Mistä sinä näitä niin sanottuja "tietoja" oikein kaivat? Kannattaisi vähän malttaa ennenkuin julkaisee jokaiselta fani-asenteiselta sivulta näitä "suorituskyky tietoja", onko niiden tueksi mitään mittauksia vai ovatko ne vain jotain luuloja ja "asiantuntijoiden" mutu-arvioita? Ensinnäkin nuo resoluutio väitteesi eivät pidä paikkaansa ainakaan Digital Foundryn mukaan, jolla nyt sentäs on objektiivinen ja tekninen asenne näihin mittauksiin ja analyyseihin. Eli PS 5 ylin target resoluutio on 3200 x 1800, mikä sekin on hyvä ja sillä se pyörii hyvin tasaisesti 60 fps, alin resoluutio on 2240 x 1260 jossain raskaissa paikoissa. Series X ylin target resoluutio on taas 3712 x 2088, fps lukema kuitenkin notkahtelee mutta eipä juurikaan alle 55 fps, yleensä se on vähän alle 60 fps, useimmiten vain 2-3 "freimiä". Alin resoluutio Series X on 1440p raskaimmissa kohdissa. Tässä ei ole alussa esitetystä kritiikistä huolimatta mitään henkilökohtaista vaan haluan että täällä jaetaan objektiivista, luotettavaa tietoa näistä suorituskyky asioista. Itse olen kuten tiedättekin Xbox-pelaaja, mutta hyväksyn jos se häviää rakkaalle kilpakonsolille jossain peleissä näissä suorituskyky asioissa. Tärkeintä on jakaa vain luotettavaa, kunnolla testattua ja analysoitua tietoa. Ohessa tuo Digital Foundryn video.
Miksi sama ei pätisi myös PS 5 "Teraflopseihin" pystyykö sekään jatkuvasti huippulukemiin, luultavasti ei. Teoreettinen maksimi (10,28 TFlops) tuokin on. Tuosta viimeisimmästä lauseestasi olen samaa mieltä, CU:iden määrä ei yksin ratkaise kaikkea, onhan esim. GPU clock speed PS 5:ssa korkeampi kuin Series X:ssä, ainakin välillä koska senhän pitäisi vaihdella, PS 5 GPU Units running at 2.23GHz (variable frequency) ja Series X GPU Units running at 1.825GHz.