Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty HYPE

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DemonWithin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Official Playstation 2 Magazinen mukanahan tulee sellainen pävittetty demo , jossa on englannin kieliset puheet ja pääsee
jatkamaan Olgan jälkeen. Hintaa lehdellä on 12.95 lehtipisteen
mukaan. ( en ole kyllä täysin varma tästäkään , mutta kaveri
vaan kertoi että oli ostanut tälläisen ).
 
Onhan toi japsi-dubbi hyvä mitä mä oon netist imuttani noita ääniä:)

Akio Otsukan ääni Snakena on mahtava!
 
Huh huh, tännehän on tullut paljon kommenttia. Sitä se teettää kun unhotaa yhden threadin hetkeksikin (no okei nyt on kyseessä pari päivää, mutta eniwei)

Wintermute, itse en odota liikoja MGS2:sta, vaan odotan että peli on yhtä hyvä kuin ykkösosa. Vaikka kyllähän tuon toivoo (ja varmasti tulee olemaan) loistava peli, niin tottakai aina tulee vähän pettymään joiltain osa-alueilta. Mikään peli ei ole täydellinen, enkä ota ikinä sellaista asennetta ottamaan mistään tulevasta pelistä :)

Metal Gear, ai miten jaksetaan odottaa MGS2:ta? No itse aloitin yhden pelin pelaamisen alusta, näin alkajaisiksi. Kyllä tuo vähän hellittää odotusta. Lisäksi täällä BBS:ssä hengaamalla on päivät kulunut yllättävänkin nopeasti :D

Pexi, sinä kun olet erikoistunut ilmiselvästi noihin japsikielisiin dubbauksiin, niin eikös MGS1:ssä Snakella ollut eri japsi-ääninäyttelijä kuin kakkosessa?

Ja mitä tuohon Raideniin tulee niin... (kaipa tästä voi jo puhua ilman spoilerivaroituksia, kun kaikkihan sen jo melkein tietää) Itse olin aluksi vihainen kun joku sen möläytti, mutta oikeastaan se on parempi että tiedän etukäteen sen sillä olen saanut sulateltua asian näin ennen pelaamista, enkä tule pettymään peliin siinä suhteessa, ettei Snakella ole niin suuri rooli pelissä kuin odotettiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Itse olin aluksi vihainen kun joku sen möläytti, mutta oikeastaan se on parempi että tiedän etukäteen sen sillä olen saanut sulateltua asian näin ennen pelaamista, enkä tule pettymään peliin siinä suhteessa, ettei Snakella ole niin suuri rooli pelissä kuin odotettiin.

jep, tuo on kyllä hyvä tietää etukätee, niin ei sitten pety, ei ainakaa niin paljoa.
ensi en kyllä minäkää pitäny siitä kun sen kuulin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

Metal Gear, ai miten jaksetaan odottaa MGS2:ta? No itse aloitin yhden pelin pelaamisen alusta, näin alkajaisiksi. Kyllä tuo vähän hellittää odotusta. Lisäksi täällä BBS:ssä hengaamalla on päivät kulunut yllättävänkin nopeasti :D

Pexi, sinä kun olet erikoistunut ilmiselvästi noihin japsikielisiin dubbauksiin, niin eikös MGS1:ssä Snakella ollut eri japsi-ääninäyttelijä kuin kakkosessa?



Ite oon pelannu ykkösosan varmaa 30 kertaa läpi, viimaks joku viikko sitte.:o

Mut nytte alkaa pikkuhiljaa jo tökkimää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wiltsu

Ite oon pelannu ykkösosan varmaa 30 kertaa läpi, viimaks joku viikko sitte :o Mut nytte alkaa pikkuhiljaa jo tökkimää.

Pistän paremmaksi: lähemmäs 80 kertaa läpi :D Viimeksi eilen tuli läpi pelattua, mutta nyt aloitin Vagrant Storyn läpipeluun, näin vaihtelun vuoksi.
 
Pitää paikkansa. Tämä demo ois mulla myynnissä 6,3 euroa..



Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
Official Playstation 2 Magazinen mukanahan tulee sellainen pävittetty demo , jossa on englannin kieliset puheet ja pääsee
jatkamaan Olgan jälkeen. Hintaa lehdellä on 12.95 lehtipisteen
mukaan. ( en ole kyllä täysin varma tästäkään , mutta kaveri
vaan kertoi että oli ostanut tälläisen ).
 
