Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metallimusiikki ja soittimet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Perkule voisin tullakin mutta se Kuopio on niin kaukana täältä Parolasta, jos olisi jo auto niin tulisin ihan varmana, varsinkin kun tuo Death/Black metallin kuuntelu on jäänyt aika vähiin..


No voi harmi, noista bändeistä mm De liriums order, deathchain darkwoods my bethrothed ja flame on todella laadukkaita bändejä. Minä annan raportin keikasta, vaikka sunnuntaina tai maanantaina. ellen ole liian humalassa:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
No voi harmi, noista bändeistä mm De liriums order, deathchain darkwoods my bethrothed ja flame on todella laadukkaita bändejä. Minä annan raportin keikasta, vaikka sunnuntaina tai maanantaina. ellen ole liian humalassa:D

No sepä hyvä, saisko näiden bändien biisien näytteitä jostain? Ettei tarvis ruveta laittomasti hakemaan.
 
Deathchain: www.deathchain.com
De liriums order: www.deliriumsorder.com

Tuo kaksipäiväinen tapahtuma oli ihan perkuleen hyvä. Meiniki oli aivan huipussaan koko ajan!
 
Käydäänpäs tsekkaamassa nuo läpi. Älä enempää kehu muuten rupee harmittamaan oikein kunnolla ;)
 
Metallica (wanha), Children of bodom, Velcra, Rammstein, Fear Factory, Lullacry, Nightwish...Kaikki edelläolevat bändit menee kuin myös kitaran soittaminenkin. Bändissä en soita tällä hetkellä koska eräs kokoonpano ei toiminut.
 
Voi perse, kun piti jättää ne liput ostamatta sinne:mad:
Metallica ei harmita kyllä tippaakaan, vaikka yksi maailman parhaista heavyorkestereista onkin (jos muutamaa hairahdusta ei lasketa) Mutta tuo wasp:( ...
Teet heti raportin tänne kun olet keikalla ollut.
Kitoos!
 

Teet heti raportin tänne kun olet keikalla ollut.
Kitoos! [/B]


Heh, olihan tuo rockenroll!! vähän oli lyhyt keikka, 1,2h tuntia, mutta sitäkin ytimekkäämpää! kyllä sellaiset biisit kuin Animal, I wanna be somebody, on your knees, wildchild jne piti tunnelman korkealla. Ihmetyttää vain miten tämänmoinen bändi on joutunut tyytymään klubi-keikkailuun... areenoille W.A.S.Pkin kuuluisi! ...tosin eipä pari uuttaa biisiä varmaan olisi pahitteeksi... ja muutamaa tällaista soittivatkin, mutta nuo ei tuntunut oikein uppoavan yleisöön...
Ja vetreältä tuo Blackiekin näytti! sekä ehdottomasti tyylikkäin mikki-teline jonka minä olen nähnyt! :D

Osaako joku kertoa miksei Blackiella ole yhtään tatuointeja?? aika omiituista että noinkin paatuneella rokkarilla oli ihan vaaleat käsivarret...
 
W.A.S.P... voiko olla enempää Spinal Tap? :rolleyes:

Perjantaina kuitenkin Metallicaa katsomaan, toivottavasti ei sada. Yhditettynä viime vuoden Maidenin keikkaan, taitaa olla kaikki "voimissaan" olevat näkemisen arvoiset metallibändit nähty.
 
Nyt se sitten on ilmestynyt! Nyky Slipknotin kolmas pitkäsoitto, nimeltään Vol.3 (The subliminal verses). Itse pidän levyä bändin parhaimpana levynä, sillä se on muuttunut niin paljon edelliseen verraten, ei pienintäkään Iowa riffiä ole mukana. Suurimmalle osalle tämä uusi levy voi olla aikamoinen pettymys, varsinkin jos ei pidä Slayerin tyylisistä sooloista, mukana on myös kaksi akustista kappaletta. Lyhyesti erittäin tunnelmallinen ja nopea tempoinen levy. Nyt jos saisi vielä tietää muiden mielipiteitä, ja kaikki jotka vihaavat bändiä sietämättömästi niin voisivat kuunnella edes pari biisiä uudelta levyltä ja haukkua sitten ;) No tulipa taas ylistettyä aika paljon..Metallican keikalle menevät näkevät taatusti kaksi erittäin kovaa keikkaa.

over and out.

t: sarine
 
Voi ei taas tätä shitknob jutskaa, apuuuva!!!:rolleyes:
Minä vihaan tätä kyseistä orkesteria koko sydämeni pohjasta, jotain nu metall !!)%)!(!)#"""¤##""!!"#
No okei ei se minua haittaa jos jotkut siitä tykkää, mutta minä ääääh!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Voi ei taas tätä shitknob jutskaa, apuuuva!!!:rolleyes:
Minä vihaan tätä kyseistä orkesteria koko sydämeni pohjasta, jotain nu metall !!)%)!(!)#"""¤##""!!"#
No okei ei se minua haittaa jos jotkut siitä tykkää, mutta minä ääääh!

Tätä minä just tarkoitin, kuten sanoin niin voisit kuunnella uutta levyä ja tulla sitten puhumaan uudestaan. Voin sanoa melkein ihan samaa Waspista, samanlaista kuraa..

