Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja designed
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Täytyy kyllä sanoa, että huvituin suuresti huomatessani aamulla saaneeni varoituksen liian pitkästä lainauksesta. 15 vuotta tullut nettiä ja erilaisia keskustelupalstoja aktiivisesti käytettyä ja nyt ensimmäinen varoitus. Pitää kyllä juhlistaa illalla tätä merkkipaalua!

Ei sikäli, ihan hyvähän se on, että tulee mietittyä jatkossa tarkemmin lainauksiaan ;)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Miksi kommenttini JoyRide-uutisesta poistettiin kun samalla kun Exectan väläytys jäi paikoilleen?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Myös meikäläisen kommentti hävinnyt bittitaivaaseen...

Tuskin sen enempää provoavampi kuin aloituskommentti tai vaikka uutiset muutenkin nykyään.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

huvituin suuresti huomatessani aamulla saaneeni varoituksen liian pitkästä lainauksesta.

Huomautus tuo näyttää olevan, ei varoitus. Huomautus kannattaa tulkita ohjeena/neuvona/ohjauksena. Itse en ole saanut lainauksista huomautusta, mutta sitä on tässä alkanut automaattisesti itsekkin siivoamaan lainauksista tarpeettomat tekstit pois. Kaiken kaikkiaan ihan hyvä, että lainauksista siivotaan turha pois.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Myös meikäläisen kommentti hävinnyt bittitaivaaseen...
Täytynee viimeistään Ry:n kevätkokouksessa kysyä, voisiko noiden kommenttien suhteen saada samanlaisen "soft deleten" kuin foorumissakin. Silloin ne vain häviäisivät käyttäjien silmästä, mutta ylläpito voisi sen edelleen nähdä ja tarvittaessa palauttaakin.

Nyt on vaikea puuttua toisen moderointiin, kun ei YHTÄÄN tiedä a) kuka on poistanut ja b) mitä on poistettu ja c) mistä syystä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Minä poistin Nothingin kommentin, koska "Toivottavasti ei ole samanlaista sontaa..." ei ole mielestäni mitenkään mielekästä keskustelua. Kolmeen pisteeseen päättyviä onelinereita voi heittää vaikka irkissä, jos tarvetta kokee.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Penalttia oli tullut kun laitoin kattavan levypaketin myyntiin ilman hintapyyntöä, ongelmanahan tässä on se että en osaa määritellä arvoa tuolle nipulle koska on levyjä nimikirjoituksilla joten ajattelin että tarjotkaa nyt ja jos tulee minulle suotuisa summa niin luovun lätyistä.

Mielestäni joskus voisi tapauskohtaisesti asioita katsoa koska on varmasti muitakin tuotteita maailmassa mihin on vaikea sitä hintaa määritellä, peleissähän se ei ole mikään ongelma mutta jos asiat moderoinnissa katsotaan niin että se on pakollista niin eipä siihen vastaankan voi purnata, laitetaan muualle ilmoitus sitten. Ei vakava asia pisti vain mietityttämään. Kiitoksia
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Penalttia oli tullut kun laitoin kattavan levypaketin myyntiin ilman hintapyyntöä, ongelmanahan tässä on se että en osaa määritellä arvoa tuolle nipulle koska on levyjä nimikirjoituksilla joten ajattelin että tarjotkaa nyt ja jos tulee minulle suotuisa summa niin luovun lätyistä.
Periaatteessa ymmärrettävä tilanne. Hintapyynnöistä ja niiden tarpeellisuudesta on ollut paljon keskustelua. Mainitsemasi aspekti on käyty myös läpi päätöstä tehdessä (klik). Eli kun mainitsit "suotuisasta summasta", niin täytyy sinulla olla mietittynä joku euromääräinen rajapyykki, minkä ylittävä summa on se "suotuisa". Onko se 50 euroa? Jos ei, niin onko se 100 euroa? Jos ei, niin onko se 200 euroa? Jos ei, niin laita summa joka on sinulle suotuinen summa. Jossain sen rajan on oltava tai sitten sellaista summaa ei ole olemassakaan. Hyvin yksinkertaista.