Jos tämä alkuosa eli demo on pelissä parasta, niin sitten olen kyllä pettynyt jo nyt...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wintermute


No ei tietenkään, mutta kaikki tärkeimmät ja hauskimmat kikat löytyvät alun tankkerista. Näin ollen monet demoa jauhaneet odottavat varmasti, että koko peli olisi täynnä sulavia jääpaloja ja muita siistejä featureita, mutta näin ei ole.

En oikeasti kirjoittanut viestiäni lainkaan vittuilumielessä, vaan oman kokemukseni syvällä rintaäänellä. Demon perusteella odotin pelistä vähintään maailmanhistorian upeinta kokemusta, mikä hieman kostautui, sillä MGS2 ei ole täydellinen peli, uskokaa tai älkää. Totta kai se on loistava, mutta mitä pienemmät ennakko-odotukset, sitä suurempi mahdollisuus yllättyä positiivisesti, eikö niin?

Ja ai niin, pelin juoni on suorastaan nerokas. Kaikki, jotka muuta väittävät, eivät luultavasti osaa tarpeeksi englantia sen hienouksia ymmärtääkseen.
:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Wintermute, itse en odota liikoja MGS2:sta, vaan odotan että peli on yhtä hyvä kuin ykkösosa. Vaikka kyllähän tuon toivoo (ja varmasti tulee olemaan) loistava peli, niin tottakai aina tulee vähän pettymään joiltain osa-alueilta. Mikään peli ei ole täydellinen, enkä ota ikinä sellaista asennetta ottamaan mistään tulevasta pelistä :)

Tämä on juuri oikea asenne, jonka olisin toivonut itsellänikin olevan ennen kakkosen kimppuun käymistä. Ja itse asiassa tuo vertaus ykkösosaan on aika osuva, sillä ainakin minulle kumpikin peli on suunnilleen samanarvoinen. Kakkosen pelattavuus on paljon parempi lukuisten uusien liikkeiden myötä, mutta ykkösosan tunnelma kolahtaa minuun edelleen kovemmin kuin kakkosen. Huomasin sen, kun juuri väänsin muistin virkistykseksi ykkösen läpi. Alaskassa on sitä jotakin.

Mitä tulee Raideniin, niin ei se oikeasti ole kunnon spoileri, vaikka tietääkin, ettei Snake ole nyt päähahmo. Heti kun asiasta joskus syksyllä kuulin, tuli tunne, että hyvä kun asia selvisi ja pelin pelattua tunne vahvistui: olisin varmasti ollut pettynyt Kojiman rohkeaan ratkaisuun ja lisäksi odottanut koko ajan, milloin pelissä hypätään taas Snaken kelkkaan. Nyt ei tarvinnut odotella turhaan, enkä siksi oikeastaan pettynyt ratkaisuun lainkaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wintermute


Ja ai niin, pelin juoni on suorastaan nerokas. Kaikki, jotka muuta väittävät, eivät luultavasti osaa tarpeeksi englantia sen hienouksia ymmärtääkseen.
ehkä...mun piti pelata peliä kaksi kertaa ennenkuin ymmärsin "lähes" koko homman...
ymmärsin pelin juonesta suurin osa, mut jotain jäi hieman auki...ehkä se johtui siitä et mun enkku kusee tai unohdan asiat nopeasti.

On niin paljon asioita, en voinu pysyä mukana...täytyy taas pelata uudeleen et ymmärtää enemmän. joka kerta kun pelaan uudelleen, ymmärrän tarinasta vielä enemmän.

Onneksi on noita MGS2 message boardia, josta voi lukea juoni-analyyseja:) ja funtsia enemmän mitä jäi auki. joten enköhän tule ymmärtämään juonesta enemmän!

tälläset tietotekniikka- ja tieteelliset termit ei oo mun juttuja:p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Pexi, sinä kun olet erikoistunut ilmiselvästi noihin japsikielisiin dubbauksiin, niin eikös MGS1:ssä Snakella ollut eri japsi-ääninäyttelijä kuin kakkosessa?

Juu...mie oon erikoistunu japsi-dubbeihin.... Sen voin sanoa yleensä Japsi-dubit on parempi kuin jenkki, mut ei aina.
Otetaan esimerkiksi animet, jenkki-dubit on aina kussu pahasti verrattuna japsiin.
Se johtuu ehkä siitä mitä kieltää katsoo ensiksi: katoin ton Robotechin enkku-dubin, pidin siitä paljon, sen jälkeen katoin sen japsin, ei oikein sulautunu muhun.

