Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Motorstorm: Apocalypse

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Azerach
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

muihin aiheisiin: törmäsin tänään pelaajaan nimeltä XxROTOxX, ja harmillista kun ei omista pätevää videokameraa, ois saanu kivaa todistusaineistoa. Löin monta kertaa vetoa sitä vastaan, vain nähdäkseni siis kisassa millä sijalla kyseinen herra matkustaa, melkein aina oli ihan lusmuna jossain tyyliin 10s tai huonompi juuri ennen maalilinjaa, sitten erä loppui, sain voiton siitä vedosta, mutta kun sijoitusluettelo napsahtaa ruutuun tämä herra on kuin onkin ykkösenä yhtäkkiä! Tsekkasin sit sen profiilin ja pelannu joku 30 tms tuntii ja yli puolet siitä ollu ykkösenä.. repsreps. että näinkö niitä podium mitaleita hankitaan?

Pacific Riftissä oli muistaakseni vähän vastaavaa ongelmaa (ajoit omalla ruudullasi ykköseksi mutta loppusijoituksissa joku olikin edellä), siinä syynä taisi olla todella paha lagi / hidas nettiyhteys kyseisellä haamupelaajalla. Tai sitten tuo on joku toinen bugi (tähän pelisarjaan niitä on kyllä riittänyt, ikävä kyllä - itse oon jo törmänny ainakin yhteen aikahaasteiden puolella, joillakin radoilla huippuaikoina on 0.00.00 / 0.00.02 tms...)

Tänään testasin online-kisausta ekaa kertaa (pelasin tapani mukaan yksinpelin läpi + opettelin nopeimmat reitit aikahaasteiden puolella ensin, lisäksi 1.02 päivityskin oli tullut), ja itse en törmännyt mihinkään ongelmiin koko kolmen tunnin aikana jonka pelasin putkeen (samassa lobbyssa tosin kaiken aikaa, eikä lagia näkynyt kuin yhdellä pelaajalla - näkyi välillä haamuna ja teleporttaili paikasta toiseen - joten voipi olla hyvä tuurikin kyseessä... tai no oma nettiyhteys on kyllä "riittävä" 110/5)
 
Pacific Riftissä oli muistaakseni vähän vastaavaa ongelmaa (ajoit omalla ruudullasi ykköseksi mutta loppusijoituksissa joku olikin edellä), siinä syynä taisi olla todella paha lagi / hidas nettiyhteys kyseisellä haamupelaajalla. Tai sitten tuo on joku toinen bugi (tähän pelisarjaan niitä on kyllä riittänyt, ikävä kyllä - itse oon jo törmänny ainakin yhteen aikahaasteiden puolella, joillakin radoilla huippuaikoina on 0.00.00 / 0.00.02 tms...)

Saa vaan olla outo bugi kun antaa mulle sen bet voiton mutta tuolle itse kisan voiton :cool: Ja siis jonkun yhden kerran vielä voisi ymmärtää johtuvan jostain häröstä ongelmasta, mutta kun monta kertaa sama kävi, muttei silti joka ikisellä kerralla. Vaikutti vain niin sellaiselta taktiselta touhulta. Mene ja tiedä.
Ja kyllä menee hermot jos tuollaset "geohotit" pääsee servereille tekemään aikakisoihin moisia aikoja. Toivotaan parannusta tähänkin taas sitten seuraavassa patchissa =)

Tänään testasin online-kisausta ekaa kertaa (pelasin tapani mukaan yksinpelin läpi + opettelin nopeimmat reitit aikahaasteiden puolella ensin, lisäksi 1.02 päivityskin oli tullut), ja itse en törmännyt mihinkään ongelmiin koko kolmen tunnin aikana jonka pelasin putkeen (samassa lobbyssa tosin kaiken aikaa, eikä lagia näkynyt kuin yhdellä pelaajalla - näkyi välillä haamuna ja teleporttaili paikasta toiseen - joten voipi olla hyvä tuurikin kyseessä... tai no oma nettiyhteys on kyllä "riittävä" 110/5)

Ei oo itelläkään lagia näkynyt kuin kerran jossain startissa oli joku haamuna 20 metriä tms. Ja yhteys on kämänen mokkula 10/2, eli kyllä ne ongelmat kaatuilussa ja lageissa sun muissa on jossain muualla kuin yhteydessä jos tälläselläkin on pelittänyt ihan hyvin jo sen 300 kisaa.

