Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nhl 07

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nhl 07

Nyt on tullut pari iltaa änäriä väännettyä sekä yksinpelinä, että kaverin kanssa (samalla puolella). Viimeisin EA:n peli jota on tullut oikeasti pelattua on 2002 PC-versio. Siihen paloi hihat ja piti siirtyä tuohon 2k-sarjaan. Tässä sekalaisia sekavasti kirjoitettuja ajatuksia.

Ennakkoasenne tätä kohtaan oli melko jyrkkä negatiivinen. EA pettää aina, paitsi nyt. Peli yllätti positiivisesti. Varsinkin uudet kontrollit on mukavan raikas tuulahdus. 07 ei ole läheskään täydellinen peli, mutta iso askel oikeaan suuntaan. Nyt jo innolla odottaa mitä 08 tuo tullessaan.

Grafiikat on hemmetin hienot, yleisö, maalivahdit. Toisaalta animaatiot tuntuu tökkivän välillä kummallisesti. Luistelumalli on ihan ok, pidin enemmän tuosta NHL 2k7-demon luistelumallista kylläkin. Tuntuu myöskin, että vaikka speed-slideri on nollilla niin pelaajat menee nopeemmin kun 2k-sarjassa speedslideri täysillä.

En tiedä, auttaisko joku slider-säätö tähän, mutta kone tuntuu tekevän 90% maaleistaan joko maalivahdin längistä tai jotenkin kummallisesti liruttamalla. Se vähän rassaa. Pelailen All-starsilla ja lähestulkoon samoilla slidereillä, mitä täälläkin näkynyt. Agressivenesiä ja laukaisutarkkuutta nostanut, laukaisuvoimaa laskenut. Vinkkejä anyone?

Puolustaminen näyttäisi olevan melko hankalaa, eikä siis positiivisessa mielessä. Jos se olisi koneen hyvyyden takia vaikeaa niin ok, mutta tuo luistelu ei semmoisenaan suosi puolustamista. Kun vaihtaa äijäksi puolustukseen niin tämä lähtee sinkoilemaan ties minne ja kone pääsee läpi. Kiekkoa on todella vaikea saada haltuun laidan vierestä ja se on ärsyttävää. Tosin tämä johtaa välillä ihan mukaviin taisteluihin kulmissa (joissa välillä tulee tökittyä itsensä sitten pihalle kampituksesta).

Hyökkääminen (varsinkin ylöspäin) on tässä pelissä todella hauskaa. Maalivahdin veivaaminen kahville, lämärit ja rannarit, hyvältä tuntuu. Alaspäin hyökätessä ainakin itselläni suuria ongelmia tähdätä ylös. Need more practice. Ylivoimaa on kiva pelailla.

Kuvakulmana käytän Actionia. Pääsee kivasti tunnelmaan. Väsyneenä sitten Overheadia, helpompi pelata.

Mitäs muuta sitä keksisi. Ei kai mitään. Paljon korjattavaa siis löytyy. Pelaajan hallittavuus paremmaksi, omien pelaajien puolustus-AI:ta paremmaksi, koneen maalien skaalaa laajemmaksi. Tappelut melko kaameeta huttua. Hyvä ja rohkea uudistus on kuitenkin tuo uusi kontrollisysteemi. Hyvä pohja on luotu ja tähän sitten vaan korjaamaan selkeitä puutteita ja lisäämään toimintoja. Omat pakit voisi pitää hyökkäyspään siniviivan paremmin kiinni ja ottaa joskus niitä syöttöjä vastaan. Tähänkin varmaan jonkinverran auttaa syöttötarkkuuden nosto. Äänet on hemmetin hyvät.

Vaikea tälle mitään arvosanaa antaa, mutta puutteista huolimatta, ei välttämättä ehkä realistisinta, mutta hauskinta lätkänpeluuta aikoihin. Nyt vaan odottamaan, että kopioivat tästä parhaat palat 2k-sarjaan.
 
Vastaus: Nhl 07

No tulihan se X360 sitten ostettua ja siihen Nhl07. Täytyy sanoa, että aivan loistavaa kiekkoilua on. Mutta jos joku nyt osaa avittaa vähän.
Kun laittaa konsolin asetuksista HD reson 720p niin ICE kuvakulma muuttuu paljon korkeammaksi! miksi näin ja miten sen mahdollisesti saisi takaisin siihen mitä se on ~500p:llä pelattaessa?
 
