Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 08 (Xbox 360)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiong
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Superstarilla vain pelaan. Tappioita tulee vielä mutta kokoajan peli paranee. Varsinki kun saa noi "create playt" hiottua vielä paremmiksi.

Asia joka eniten mua riivaa pelissä on kun vastustaja tulee alueelle rupeaa syöttelee eli pyörittää peliä niin omat pelaajat vain seisoo tonteillaan eikä taklaa tai tee mitään. Jos taklaavatki ja kiekko on vapaana eipä ne sitä ite tajua ottaa vaikka kiekko olisi melkein vieressä.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tandorin pelikirja, osa 1


Ajatuksia puolustuspelistä NHL08 All-Star ja SuperStar tasoilla:






VASTUSTAJAN PÄÄDYSTÄ OMAAN PÄÄTYYN


Puolustus alkaa siitä hetkestä kun kiekko menetetään vastustajalle (tässä
tapauksessa) hyökkäyspäädyssä. Itselle kontrolliin jää tai otetaan hyökkääjä, eli
jos on lauottu puolustajalla otetaan kontrolliin välittömästi hyökkääjä. Eli ei
tarvitse eikä kannata aina valita sitä vastustajaa lähinnä olevaa pelaajaa vaan
kannattaa jatkaa peliä sillä pelaajalla joka on aktiiviseksi jäänyt, kunhan
kontrollissa on hyökkääjä.

Koko karvaustilanteen käytännössä ratkaisee ensimmäisen karvaajan toiminta tai
sijainti, 1. karvaaja voi olla AI tai pelaaja itse. Ensimmäinen karvaaja lähtee
ohjaamaan vastustajan kiekontuojaa siten että se ei pääse tulemaan suoraan tai
ilmaiseksi keskialueelle. Vastustajaa ei lähdetä taklaamaan eikä 1. karvaaja edes
yritä saada vastustajalta kiekkoa riistettyä. Jos 1. karvaaja onnistuu hyvällä
sijoittumisellaan ohjaamaan vastustajaa laitaan ilmestyy paikalle hyvin usein 2.
karvaaja joka pääsee todella hyvin ahdistamaan/häiritsemään/taklaamaan
vastustajaa, tässä tilanteessa kiekonriistot mahdollisia.

Parhaiten tämä 2 miehen ohjaus/karvaus toimii silloin kun tilanne on sellainen
että 1. karvaaja on AI. Tämän takia kontrolloitavaa pelaajaa ei vaihdeta kun
kiekonmenetys tulee esim. vastustajan maalivahdin torjunnasta AI:n viedessä
irtokiekon. Eli kytätään sillä omalla hyökkääjällä sellaista tilannetta että joku
ketjukaveri pääsee ahdistamaan vastustajaa laitaan ja silloin mennään kaveriksi ja
listitään AI seinälle. Karvauksen tehokkuuteen vaikuttaa myös käytössä oleva
taktiikka, painostuksella "Puck Side Attack" pelaajat pyrkivät aktiivisesti
häiritsemään vastustajaa heti hyökkäysalueella.

MUTTA

Tällainen onnistunut karvaus onnistuu harvoin, useimmiten tilanne on se että
vastustaja pääsee antamaan avaavan syötön hyökkääjälle joka polkee karvauksesta
ohi niin että hippulat vinkuu. Tällainen tilanne pitää huomata välittömästi kun
kiekko menetetään ja reagoida siihen siten että sillä omalla hyökkääjällä
lähdetään polkemaan täyttä kohti omaa päätyä vastustajan kiekontuojan rinnalla tai
perässä.