Jotenkin sellanen tapa, että jos joku koittaa ihan vierestä ohi niin heti pitää runnoa se johonkin seinään jos vaan pystyy.

tietysti! Oli juurikin niin näppärä liike siinä matsissa tuo, että hattua nostin ja kirosin samaan aikaan :D Ajoituksen pitää kyl olla kohillaan noissa hommissa, itsellä monesti kusee sitten omakin ajolinja tuota tehdessä, tai pyörähtää koko auto ympäri, en oo aikasempi sarjan pelejä pelannut niin ei oo tullut näppituntumaa että mikä kohta on paras kosauttaa vastustajalta.. nyt järjellä ajatellut että tietysti koitan läväyttää niin että osuisin juuri toisen auton takaosaan, johonkin "bensaluukun" kohdalle ts. mutta tällä menolla voin sanoa että kestää kauan saada jokaiseen autoon nuo wrecked-part challenget. Tai no kyllä noilla isoilla vekottimilla onnaa varmasti mutta pienemmillä tulee olee ongelmia. Lähinnä sen takia ettei tavallaa pää kestäis sitä että pitäs mennä kisaamaa vain yrittäen tuhota muita kun aina haluis koittaa mahdollisimman korkeelle sijoituksissa, eli alussa jo karkuun ja pitää se asema :D Sieltä ei paljo tuhota muita grr.


Olen koittanut niitä kortteja keräillä radoilta ja melkein kaikki jo löytyykin, niin tuli pari mielenkiintoista korttia vastaan. Kortit #094 ja #104, molemmissa esitellään pelin ratoja, mutta se mikä niistä tekee mielenkiintoisia on, että kumpaakaan ei pelistä löydy. Ratojen nimet ovat Heights ja The Rock, ensimmäisen selostuksessa sanotaan että sijoittuu keskikaupungille ja siellä pitää väistellä junia ja raitiovaunuja ja toinen sijoittuu vankilasaarelle.

Pienellä googlailulla löysin että olisi jotain ilmaista DLC:tä tulossa jossain vaiheessa ja yhdessä jutussa mainittiin ainakin tuo jälkimmäinen vankilasaari rata.

Mitä noita kortteja muutaman sai siinä yksinpelin läpipeluun yhteydessä niin niissä kyllä mielenkiintosia juttuja moniakin.. esim. alkoi hämäämään tuo että onko sillä kuskilla ja autoluokalla jtn yhteyttä keskenään? Saako siitä esim. jtn hyötyä että ajaa tietyllä kuskilla tietynlaista ajoneuvoluokkaa? Onhan tuo driver valikko samassa läjässä perkkien jne kanssa moninpelivalikossa että helposti pääsis kisoihin vaihtamaan jne. Ja siis pointtina se kun joissain korteissa teksti selvästi viittaa että tietyt kuskit on hyviä ajamaan tiettyä luokkaa, ja yksinpelissä tietyt kuskit aina ovat tietynluokan autoissa joka kisassa. Olis sinällää hauska jos vaikuttais vaikken uskokaan. Hämäs vaa noi korttien tekstit.

Mutta tuohon sun löytöön. Tasan onkin tulossa lisää ratoja ja muuta hässäkkää tähän kunhan aikaa kuluu hieman. Koko pelin "rakenne" viittaa jo siihen että on helppo lisäillä juttuja ja näyttäisi että asioita on jo valmiiksi ympätty mukaan. Tullu jo noista parista patchistä mieleen että kun ensimmäinen oli sen 200megaa ja toinenkin 169tms niin ei noin isoja olis tarvittu korjaamaan esim. paria moninpeliin liittymisongelmaa mitä tuo kakkospatchin sanottiin korjaavan. Tuli sellanen ajatus että ne tasasesti nyt noitten kans änkee jo valmiiks sitä kamaa peliin joka sit aukee aina pikkuhiljaa.

Ja kyllä noita ratoja mun puolesta sais tulla vaikka miljoona :D Mutta aluks riittäis nyt se moninpelimuotojentekemisvempelekin. Pääsis hyvään alkuun. Ja miksei enää nykysin oo kunnon rataeditoreita autopeleissä? Onko se vaa sitä rahanahneutta kun tietävät että se pidentäisi pelien ikää? Tän kohalla nyt ymmärtää kun menis todella vaikeeks, ainakin jos pitäs ympätä tuhoutumista mukaan, mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Mitenkäs PRssä oli tuo, pystykö yksinpelissä pelaamaa kaikkia kulkuneuvoja suoraan?
Kaikki kahdeksan ajoluokkaa (mopot, rallit, monsut sun muut) ovat käytettävissä, niitä eri malleja varmaan sai yksinpelistä tienattua. Sitten on vielä nuo ilmaiset "signature livery" -päkit missä tuli vielä lisää eri mallinnuksia.