Vastaus: Nhl 07

Tuota, piruuttani käynnistin pelin. Yllätys oli suuri, kun ensi kertaa tämän pelin aikana oli edes 8% ajasta hauskaa. Pelaampa pari matsia ja katon miten menee. Tuo pakkien ylivoimasähellys vieläkin kyllä ketuttaa.
 
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
Tuota, piruuttani käynnistin pelin. Yllätys oli suuri, kun ensi kertaa tämän pelin aikana oli edes 8% ajasta hauskaa. Pelaampa pari matsia ja katon miten menee. Tuo pakkien ylivoimasähellys vieläkin kyllä ketuttaa.

Tyyppasiks noita esilläolleita slidereita?
Meinaan, et jos kokeilit, voisin itsekin harkita testaamista :D
 
Vastaus: Nhl 07

downfall sanoi:
Tyyppasiks noita esilläolleita slidereita?
Meinaan, et jos kokeilit, voisin itsekin harkita testaamista :D

En kopioinut suoraan, huomasin vaan että mulla oli aikalailla samanlaiset säädöt jo muuten. Ilmeisesti jollain on samoja näkemyksiä kuin mulle. Puolustamisen kun koen vammaiseksi, niin tottakai runnon kaikki puolustustemput maksimiin. Kaiken liiallisen nopeuden koitan poistaa pelistä, yms.

Pelaan nyt yhden matsin vielä tuossa heti.
 
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
En kopioinut suoraan, huomasin vaan että mulla oli aikalailla samanlaiset säädöt jo muuten. Ilmeisesti jollain on samoja näkemyksiä kuin mulle. Puolustamisen kun koen vammaiseksi, niin tottakai runnon kaikki puolustustemput maksimiin. Kaiken liiallisen nopeuden koitan poistaa pelistä, yms.

Pelaan nyt yhden matsin vielä tuossa heti.

Okei :) kerro sit, mikä on tuomio.
 
Vastaus: Nhl 07

downfall sanoi:
Okei :) kerro sit, mikä on tuomio.

Noniin tuota. Ehkä huomenna sitten lisää. Kyllä minulle taitaa tosiasia olla se, että todella tökkivä ja välillä arvaamaton pelaajien liike kämmää monet hommat. Tuo vaan pistää silmään ja aivoon. Välillä äijien kiihtyvyys, liikesuunta, suunnanvaihdokset yms. toimivat ilman minkäänlaista logiikkaa.
Ja hitaammaksi haluaisin peliä. Mutta kaippa sekin oli taas järkevää tehdä asiaan slideri - ja sekin päin vittua. En ole koskaan tajunnut, miten maalaisjärjellä helppo asia on joillekin vaikea sijoittaa peliin. Jos on slider asiasta X, niin minimi tarkoittaa VÄHÄN, maksimi PALJON. Ei niin, että minimi on 8.9834 ja maksimi 8.9839. Mä en vitullakaan tajua. Joka helvetin vuosi on noita slidereita kyllä, mutta ne toimii aivan typerästi ja päin helvettiä.

Pelaajien erot - hohhoo. Jokainen äijä veivaa kiekkoa lavassa miten tykkää. Massaeroa ei tunnu huomaavan paitsi joskus taklauksissa. Lindroskin viilettää kuin hävittäjä. Pelaajien arvot ovat kyllä vähän turhan geneerisiä ja samankaltaisia, mutta kuitenkin.

Yksi perkele EA:n peleissä vituttaa aina. Hyökkäystaktiikoiden noudattaminen, siis pelaajien sijoittuminen yms. on LIIAN orjallista ja kaavamaista, ja puolustuksessa sitten päinvastoin. Äijät menevät hyökkäyksiin samoilla tavoilla. Luovuudentuntu pitää hakea itse kikkailusta ja pörräämisestä. Ja miksi, oi miksi, kun hyökätään ja syötetään kiekkoa vähän toiseen laitaan, niin äijä luistelee laitaanpäin ottamaan kiekkoa vastaan. EA:n kiekossa on tuo ollut kauan. Monta hyvää tilannetta menee siihen, että äijät lähtevät syötön suuntaisesti laitaanpäin, vaikka voisivat ihan hyvin pysyä senhetkisellä linjalla. Tämä kaavamaisuus häiritsee vähän.