Ja miksi hintapyynnöt ovat KonsoliFINissä pakollisia? Hintapyynnöillä pyritään sujuvoittamaan ja suoraviivaistamaan kaupankäyntiä sekä myyjälle että ostajalle. Jää ylimääräinen summilla veivaaminen, hintatiedustelut ja yleinen arpominen pois. Myyjä laittaa hinnan reilusti esille, millä on valmis myymään ja ostaja ostaa jos näkee summan sopivaksi tai neuvottelee vaikkapa privassa huokeammasta loppuhinnasta. Selkeä ja reilu peli kaikille.
Mielestäni joskus voisi tapauskohtaisesti asioita katsoa koska on varmasti muitakin tuotteita maailmassa mihin on vaikea sitä hintaa määritellä...
Tapauskohtaista harkintaa hintapyyntöjen pakollisuudesta ei valitettavasti voida tehdä. Kauppa-alueen säännöt on tehty kaikille yhteisesti noudatettaviksi, joten tasapuolisuuden periaatteesta pidetään kiinni. Jos sinulla ei siis ole antaa minkäänlaista kehyshintaa mainitsemallesi tavaralle, kannattaa setti tosiaan myydä jossain muualla. Palaute itsessään rakentavasti aseteltu, siitä kiitokset. Toivottavasti vastaus selvensi hiukan asiaa. =)

PS. Saamasi penalti oli keltavärinen kortti eli huomautus, joka ei ole pysyvä ja josta ei seuraa sinulle konkreettista haittaa foorumilla. Kyseessä oli ainoastaan huomauttava ohjeistus liittyen puutteelliseen kauppailmoitukseen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Penalttia oli tullut kun laitoin kattavan levypaketin myyntiin ilman hintapyyntöä, ongelmanahan tässä on se että en osaa määritellä arvoa tuolle nipulle koska on levyjä nimikirjoituksilla joten ajattelin että tarjotkaa nyt ja jos tulee minulle suotuisa summa niin luovun lätyistä.
Meinaatko että fanit osaisivat antaa/tarjota jonkun tähtitieteellisen summan kokoelmastasi jos et sitä itse edes osaa arvioida?

Itse ko. bändiä Amok:in ajoista kuunnelleena, ja bändistä pitävänä, en lähtisi tarjoamaan paljoakaan normi levyjen hinnasta koska nimmarit eivät merkitse minulle mitään.

Sen sijaan jos olisin keräilijä, saattaisin ryhtyä tinkaamaan kanssasi jos paketille olisi jonkinlainen lähtöhinta.
EDIT: Corca kerkesikin ensin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kiitoksia Vastauksesta Corca, oli hyvin ytimekäs tietopaketti ja asia tuli kaikinpuolin selväksi, Kojolle että en odota tähtitieteellistä summaa, ja keräilijällehän tuo paketti on suunnattukkin jollei ne nimmarit sinulle merkitse mitään niin sille minä en taas mitään voi, jotkut muut ajattelevat toisin. Kaipahan niillä kuitenkin jotain arvoa on tässä tapauksessakin koska yksi herroista on poistunut jo keskuudestamme eikä niitä enään kirjoittele.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kojolle että en odota tähtitieteellistä summaa, ja keräilijällehän tuo paketti on suunnattukkin jollei ne nimmarit sinulle merkitse mitään niin sille minä en taas mitään voi, jotkut muut ajattelevat toisin.
No tätähän mä niin kuin meinasinkin.
Jos itse haluaisin tuon paketin, tarjoaisin korkeintaan 10€ per levy. Sinä tuskin tuohon hintaan niitä myyt, joten se lähtöhinta paketille olisi siten suotava. :)

Vältyttäisiin juuri tuosta hintamiekkailusta mistä Corca mainitsi.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Käyttäjän ensimmäinen viesti foorumille ja sitten siitä pitää antaa varoitus ja vrk bannia? .

En ole ko. korttia antanut, mutta voinen vastata silti. Eli käyttäjä on saanut ainoastaan keltaisen kortin, joka on huomautus - ei suinkaan varoitus. Tällä lähinnä ohjataan käyttäjää oikeaan suuntaan tulevissa kirjoitteluissaan, eikä näitä keltaisia kortteja kannata ajatella negatiivisessa mielessä.