Elikkä tällaiselle offline-rotalle Apocalypsen suunta ei ole mukavin tapa avata uusia vehkeitä. =P
Mutta pakko se on vain koittaa rutata läpi muskeli kaaroillakin.

Tällaisen avaamis-session aikana tosin tuli huomattua että nettikisa voi jatkua ihan omissa oloissaankin. Tässä kun noin 6 pelaajaa (minä mukaanlukien) oli kentällä niin neljä niistä häipyivät kisan jälkeen. Noh, paikalla oli sitten vielä joku eloton levä jonka pelipisteellä ei tapahtunut... mitään. Koko session aikana.

Se 20 ekaa sekuntia sitten kisasin sen kanssa ja se jälleen kerran "diskattiin". Sijoitukseni oli 1 / 1, eikä peli näyttänyt pysähtyvän siihen. Otin siis tilaisuudesta onkeen ja vedin sitä paljon kaivattua driftiä Dirt Bikella ja ilman hakua ihan omaan tahtiin.

Aika jännää tosiaan. Mua ei kyllä yhtään huvita lyödä vetoa, ei sitten millään. Mun mielestä olisi varmaan jossain "spectator" -tilassa ollut erittäin käypää valuuttaa mutta ei. Pakko sen pelin on laittaa mut lyömään vetoa jonkun 1-rankkisen heebon voittamisesta. =/
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

hetkisen oli näkyvissä jo toinenkin moninpelimuoto, eli eliminator. Yhen kisan ehdin vetää ja sitten taas häipy näkyvistä heh =) mitähä ne siellä oikee säätäävät.

joo mugshotter tosiaan, jos se harva kerta käy että jäät yksin peliin sopivasti että muut hilpasee tai peli niillä kaatuu niin kyllä se antaa viedä kisan loppuun miten hiljaa sitten ajatkin =) Tosin ei kannata liikaa hidastella ku tulee diskaus. Mutta on tossa vielä säätöä vaikka kuinka paljon.

Pitänee pistää tosissaa harkintaa PRn hankkiminen ihan yksinpeliksi, kuitenki noista arcadekaahailuista diggailee.. kuten muistakin ajopeleistä mutta kuitenkin =)
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

hetkisen oli näkyvissä jo toinenkin moninpelimuoto, eli eliminator. Yhen kisan ehdin vetää ja sitten taas häipy näkyvistä heh =) mitähä ne siellä oikee säätäävät.

joo mugshotter tosiaan, jos se harva kerta käy että jäät yksin peliin sopivasti että muut hilpasee tai peli niillä kaatuu niin kyllä se antaa viedä kisan loppuun miten hiljaa sitten ajatkin =) Tosin ei kannata liikaa hidastella ku tulee diskaus. Mutta on tossa vielä säätöä vaikka kuinka paljon.

Pitänee pistää tosissaa harkintaa PRn hankkiminen ihan yksinpeliksi, kuitenki noista arcadekaahailuista diggailee.. kuten muistakin ajopeleistä mutta kuitenkin =)

Minullakin oli näkyvissä toi eliminator - pelimuoto, mutta en ainakaan vielä päässyt pelaamaan sitä. Yksi asia minua mietityttää: Onko mistään mahdollista nähdä ajoneuvojen "statseja", jotka auttaisivat valitsemaan oikeanlaisen menopelin kuhunkin rataan? Vai millä perusteella yleensä valitsetta ajoneuvon? Tarkoitan siis tässä moninpeliä.....
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Minullakin oli näkyvissä toi eliminator - pelimuoto, mutta en ainakaan vielä päässyt pelaamaan sitä. Yksi asia minua mietityttää: Onko mistään mahdollista nähdä ajoneuvojen "statseja", jotka auttaisivat valitsemaan oikeanlaisen menopelin kuhunkin rataan? Vai millä perusteella yleensä valitsetta ajoneuvon? Tarkoitan siis tässä moninpeliä.....

kyllä tänään on toi eliminator jo toiminut, ei vaa aluks vissii porukka tajunnu et se on siellä, mutta tossa jo 10 pelaajan kisoja vedin viis putkee voitokkaasti =) Ois kyl kiva nähdä kisakohtaset statsit ja muutenki tarkemmin noita. Tavallaa ku 50 tasolle pääsi ni näkee sentää et millasilla autoilla on eniten voittoja kertynyt tuolla Master Medals osiossa, siellä jaettu sillee mitalit että esim. Supermini, Supercar, Musclecar on yksi kokonaisuus ja niillä pitäs voittoja kerätä 200 kpl et saa ton mitalin ja 50000 pojoa kertalaakista sit. Eli en enää ihmettele miks kehittäjät selitti jossai videolla et nää on ne mitalit mitä hardcorepelaajat tulee tavottelee vielä kuukausia julkasusta. Siellä myös iha hulluja tavotteita kuten 5000 multiplayer peliä pelattuna jne. huh.