Jos syöttö menee vikaan, ja vastaanottajalla olisi 5 sekuntia aikaa korjata sijaintiaan puolella metrillä, se ei sitä tee (ellei itse vaihda pelaajaan). Syöttöjen nopeus on vieläkin miten sattuu. Välillä lähtee ohjus, välillä sitten - eritoten useissa maalintekotilanteissa - syöttö on liian hidas että vahti kerkeää mukaan. Ei etten one-timerilla maaleja saisi.
Kiekon fysiikkaa hehkutettiin liikaa. Systeemi jäi torsoksi. Maalivahtien kanssa se vielä toimii.
VAikka olisi syötönkatkot ja mitkä täysillä, niin aivan liikaa on tilanteita (ainakin tietokoneella) missä kiekko menee lapaan paikoista joista sen olisi pitänyt pysähtyä jo luistimeen, mailaan tai mihin tahansa. Jos vihollinen on 3 pelaajan ympäröimä aivan iholla, kyllä se syötön saa monta kertaa. Ja laukoo. Puolustaminen tietokonetta vastaan välillä vituttaa. Ei sillä ettei pelejä voittaisi, vaan sillä että tapahtuu asioita joita ei enää kyllä pitäisi. Tietokone laukoo kokoajan. Mikä ei sinänsä ole paska asia. Kaverin kanssa on vielä koittamatta.

Kyllä tässä on potentiaalia simulaatiomaisuuteen, mutta ei tänä vuonna simulaatiosta viitsi puhua vaikka moni asia olisikin paremmin kuin ennen, kun niin moni muu asia on torsoksi jäänyt. Äijät viilettävät geneerisesti töksähdellen ja singahdellen. Ei nyt AIVAN näin, mutta aika liki. Koitin piruuttani jättää skill stickin vallan rauhaan ja tsekkailla classic-systeemillä miltä pelin ydin tuntuu ilman tuota maagista kikkasauvaa. Ihan oikeasti, ei vitun paljoa olla kehitytty. semmoinen maku taas jäi. EA on tehnyt NHL-sarjaa jo niin monta vuotta, että kyllä ihmetyttää, että millä helvetillä perusasioita ei saada oikein. Ja MIKSI aina niin, että hyvät ominaisuudet poistuvat parin vuoden välein, ja ne tulevat uusina sitten taas vähäksi aikaa joskus tilalle. Ei pelit näin kehity. Ymmärrän että pelin kanssa voi pitää viatonta hauskaa. Nauttikaa jotka osaatte, minua alkoi taas kyrsimään.

Kuitenkin, kun ensimmäinen tämäöinen peli antoi edes hippusen toivoa, tätä vielä jossain vaiheessa koitan. Pitää vihan laantua vielä. Enkä oikeasti halua vihata tätä peliä. Odotin tältä paljon, ja haluaisin nauttia tästä. Vittuakos teet kun ei pysty. Olen todella kateellinen niille, jotka eivät ole näin luonnevikaisia ja pystyvät pitämään kiekkopelin kanssa hauskaa. Nyt menen kyllä pissalle, se on varma.

edit: lupasin aiemmin etten inise, mutta valehtelin sitten ilmeisesti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
Noniin tuota. Ehkä huomenna sitten lisää. Kyllä minulle taitaa tosiasia olla se, että todella tökkivä ja välillä arvaamaton pelaajien liike kämmää monet hommat. Tuo vaan pistää silmään ja aivoon. Välillä äijien kiihtyvyys, liikesuunta, suunnanvaihdokset yms. toimivat ilman minkäänlaista logiikkaa.
Ja hitaammaksi haluaisin peliä. Mutta kaippa sekin oli taas järkevää tehdä asiaan slideri - ja sekin päin vittua. En ole koskaan tajunnut, miten maalaisjärjellä helppo asia on joillekin vaikea sijoittaa peliin. Jos on slider asiasta X, niin minimi tarkoittaa VÄHÄN, maksimi PALJON. Ei niin, että minimi on 8.9834 ja maksimi 8.9839. Mä en vitullakaan tajua. Joka helvetin vuosi on noita slidereita kyllä, mutta ne toimii aivan typerästi ja päin helvettiä.