Tuo käsite nu-metal on aika huono, meinaan mitä se edes tarkoittaa? Useimpien mielestä Korn on nu-metallia, mutta sekin bändi on tehnyt musiikkia ennenkuin suurin osa tän boardin jäsenistä on edes syntynyt. Musiikin laittaminen kategorioihin on maailman tyhmin asia, mitä hyötyä siittä on? Kaikki tosi kovat black metal äijät saavat haukkua "nu-metal" bändejä, onnea.
 
Joo no tuo oli taas tuohon aikaan kirjoitettu, ja tekstin laatu on sen mukaista ainakin tässä tapauksessa. Slipknotin aiempia tuotoksia olen kuullut ja voin sanoa kyllä sanoa, että kyseinen musiikki ei minulle antanut kuin paskanmaun suuhun, sanoituspuolesta en sano mitään, kun siihen en ole ollenkaan tutustunut. Kaikki saa kuunnella kaikkea mitä haluaa, tietenkin ja hyvä niin että kuuntelee.

Mitäkö hyötyä on tuosta musiikin kategorioimisesta?
Kyllä siinä on tietyissä raameissa hyötyä, Mitä järkeä olisi siinä että kaikki mailman musiikki olisi vain yksi käsite, ei olisi kategorioita, Vitun räppi ja muu paska olisi samassa läjässä kaiken muun musiikin kanssa, jazzin, metallin, popin,rockin, ja progen. Itse asiassa Progekaan ei ole progea. Ainakaan levyllä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juu. Nyt oon sitte käyny Anttilasta ostamassa tuon edellä mainitun vol. 3 :sen.

Mielipidettä ei vielä voi oikein muodostaa, kun en ole oikein lyriikoita kerenny seurata, kun tuossa taustalla soi, mutta ehkä kokonaisuus kohta alkaa hahmottua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Mitäkö hyötyä on tuosta musiikin kategorioimisesta?
Kyllä siinä on tietyissä raameissa hyötyä, Mitä järkeä olisi siinä että kaikki mailman musiikki olisi vain yksi käsite, ei olisi kategorioita, Vitun räppi ja muu paska olisi samassa läjässä kaiken muun musiikin kanssa, jazzin, metallin, popin,rockin, ja progen. Itse asiassa Progekaan ei ole progea. Ainakaan levyllä...

Miksei se voisi olla vain musiikkia? Tuskinpa kukaan kukaan jättää levyn ostamatta jos sen kategoria on vaikkapa jazz, kunhan siitä vain oikeasti pitää.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Juhani Pitkänen @ Imperiumi.net
Death metal -vaikutteet kuuluvat IOWAakin selvemmin läpi, ja kun rumpali toistuvasti Three Nilissä heittää blastbeatia kehiin, painuu kyllä vanhentunut nu metal-termi unholaan. Musiikillisen kehityksen myötä Corey Taylor on varmasti tahtonut siirtyä teksteissään poispäin aiempien levyjen naiivista raivosta, siitä selvin merkki on ettei uudelta levyltä löydy ainuttakaan kirosanaa.

Kun ei ole kirosanoja, niin kukaan 10v teini ei kuuntelekaan enään tätä bändiä, onneksi. Ihan hyviä arvosanoja levy on saanu, LMSN (4/5) ja Imperiumi (8½/10). Täytyy myöntää, että silloin kun Pulse of the maggots kappale julkaistiin netissä, niin sitähän tuli vihattua aivan kaameasti, nyt se on levyn parhaimmista kappaleista ;)

Lähde:Imperiumi.net
 
Nyt olen sitten kuunnellut levyn muutaman kerran läpi.
Aluksi rauhalliset kappaleet tuntuivat vaan semmoisilta täyte kappaleilta, mutta nyt ne eivät ole yhtään hullumpia (tulee jotenkin metallica mieleen).
 
Menet levykauppaan ostamaan jotain uutta levyä (heviä esim), alat selailemaan siinä kymmentätuhatta levyä ja niistä 5000 ensimmäistä olisi jotain räpin tapasta, mistä ei tässä tapauksessa pidettäisi. Kaikki levyt olisi siellä Laarissa yhdessä läjässä, ei minkäänlaista kategoriointia. Sieltä vaan summassa etsimään sitä hyvää levyä. Aika tuskaista olisi levyn etsiminen, ilman kategoriointia. Ei mitään järkeä minun mielestäni.:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Menet levykauppaan ostamaan jotain uutta levyä (heviä esim), alat selailemaan siinä kymmentätuhatta levyä ja niistä 5000 ensimmäistä olisi jotain räpin tapasta, mistä ei tässä tapauksessa pidettäisi. Kaikki levyt olisi siellä Laarissa yhdessä läjässä, ei minkäänlaista kategoriointia. Sieltä vaan summassa etsimään sitä hyvää levyä. Aika tuskaista olisi levyn etsiminen, ilman kategoriointia. Ei mitään järkeä minun mielestäni.:confused:

Useimmiten (ei aina) kun menee ostamaan tietää jo mitää hakee, eli tuskin ostat summassa mitään levyä. Kategorioissa on hyvätkin puolet, mutta en vaan pidä siitä, varsinkaan nu-metal käsitteestä.
 
Viisi kappaletta olen levyjä ostanut täysin summanmutikassa, olin tosin aika nuori silloin,taisin olla yläasteella.

Sentenced: shadows from the past
Dissection: the somberlain
Mayhem: the mysteriis dom sathanas
Emperor: conquerin europe (live bootleg)
Emperor: in the nightside eclipse


Kerron noista levyista tarinat, sitten kun olen töistä tullut.
 
Ylös Bottom