Mutta niin, ei noista eri autoista ja mopedeista sun muista näe mitn statseja mistään, eli on vähä sillee näppituntumalla mentävä, kun jonkun aikaa pelaat tiettyjä kenttiä ni kyllä se alkaa hahmottuu mikä itselle sopii parhaiten. Myöskin reittivalinnat vaikuttaa itse kisan sisällä paljon. Toisella autolla pääsee nopeemmin toista reittiä jne. Aika hyvin on tasapainotettu nuo muutenkin, oikeastaan jokaisella autolla voi voittaa, ei oo sellasia kenttiä ainakaa itellä tullu vastaan missä vain yksi tietty luokka tai kulkuneuvo olisi se aivan must-ykkönen juuri siihen kisaan. Enempi pelityylistä jne kiinni.

Asiasta kolmanteen. Meinas mennä hermot ku kattelin gamereactorin arvostelun tästä pelistä. Oikeesti, voisko ne tehdä ne sen perusteella että on pelannut itse peliä enemmän kuin sen yhden kisan? Tsiizuz. Kauhee valitus tosta ohjaamisesta jne kun "minulle arcade racer on sellainen että voit ajaa täysillä mutkaan sivuluisussa" jne.. voi *****, sitten selitystä että jos heität perää tässä niin hidastuu ihan hulluna eikä se vain ole mutkissa mahdollista jne.. autot tuntuu että liimaantuu kiihdyttäessä ja jokainen pieni este heittää sut heti ympäri.. luoja että voi olla vammasta puhetta. Itsestä ainakin on hienoa että tässä joutuu jopa oikeesti miettii mistä kohdasta ajat ja tosiaan jollain minillä tms rata-autolla kivisessä maastossa nyt vain on oikeasti aika paska ajaa jos satut osumaan siihen asfaltin tai katukiveyksen reunaan. Hermot menee tollasiin jotka kuvittelee että jokainen arcadekaahailu pitäs olla aivotonta sontaa jossa voit heittää ne kuuluisat aivot narikkaan ja painaa kaasua kokoajan ja välillä hieman ohjata sivuille.

Kyllä jos vähänkin enempi tähän "uuteen" ohjaustuntumaan perehtyy niin onnistuu aivan käsittämättömän hienot driftaukset tiukissakin mutkissa. Ja myös hienoa tästä tekee se että kerrankin oikeasti sillä kulkuneuvolla on merkitystä niin monessa kohtaa rataa, jossain tietyssä pienessä kohdassa voi esim. mini heittää ympäri rautapalkin takia mutta joku monstertruck tai mudplugger tms menee aivan heittämällä suoraan sen yli.

Sori tää raivoominen mutta aina vaan pistänyt ärsyttämään nämä "know-it-all"-arvostelijat jotka arvostelee pelin jonkun tunnin pienen yksinpelisession jälkeen ja sanoo vielä arvostelussa että ei ei ei kannata ostaa kyllä splitsecond teki kaiken paremmin jo aikaisemmin.. tainut jäädä se oma mieltymys vähän liikaa päälle tässä tapauksessa. Ja kyvyttömyys. over and out.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Asiasta kolmanteen. Meinas mennä hermot ku kattelin gamereactorin arvostelun tästä pelistä. Oikeesti, voisko ne tehdä ne sen perusteella että on pelannut itse peliä enemmän kuin sen yhden kisan? Tsiizuz. Kauhee valitus tosta ohjaamisesta jne kun "minulle arcade racer on sellainen että voit ajaa täysillä mutkaan sivuluisussa" jne.. voi *****, sitten selitystä että jos heität perää tässä niin hidastuu ihan hulluna eikä se vain ole mutkissa mahdollista jne.. autot tuntuu että liimaantuu kiihdyttäessä ja jokainen pieni este heittää sut heti ympäri.. luoja että voi olla vammasta puhetta. Itsestä ainakin on hienoa että tässä joutuu jopa oikeesti miettii mistä kohdasta ajat ja tosiaan jollain minillä tms rata-autolla kivisessä maastossa nyt vain on oikeasti aika paska ajaa jos satut osumaan siihen asfaltin tai katukiveyksen reunaan. Hermot menee tollasiin jotka kuvittelee että jokainen arcadekaahailu pitäs olla aivotonta sontaa jossa voit heittää ne kuuluisat aivot narikkaan ja painaa kaasua kokoajan ja välillä hieman ohjata sivuille.
Huh. Ja mun mielestä jo demon ohjaustuntuma oli täydellinen, en ole vielä kokoversiota päässyt ostamaan. Kyllähän sen auton pitää mutkissa hidastua, mutta kun tässä pelissä vauhdin saa kiihdytettyä parissa sekunnissa tappiin sillä buustilla, toisin kuin Pacific Riftissä. Tässä auto ei myöskään lennä kyljelleen pikkukivistä.

