Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nhl 07

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nhl 07

Vähän sama asia kuin yllä, mutta en ole edelleenkään tajunnut tuota palkkakaton toimintaa. Jos jätkä A tienaa 4 miljoonaa ja haluaa jatkopahviin saman 4 miljoonaa, niin miksi en voi sitä hänelle tarjota? Peli kun ilmoittaa että palkkakatossani on tilaa n. 2,5 miljoonaa...

Kaupunkilaisen maalaisjärki sanoo, että jos A tuo palkkakattoon 4 miljoonaa ja uusi sopimus on samanhintainen, niin eikös tuon pitäisi katton alle vielä mahtua?
 
Vastaus: Nhl 07

NviperO sanoi:
Kaupunkilaisen maalaisjärki sanoo, että jos A tuo palkkakattoon 4 miljoonaa ja uusi sopimus on samanhintainen, niin eikös tuon pitäisi katton alle vielä mahtua?

No aika kummalta tuo kuulostaa, minulla ei noita sopimusneuvotteluja ole vielä ole tullut, joten vaikea sanoa. Ehkä jokin "harvinainen" NHL 07 bugi taas vaihteeksi? Vähän kehitettävää vielä tuollakin puolella 08-versioon.
 
Vastaus: Nhl 07

MIten pystyy tekemään esim. harhautusta vastustajan jalkojen välistä kun oon kattellu videoit missä tehdään hienoi kikkoi? Ja sit vielä, että pystyykö netissä pelaa co-oppina kaverin kanssa samal koneel?
 
Vastaus: Nhl 07

Thoyni sanoi:
MIten pystyy tekemään esim. harhautusta vastustajan jalkojen välistä kun oon kattellu videoit missä tehdään hienoi kikkoi? Ja sit vielä, että pystyykö netissä pelaa co-oppina kaverin kanssa samal koneel?

Livessä voi pelata vain 1vs1-otteluita. Nuo kikat taasen syntyvät, jos painat oikea-aikaisesti tattia oikeaan suuntaan esimerkiksi juuri kohdatessasi vastustajan pakin. Harmi ettei näitä esianimoituja pyörityksiä voi kytkeä pois päältä, kun ne tuppaavat olemaan enemmän haitaksi kuin hyödyksi.
 
Vastaus: Nhl 07

Paavi sanoi:
Livessä voi pelata vain 1vs1-otteluita. Nuo kikat taasen syntyvät, jos painat oikea-aikaisesti tattia oikeaan suuntaan esimerkiksi juuri kohdatessasi vastustajan pakin. Harmi ettei näitä esianimoituja pyörityksiä voi kytkeä pois päältä, kun ne tuppaavat olemaan enemmän haitaksi kuin hyödyksi.

Niinpä, itse en ainakaan oikein tykkää kun tarkoituksena olisi vain harhauttaa puolustaja nopeasti ja vetää saman tien niin yhtäkkiä lähdetäänkin kiertämään vähän kauempaa.
 
Vastaus: Nhl 07

Miten te oikein teette pelissä lämärin?

En tietenkään lukenut manuaalia ennen kuin aloin pelaamaan, joten luulin lämärin tapahtuvat niin, että vedetään tatti taakse ja sitten työnnetään eteen. Vastaavasti rannelaukaus lähtisi tuuppaamalla tattia pelkästään eteenpäin.

Tylsyyttäni lueskelin eilen pelin manuaalia, ja yllätyksekseni siinä ei puhuttu tatin veivaamisesta edestakaisin mitään, vaan kerrottiin että tatti eteen --> lämäri, ja tattia maalin suuntaan --> ranneveto. Ja että pelkkä taakseveto --> valelaukaus.

Onko siis tatin edestakaisin vääntäminen turhaa?
 
Vastaus: Nhl 07

Viekää Seija sanoi:
Miten te oikein teette pelissä lämärin?

En tietenkään lukenut manuaalia ennen kuin aloin pelaamaan, joten luulin lämärin tapahtuvat niin, että vedetään tatti taakse ja sitten työnnetään eteen. Vastaavasti rannelaukaus lähtisi tuuppaamalla tattia pelkästään eteenpäin.