Myöskään mitään bannia ei ole annettu.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Voisitte tarkistaa ohjeistustanne uudestaan, vaikka eivät kaikki edes lue käyttöehtoja rekistöröityessään tälle boardille. Ohjeistus: Hymiö ei ole piste ja lause pitää päättää pisteeseen.
Eilen tämä hymiön käyttö pisteenä yleistyi huomattavasti kun muutama kymmenen uutta Kfiniläistä ilmaantui PS3:n kellobugin ansiosta. Kiitos.

EDIT: Olen samaa mieltä Zodiacin kanssa, vaikka kyseessä ei olekaan tuossa tapauksessa banni. Varoituskin on ensikäyttäjälle hiukan liikaa tuollaisessa tapauksessa. Pelkkä ohjeistus olisi riittävä toimenpide kun rassu postasi ensimmäistä kertaa foorumille. Vanhoille käyttäjille voi kyllä ihan hyvin antaa varoituksiakin vastaavasta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ohjeistus: Hymiö ei ole piste ja lause pitää päättää pisteeseen.

Valitettavasti kaikki nykynuorista eivät enää osaa äidinkieltään. Siis kirjoittaa ns. oikein. Mutta toisaalta, ainakin itse skippaan moiset viestit heti lukematta. Jos ei osaa kirjoittaa, niin turha odottaa apuakaan. Ei kukaan jaksa jotain "sanapötköjä" lukea..
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

En ole ko. korttia antanut, mutta voinen vastata silti. Eli käyttäjä on saanut ainoastaan keltaisen kortin, joka on huomautus - ei suinkaan varoitus. Tällä lähinnä ohjataan käyttäjää oikeaan suuntaan tulevissa kirjoitteluissaan, eikä näitä keltaisia kortteja kannata ajatella negatiivisessa mielessä.

Myöskään mitään bannia ei ole annettu.

Aivan, eipä siinä mitään bannia ole annettu, my bad. Btw, jos kyseessä ei ole varoitus, niin ehkä ei kannattaisi käyttää sanaa warning. :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Btw, jos kyseessä ei ole varoitus, niin ehkä ei kannattaisi käyttää sanaa warning. :)
Ah, hyvä huomio. Näemmä kun hiiren osoittimen vie sen keltaisen kortin päälle, siinä lukee "Received warning". Tuo on vain meidän kääntäjiltä jäänyt fiba. Eli tuohon tarvitaan ihan suomenkielinen teksti tyyliin "saadut huomautukset ja varoitukset".
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Voi herranjumala, voisiko "valvojat" nyt vähän hillitä tuota postauksien editoimista. Menny aivan naurettavaksi koko homma, kun joko posteja siirrellään mielivaltaisesti tai sitten editoidaan "yhteisen hyvän nimessä". Tänne jaksa enää kirjoittaa ylipäätään mitään.

Kirjoitin tuonne liiketunnistusketjuun postauksen, jossa oli näin;

Eurogamer listaa Sonyn ilmoituksen mukaan Movea tukevat studiot:

* 505 Games
* Activision
* AQ Interactive
* Arc Systems Work
* Atlus
* Bigben Interactive
* Capcom
* CCP
* Crave Entertainment
* Cyberfront
* Disney
* Electronic Arts
* FromSoftware
* Game Republic
* Gust
* Hudson Soft
* Irem Software
* Koei
* Konami
* Majesco
* Marvelous Entertainment
* Namco Bandai
* Ongakukan
* Oxygen Games
* Paon Corporation
* Q Entertainment
* Q-Games
* SEGA
* Sony Online Entertainment
* Spike
* Square Enix
* Tecmo
* THQ
* Ubisoft
* Warner Bros.
* Zoo Entertainment

Onhan noita riittävästi, mutta nähtäväksi jää, mikä on tuen taso.

varta vasten boldattuna tietyt kehittäjät. Eiköhän se sitten oltu muokattu tämmöiseen muotoon,

Eurogamer listaa Sonyn ilmoituksen mukaan Movea tukevat studiot:
-
Onhan noita riittävästi, mutta nähtäväksi jää, mikä on tuen taso.

thumbs_up.jpg
 
Ylös Bottom