Nythän on joku uusi NASCAR-peli tulossa tai tullut jo, siinä painetaan kaasua ja käännytään välillä vasemmalle. Saa ajaa kovaa eikä ole mitään esteitä tai haastetta, varmasti ko. arvostelijan mieleen...

No mutta, oli mulla omaa asiaakin.
Eli, mitä nyt tuossa demossa huomasin, että tuo vastustajien ruttaaminen ei toimi ollenkaan niin hyvin kuin pitäisi. Saat ajaa täysiä seinään rusentaen kanssakilpailijan prätkän autosi ja seinän väliin - prätkä jatkaa matkaa vahingoittumatta autosi päältä ja oma auto hajoaa. Sitä 'You wrecked' tekstiäkään ei tullut aina vaikka tönäisi vastustajan alas jyrkänteeltä. Mites romuttaminen toimii kokoversiossa?

Ja voinko olettaa pelin löytyvän jo vaikka lähimmästä gigantista, vai onko vielä jotain häslinkiä että peliä ei välttämättä löydykkään kaupoista?
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Kyllä tuota peliä esim. jostain Citymarketista on löytynyt (ainakin täällä Keravan paikkeilla...), Anttilastakin ehkä löytyy.

Jos peliä löytyy, en usko kappaleita olevan montaa ellei sitten ole pelikauppa kyseessä.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Huh. Ja mun mielestä jo demon ohjaustuntuma oli täydellinen, en ole vielä kokoversiota päässyt ostamaan. Kyllähän sen auton pitää mutkissa hidastua, mutta kun tässä pelissä vauhdin saa kiihdytettyä parissa sekunnissa tappiin sillä buustilla, toisin kuin Pacific Riftissä. Tässä auto ei myöskään lennä kyljelleen pikkukivistä.

Nythän on joku uusi NASCAR-peli tulossa tai tullut jo, siinä painetaan kaasua ja käännytään välillä vasemmalle. Saa ajaa kovaa eikä ole mitään esteitä tai haastetta, varmasti ko. arvostelijan mieleen...

No mutta, oli mulla omaa asiaakin.
Eli, mitä nyt tuossa demossa huomasin, että tuo vastustajien ruttaaminen ei toimi ollenkaan niin hyvin kuin pitäisi. Saat ajaa täysiä seinään rusentaen kanssakilpailijan prätkän autosi ja seinän väliin - prätkä jatkaa matkaa vahingoittumatta autosi päältä ja oma auto hajoaa. Sitä 'You wrecked' tekstiäkään ei tullut aina vaikka tönäisi vastustajan alas jyrkänteeltä. Mites romuttaminen toimii kokoversiossa?

Ja voinko olettaa pelin löytyvän jo vaikka lähimmästä gigantista, vai onko vielä jotain häslinkiä että peliä ei välttämättä löydykkään kaupoista?


kokopelissä on panostettu paljon noihin combat perkkeihin, jotka sitten auttavat helpommin saamaan tuhottua muita, tai olemaan tuhoutumatta jne. Itse tykkään käyttää juuri tuollaista että omat läiskäsyt on tehokkaampia, vaikka enemmän koitan vaan itse päästä mahdollisimman nopsaan maalilinjan yli. Pitäs varmaan jo tajuta että oma pelityyli on sellainen että sopis tuollainen "armor" perkki paremmin, mutta kun haluaa kuitenkin saada ne wrecking tavoitteetkin joskus aikaseksi.

Mutta tosiaan, tässä tapauksessa demo ei kyllä kerro paljoa pelistä, vasta ku pääsee tonne moninpelipuolelle avaamaan juttuja ja pelaamaan niin tää aukeaa kunnolla. Yksinpelikampanja on lähinnä tutustuttamista varten olemassa.