Tylsyyttäni lueskelin eilen pelin manuaalia, ja yllätyksekseni siinä ei puhuttu tatin veivaamisesta edestakaisin mitään, vaan kerrottiin että tatti eteen --> lämäri, ja tattia maalin suuntaan --> ranneveto. Ja että pelkkä taakseveto --> valelaukaus.

Onko siis tatin edestakaisin vääntäminen turhaa?

Kunnon lämärin tekemiseksi pitää tosiaan maila nostaa aluksi taakse vetämällä tattia taaksepäin / maalista poispäin. Varsinainen laukaus lähtee sitten, kun tatti työnnetään tämän jälkeen eteenpäin. Tatin liikkeet vastaavat siis mailan liikkeitä. Kunnon rannarin tekemiseksi puolestaan tulee tattia kiertää vasemmalta tai oikealta. Pelkästään eteenpäin tökkäämällä tehty veto ei ole aina paras mahdollinen, vaikka nopea onkin.
 
Vastaus: Nhl 07

Olisiko nyt pikkuhiljaa tulossa sitä rosteripäivitystä? Poistin jo vanhan Dynastyn, kun noissa siirroissa on jo vähän kärryiltä tiputtu ja odottelen nyt sen tulemista, jos päivityksiä edes on tulossa.
 
Vastaus: Nhl 07

Viekää Seija sanoi:
Miten te oikein teette pelissä lämärin?

En tietenkään lukenut manuaalia ennen kuin aloin pelaamaan, joten luulin lämärin tapahtuvat niin, että vedetään tatti taakse ja sitten työnnetään eteen. Vastaavasti rannelaukaus lähtisi tuuppaamalla tattia pelkästään eteenpäin.

Tylsyyttäni lueskelin eilen pelin manuaalia, ja yllätyksekseni siinä ei puhuttu tatin veivaamisesta edestakaisin mitään, vaan kerrottiin että tatti eteen --> lämäri, ja tattia maalin suuntaan --> ranneveto. Ja että pelkkä taakseveto --> valelaukaus.

Onko siis tatin edestakaisin vääntäminen turhaa?
Vaikka Paavi jo tuossa hyvin ohjeistikin, lisään minä silti vielä oman tietämykseni soppaan. Miten siis erilaiset vedot tehdään?

Lämäri - Vie tatti taakse (ylöspäin pelatessa) ja työnnä se suoraan eteenpäin kun haluat lähettää lyöntilaukauksen kovaa maalia/ränniä kohti. Lämärissä laukauksen kovuuteen vaikuttavat lätkäpelaajan lämäriarvot, mutta myös pelaajan (ohjaimen takana) nopeus.

"Näpy" - Vie tattia vain puolittain taakse (ylöspäin pelatessa) ja työnnä nopeasti ylöspäin. Nopeampi lämäri, joka yllättää molarin helpommin.

Valelaukaus - Vie tatti taakse (ylöspäin pelatessa) ja laske tatista irti, tai vaihtoehtoisesti ohjaa tatti rauhallisesti keskelle.

Nopea rannelaukaus - Suora eteenpäin nykäisy tatilla.

Rannelaukaus painon kanssa - Vie tatti ensin vasemmalle (Left -kätisellä pelaajalla. Rightilla luonnollisesti toisinpäin) ja sieltä eteenpäin. Kuten lämärissä, myös tässä nopeudella voi säätää sen, tuleeko rannelaukauksesta kova vai löysä. Esim. kiekkoa dumbatessa tai kiekkoa purkaessa voi vedon kovuudella vaikuttaa siihen, minne kiekon haluaa viskata.

Rannelaukaus virityksen kera - Vie tatti ensin vasemmalle (Left -kätisellä pelaajalla. Rightilla luonnollisesti toisinpäin) ja sieltä alaspäin, jolloin pelaaja tekee ns. "toedragin". Nyt pelaajan pitäisi virittää kiekkoa kroppansa takaa. Kun haluat lähettää rannelaukauksen maalia kohti, niin tattia eteenpäin.