Kun vastustaja lähtee luistelemaan yli keskialueen kontrolli pidetään edelleen
hyökkääjässä, kontrollia ei mielellään vaihdeta puolustajaan. Yleensä AI tulee yli
hyökkäyssiniviivan laidasta jonka jälkeen oma AI puolustaja ottaa vastustajan
"tarkkailuunsa" ja pitää(ohjaa) tämän hyökkääjän laidassa. Eli AI pakki ei päästä
vastustajaa "hyppäämään" keskelle. Tässä tilanteessa sillä omalla hyökkääjällä
ajetaan se vastustaja sinne kulmaan ja pakki hoitelee loput, jos vastustajan
hyökkääjä yrittää pysähtyä tai pyörähtää takaisin kohti siniviivaa siihen ajetaan
sillä omalla hyökkääjällä ja lujaa. Toinen vaihtoehto on se että otetaan
loppuvaiheessa tätä tilannetta pakki ohjaukseen ja annetaan vastustajan mennä
kulmaan jonka jälkeen taklataan ja toivotaan että kiekko saadaan pois.

Nyt täytyy myös huomata se seikka että minkä paikan hyökkääjällä tätä vastustajaa
on ajettu takaa. Ei välttämättä kannata jahdata väärän laidan hyökkääjällä
ollenkaan koska jos ajo ei onnistu jää oma kaista pahasti auki. Centterillä
kannattaa ahdistaa aktiivisesti ihan kulmaan saakka, jos riistoa ei heti tule niin
silloin ripeästi omalle tontille peittämään syöttöjä ja vartioimaan vastustajia.

Jos nyt kuitenkin kävi niin että kiekkoa ei saatu pois ja AI:n karuselli
käynnistyy...


OMASSA PÄÄDYSSÄ


AI ei lauo mielellään kovin huonoista paikoista ja kun se pääsee laukomaan hyvästä
paikasta se laukoo hyvin. Tämä tarkoittaa sitä että AI pannaan pyörimään kulmissa
ja yrittämään "toivotaan-toivotaan" laukauksia kauhen lihamuurin läpi. Parhaiten
AI pidetään poissa tulostaululta pelaamalla kurinalaista puolustuspeliä,
kontrollissa olevalla pelaajalla hoidetaan se oma tontti eikä lähdetä juoksemaan kiekon perässä. Selkein puolustuskuvio on "Staggered". Staggered on käytännössä samannäköinen kuin arpakuution vitonen. Pakit ja laiturit neliössä ja centteri keskellä. Tässä kuviossa helpoin tapa menestyä on kontrolloida jälleen kerran hyökkääjää, keskushyökkääjää mikäli mahdollista. Centterillä pystyy katkomaan maalin eteen suunnatut syötöt ja centteri on myös tehokas laukausten pysäyttäjä.

Laitureilla pelataan omaa kaistaa, estetään vastustajan laitahyökkääjän pelaaminen keskelle ja häiritään parhaimman mukaan vastustajan pakkien peliä/laukauksia. Parhaiten puolustuspeli hoituu Vision Controllia hyväksi käyttäen ja rauhallisilla luisteluliikkeillä. Syöttölinja keskelle kiinni, AI:ta ei päästetä takomaan one-timereita. AI joutuu tämän vuoksi hakkaamaan kutejaan siniviivasta, joita sitten peitetään parhaimman mukaan.

Tästä oman päädyn pelaamisesta mulla ei sen kummempia ajatuksia ole. AI on yleensä tappavan tehokas kun se saa hyviä tekopaikkoja, ne tekopaikat on kyllä estettävissä kun pelaa hyvää puolustuspeliä. Kannattaa laittaa sieltä asetuksista(Visual Options) se pelaajan position -merkki näkyviin. Se teksti näkyy vain puoli sekuntia mutta siitä näkee heti minkä paikan pelaajalla on itse liikkeellä.


Hyökkäyspelistä voin kirjotella jotain myöhemmin.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Erittäin hienoa ja mukavasti luettavaa tekstiä Tandorilta!