Lähiprismassa oli yllättäen hyllykohta täynnä näitä, joku 20kpl =) Mutta itse pelikaupoissa ei oo enää näkyny pahemmin, siis täällä mansesterissa. Prismassa hinta kyllä aika hurja, mutta luulisin että just sieltä ei tajua tälläisten pelien ystävät niitä hakea että varmasti löytyy. Huomenna julkaistaan monessa paikassa missä on ollut viivytyksiä niin luulisi sitten löytyvänkin enempi ja verkkopelikin alkaa olla jo suht toimivassa vaiheessa. Yksi uusi moninpelimuotokin jo tullut.

Ja joo, tosiaan, pelatkoon sitä nascaria sitten jos ei innosta ajatella liikaa kesken pelin =) Luulisin muutenkin että tämä apocalypse vetoaa todella paljon hardcore pelaajiin jotka haluaa tulla todella hyväksi tietyssä pelissä. Kisat on todella hurjia taistoja millisekunneista jos aulassa on edes puolet pelaajista suht koht korkeella tasolla. En itse ole pitkään aikaan tälläistä "hurmaa" tuntenut pelatessa. Varsinkin jos onnistuu jostain viimeisestä lähtöruudusta voittamaan kisan joka kierroksella ottaen hieman kiinni vastuksia ja maalilinjalla räjäyttäen itsensä. uijuij. :D
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Kyllähän siinä romuttamisessa parannettavaa olisi, sitä romutit vastustajan -tekstiä ei tule kuin runnomis nappeja (neliö ja ympyrä) käyttämällä, jos normaalisti ohjaten kiilaat jonkun seinään tai ajat vaikka yli monster truckilla ei tekstiä tule, eikä näin siis romutus pisteitäkään.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Harmittavan vähän oli tosiaan vielä osanottajia pudotuskisassa, ajeltiin useampi kerta OliverFIN:in kanssa samoissa pudotuksissa, ei sillä että minulla olisi mitään jakoa ollut... :D

Kerran normaalin kilpailun puolella tuli itsestään sellainen pudotuskisa, jossa ajettiin monta erää (olisiko ollut 5 erää), joista jokaisesta laskettiin pisteet sijoituksen mukaan yhteen. Eipä ole tuollaista tapahtunut kuin yhden kerran.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Kerran normaalin kilpailun puolella tuli itsestään sellainen pudotuskisa, jossa ajettiin monta erää (olisiko ollut 5 erää), joista jokaisesta laskettiin pisteet sijoituksen mukaan yhteen. Eipä ole tuollaista tapahtunut kuin yhden kerran.

Tapahtuiko tuo nettipelin puolella? Kyseessä on siis pelimuoto Chase / Takaa-ajo, jota pääsee yksinpelissä testaamaan tuolla pikakisojen puolella... Olisivatkohan testanneet tuota netissä ja pääsit sattumalta mukaan - sen kuitenkin on luvattu ilmestyvän myös nettipelin puolelle niin voisi olla loogista.

Mitä tuohon ajotuntumaan tulee, niin mun mielestä se on parempi kuin edellisessä osassa (jossa tuntui jatkuvasti ettei sulla ole kunnon kosketusta/tuntumaa tienpintaan), ei nyt mikään GT5 simulaatio-tasoinen mutta sellainen että ajamista pystyy paremmin ennakoimaan kun oppii miten ajoneuvo käyttäytyy - samaa mieltä ovat foorumeilla olleet myös hardcore pelaajat, jotka siis ei juuri muita peleja edes pelaa vaan mättäneet tätä sarjaa kymmeniätuhansia kisoja netissä (oma mielipide kumpuaa "vain" ~muutaman tuhannen kisan vedosta :o.

Toisaalta tässä on enemmän tavaraa radalla, mihin voi vahingossa törmätä jos ei tunne ratoja kunnolla, joten ymmärrän jos joku hetken kokeillut saattaa aluksi turhautua. Myös tekoäly käy paljon aggressiivisemmaksi yksinpelin loppupuolella, mutta mun mielestä se on vaan hyvää harjotusta joidenkin nettipelaajien harjoittamaan "täysiä päin välittämättä omasta sijoituksesta" pelityyliin - paljon mukavampaa voittaa tälläiset tyypit kerta toisensa perään ajamalla parempia reittejä puhtaammin :D
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Tapahtuiko tuo nettipelin puolella? Kyseessä on siis pelimuoto Chase / Takaa-ajo, jota pääsee yksinpelissä testaamaan tuolla pikakisojen puolella... Olisivatkohan testanneet tuota netissä ja pääsit sattumalta mukaan - sen kuitenkin on luvattu ilmestyvän myös nettipelin puolelle niin voisi olla loogista.

Mitä tuohon ajotuntumaan tulee, niin mun mielestä se on parempi kuin edellisessä osassa (jossa tuntui jatkuvasti ettei sulla ole kunnon kosketusta/tuntumaa tienpintaan), ei nyt mikään GT5 simulaatio-tasoinen mutta sellainen että ajamista pystyy paremmin ennakoimaan kun oppii miten ajoneuvo käyttäytyy - samaa mieltä ovat foorumeilla olleet myös hardcore pelaajat, jotka siis ei juuri muita peleja edes pelaa vaan mättäneet tätä sarjaa kymmeniätuhansia kisoja netissä (oma mielipide kumpuaa "vain" ~muutaman tuhannen kisan vedosta :o.

Toisaalta tässä on enemmän tavaraa radalla, mihin voi vahingossa törmätä jos ei tunne ratoja kunnolla, joten ymmärrän jos joku hetken kokeillut saattaa aluksi turhautua. Myös tekoäly käy paljon aggressiivisemmaksi yksinpelin loppupuolella, mutta mun mielestä se on vaan hyvää harjotusta joidenkin nettipelaajien harjoittamaan "täysiä päin välittämättä omasta sijoituksesta" pelityyliin - paljon mukavampaa voittaa tälläiset tyypit kerta toisensa perään ajamalla parempia reittejä puhtaammin :D

Itse ainakin pääsin eilen jo säätämään pelimuotoja ja valitsemaan moninpelissä radan ja kierrosmäärän ja ovatko perkit tai bettaus käytössä jne. Chaseakin koitettiin muutamaan otteeseen ja näkyy se siellä multiplayer valikossakin kun valitset minkälaisia pelejä etsit.

Itse kyllä myös pidän tästä ajotuntumasta todella paljon, juuri sopivasti kumpaakin, arcademaisuutta ja simulaatiota. Ja itse asiassa on juuri hienoa että joku pieni osuma esim. ilmalennon aikana jos koittaa hypätä ihan talon vierestä että saisi parhaan reitin niin voi yllättää kun osuukin johonkin pieneen ulkonemaan ja napsahtaa kerrasta wrecked. Pitää oikeasti olla tarkkana kokoajan. Ja kunnon pelisession aikana keskittyminen on kyllä huipussaan, hädin tuskin muistaa että on kusihätä ;) Tai kuulee ylipäätään mitään puhetta tms elämisen ääniä ympäriltään.

Ja niin terroriko se laittoi jtn ettei tuu wreckediä jos ajaa monsterilla jonku yli.. kyllä siitä ainakin itsellä näkyy että "you were wrecked by terroristi" että ehkä se ei joka kerta näytä itse sille pelaajalle sitä tekstiä jos pelissä tapahtuu paljon kaikkea samalla tai sitten sitä ei vain aina edes ehdi huomata kun niin nopeesti vilahtaa ja pitää keskittyy itse pysyyn tiellä tuollaisen tilanteen jäljiltä =)
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Tapahtuiko tuo nettipelin puolella? Kyseessä on siis pelimuoto Chase / Takaa-ajo, jota pääsee yksinpelissä testaamaan tuolla pikakisojen puolella... Olisivatkohan testanneet tuota netissä ja pääsit sattumalta mukaan - sen kuitenkin on luvattu ilmestyvän myös nettipelin puolelle niin voisi olla loogista.

Nettipelin puolella oli, ei ole noita pikakisoja tullut kokeiltuakaan.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Pienen huomion tein.. kun on valitsemassa kulkuneuvoaan niin jokaisen "luokan" ikonin yläkulmassa on pieni "I" merkki. Toiveikkaana odottaen että jotenkin tai joskus saa auki "II":sen jne eli esim. uudet kolme erinäköistä vempelettä joka luokkaan. En oikee muuten käsitä tota merkintää noissa. Pitänee siis koittaa päästä sinne 80 tasolle jos vaikka oliski ylläreitä luvassa. mohoh.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Eilen illalla tuli taas vedettyä muutama rundi, ja hyvin hiljaista näytti olevan vieläkin online-puolella. Kokoajan oli vain noin 4 - 6 pelaajaa kerralla pelissä mukana. Oliko pelin jäänyt monella hyllyyn pölyttymään julkaisun aikaisesten ongelmien vuoksi? Onko tullut muuten mitään tietoa siitä, että koska tämä online-puoli rupeasi toimimaan täysillä tehoilla? Eli siis, kaikki pelimuodot auki ym....
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Eilen illalla tuli taas vedettyä muutama rundi, ja hyvin hiljaista näytti olevan vieläkin online-puolella. Kokoajan oli vain noin 4 - 6 pelaajaa kerralla pelissä mukana. Oliko pelin jäänyt monella hyllyyn pölyttymään julkaisun aikaisesten ongelmien vuoksi? Onko tullut muuten mitään tietoa siitä, että koska tämä online-puoli rupeasi toimimaan täysillä tehoilla? Eli siis, kaikki pelimuodot auki ym....

ei oo näkyny tietoo koska kaikki ominaisuudet olis varmuudella auki, mutta kyllä eilen tuli koko ilta ja yökin pelattua ja melkeen kokoajan se 16 pelaajaa, että outoo jos ei oo ollu sulla ku ton verran? Kannattaa vaan poistuu pelistä jos on pari tyyppiä ja koittaa uusiks, saattaa heittää samaan peliin mutta jos jaksaa niin kyllä sieltä löytyy peli jossa on vapaita paikkoja just pari kpl että pääset kunnolla stormaamaan. Itsellä meinaa ruvennu tulee tollasta ilmotusta useesti että "That game is full and cannot be joined".

Brititkin tämän sai juuri niin eiköhän nuo moninpelihässäkät ala toimii ja tulla niitä ominaisuuksia, tai näin itse kuvittelen kun Evolution Studios kuitenkin brittifirma niin luulis että sillä olis jtn merkitystä että "kotitantereella" olis asiat kunnossa tms.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Juu, jos peli tuntuu tyhjältä, niin aulasta ulos, käy vaikka kustomoimassa autoa ja yrittää hetken päästä uudelleen. Itselläkin piisasi eilen peliseuraa enemmän tai vähemmän täydellä miehistöllä.
Tosin yhden tanskalaisen kanssa oli sen verran hauskat matsit, ettei välitetty, jos ei muita aina mukana ollutkaan. :)
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Mistäs on muodostunu porukan lempirata? tai radat?

Itsellä ne taitaa olla nuo eri muodot Terminuksesta, ehkä sen takia että niissä tuntuu tulevan tiukimmat kisat ja hurjimmat viharakkaus-suhteet kanssakilpailijoihin :D Hyvänä kakkosena Good Herb radat, siinä on vain niin millisekunneista kiinni välillä kun tulee sillalla vastaan joku big rig toisesta suunnasta ja itse koittaa jollain pienemmällä väistellä.

Entäs se rata jota et haluaisi millään äänestää?

Tämä itsellä alkaa olee selkeesti nuo eri muodot Skylinestä, alussa toki oli kivaa hyppiäpomppia menemään kun piti kerätä nopeesti air timea eri autoille, mutta nykysin se tuntuu jo pakkopullalta. Varmaan sen takia kun vaikka siitä on monta "muotoa" niin on aivan liikaa täysin sama rata kyseessä, pienellä sateella tms höystettynä. Jos olisi aivan erilaisia reittejä kattojen päällä niin ei kyllästyisi noin nopeasti. Hyvänä puolena näissä silti että vaikka olisit viimeisillä sijoilla on aina saumat jos onni potkaisee ja muut häröilee sopivasti.

Ylipäätään ratasuunnittelu on kyllä omasta mielestä tässä niin kohdillaan kuin voi olla, kyllä näkee että jokaisen hypyn ja kuopan, vesilätäkön/tulipätsin jne korkeudet ja paikat ja kaikki on mietitty niin tarkkaan että hirvittää miettiessä sitä tuntimäärää mitä on mennyt pelitestaukseen noissa.


entäs perkit? Vaihteletteko vai käytättekö samoja kokoajan?

Acceleration, Faster cooldown rate, ja tuo että rammit on tehokkaampia on itsellä nuo kolme useiten käytössä olevaa. Välillä jaksaa vaihtaa skylineen niin että kestää iskuja paremmin ja ilmassa parempi kontrolli, tai boardwalk ratoihin reduced water drag, mutta tosiaan 95% ajasta nuo kolme ekaa on tuntunut toimivimmilta.


---
twitterissä phenom_evolution: @Bigmattyt007 It's coming. We're currently making it player-friendly as it's a complex tool - it was used to create the games modes on disc.

eli tulossa on tuo pelimuotoeditori lähiaikoina.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse

Oliko pelin jäänyt monella hyllyyn pölyttymään julkaisun aikaisesten ongelmien vuoksi? Onko tullut muuten mitään tietoa siitä, että koska tämä online-puoli rupeasi toimimaan täysillä tehoilla? Eli siis, kaikki pelimuodot auki ym....

Jep, täällä kävi juuri näin ja tässä odotellaan milloin tulee tieto online-puolen täydestä toimivuudesta. Voidaanko vielä sanoa näin tapahtuneen vai vieläkö käydään hakemassa vauhtia "Minun MotorStorm"-valikon alta?
 
Ylös Bottom