Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metallimusiikki ja soittimet

Mulle noi Emperorin uusimmat (IX Equilibrium ja Prometheus) olivat liian teknisiä mun makuun, enemmän mulla toimi noi vanhat primitiiviset julkaisut (Wrath of the Tyrant demo, Emperor MLP yms.) ja In the Nightside Eclipse. Myös Anthems to the Welkin at Dusk oli loistava.
 
Tasan sama homma tuo oli mullakin tuon emperorin suhteen.
On tulluna kuunneltua vaan tuota ix:ää ja promettia niin perkuleesti. Aika oudolta voi kuulostaa mutta, kaikki emperorin levyt ovat tavallaan yhtä loistavia, kaikissa vaan on sitä jotain omaa juttua erikoista juttua ja ätmösfääriä, mutta silti se tietty emperormaisuus löytyy kaikilta levyiltä.
 
Zos kia cultus ootko sä kuullut Setherialista? Sitä nimittäin kannattaa kokeilla, jos Emperor henkinen metalli uppoaa hyvin. Se ei ihan kopio ole, mutta hyvin samankaltaista tuo musiikki on. Myös semmoiset, kuin Graveland, Avzhia ja Veles on musiikillaan joissain julkaisuissaan suhteellisen lähellä Emperoria.
 
No tuo setherial on kyllä sellainen äpärälapsi Emperorin rinnalla, että sitä ei kannata mainita edes samassa lauseessa Emperorin kanssa. Laulu on aivan hirveätä, eikä siinä muutenkaan ole oikein mitään sellaista mitä minä en olisi ennen kuullut. Tulee vähän vanha thyrane mieleen siitä orkesterista.
 
Hmm.. Mitä sä oot kuullut niiltä? Itse olen kuullut vain Nord levyn ja sitä kyllä voisi kuvata hyvinkin Emperor tyyliseksi jo monessa suhteessa. Eikö niillä ole jo joku 4 täyspitkää?

Ai niin Thunderboltin The Burning Deed of Deceit on myös hyvää metallia Emperorin In the Nightside Eclipse hengessä.

Kyllä huomaa, että Emperor on ollut yksi black metallin suurimmista vaikuttajista.
 
Saman levyn olen minäkin kuullut... over det blodfackta nord kappale on hyvä kappale. Muut on sitten vähän semmosta ei niinkään ihmeellistä tavaraa. Noista julkaisuista minulla ei ole minkäänlaista hajua, koska en ole kerennyt seurata kaikkia bändejä jotka on olemassa. seuraan niitä jotka minua kiinnostaa. Korjaa jos tuota kappaletta ei ole kyseisellä nord levyllä, mutta näin muistelisin sen. voisihan sen tietysti aina levyltäkin tarkistaan, mutta ei kerkiä etsiä sitä levyä tuolta kokoelman seasta.:)
 
Joo on Nord levyllä, tuo oli se joku 13 minuuttia pitkä kappale. Mulle iskee eniten levyltä In the Still of a Northern Fullmoon, Över det Blodtäckta Nord ja För dem Mitt Blod. Mielestäni tuo on loistavaa kamaa.

Hmm.. Pitäisi varmaan jossain vaiheessa ostaa itekkin lisää levyjä, jäänyt lähiaikoina vähän vähemmälle. Joitain demo kassuja bändeiltä on tullu osteltua, mutta ei mitään täyspitkiä CD/LP julkaisuja. Olisko sulla mitään suositeltavaa?

NP: Craft - Ablaze
 
Metallia sitä pääasiassa kuunnellaan. Olen aika huono pistämään musiikkia kategorioihin, oliskos tuo etupäässä sitä heavyä.
Niin ja bändiä ei ole eikä tule mutta suihkussa tulee kyllä vedettyä omia tulkintoja mm. Sonata Arctican biiseistä :D
 
DE LIRIUM'S ORDER - VICTIM NO. 52 (Kuolorässiä)
DEATHCHAIN - DEADMEAT DISCIPLES (kuolorässiä)
TROLLHEIMSGROTT - BLOODSOAKED & ILL FATED (heathen blackmetal)

www.deliriumsorder.com
www.deathchain.com
www.trollheimsgrott.com

Kaikki nämä bändit ovat kuopiolaisia jotka ovat jo levytyssopimuksen saaneet. Levyt maksavat noin 15/kpl
siitä vuan ostamaan.
 
Trollheim's Grottia on tullut kuunneltua jonkun verran, mutta noita kahta muuta ei. Ei ole tullut thrash metallia ostettua pitkään aikaan, joten kait tosta pitää kattoa. Death metal ja Thrash on varmaan pirun toimiva yhdistelmä, kun yhdistetään Death metallin kaaoottisuus ja vihaisuus Thrash metallin loistaviin riffityksiin, niin lopputulos ei voi olla huono.
 
Mitä metalliin tulee niin jo edelläkin mainitut bändit ovat kuunneltavia. Emperor, Mayhem, Darkthrone, Dimmu Borgir, Cradle of Filth, In Flames, Nightwish, Opeth ym. ym.

Sitä en tiedä onko kaikki mainitsemistani bändeistä metallia, niin se onkin jo eri juttu. Suomalaisista bändeistä kolahtaa parhaiten juuri esimerkiksi Nightwish ja Sentencedin aiemmat julkaisut. Opethilta kolahtaa parhaiten Deliverance ja Damnation.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jarmo Hänninen
Myös livenä aivan hemmetin hjuva! Nimim. Provinssirock 2003 ;)


Jooh varmasti onkin. Itse en ole nähnyt yhtään bändiä livenä. Lukuunottamatta jotain tangopaskaa, Seinäjoella kun asustan :p
 
Kuunteleeko kukaan muuten täällä Slayeriä? Ihan helvetin loistavaa musiikkia mielestäni, asennetta ja taitoa löytyy ja muutenkin todella kova 80's meno. Mestariteoksia: Reign in Blood, South of Heaven, Hell Awaits, Seasons in the Abyss ja Show No Mercy.
 
Ylös Bottom