fact that the
genuine villains won't be dealt with until the next adventure.

If Metal Gear Solid 2 fails occasionally as a dramatic creation, though,
when you have the hands on the controls, it's a grand slam. Playing through
multiple times is mandatory, even after the 12-15 hours of your first go. In
so way could you find all the wonderful secrets, details, and in-jokes that
are buried in every corner of the game by just playing once. The commando
simulation itself is a brilliant toy to play with. Fiddling with the
environment, tormenting the guards, experimenting with gadgets, exploring
the nooks and crannies, there's entertainment here to fill hours and hours.

In the end, that's what matters. This is a synthesis of movie and game, but
game should always take the forefront, and Metal Gear Solid 2 most certainly
succeeds as a game, long periods of controller inaction notwithstanding.
What's more, during some of those cutscenes, picking up the Dual Shock is
the last thing on your mind. This isn't perfection, but it's certainly
brilliance, and it's satisfying to know that there's more of it coming
soon. -David Smith

Presentation :: 9.0

Graphics :: 9.8

Sound :: 9.8

Gameplay :: 9.8

Lasting Appeal :: 9.8

Overall Score - 9.7

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Echo

Tai vaikka tekisi palveluksen ja copy-pasteis arvostelun tänne...
Veikkaan että peli on K-15 kun ei siinä mitään niin raakaa ole.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan k_laakso
Toi oli ilmeisesti se IGN arvostelu?

Taitaa olla. Aika lyhyt teksti, vai oliko tuota leikattu? Hirveästi ei pelistä kerrottu. Mutta kaikkihan suunnilleen tietävät mitä sieltä on tulossa.
 
Mä en usko että voin pettyy peliin vaikka juoni ei olisikaan kovin kummoinen.. ei ollut Game Boyn Metal Gear Solidissa mutta kyllähän tuota on tullut tahkottua melkein yhtä paljon kun PSX MGS1:ää... =)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fahrenheights


Taitaa olla. Aika lyhyt teksti, vai oliko tuota leikattu? Hirveästi ei pelistä kerrottu. Mutta kaikkihan suunnilleen tietävät mitä sieltä on tulossa.
IGN:ssä ollaan kerrottu niin paljon ennakko-infoa että ehkei tuo arvostelu sen takia olekaan kovin pitkä. Vai onko tuohon kopioitu vain Comments osa?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom