Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metallimusiikki ja soittimet

Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Decrepify sanoi:
Satyriconin tuotannosta minulle iskee eniten vanhat levyt, mm. Dark Medieval Times ja The Shadowthrone, mutta ei Satyriconin taso pärjää Emperorin ja Behemothin tasolle (jos puhutaan Behemothista painottaen sen Black Metal tuotantoon). Myös Satyriconia voi kunnioittaa pitkäkestoisesta yhteistyöstään Darkthronen kanssa.

Behemoth tosiaan teki kolme aivan loistavaa albumia uransa alussa, From the Pagan Vastlandsin, Sventevithin ja Gromin. Noista varsinkin From the Pagan Vastlandsin musiikillinen anti on hyvin ainutlaatuista, todella rujoon ja primitiiviseen musiikkiin on yhdistetty melodiset riffit ja syntikka. Myös vokaalitkin tukevat paljon musiikkia. Miten nyt sanoisi, Ildjarn kohtaa Limbonic Artin, vai? Uudempi Behemoth on myöskin loistavaa, vaikkakaan en pysty enää puhumaan musiikista Black Metallina, musiikki on enemmän jotain Death vääntöä. Satanica, Thelema.6 ja Zos Kia Cultus ovat kyllä kukin aivan mainioita. Puolan suunnalta Vader ainoastaan menee ohitse (jos puhutaan Death Metal puolesta).

Emperorista toin mielipiteeni julki jo aiemmin, aivan loistava bändi.

Satans sword i have become ja with spell of inferno ovat molemmat minulle ne tärkeimmät kappaleet. Toki on paljon muitakin, mutta ne tulevat behemothin vanhasta tuotannosta ensimmäisenä esille. Celtic frost on alkanut potkia perseelle todella lujaa, circle of the tyrants on siis niin loistava kappale että alta pois.
Decrepify: soitatkos sinä jotain soitinta?
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Zos kia cultus sanoi:
Celtic frost on alkanut potkia perseelle todella lujaa, circle of the tyrants on siis niin loistava kappale että alta pois.

Celtic Frost on kyllä ainutlaatuinen ja loistava bändi, yksi Black Metallin eteenpäin viejistä 80 luvulla (vaikka itseasiassa edeltäjä Hellhammer (Apocalyptic Raids) siihen enemmän vaikutti). Itse pidän bändin parhaana tuotoksena To Mega Therion levyä, mutta en voi oikein paljoa sanoa, koska en ole läheskään koko tuotantoa kuullut.

Zos kia cultus sanoi:
Decrepify: soitatkos sinä jotain soitinta?

Soitan pääosin syntetisaattoria, ja olen myös kitaraa soitellut n. vuoden. Rumpujakin olen kokeillut, mutta mun rytmitaju ei riitä siihen hommaan (paitsi jokin hyvin monotoninen nopea blast beat onnistuu jotenkin). Missään bändissä en kuitenkaan soita, ja jos joskus aion tehdä musiikkia niin yhden miehen bändi on ainut missä minä pystyn sitä tekemään, bändeissä pitää tehdä liikaa kompromisseja musan suhteen.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Joo o, onkos muuten kellään käynyt sellaista asiaa mielessä, että tekisi ns "nettibändin" Eli joku lähettäisi tietylle ihmiselle omia musiikki juttuja (riffejä, biisin perusrakenteita, tai jotain kuvioita, jotka on tallennettu tietokoneelle) Ja toinen jatkaisi niitä omalla sävellyksellä/sähellyksellä, tekisi vaikka perusrakenteeseen jotain kuvioita, kompit tai jotain muuta, lähettäisi takaisin, ja keskustelisi mitenkä kappaletta pitäisi muuttaa/lisätä siihen jotain. Ja kehitys jatkuisi niin kauan kun kappale olisi valmis.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Jos aiotte kokeilla niin tätä kannattaa varmaankin IRCin kautta testailla, mutta senhän te jo tajusittekin :)
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

ÖÖööö En ole tajunnut, en minä tiedä onko kenelläkään kiinnostusta. Ihan huvin vuoksi kuitenkin voisi kokeilla.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Ainahan tällästä kannattaisi edes kokeilla, ei sitä ainakaan haittaa voi olla, tai tiedä sitä :p
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Kaikki soittotaitoiset, jotka haluatte kokeilla hieman yhteissoittoa, mieluiten metallia. Ilmoittautukaa, rummut soitetaan luonnollisesti koneella. Ja metronomi on enemmän kuin tärkeä, koska temmon nousuja ja laskuja on miltei mahdoton saada kotivehkeillä kuntoon.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Kaikkia soittimia soittelen ja nauhoitusvehkeenä toimii Tascam 788.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Alkoipas kiinnostamaan.