Sen verran hyviä niksejä tuli, että täytyy aukaista änäri samantien. Itselläni karkaa juurikin turhan useasti paketti käsistä, ja homma menee kiekon perässä juoksemiseksi -> josta seuraa useimmiten täysin vapaa maalintekopaikka koneelle.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Suosittelen kaikkia "pelimiehiä" (tarkoittaen siis niitä, jotka pelailevat superstarilla) kokeilemaan noita PM83:n slidereita ja molarieditointeja. Helvetin hyvät ja realististen tuntuiset. Itselläni homma toimii loistavasti, sekä vaikeustaso juuri sopivan haastava. Jos mokailet, häviö tulee, mutta jos paketti pysyy kasassa loppuun asti, niin useimmiten seurauksena on voitto tai vähintään tasuri. Pidän todella paljon. Muille, jotka tuskailevat maalinteon jne kanssa helpoimmilla tasoilla, niin kyllä se siitä lähtee, epäilisin vaan, että aiempien nhl:ien pelikirjaa joutuu tosissaan vähän muuttamaan, jos haluaa pärjätä. Sooloilu ja pakeilla höntsäys on varmin tapa saada kyllä kuokkaansa. Eikä sillä, että luulisin olevani ylivertainen pelimies, mutta näin vain itse olen havainnoinut :)
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tandorin taktiikka olis tappavan tehokas, jos oman puolen AI tekisi jotain. Ite oon huomannut tehokkaimmaksi puolustuskeinoksi taklata kiekollinen siniviivan tuntumassa, jolloin voi ottaa puolustajan hallintaan ja napata sillä se irtokiekko. Ainakin helpoimmalla (:D) tasolla vastustajalla on tasan 3 taktiikkaa: pitkä syöttö ja kiekollinen tulee laitaa pitkin, vähän lyhempiä syöttöjä ja kiekollinen kurvaa ennen siniviivaa keskemmälle ja kolmantena se, että vain yksi AIN ohjastama peluri kuljettaa kiekon yksin alueelle.

Suurin ongelma huijausmaalien lisäksi on tosiaan oman tiimin AI. Puolustuksessa ne vähän härnää vastustajaa, mutta irtokiekkoa ne ei ota 50% ajasta. Hyökkäysalueella ne kyllä osaa hakea kiekkoa, mutta siellä eivät hae paikkaa. Toivottavasti EA tajuaa korjata ongelmat, että voi pelata yksinkin.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tuota, olen nyt lueskellut tästä tekoälyn väitettävästä ylivoimaisuudesta niin täältä kuin xbox.comistakin. Minä pelasin pelin demoa Prolla noin 100 matsia, ja siirryinkin kokonaisessa pelissä suoraan Superstariin. Ensimmäisen pelin ensimmäisen erän voitin 1-0, mutta toisessa erässä tietokone teki viisi maalia viidellä laukauksella. Myönnän että puolustuspelini herpaantui hetkeksi.

Tämän yhden onnettoman pelin jälkeen olen voittanut Superstarin kuusi kertaa kahdeksasta pelistä, enkä pidä tätä vaikustasoa mitenkään mahdottomana, kunhan vaan pidätte puolustuksenne huippukunnossa koko pelin ajan. Suoritin melkeinpä kaikki Superstar-vaikeustasoa koskevat Achievementit eilen tunnissa parissa. Voitin NHL-joukkueen Jokereilla ja Iowa Starsissa ensimmäisellä yrittämällä. Tämä kaikki siis pelin Default-slidereilla.

En tiedä onko tämä huomioimisen arvoista, mutta minä hyökkään aina ylöspäin, käytän Overview-kamerakulmaa (loistava näkyvyys, minimoi harhasyötöt) ja vielä eilen käytin Classic-näppäimiä (käytin Classic-näppäimiä myös NHL 07:ssä). Classicista kuitenkin sen verran, että käytin niitä muuten ihan samalla tavalla kuin Default-näppäimien SkillStick-maailmaa, paitsi taklailin ja syöttelin eri napeista. Minulla on ollut ongelmia ohjaimieni oikeanpuoleisten liipaisimien kanssa.