Yleensäkin japsit-dubit on vakuuttavia, ei mitään ylilyöntejä kuin enkus...

Japsi-dubit saattaa olla joskus myös hauskaa: kun tulee sellanen keskustelu ja sit siihen väliin tulee "lainasanoja", siit tulee hilpee fiilis.
otan MGS2:n japsista esim: blaa blaa (japsiksi) Sanso Ribarati blaa blaa! elikä japsilla puhutaan ja tulee hauskoja japaniksi käännettyä lainasanaa väliin:)
Raidenin japsi ääni on karskia, sil on munaa!

MGS2:n enkku dubit ovat hyviä, joten nou hätää! saattaa tulla pari ylilyöntejä...mut ei se haittaa.

Heh! pelaan jenkki FFX, tulee joskus ei-vakuuttavia-ylilyönti-puheita:p

Joo...kuuntelen aika paljon J-pop musaa, joten on joskus tullu sellane fiilis et mä oon jotenkin vieraantunu enkun kielestä...
yhtenä iltana katoin telkusta mainstream-musaa, tuli yhtäkkiä "outo" fiilis, oliko tämä "enkkua"?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
pyh pah

Pistetäänpä ihan kiusallaan tämmöinen härnäysviesti sekaan :)

Noniin, tuli sitten pelattua tuota OPM2:n demoa...voi voi! Nyt on kyllä menty pahasti metsään ja jääty itseäänpaisuttavan hypen vortexiin jumiin. Jälkikäteen tuntuu aika naurettavalta ko. lehden arvostelupolitiikka, yksikään peli ei saanut ennen tätä täyttä kymppiä, hämärästi vain lupailtiin että kyllä se kymppi sitten poksahtaa kun tarpeeksi hyvä peli julkaistaan....ja sitten MGS2 saa kympin joka ikisestä kohdasta. Heh. Ihan vissiin on jo lehteä lanseerattaessa on tehty rahoittajien eli Sonyn kanssa tarkka suunnitelma siitä, miten kymppi varataan juuri tälle pelille jotta shokki olisi tehokkain mahdollinen. Enpä enää piittaa muutenkaan OPM2:n arvosteluista, kun jotenkin mystisesti aina SCEEn pelit saavat ylikorkeita avosanoja. Edge on lehti paikallaan.

Mutta itse pelistä. Pläh. Mitähän ihmeen intoilemisen aihetta tässä on? Kuten pelkäsin, on grafiikkaenginekin jo aikansa elänyt. Onhan se ihan OK, mutta ei tosiaan säväytä, paitsi jos on aikaisemmin pelannut pelkästään psOnella. Tekstuureita ei käytännössä ole lainkaan, enkä pelisession aikana törmännyt yhteenkään toteutusteknisesti vaikuttavaan kohtaan. Lisäksi paikka paikoin peli _nykii_ kun juoksee tietyissä kohdissa. Pelattavuus taas on sanalla sanoen tylsä. Pelailin demoa muutaman tunnin enkä missään vaiheessa havainnut "imua", sitä pakottavaa riippuvuuden tunnetta kun pelistä lumoutuu eikä se päästä otteestaan. Oma osuutensa tähän on varmasti juonella/hahmoilla, jotka ovat käsittämättömän klliseisiä ja lapsellisia. Varmaan jonkun 8-vuotiaan vandammeleffoja arvostavan mielestä röökaava snake on tosi kova jätkä, mutta itse jouduin taistelemaan yökötys/häpeäkohtauksia vastaan kun kuuntelin idioottimaista dialogia.

Messiasta odottavat ovat jo hurmoshenkisen hypetyksen rinnalla alitajuisesti valmistautuneetkin pettymykseen uskottelemalla itselleen ettei yksikään peli ole täydellinen, vakuuttaneet itselleen että hyvä siitä tulee kun ei odota liikoja. Niin tuleekin, muttei silti kymppipeliä. On sellaisiakin pelejä jotka kestävät hypetyksen ja siitä huolimatta nappaavat mukaansa, lumoavat, tarjoavat uusia elämyksia ja oivalluksia ja vievät koko pelikulttuuria eteenpäin. Pahasti (siis demon perusteella vain) vaikuttaa, ettei MGS2 kuulu näiden joukkoon....

#end of trolling

Lopuksi sanottakoon, ettei minua lainkaan harmita että pidät pelistä ja odotat sitä innoissasi. Minua harmittaa se, että odotin peliä pitkään (todella pitkään!) ja jouduin pettymään pahasti demoa pelatessani.
 