Pelaajien erot - hohhoo. Jokainen äijä veivaa kiekkoa lavassa miten tykkää. Massaeroa ei tunnu huomaavan paitsi joskus taklauksissa. Lindroskin viilettää kuin hävittäjä. Pelaajien arvot ovat kyllä vähän turhan geneerisiä ja samankaltaisia, mutta kuitenkin.

Yksi perkele EA:n peleissä vituttaa aina. Hyökkäystaktiikoiden noudattaminen, siis pelaajien sijoittuminen yms. on LIIAN orjallista ja kaavamaista, ja puolustuksessa sitten päinvastoin. Äijät menevät hyökkäyksiin samoilla tavoilla. Luovuudentuntu pitää hakea itse kikkailusta ja pörräämisestä. Ja miksi, oi miksi, kun hyökätään ja syötetään kiekkoa vähän toiseen laitaan, niin äijä luistelee laitaanpäin ottamaan kiekkoa vastaan. EA:n kiekossa on tuo ollut kauan. Monta hyvää tilannetta menee siihen, että äijät lähtevät syötön suuntaisesti laitaanpäin, vaikka voisivat ihan hyvin pysyä senhetkisellä linjalla. Tämä kaavamaisuus häiritsee vähän.

Jos syöttö menee vikaan, ja vastaanottajalla olisi 5 sekuntia aikaa korjata sijaintiaan puolella metrillä, se ei sitä tee (ellei itse vaihda pelaajaan). Syöttöjen nopeus on vieläkin miten sattuu. Välillä lähtee ohjus, välillä sitten - eritoten useissa maalintekotilanteissa - syöttö on liian hidas että vahti kerkeää mukaan. Ei etten one-timerilla maaleja saisi.
Kiekon fysiikkaa hehkutettiin liikaa. Systeemi jäi torsoksi. Maalivahtien kanssa se vielä toimii.
VAikka olisi syötönkatkot ja mitkä täysillä, niin aivan liikaa on tilanteita (ainakin tietokoneella) missä kiekko menee lapaan paikoista joista sen olisi pitänyt pysähtyä jo luistimeen, mailaan tai mihin tahansa. Jos vihollinen on 3 pelaajan ympäröimä aivan iholla, kyllä se syötön saa monta kertaa. Ja laukoo. Puolustaminen tietokonetta vastaan välillä vituttaa. Ei sillä ettei pelejä voittaisi, vaan sillä että tapahtuu asioita joita ei enää kyllä pitäisi. Tietokone laukoo kokoajan. Mikä ei sinänsä ole paska asia. Kaverin kanssa on vielä koittamatta.

Kyllä tässä on potentiaalia simulaatiomaisuuteen, mutta ei tänä vuonna simulaatiosta viitsi puhua vaikka moni asia olisikin paremmin kuin ennen, kun niin moni muu asia on torsoksi jäänyt. Äijät viilettävät geneerisesti töksähdellen ja singahdellen. Ei nyt AIVAN näin, mutta aika liki. Koitin piruuttani jättää skill stickin vallan rauhaan ja tsekkailla classic-systeemillä miltä pelin ydin tuntuu ilman tuota maagista kikkasauvaa. Ihan oikeasti, ei vitun paljoa olla kehitytty. semmoinen maku taas jäi. EA on tehnyt NHL-sarjaa jo niin monta vuotta, että kyllä ihmetyttää, että millä helvetillä perusasioita ei saada oikein. Ja MIKSI aina niin, että hyvät ominaisuudet poistuvat parin vuoden välein, ja ne tulevat uusina sitten taas vähäksi aikaa joskus tilalle. Ei pelit näin kehity. Ymmärrän että pelin kanssa voi pitää viatonta hauskaa. Nauttikaa jotka osaatte, minua alkoi taas kyrsimään.

Kuitenkin, kun ensimmäinen tämäöinen peli antoi edes hippusen toivoa, tätä vielä jossain vaiheessa koitan. Pitää vihan laantua vielä. Enkä oikeasti halua vihata tätä peliä. Odotin tältä paljon, ja haluaisin nauttia tästä. Vittuakos teet kun ei pysty. Olen todella kateellinen niille, jotka eivät ole näin luonnevikaisia ja pystyvät pitämään kiekkopelin kanssa hauskaa. Nyt menen kyllä pissalle, se on varma.

edit: lupasin aiemmin etten inise, mutta valehtelin sitten ilmeisesti.