Tästä päivästä lähtien olen kuitenkin käyttänyt Default-näppäimiä. Huomasin että taklaamiseen oikeanpuoleisella tatilla pitää vain tottua, mutta muuten Default-näppäimet tarjoavat paljon enemmän työkaluja puolustamiseen. Default-näppäimillä voi käyttää syötönkatkoja ja liikuttaa syöttölinjojen katkona töröttävää mailaa oikeanpuoleisella tatilla, ja polvistua hetkellisesti vasenta ylänäppäintä käyttämällä. Nämä kaksi lisää tulevat olemaan verraton apu myös Superstar-tasoista tekoälyä kellistäessä.

Toivottavasti ette turhaudu pelin tekoälyyn totaalisesti, minä tosiaan olen kokenut rökäletappion vain kerran, ja senkin mielestäni puolustuspelini uinahtamisen vuoksi. Pelaan Team Matcheissä lähes poikkeuksetta vasempana pakkina, joten ehkäpä teidänkin pitäisi omistaa jokunen tunti puolustuspelin harjoittelemiseen.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

VOI VITTUJEN KEVÄT! Netti pelissä on helvetin ärsyttävä bugi! Peli ei lopu ikinä, vaan aloituksia tule loputon määrä! Olen nyt johdolla 7-0, ja vastustajani ei luovuta! Tässä on DasAmarellon kanssa leikitty kissaa ja hiirtä noin tunnin verran. Varokaa kyseistä peluria!
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Classic -ohjainasetuksella kun pelaa niin ainakin taklaaminen on paljon helpompaa kuin defaultilla. Tämä on nettipelissä tosi ärsyttävä ominaisuus kun vastaan sattuu joku joka pelaa classicilla ja kun nettipelin asetukset on ne mitkä ne on niin siinä ei kerkeä kissaa sanoa kun oma hyökkääjä keräilee kamppeitaan...
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Olipahan peli mulla vetoja 48 + PLUS n25 ohivetoa ja yks maali ja AI 25 vetoo ja 4 maalia (kolme tolpan kautta). Ja mulla oli paljon parempi veskari.......:confused: :eek: :mad:
Taso oli all-star ja suurin osa mun vedoista oli teräviä vetoja kohti yläpesää.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Alkaa olee siinä vaiheessa kohta tää vitutus tähän et tää hakee joka peliä enne nykyää näitä uusia kokoonpanoja et lähtee änäri kohta parvekkeelta.. perkele..

edit. "ladataan kokoonpanoja" " peli-istunto on päättyny" voi vatun paska...
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

ara sanoi:
Alkaa olee siinä vaiheessa kohta tää vitutus tähän et tää hakee joka peliä enne nykyää näitä uusia kokoonpanoja et lähtee änäri kohta parvekkeelta.. perkele..

edit. "ladataan kokoonpanoja" " peli-istunto on päättyny" voi vatun paska...


Jooo no eiköhän se täälläki kohta lennä........ TAAS turpiin 5-1 mulla vetoja 38 ja tietokoneella 25 ja YLLÄTYs YLLÄTYS tietokoneen maalit TAAS tolpan kautta kun taas omat pelaajat vetelee tolppaan tai 2 metriä ohi. Ja mulla jäähyjä n 10 joista 7 tietokoneen hankkimia kampituksia. perkele

kyseessä AHL peli ja pm83:sen sliderit käytössä
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Ite pelasin tos kovimmal vaikeustasol, johdin 3-1 vikal minuutil ja sit tää jumitti haha.. Bostoni olin ja dallasia vastaan... Yks mikä auttaa ni taktiikkojen vaihtelu, ainaki ku vaihtelee vähä hyökkäys tyylejä ni kone iha hukassa.. Maalintekoo saa kyl viel reenata, menee nii hyviä paikkoja hukkaa et huh..
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Maanantaille meni että pelin saa.