Ensikis voin sanoa et älä missään tapauksessa lue yhden formaatin lehtiä, ne on iha syvältä! kaikkihan tietää et ne on puolueelisia;)

Täs on arvosteltu taas MGS2 juonesta, ethän sä oo edes pelannu kokonaan, miten voit arvostella peliä? saattaa se johtua sun ennakkoasenttestasi?
Makuasia pätee tähänkin. Sä taidat kattoa liikaa Vandamme-leffoja, ne onkin iha syvältä:p

Pelin sulavuudesta.....peli kyllä nykii, vain tietyissä paikoissa mm. ruokavarastossa, jos rikot noita hedelmiä ja kun hiivit solttujen väliin... toi on ihan mahdotonta demos....

Demo ei tarjoa kaikkea.

Mul on sellanen fiilis et oot jonkinmoinen grafiikkafetissi:rolleyes:
Sen voin sanoa et MGS2 on parasta PS2-graffaa. Ei FFX yllä samaan luokkaan, sen peligraffa on aika syvältä, mut demoissa FMW:tä! MGS2:ssa kaikki graffat on pelin graffoja, ei mitään FMW:tä!
Jos oot extreme luokan graffajätkiä, niin suosittelen sulle Xboxia tai keeforse 4 ultra PC:tä!

MGS2 on tarjonnut parasta pelifiilistä mä on saanu! piste.

- Upeat leffamaiset demot, saattaa olla liikaa, mut tsekkaamisen arvoiset!

- Fantastiset musat! erityisesti demo kohdissa!

- Kieroutunut juoni! paljon juonenkäänteitä.

- Yksityiskohtainen ympäristö.

- PALJON salaisuuksia ja erittäin humoristisia juttuja!

- Hahmojen kuvaus/taidot ja niitten historiasta erittäin yksityiskohtainen!

- Ohjattuvuus huippuluokkaa! peli käyttää kaikkea DS2-ohjainta ja kaikkea sen ominaisuudesta! mm.analogiset napit. Stealth-liikkeet pitää masteroida jos haluaa olla kunnon hiipijä!


Onhan peliä hypetetty paljon...onko se hypetyksen arvoinen? Sen päätätte TE!

Mikään peli ei oo täydellinen! Ja älä pelaa "demoa", vaan pelaa koko peliä!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
"Pelailin demoa muutaman tunnin enkä missään vaiheessa havainnut "imua", sitä pakottavaa riippuvuuden tunnetta kun pelistä lumoutuu eikä se päästä otteestaan"


Mitä tuo sitten tarkoittaa pelasit demoa muutaman tunnin ajan
ja se ei aiheuttanu riippuvuuden tunnetta? no herää vain kysymys
demon pääsee läpi noin 6 minuutissa niin miksi sitä ylipäätänsä
sitten pelaa monta tuntia jos se kerta on niin tylsä. :rolleyes:
 
Kyllä täällä ihmiset puhuu ittensä pussiin. Mutta jos demo ei aiheuta minkäänlaisia "tunteita" niin enpä usko että kokonainenkaan sen järisyttävempi ole. Itse ostan tämän pelin vaikka se olisi perseestä. Sen verran kauan sitä olen odottanut.

ps. olen aivan varma että peli ei voi olla mgs1:stä huonompi, joten en voi pettyä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
"Pelailin demoa muutaman tunnin enkä missään vaiheessa havainnut "imua", sitä pakottavaa riippuvuuden tunnetta kun pelistä lumoutuu eikä se päästä otteestaan"

Mitä tuo sitten tarkoittaa pelasit demoa muutaman tunnin ajan
ja se ei aiheuttanu riippuvuuden tunnetta? no herää vain kysymys
demon pääsee läpi noin 6 minuutissa niin miksi sitä ylipäätänsä
sitten pelaa monta tuntia jos se kerta on niin tylsä. :rolleyes:

Heh, sama tuli minulle mieleen tuota samaa kohtaa lukiessa Jannen tekstissä. Itse en ole pelannut kuin Zone of the Endersin mukana tullutta demoa, ja sen taitaa päästä läpi jopa alle kolmen minuutinkin (tuosta OPM2:n demosta en tiedä), mutta saahan sitä pelattua muutaman tunninkin ihan helposti (ja se kertoo jo jotain pelin riippuvuudesta, jos pelkkää demo aiheuttaa tuollaista) :D Siinä peli toimii loistavasti, ohjauksen kanssa itselläni ei ole niin minkäänlaisia ongelmia, ja grafiikkahan ei ole tärkeintä (joka kyllä on todella upeaa mielestäni). JOS itse kokoversio saa minut pettymään, se on vain juonesta kiinni, mutta kyllähän tuo ihan lupaavalta vaikuttaa. Demon perusteella kaikki muut osa-alueet on varmasti kunnossa, joten siis jos juoni pysyy kasassa, kaikki hyvin.