No myy minulle tuo pelisi.
 
Vastaus: Nhl 07

Nyt on tullut pelattua peliä muutaman kymmenen ottelua. Taustoista sen verran, että en hirveästi viitsinyt peliltä odottaa, kun niin monta vuotta on tullut petyttyä EA:n tuotoksiin. 2k-sarjaa olen pelannut 2k3:sta lähtien ja lukuunottamatta 2k6:sta, pelisarja on ollut todella hyvä.

Hyvää
++ Uusi ohjaus. Maalien tekeminen ja laukominen on todella nautittavaa.
+ Hidastukset ja cutscenes
+ Fiilis
+ Peliä on hauska pelata

Huonoa
--- Tekoäly. Tästä onkin jo moni kirjoittanut, mm. Tempura
--- Puolustaminen. Siihen ei ole kiinnitetty huomiota. Ihan turhan vaikeaa ja yleensä räpeltämistä
- Pelaajien kontrollointi & ihme sinkoilu
- Syöttöjen hakeutuminen automaattisesti
- Ukot eivät katko syöttöjä

Kokonaisuudessaan peli on hiukan parempaa ea-lätkää uudella hienolla kontrollisysteemillä. Jos pidit vanhoista ea-lätkistä, pidät varmasti tästä.

Arvosana: 8


p.s. Kun tuota 2k7:n demoa on pelannut, kyllä se tämän tekeleen voittaa mennen tullen - jos vaan joskus ilmestyy...
 
Vastaus: Nhl 07

downfall sanoi:
Tässä uskossa eletään :)

No jos demoa katsoo, niin ei kyllä voita. Mutta veikkaisin että demossa on aika helppo vaikeustaso. Kaverin kanssa kokeiltiin, ja onetimerit uppisivat siihen malliin, että oksat pois. Meni into samantien peliin...
 
Vastaus: Nhl 07

No tulihan se X360 sitten ostettua ja siihen Nhl07. Täytyy sanoa, että aivan loistavaa kiekkoilua on. Mutta jos joku nyt osaa avittaa vähän.
Kun laittaa konsolin asetuksista HD reson 720p niin ICE kuvakulma muuttuu paljon korkeammaksi! miksi näin ja miten sen mahdollisesti saisi takaisin siihen mitä se on ~500p:llä pelattaessa?
 
Vastaus: Nhl 07

Juksu sanoi:
No jos demoa katsoo, niin ei kyllä voita. Mutta veikkaisin että demossa on aika helppo vaikeustaso. Kaverin kanssa kokeiltiin, ja onetimerit uppisivat siihen malliin, että oksat pois. Meni into samantien peliin...

Varmaan onkin, sekä mitään asetuksia ei muuteltu. Ja onetimer-vaikeustasokin todennäköisesti helpolla. Joten ei siitä varmaan saa muuta irti edes, kun luistelumallinnuksen ja kiekon fysiikan jne. Ja tietysti vähän tekoälyä, etenkin omien pakkien jne.
 
Vastaus: Nhl 07

2K7:n demoa pelanneena voin sanoa että se homma on uutta kamerakulmaa ja parempaa grafiikkaa lukuunottamatta sitä samaa "syöttö maalille + suoraan syötöstä veto" -hinkkausta mitä aikaisemminkin. NHL 07 sentään tarjoaa uutta ja peli ei ole sitä samaa hinkkausta ja päästä päähän luistelua kokoajan. Kuitenkin 2K7 näytti paljon paremmalle kuin edeltäjänsä uuden kamerakulman vuoksi. Tuollaista kameraa toivoisin myös EA:n tekeleeseen. Siksi jos tykkää perinteisestä menosta niin 2K7 on varsin hyvä. Itseäni tosin se rupesi jo haukotuttamaan.
 