Turhautumista on väellä ilmassa. Aikalailla niin taitaa olla kuin uskoinkin, että tätä pelataan joko kaverin kanssa tai ei ollenkaan. Itsellänihän ei hermo kestä minkäänlaisia epäoikeudenmukaisuuksia. Toivottavasti slidereiden säätämisellä saa tarpeeksi vaikutuksia kaverin kanssa pelatessa, etteivät jotkut vain vaikuta tietokeen joukkueen käyttäytymiseen.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tempura sanoi:
Maanantaille meni että pelin saa.

Turhautumista on väellä ilmassa. Aikalailla niin taitaa olla kuin uskoinkin, että tätä pelataan joko kaverin kanssa tai ei ollenkaan. Itsellänihän ei hermo kestä minkäänlaisia epäoikeudenmukaisuuksia. Toivottavasti slidereiden säätämisellä saa tarpeeksi vaikutuksia kaverin kanssa pelatessa, etteivät jotkut vain vaikuta tietokeen joukkueen käyttäytymiseen.


Joo siis kyllä mulla se huijaus menee 4-2 kertaa 20 pelistä mutta jos sitä tulee jokapelissä niin......................... voi olla että lähtee EA:n tiimille sellasta sähköpostia että:D
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Eli täällä näemmä toinenki on huomannu et ainakin tilanteita saa helpommin Classic-ohjauksella kuin paljonhehkutetul Skill Stickillä. Skill Stickil on kyl aika mahtavaa vääntää välillä..

Peli on kyl hyvin kaksteränen miekka:Loistavasti toteutettu mut kone saa helpommin maaleja!

Mut tottakai esim.Vancouveria vastaan sopiiki tyytyä vähäseen maalimäärään ku niil on maalis Luongo.
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

käkikotka sanoi:
Eli täällä näemmä toinenki on huomannu et ainakin tilanteita saa helpommin Classic-ohjauksella kuin paljonhehkutetul Skill Stickillä.


Nii, eli reeniä :D
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

En tiiä saako sillä tilanteita sen enempää aikaseksi mutta se taklausnappi on paljon tehokkaampi kuin tatilla taklaaminen. En käytä itse...
 
Vastaus: NHL 08 (Xbox 360)

Tempura sanoi:
Maanantaille meni että pelin saa.

Turhautumista on väellä ilmassa. Aikalailla niin taitaa olla kuin uskoinkin, että tätä pelataan joko kaverin kanssa tai ei ollenkaan. Itsellänihän ei hermo kestä minkäänlaisia epäoikeudenmukaisuuksia. Toivottavasti slidereiden säätämisellä saa tarpeeksi vaikutuksia kaverin kanssa pelatessa, etteivät jotkut vain vaikuta tietokeen joukkueen käyttäytymiseen.

Kehotan kuitenkin antamaan pelin Default-asetuksille mahdollisuuden, ennen mitään Slidereiden muokkaamista. Henkilökohtaisesti en voisi edes kuvitella Slidereiden säätämistä, sillä se vääristäisi pelikokemukseni. Pelkään myös etten enää osaisi pelata netissä, muokattuihin Slidereihin tottumisen jälkeen.

En tiedä kuka tämä pm83 on, mutta oman suorituksen parantaminen muokattuja Slidereitä käyttämällä vaikuttaa aika pohjattomalta kaivolta. Jos peli on liian haastava All-Starilla tai Superstarilla, pelaa ihmeessä Prolla. Pro-vaikeustaso ei voi olla liian haastava kenellekään. Tietysti jos metsästätte Superstar-vaikeustasoa edellyttäviä Achievementtejä, ymmärrän tuskanne. Toisaalta tässä on kyllä vuosi aikaa hio taitojaan, ja kuten sanottua, itse olen jo suorittanut lähes jokaisen Superstar-vaikustason Achievementin, eikä siinä mennyt kuin tunti pari. Tämä siis vain esimerkkinä siitä, että Superstar-AI on voitettavissa ihan reilullakin pelillä, Default-asetuksilla.

Jaksamista vaan kaikille. :)
 
Ylös Bottom