Rystylaukaus - Vie tatti ensin oikealle (Left -kätisellä pelaajalla. Rightilla toisinpäin) ja sieltä ylöspäin. Hitailla slider -asetuksilla rystyt eivät helposti lähde, vaan pelaaja pyyhkii kiekon päältä pölyt, ellei työntöä ylöspäin tee nopeasti. Nopealla liikkeillä vetoihin saa siis voimaa.

Rystylaukaus virityksen kanssa - Kuten ranteessa, myös rystyssä voi kiekkoa nykäistä liikkeelle virityksestä, joka tapahtuu pelaajan "takaa". Vie tatti ensin oikealle (Left -kätisellä pelaajalla. Rightilla toisinpäin) ja sieltä alaspäin. Nyt kiekon pitäisi olla ikäänkuin suojauksessa rystypuolella. Kun haluat heittää rystyn matkaan, kiskaise tattia eteenpäin.

Vetojen tähtääminen? - Vedot tähdätään vasemmalla tatilla. Tatin pyörimisalue taas vastaa maalikehikkoa, joten laukaukset voi lähettää minne tahansa. Jos esim. haluaa laittaa kiekon juuri maalivahdin vasemman patjan yli, tulee tatti asettaa laukaisuhetkellä esimerkiksi kello kahdeksan suuntaan, mutta tattia ei tule viedä ääriasentoon. Ääriasennoilla siis ylä- ja alakulmiin.


Täytyy vielä mainita, että EA:n skillstick on mahdollistanut useita erilaisia laukaisutyylejä, joilla dumbata, purkaa ja maalata. Itselle nämä ovat tuoneet mukavaa lisää pelaamiseen, kun voi vaikuttaa, että laittaako läpiajossa kiekon rystyltä kattoon, vaikka pelaajan kroppa olisikin suorassa. Erilaiset vetokovuudet mahdollistavat myös pienen lisän EA:n köyhään taktiikkapuoleen. Voi esimerkiksi heittää löysän rannelaukauksen maalia kohti siinä toivossa, että se aiheuttaisi hässäkkää ja kimpoaisi pakkien kautta sisään tai virittää kovan laukauksen, jolla ohittaa maalivahti suoraan.
 
Vastaus: Nhl 07

paulus sanoi:

Tuossa nyt kaikki tieto oikeastaan olikin, mutta kysäisisin ihan, että miten aloituksessa kiekon suunnan voi valita itse? Minä en itse ole KERTAAKAAN tainnut aloitusta saada esimerkiksi oikealle puolustajalle, vaan kiekko menee aina vasemmalle. Olen joitain kertoja kokeillut eri tapoja, mutta voittojakin tuntuu tulevan vain kun tatit (tosiaan, käännän edelleen molempia) kääntää vasempaa puolustajaa kohti. Olisi tähänkin voinut itse ehkä hieman enemmän perehtyä.
 
Vastaus: Nhl 07

Tragedy sanoi:
Tuossa nyt kaikki tieto oikeastaan olikin, mutta kysäisisin ihan, että miten aloituksessa kiekon suunnan voi valita itse? Minä en itse ole KERTAAKAAN tainnut aloitusta saada esimerkiksi oikealle puolustajalle, vaan kiekko menee aina vasemmalle. Olen joitain kertoja kokeillut eri tapoja, mutta voittojakin tuntuu tulevan vain kun tatit (tosiaan, käännän edelleen molempia) kääntää vasempaa puolustajaa kohti. Olisi tähänkin voinut itse ehkä hieman enemmän perehtyä.
Itse aloitan vain ja ainoastaan oikealla tatilla ja sillä myös pystyy suunnan määrittämään. On totta että on huomattavasti helpompaa voittaa aloitus vasemmalle pakille, mutta myös oikealle pakille voi aloituksia kauhoa. Aloituksen voi voittaa oikeastaan mihin suuntaan tahansa eli myös laitureille, ja olenpa kerran päässyt laukomaan suoraan aloituksesta viime sekunneilla. :p

Millos muuten otetaan matsia? Viime pelit olivat oikein hienoja.
 
Vastaus: Nhl 07

paulus sanoi:
Millos muuten otetaan matsia? Viime pelit olivat oikein hienoja.