Vastaus: Nhl 07

Nyt on omakin versio postitettu kuulemma. Paikallisista liikkeistä ei mistään tuota kappaletta löytynyt kun perjantaina kävin kaivelemassa.. Toivottavasti verkkokaupan toimitus on nopea ja saisin jo huomenna tuon hyppysiini :o

Oma nhl historia: nhl 93-95 snessillä kaudet läpi (en vaan muista oliko tuossa nhl93:ssa ollenkaan kautta vai vaan turnaus, no kuitenkin paljon tuli tahkottua), megadrivella nhl 95-97 kaudet läpi, psonella 97-2000 kaudet läpi (no psonen 97:ssa en saanut kautta päätökseen, mutta pelimäärät kyllä vastasivat reilusti yli kautta), ja ps2:lla 2001-2002 kaudet läpi. Sitten tulikin paussi, ja 2003 kauden missasin, ja palasin sarjan pariin 2004:ssä pc:llä, jolloin oli pelilevy saada kirveestä kun alkoi niin vituttamaan se koneen huijaus: Se antoi pelaajan tehdä maalit vain silloin kun sitä huvitti ja teki itse maalit kun sitä huvitti. Hieman vitutti että vaikka matsit voitti helposti vaikeimmallakin tasolla niin silti kone päätti esim matsin lopussa kaventaa matsia 3 maalilla niin sehän kavensi. Ja silloin kun se päätti että pelaajahan ei maalia tee niin ei tehnyt, vaikka millaisia avopaikkoja olisi ollut. Jäi pelaamatta kausi 2004:ssä, n. 25 ottelua pystyin sitä pelaamaan kunnes vitutus otti voiton. Toivottavasti 07:ssa ei ole samaa havaittavissa..

Nhl2k sarjaan tutustuin 2k4:n muodossa ps2:lla, mutta hieman floppi se oli vaikka selvästi 04:ää parempi olikin. Tuo nhl2k7 demon perusteella kyllä jää ostamatta. Tämä ea:n tuotos taas rankkaridemon perusteella on pitkästä aikaa se lätkä mitä jaksaa pelata.. Demossa tosin jo havaitsi fysiikkabugeja ja pelaajien ihme sinkoiluita luistelussa ajoittain, toivottavasti nuo eivät nosta päätään liikaa itse matseissa. Maalien eri variaatiot kyllä toivat mieleen hieman pessin, jossa on uskomattoman onnistunut fiilis kun saa sen vaparin pistettyä yläkulmaan pitkän painostuksen päätteeksi..

Toivon parasta ja pelkään pahinta. Grafiikkaa ja ääntä ovat ea:lla aina osanneet tehdä, joten päällisin puolin demonkin perusteella peli on parasta a luokkaa.
 
Aloitukset

m00se sanoi:
Aloituksia vien yksinkertaisesti oikean tikun nykäisyllä poispäin vastustajasta.Ajoitus on se tärkein homma ja se ettet höntyile liian aikasin. ts. odota (tekemättä mitään) että dumari oikeesti tiputtaa sen kiekon ja sitten "vedät" kiekon pois vastakkaiseen suuntaan vastustajaan nähden. Näillä on toiminu ja tullu myös muutama aloitusvoitto-syöttö-lämäri-kädet kettoon ja nimi lehteen

..ja mitä taas tulee veskareihin niin vaihda vaikeustasoa jos on liian helppoa ;)
Voisin vielä lisätä, että kannattaa painaa tikkua siihen suuntaan pohjassa, kunnes aloitus on hoidettu. Eli kun tuomari päästää irti kiekosta, tatti siihen suuntaan pysyvästi, minne haluaa aloituksen voittaa. Itse pelaan Montrealilla superstar-tasolla matseja ja voitan noin 60% aloituksista, Bonk ja Koivu hyviä aloituksissa, Ribeiroon luotan vain hyökkäyspäässä.

Itsellä on juuri menossa armoton säätö rostereiden kanssa. Kaikki siirrot on hanskassa ja nyt on menossa uusien pelaajien luonti. Kunhan rossut on kohdillaan pääsee Montreal tavoittelemaan kannua!
 
Vastaus: Nhl 07

Viikonloppu tahkoamista takana, ja varsin tyytyväinen oon tähän uuteen tuotokseen. Maalinteko todellakin palkitsee, eikä samanlaisia maaleja pääse syntymään. "Lievää" tuuletusta oli ilmassa kun MM-kisoja pelailtiin kaveriporukalla ja Numminen tälläsi ylivoimalla siniviivan paikkeilta aloitusvoiton jälkeen kiekon yläpesään finaalimatsissa (joka kylläkin hävittiin lopulta, tietenkin Ruotsille :eek: ).