Täältä löytyisi sähkörummut, jotka saa luultavasti aika vaivattomasti koneelle biisin jatkoksi. Tosin mikään kova hevimies en ole joten tuplabasarit yms. jäisi kyllä puuttumaan :(

Mitä softaa tuossa biisin teossa käytettäisiin saako jostain freewarena?
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Eli laama soittaisit rummut, Onkos jumalalla minkälaiset kokemukset "kotistudio" nauhoituksesta? Ja jos on niin kuinka alkaisimme toteuttamaan tätä hommaa, ja mitenkä?
Ja itse mietin juuri samaa että käytämmekö mitä softaa nauhoituksiin?
Itselläni on tällä hetkellä Acid pro 4.0 Ja aloitin vasta sen käyttämisen vähän aikaa sitten, olen karkeasti laittanut mikin nuppikaapin eteen, ja alkanut soittamaan. Kertokaa Jumala tai laama minkälaiset suunnitelmat/ ehdotukset teillä olisi?
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Joo nyt olen tässä nauhoittanut yhtä suunnittelemaani kappaletta, jota ole työstänyt noin kaksi viikkoa, eli kappale on todellinen raakile, se on nauhoitettu todella surkeilla saundeilla, ja ilman metronomia, eli paljon löytyy virheitä ja korjattavaa, mutta jos jotakuta kiinnostaa ryhtyä väsäämään kappaletta kanssani saatuaan/kuunneltuaan sen. (siis jotka aikovat yrittää tätä nettiorkesterijuttua) niin ilmoituksia otetaan vastaan, tämä on vasta eka nauhoitus, ja vedetty ekalla "purkkiin" ja en todellakaan ole mikään kitaristi, vaan rumpali. Pilalla vetelin siihen soolonkin.. pyydän veljeäni nauhoittamaan sen kunnolla, kunhan hän kerkeää, saapahan paremman kuvan tuosta kappaleesta. (koska hän osaa kitaraa soittaa oikeasti) Mutta pistäkään tänne vastaukset, jos haluatte ne riffit kuulla, lähetän ne messengerillä tai jollain.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Rammsteinin uudesta sinkusta, Amerika, on tehty video jota voipi ihailla täällä. Erittäin kantaa ottava video, joka luultavasti kielletään jenkeissä. Tuossa katselin CDONia ja löysin Rammsteinilta uuden levyn, joka siis todennäköisesti on uusi albumi, nimikin sille oli jo annettu en sitten tiedä onko tämä aivan virallinen nimi, koska en itse ole ainakaan mistään löytänyt sitä, tässä. Aiemmin julkaistu video Mein Teilistä oli loistava, video oli hieno ja biisi parasta Rammsteini aikoihin, tämä uusi on "hieman" erilainen biisi, katsokaa ja nauttikaa.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Zos kia cultus sanoi:
Joo o, onkos muuten kellään käynyt sellaista asiaa mielessä, että tekisi ns "nettibändin" Eli joku lähettäisi tietylle ihmiselle omia musiikki juttuja (riffejä, biisin perusrakenteita, tai jotain kuvioita, jotka on tallennettu tietokoneelle) Ja toinen jatkaisi niitä omalla sävellyksellä/sähellyksellä, tekisi vaikka perusrakenteeseen jotain kuvioita, kompit tai jotain muuta, lähettäisi takaisin, ja keskustelisi mitenkä kappaletta pitäisi muuttaa/lisätä siihen jotain. Ja kehitys jatkuisi niin kauan kun kappale olisi valmis.
Kyllä tuokin on käynyt mielessä, mutta itse toivoisin että nopeudet kasvaisivat sille tasolle että netin kautta voisi soittaa livena toisen soittajien kanssa.

Jos ei ole oikeata moniraitanauhuria kuten tuo Tascam, niin Cool Edit Pro 2000 ohjelma on ihan toimiva vaihtoehto. Silläkin voi siis nauhoittaa ensin vaikka rummut, ja sitten samalla kun kuuntelee rumpuja, nauhoittaa basson, seuraavaksi kitaran jne.. Kaikki soittimet menee omiksi raidoiksi joista voi sitten editoida ja miksata lopullisen biisin.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Minä en kyllä tajua noista raiturihommista paskanvertaa, Olin eräällä kotistudiolla katselemassa, kun kaverit nauhoitteli toista albumiaan, ja ei se helpolta hommalta näyttänyt, nappuloita oli niin saatanasti, ja niitä säätöjä sai tehdä, lopputulos oli kyllä todella hyvä rumpujen osalta. Muita soittimia en kuullut.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Pitkään alitajunnassa vahvistunut innostus opetella soittamaan kitaraa on nyt käynyt lähes sietämättömäksi :D Tietoni alasta ovat vähäiset, joten kysymyksiä riittää.

1. Oletteko opetellut soittamaan itsenäisesti vai kitaratunneilla? Itse en jaksaisi enkä ehtisi tunneille.

2. Kannattaako aloittaa suoraan sähkökitarasta vai olisko akustinen alkuun parempi?

3. Mitä kitara maksaa :) Riittääkö 140 akustinen tai 200 sähkökitara alkuun? Entäs vahvistin? Esimerkkejä hyvistä peruskitaroista? Onko esim. tämä mistään kotoisin:http://www.soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&pid=420&mgid=6&sgid=44

Asiantuntevaa, soitinvalikoimaltaan hyvää ja tietenkin sopivilla hinnoilla varustettua alan liikettä Tampereelta saa suositella.

Niin ja vielä, kukahan mahtaa olla lämppärina Nightwishin Tampereen Pakkahuoneen keikalla 17.9?
 
Ylös Bottom