Aina kun tuolla koneella olen ollut, niin olen katsonut, että olet juuri pari tuntia sitten lähtenyt :-D Kokeillaan joku päivä, mutta arkisin voi olla hieman hankalaa ja tänään en ainakaan voi pelata, kun viime yön unet ovat jääneet aika tarkkaan nollaan ja uni varmaan tekisi ihan hyvää.
 
Vastaus: Nhl 07

Minä vielä tuosta palkkakatto rajasta!! et onko mitenkään mahdollista sitä palkkakattoa saada pienemmäksi, jotta olisi mahdollisuus saada treidattua/vapaita hyviä pelaajia...Ja sitte ku on semmonen et kun kausi loppuu niin minä automaattisesti annan tehä ne sopimukset(vähän pakko kun ne ei hyväksy muuten sitä sopimusta palkkakattorjan vuoksi) kenellä loppuu sen kauden jälkeen...niin miksi sitte yks tai useampi pelaaja ei ole saanut sopimusta ja se on siirretty vapaisiin agentteihin...??
 
Vastaus: Nhl 07

Kauan se kesti mutta nyt on aivojen napaisuus kohdallaa myös alaspäin pelattaessa, ei tarvitse pohtia minkäpäin niitä tatteja pidetään vaan asioista on tullut rutiinia. Jopa kulmaväännöt ovat hallittavissa, on kyllä EAn pojat tehneet mestariteoksen ei voi muuta sanoa. Silti sitä jo haluaisi 08 pariin. Vielä 4 kuukautta siihen rumbaan.
 
Vastaus: Nhl 07

APX sanoi:
on kyllä EAn pojat tehneet mestariteoksen ei voi muuta sanoa. Silti sitä jo haluaisi 08 pariin. Vielä 4 kuukautta siihen rumbaan.
Allekirjoitan.

Viikonloppuna tahkottiin kavereiden kanssa kourallinen otteluja ja vaikka pelissä on pahojakin vikoja (siniselle turha syöttää, pelaajien liikkeet äkkinäisiä ym.), eivät ne hautaa pelin loistokkuutta alleen. Tuli rakenneltua sellaiset asetukset offline human vs. human matseihin, että oksat pois. Itsekin odotan jo nyt kuitenkin vesi kielellä NHL08:a, koska Littman on kaavaillut muutamia kovia parannuksia peliin, jotka tekevät pelistä entistä nautittavamman.
 
Vastaus: Nhl 07

paulus sanoi:
Allekirjoitan.

Viikonloppuna tahkottiin kavereiden kanssa kourallinen otteluja ja vaikka pelissä on pahojakin vikoja (siniselle turha syöttää, pelaajien liikkeet äkkinäisiä ym.), eivät ne hautaa pelin loistokkuutta alleen. Tuli rakenneltua sellaiset asetukset offline human vs. human matseihin, että oksat pois. Itsekin odotan jo nyt kuitenkin vesi kielellä NHL08:a, koska Littman on kaavaillut muutamia kovia parannuksia peliin, jotka tekevät pelistä entistä nautittavamman.

Älä pidä hullua jännityksessä, vaan paljasta toki nämä parannukset mikäli tietoa tai edes huhuja löytyy :p
 
Vastaus: Nhl 07

henkari sanoi:
Älä pidä hullua jännityksessä, vaan paljasta toki nämä parannukset mikäli tietoa tai edes huhuja löytyy :p

Minulla ei minkäänlaista tietoa ole mitä parannuksia suunnitellaan, mutta tässä omia toiveitani:

- Luistelu vähintään samalle tasolle, mitä se on muissa 07-versioissa
- Taktiikoiden valinnoilla olisi oikeasti hyvä olla merkitystä. YV-pyöritykset mahdollisiksi, mutta samalla niin, että kiekon tuominen ylös olisi sopivan haastavaa
- Tietenkin tekoälyä paremmaksi niin omille pelaajille kuin vastustajillekkin
- Marketplacea voisi käyttä paremmin hyväksi, ainakin rosteripäivityksiä vähän useammin.
- Sm-Liigan paluu olisi ihan kiva (ajantasalla olevin rosterein, edes jossain vaiheessa tulisi päivitys)
- Valikot hieman kuvaputkiystävällisemmiksi (tekstit suuremmaksi)
- Tavallinen kausi takaisin!
- Joku hauska EA-uudistus, jota voisi myös joskus kavereiden kanssa pelata (tyyliin Free4all 05:sta) :)
- Bugit pois

Eiköhän tuolla jo kympin peli olisi aika lähellä. Tärkeintä nyt on tietysti saada peli pelillisesti kuntoon kaikilta osa-alueilta, sekä tietysti Dynasty-bugit, jossa pelaajat eivät kehity. Myöhemmin tietysti olisi kiva, jos Dynastykyn laajenisi enemmän myös farmijoukkueisiin, mutta en pidä sitäkään minään hirveän tärkeänä asiana.
 
Vastaus: Nhl 07

Tragedy sanoi:
Minulla ei minkäänlaista tietoa ole mitä parannuksia suunnitellaan, mutta tässä omia toiveitani:

Jees, lisäisin tuohon vielä vapaavalintaisen erän pituuden valitsemisen. Ei 10 minuutin erillä (joutuu varaamaan 40 minuuttia aikaa ottelulle) saa koskaan dynastya pelattua ja 5 minuutin erillä peli taas ei tunnu yhtään miltään.

Ja pelkkä kausi myös takaisin. Jos haluan manageroida, pelaan Eastside Hockey Manageria.

Edit: Sellainen editti vielä tähän, että jos eivät meinaa toteuttaa kunnolla ja ajan kanssa noita euroopan sarjoja niin jättäkööt suosiolla pois ne. Nollaseiskan PC-versiossa oli varsin mielenkiintoista pelailla SaiPalla kauden 2002-2003 peliasuilla 12000 vetävässä areenassa. Nyt kun oikeasti olisi resurssit ja puitteet rakentaa änärin rinnalle tarkasti mallinnetut euroliigat, niin toivon todella ettei EA mene taas siitä mistä aita on matalin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nhl 07

Poro24 sanoi:
Jees, lisäisin tuohon vielä vapaavalintaisen erän pituuden valitsemisen. Ei 10 minuutin erillä (joutuu varaamaan 40 minuuttia aikaa ottelulle) saa koskaan dynastya pelattua ja 5 minuutin erillä peli taas ei tunnu yhtään miltään.

Ai niin, tuon unohdin kokonaan. 7-8 minuutin erät sopisivat minulle ainakin parhaiten. Ja itse pidin siitä kun NHL 2000:ssa erän pituus oli se viisi minuuttia myös tulostaululla jos sen oli niin pitkäksi laittanut. Näin pelit eivät venähtäneet liian pitkiksi jos rangaistuksia tuli paljon. Tällöin tosin tilastot kärsisivät aika paljon peliaikojen kohdalta, mutta minusta tuo oli silti paras systeemi. Tuonkin voisi tietysti laittaa vapaavalintaiseksi.
 
NHL07 - Littmanin haastattelu

henkari sanoi:
Älä pidä hullua jännityksessä, vaan paljasta toki nämä parannukset mikäli tietoa tai edes huhuja löytyy :p
Heh, no tässäpä ne lainattuna consolesport.netin haastattelusta:

Too many trickle goals and goalies knocking the puck into their own net
It is hard to control your player on defense
It is difficult to set up in the offensive zone and pass the puck back to the point
There are too many ways to cheat online
There are not enough penalties called for slashing and interference
It is difficult to pass the puck if you are about to get hit

Haastattelussa Littman ei tosin suoraan lupaa, että nämä tulisivat parantumaan, mutta nämä asiat ovat siis aiheuttaneet harmaita hiuksia pelinsuunnittelijalle ja jos nyt asiaa ajattelee, niin varmaan näitä pyrkivät parantamaan. Littmanin mainitsemat viat ovat kyllä minunkin listallani kärkipäässä parannusehdotuksissa. Pelkästään nuo korjaamalla saa oikein hyvän paketin.

Tässä vielä koko artikkeli:
http://consolesports.net/index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=65
 
Ylös Bottom