Täytyypä tänään kokeilla noita slider-asetuksia, Dynastya on tosin jo noin 10 matsia takana ihan default-asetuksilla.

On kyllä '95:n jälkeen SE kiekkopeli joka pitää mielenkiinnon yllä ainakin allekirjoittaneella. Eniten tässä ehkä kaivelee tuo SM-liigan puute :( .
 
Vastaus: Nhl 07

Perjantaista asti peliä tahkonneena on taas vähän viisaampi ja voi sanoa muutaman lisäsanasen pelistä. Kontrollit alkavat olla aika hyvin hanskassa ja ainakin yksittäisissä otteluissa OS:n superstar-tason sliderit ovat liian helppoja (ja muutamia epärealistisia säätöjä mukana kuten liian kovat laukaukset ym.). Onneksi slidereilla on jotain virkaakin, eli ne toimivat, joten omien säätöjen hinkkaus alkaa.

Anyway...manuaalinen syöttö (RB) on kyllä aika mainio kulmapeliä pyörittäessä. Syötöllä saa aika näppärästi kierrätettyä kiekkoa esim. ylivoimassa laitoja pitkin.

Shot accuracyllä saa paljon aikaan, on se vaan miehinen tunne kun lataa kovan lämärin päätypleksiin, eikä kiekko aina kolahda putken alle.

Pitäisi saada nuo rosterit joskus kuntoon, että voisi alkaa pelaamaan dynastya. Saa nähdä milloin sitä ehtii nekin tehdä valmiiksi. Eilen laskin että yli sata pelaajaa pitää sitten luoda. :p
 
Vastaus: Nhl 07

Tänään löytyi vpd:n kirjekuori postilaatikosta ja kerkesin tuossa parit shootoutit ja pari peliä pelata. Ja täytyy sanoa että kontrollit on vielä vähän hukassa, mutta kyllä mä parit rankkuskabat voitin :P
Viimeksi konsolikiekkoa olen pelannut psx:llä NHL 99, joten jos sanon että kyllä tämä sen nyt voittaa niin en varmaankaan pahasti metsään mene.
Mutta itsellä ei nuo vaatimukset ole läheskään niin korkeat, mitä mm. monella muulla täällä on ollut pelin suhteen.

Puolustaminen on parin pelin perusteella melko hankalaa ja vastustaja pääsee hääräämään maalilla melko vapaasti. Mutta en todellakaan ole pettynyt vaikka pahasti turpaani sainkin :D
Peliä on ilo pelata, eikä se tuottanut minulle minkäänlaista pettymystä. Lukeudun siis ilmeisesti niihin jotka tästä pitävät.

Täytynee vielä käydä kaupasta vielä toinen ohjain ja kiekkoelämys on parhaimmillaan :)
 
Vastaus: Nhl 07

paulus sanoi:
Perjantaista asti peliä tahkonneena on taas vähän viisaampi ja voi sanoa muutaman lisäsanasen pelistä. Kontrollit alkavat olla aika hyvin hanskassa ja ainakin yksittäisissä otteluissa OS:n superstar-tason sliderit ovat liian helppoja (ja muutamia epärealistisia säätöjä mukana kuten liian kovat laukaukset ym.). Onneksi slidereilla on jotain virkaakin, eli ne toimivat, joten omien säätöjen hinkkaus alkaa.

Kokeilin myös itse vielä kerran tota peliä noilla asetuksilla justiin, eikä se paljoa siitä parantunu. Liian helppo se oli, kuten sanoit. Kolme matsia pelasin ja aika helposti voitin, vaikken mielestäni hallitse vielä kontrolleja kauhean hyvin edes. Monta paikkaa missasin alaspäin, kun vedin tattia väärinpäin. Kyllä kovin toivon, että 2k7 saisi edes vähän enemmän iloa kun tästä.
Btw, kyllä tolla siihen asti pärjää vetelemällä vaikka rankkareita. Jos Paulus keksit jotain yber-mullistavaa slidereissa, niin tunne vapaus ilmaista se. :) Pidin ainakin sun 2k-slidereista, joten uskoisin että meillä on aika samanlainen maku siinä, mitä peliltä ja vaikeustasolta halutaan.
 
Ylös Bottom