Ja mitä tulee tuohon Jannen kommenttiin Snaken luonteesta, niin sanon vain, että Snakella on kunnon asenne asioita kohtaan ja kun tiedän hahmon historian, on vaikea olla pitämättä hahmosta. Ei mikään tupakka suupielessä vaikuta asiaan mitenkään. Aiemmissa osissa ennen MGS1:tä tuo tupakan poltto ei muistaakseni edes ollut mahdollista (joka ei muuten ole edes pakollista Metal Gear Solid 1:ssä). Ja eipähän sinun tarvitse Snakea paljoa katsella MGS2:n kokoversiossa, jos et hänestä kerran pidä, kiitos Raidenin.

Kuten sanottu, odotan että peli on edes yhtä hyvä kuin edellinen. Tulen varmaankin pettymään joiltain osa-alueilta peliin, mutta niinhän se on kaikkien pelien kohdalla, joita odottaa. Siksi en odota minkään tulevan pelin olevan täydellinen, koska tiedän sen olevan valetta.

BTW Wintermute, tuo kommenttisi Raidenista... en olisi voinut itse sanoa paremmin. Melkein kuin omia ajatelmia olisi lukenut :)

EDIT: Unohtui tuo maininta, että 12 päivää julkaisuun!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


. Ei mikään tupakka suupielessä vaikuta asiaan mitenkään. Aiemmissa osissa ennen MGS1:tä tuo tupakan poltto ei muistaakseni edes ollut mahdollista (joka ei muuten ole edes pakollista Metal Gear Solid 1:ssä). Ja eipähän sinun tarvitse Snakea paljoa katsella MGS2:n kokoversiossa, jos et hänestä kerran pidä, kiitos Raidenin.


Olet aivan oikeassa Guardian Viper. Sitten vähän lisä kommenttia:
Niin jos vaikkapa Janne olisi muistanut katsella demon näytökset
ennen kommentoimista tuosta tupakasta..

Otacon : "Hey Snake , Cigarettes ? What is wrong with you? "
Snake : "It's kind of a lucky charm"

ja kun mietitään niin jos oikein muistan niin ainakin Metal Gear,(Metal Gear II : Solid Snake pelistä en kyllä muista ) Metal Gear: Ghost Babel , Metal Gear Solid sisälsivät cigaretteja tai foggereita kuten MG:GB:ssä. Kaikissa missioneissa Snakella on ollut näitä mukana , niin miksi sitten ruveta enää näin myöhäisessä vaiheessa ruveta niistä valittamaan :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis

ja kun mietitään niin jos oikein muistan niin ainakin Metal Gear,(Metal Gear II : Solid Snake pelistä en kyllä muista ) Metal Gear: Ghost Babel , Metal Gear Solid sisälsivät cigaretteja tai foggereita kuten MG:GB:ssä. Kaikissa missioneissa Snakella on ollut näitä mukana , niin miksi sitten ruveta enää näin myöhäisessä vaiheessa ruveta niistä valittamaan :)

Minullekkin tuli hirveä mustikatkos tuon Metal Gear 2: Solid Snaken suhteen, kun siitä on niin kauan kun olen pelannut sitä (ja on ainoa MG-peli jota en ole tainnut pelata läpi). Täytyypä katsoa, että löytyisiköhän netistä jostain hyvää MSX-emulaattoria... Toisaalta ei noista kyllä ikinä tiedä, sillä viimeksi kun ajattelin kokeilla SNES-emulaattoria (jotta olisin voinut kokeilla Super Mario RPG:tä, jota ei julkaistu PAL-versiona, muussa tapauksessa en olisi edes harkinnutkaan), mutta kone sekosi (huono kone kun on) ja piti asentaa Windows uudestaan... Täytyy vain toivoa että vanhat MSX-Metal Gearit tulisivat vaikka Game Boy Advancelle...

Edit: Korjasin järkevämmäksi...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom