Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 19 - Yleinen keskustelu

Toi sticklift on hyvä ja tyydyttävän tuntunen. Se on ihan balanssissa. Sillä saa riiston sillon, kun pitääkin.
 
Toi sticklift on hyvä ja tyydyttävän tuntunen. Se on ihan balanssissa. Sillä saa riiston sillon, kun pitääkin.
Sitä heilutetaan, kuin pokea edellisessä versiossa. Jännä tuo poke, kun katsoo hidastettuna mihin maila menee. Se ikään kuin kiertää mailan ja kiekon ja osuu sitten jaloille. Eli se on rikki, mutta sehän ei ole EA:lta uutta. Mitäs muuta tässä on rikki, no taktiikat ainakin. Mikäli pelaa taktiikoiden ollessa puolustavat, niin pelaajat pysyvät alhaalla. Mikäli erehtyy nostamaan ylemmäs, niin alas ei tulla ja vastustaja tekee suoraan syötöstä maalin kahdella nollaa vastaan. Siis tämä sama paska homma oli jo NHL 15 ja sen takia pelaaminen jäi vähälle. Joo, 1-0 voiton kairasin, kun pidin koko ottelun kaikkein puolustavimmilla taktiikat. Se ei vaan ole kivaa, koska kentällä ei tapahdu silloin juuri mitään. Ihan turha yrittää millään kova painostus, 1-2-2 agressiivinen jne.. Tätähän ei varmaan sitten tapahdu kellekään muulle, näinhän se aina menee:rolleyes:

Vielä loppuun siitä pokesta. Eli tykkään kyllä, että sen spämmimisestä tulee jäähyjä. Hidastuksista kuitenkin näkee, että itse on välillä aivan syytön mailan osuessa jaloille. Se on se helvetin automaatio, joka on läsnä melkein kaikessa. Ei voi mitään, jos mailan on tarkoitettu osuvan jaloille mailan sekä kiekon sijaan. Mikäli palattaisiin aiempien änäreiden tasolle, niin ei olisi mitään pokenappia. Olisi vain taklaukset, jolla riistää kiekko. Mailan nostoa et kuitenkaan voi joka tilanteessa käyttää, joten ei sekään ole oikotie onneen. Taklaukset ovat kovia ja hyviä, mutta edelleenkään kiekkoa et saa ensimmäisenä haltuun. Aina siinä on kone tai se jää taklattavan varusteisiin pyörimään.
 
Lueskelin tätä ketjua niin pystyykö tätä peliä pelaamaan ilman slidereiden säätöä? Kun ei jaksais koko ajan niitä rumpata, vai onko peli ihan karseeta jos ei säätele
 
Konetta vastaan on kyllä äärimmäisen vttumaista pelata allstar/superstar vaikeustasolla tuon täydellisesti ajoitetun mailannosto-spämmin takia. Kun puhutaan ns. "tekoälystä" näissä pallopeleissä, nin olisi hyvä lähteä siitä, että sinne koodin kirjoitetaan sellainen inhimillinen tekijä kuten VIIVE. Kone ei kuluta aikaa reagoimiseen, mikä tuntuu helkkarin typerältä.
 
Miten tässä pääsee pelaamaan onlinessä kaverin kanssa ottelun oikealla jatkoaikasäännöllä? Nyt tulee automaattisesti 5vs5 20min.
 
Konetta vastaan on kyllä äärimmäisen vttumaista pelata allstar/superstar vaikeustasolla tuon täydellisesti ajoitetun mailannosto-spämmin takia. Kun puhutaan ns. "tekoälystä" näissä pallopeleissä, nin olisi hyvä lähteä siitä, että sinne koodin kirjoitetaan sellainen inhimillinen tekijä kuten VIIVE. Kone ei kuluta aikaa reagoimiseen, mikä tuntuu helkkarin typerältä.

Totta, huomaatko myös sen että kun sä kosket syöttönappiin, se tekoälyn pelaajan maila nousee sillä samalla sekunnilla :D Aivan kun se olisi botin pokenappiin yhdistetty.
 
Yksi mitä tuon poken kanssa porukka tekee, ei kiinnitä huomiota ollenkaan siihen että et sä voi sillä mailalla huitoa mihin sattuu, esim. laitaa vasten oleva vihu, sun pitää käyttää sitä mailaa eri suuntaan missä pelaaja on (kohti laitaa, suuntaa se tatilla johonkin poispäin, mielummin laidan vieressä älä käytä sitä) ja VIEDÄ se maila sinne kohti kiekkoa, eli ei suoraan kiekkoa kohti koska se menee jaloille. Vaatii opettelua mut tuo toimii jotenkuten.
Tässä versiossa kylläkin on ennemmin mailan nosto nyt se juttu eikä tuo mailan heiluttaminen minne sattuu, se on hyvä keino estää syöttöjä, ei katkoa niitä lähinnä... Syötön katkoja tuo ukkohan tekee automaattisesti mut ei niitäkään irl. tule paljonkaan, usein se kiekko menee jostain välistä läpi tai muuttaa suuntaa. NHL17 versiossahan tekoäly otti tyyliin 80% syöttöjä katki, se oli ihan rigged.

Toinen mistä valitetaan on se et mailan nosto on helppoa, perhana, syötä sitä kiekkoa ja pura sitä päätyyn... Tämä ei kyllä poista tota ongelmaa kokonaan mut monesti tuntuu et porukka valittaa kun ei saa tehdä sille kiekolle mitä haluaa ja vastustajan pitäisi haavi auki katsoa vierestä vaan eikä tehdä mitään mukamas -> "et sä voi ottaa kiekkoa pois kun mun pitää tehdä maali", mitä helvettiä??

Jos katsoo yhdenkin NHL pelin ja seuraa tarkkaan kiekkoa, huomaa että sen kanssa ei kauan parane lusmuilla kun se otetaan pois tai tulet taklatuksi. Kiekkoa liikkeelle enemmän, nopeammin, syöttöjä, päätykiekkoja, paine pois omalta alueelta ja hyökkäysalueella persettä eteen, vihu ottaa jäähyn siinä kun säätää mailansa kanssa, sit yv:llä hieromaan maaleja...

Kannattaa myös laskea montako oikeata maalintekopaikkaa saat pelissä rakennettua ja montako oikeasti jääkiekkopelissä rakennetaan ja miettiä et onko oma pelityyli vain liian "minä teen kaikkea mitä haluan" tyylinen vai lähempänä jääkiekkoa... Et sä vain voi hallita tapahtumia koko ajan, sun pitää antaa vihulle oma aikansa ja yrittää tehdä puolustuspelissä vaan oikeita asioita. Kannattaa seurata sitä omaa pelityyliä, onko siellä sellasta mikä rikkoo pelissä realistisuuden, ne erot huomaa kyllä kun mietti miten ne tilanteet pelataan ihan oikeassa matsissa...

Miettikää tota itse, tuo nyt on vain oma näkemys :)

E: tämähän ei koske sit tyyliin eashl jossa et voi luottaa edes pakkien olevan omalla paikalla... Se hankaloittaa peliä.
 
Todella hyvä postaus Szuper.

Pokesta sen verran, että mua ärsyttää siinä eniten se, että laitakamppailuissa maalin nurkilla ja takana sitä ei pysty hyödyntämään. Usein pystyisi riistämään kiekon, jos haluaa pelata agressiivista peliä, mutta nyt sun pitää vaan istua maalin edessä ja odottaa, että kaveri pyörii siinä nurkilla. Vaikka TIEDÄN, mitö kaveri tekee ja saisin yhdellä pokella kiekon pois, en voi tehdä sitä, koska kamppaus tulee 90%. Eli peli pakottaa tossa vaan olemaan passiivinen. Ei riitä se, että on jo itsessään riski lähteä riistämään kiekkoa maalin takaa tai lähellä (kuten pitääkin), peli tekee sen mahdottomaksi tuon joka kerta seurauksena olevan kampituksen vuoksi.

Lisäksi se vituttaa, että usein tiedät täysin, että tuosta kaveri lähtee ja pieni poketus linjalle riittäisi, mutta ei, kaveri saa täysin suojaamatta kiekkoa vain kuljettaa ylös ja sun maila oikein hakeutuu jalkoihin ja jäähyksi. Ja muutenkin usein käy niin, että vastustaja tuo vaan kiekkoa ylös ilman mitään huolta, selvä poken paikka, mutta jalkoihin hakeutuu oikein magneettina.

Pokessa on haettu ja ajateltu hyvää ja sen toteutus on melkein siellä, mutta tiettyihin tilanteisiin sitä pitäisi korjata toimivammaksi.
 
Yksi mitä tuon poken kanssa porukka tekee, ei kiinnitä huomiota ollenkaan siihen että et sä voi sillä mailalla huitoa mihin sattuu, esim. laitaa vasten oleva vihu, sun pitää käyttää sitä mailaa eri suuntaan missä pelaaja on (kohti laitaa, suuntaa se tatilla johonkin poispäin, mielummin laidan vieressä älä käytä sitä) ja VIEDÄ se maila sinne kohti kiekkoa, eli ei suoraan kiekkoa kohti koska se menee jaloille. Vaatii opettelua mut tuo toimii jotenkuten.
Tässä versiossa kylläkin on ennemmin mailan nosto nyt se juttu eikä tuo mailan heiluttaminen minne sattuu, se on hyvä keino estää syöttöjä, ei katkoa niitä lähinnä... Syötön katkoja tuo ukkohan tekee automaattisesti mut ei niitäkään irl. tule paljonkaan, usein se kiekko menee jostain välistä läpi tai muuttaa suuntaa. NHL17 versiossahan tekoäly otti tyyliin 80% syöttöjä katki, se oli ihan rigged.

Toinen mistä valitetaan on se et mailan nosto on helppoa, perhana, syötä sitä kiekkoa ja pura sitä päätyyn... Tämä ei kyllä poista tota ongelmaa kokonaan mut monesti tuntuu et porukka valittaa kun ei saa tehdä sille kiekolle mitä haluaa ja vastustajan pitäisi haavi auki katsoa vierestä vaan eikä tehdä mitään mukamas -> "et sä voi ottaa kiekkoa pois kun mun pitää tehdä maali", mitä helvettiä??

Jos katsoo yhdenkin NHL pelin ja seuraa tarkkaan kiekkoa, huomaa että sen kanssa ei kauan parane lusmuilla kun se otetaan pois tai tulet taklatuksi. Kiekkoa liikkeelle enemmän, nopeammin, syöttöjä, päätykiekkoja, paine pois omalta alueelta ja hyökkäysalueella persettä eteen, vihu ottaa jäähyn siinä kun säätää mailansa kanssa, sit yv:llä hieromaan maaleja...

Kannattaa myös laskea montako oikeata maalintekopaikkaa saat pelissä rakennettua ja montako oikeasti jääkiekkopelissä rakennetaan ja miettiä et onko oma pelityyli vain liian "minä teen kaikkea mitä haluan" tyylinen vai lähempänä jääkiekkoa... Et sä vain voi hallita tapahtumia koko ajan, sun pitää antaa vihulle oma aikansa ja yrittää tehdä puolustuspelissä vaan oikeita asioita. Kannattaa seurata sitä omaa pelityyliä, onko siellä sellasta mikä rikkoo pelissä realistisuuden, ne erot huomaa kyllä kun mietti miten ne tilanteet pelataan ihan oikeassa matsissa...

Miettikää tota itse, tuo nyt on vain oma näkemys :)

E: tämähän ei koske sit tyyliin eashl jossa et voi luottaa edes pakkien olevan omalla paikalla... Se hankaloittaa peliä.
AAMEN!
 
Todella hyvä postaus Szuper.

Pokesta sen verran, että mua ärsyttää siinä eniten se, että laitakamppailuissa maalin nurkilla ja takana sitä ei pysty hyödyntämään. Usein pystyisi riistämään kiekon, jos haluaa pelata agressiivista peliä, mutta nyt sun pitää vaan istua maalin edessä ja odottaa, että kaveri pyörii siinä nurkilla. Vaikka TIEDÄN, mitö kaveri tekee ja saisin yhdellä pokella kiekon pois, en voi tehdä sitä, koska kamppaus tulee 90%. Eli peli pakottaa tossa vaan olemaan passiivinen. Ei riitä se, että on jo itsessään riski lähteä riistämään kiekkoa maalin takaa tai lähellä (kuten pitääkin), peli tekee sen mahdottomaksi tuon joka kerta seurauksena olevan kampituksen vuoksi.

Lisäksi se vituttaa, että usein tiedät täysin, että tuosta kaveri lähtee ja pieni poketus linjalle riittäisi, mutta ei, kaveri saa täysin suojaamatta kiekkoa vain kuljettaa ylös ja sun maila oikein hakeutuu jalkoihin ja jäähyksi. Ja muutenkin usein käy niin, että vastustaja tuo vaan kiekkoa ylös ilman mitään huolta, selvä poken paikka, mutta jalkoihin hakeutuu oikein magneettina.

Pokessa on haettu ja ajateltu hyvää ja sen toteutus on melkein siellä, mutta tiettyihin tilanteisiin sitä pitäisi korjata toimivammaksi.

Poke on kyllä liian herkkä menemään mihin sattuu jos sitä ei itse ohjaa... Tuon takia minusta se kannattaa ohjata tatilla pois pelaajasta, sivuille lähinnä ettei se tökkää jalkoihin sitä.. Senhän pitäisi olla täysin tatista hallittavissa mihin suuntaan se menee mutta itse en aina saa sitä menemään mihin haluan koska siinä on satunaisia viiveitä (joko be a pro- hahmon huonoutta tai pelin reagointikyky ei riitä).
 
Mikäli täällä on porukkaa joka osti pelin Gigantista ja ei saanut sitä HUT-pakkakoodia, menkääs kuittikoodin kanssa kysymään asiaa Gigantin sivujen chatista.

Käteislasku on se koodi kuitissa.
 
Viikko siinä sitten meni. Pitää vielä töiden jälkeen ite testata mutta ei nää viestit whatsappissa ja ympäri nettiä oikein hyvälle tuulelle saa.
 
Mikäli täällä on porukkaa joka osti pelin Gigantista ja ei saanut sitä HUT-pakkakoodia, menkääs kuittikoodin kanssa kysymään asiaa Gigantin sivujen chatista.

Käteislasku on se koodi kuitissa.

Gigantis viime perjantaina asioidessa sanottiin kassalla että koodit saapuu sähköpostiin. Viaplay ja hut-pakka koodit tuli maanantaina sähköpostiin.
 
Gigantis viime perjantaina asioidessa sanottiin kassalla että koodit saapuu sähköpostiin. Viaplay ja hut-pakka koodit tuli maanantaina sähköpostiin.
Ai? Mulle ei sanottu mitään tai tullut mitään. Viaplayn sain erilliskuittina hakemisen hetkellä, kun myyjä huomasi virheen.
 
Jonnet sai haluamansa ja siitä sitten vaan R1.stä hakkaamaan. Kestihän se viikon, onneksi kohta tulee FIFA.
 
Nyt R1 on käytettävissä. Se ei ole OP tai spämmittävissä, sitä ei voi käyttää huolimattomasti, mutta nyt sitä voi kuitenkin käyttää yhtenä tehokkaana puolustuskeinona. Todella hyvä päivitys. Nyt se on sellainen kuin sen pitääkin olla.
 
Tekis mieli kans vähän avautua mut lyhyesti, be a pro:ssa tekoälyn joukkueen alivoima on nyt siis YLIVOIMA taktiikoiltaan, 3 miehen alivoimalla täysi hyökkäys 5 pelaajaa vastaan, hyökkäävät jopa pakeilla. Karvaavat 3:lla pelaajalla alivoimalla ihan sinne mun maalin taakse asti... Mitä helvettiä :D
Mahtaako sama olla perus seuratilassakin? Ei ole järjen hiventä kyllä tossa taktiikassa että alivoimalla pelataan ylivoimakuvioita ja karvataan ihan kaikilla ylhäältä asti ja missä on tekoälyn purkukiekot ?? Tämä ei ole enään jääkiekkoa kyllä, tämä on ihan jotain muuta...

E: Latasin siis uusimman pelaamistavan version ja se tuntus rikkoneen myös kiekonhallinnan aika mehevästi, laukaukset menee ihmeen tarkasti sinne mihin yrittää. Eli tuo 1.01 versiolle sanon ei ainakin be a pro:n osalta. Mutta se kai tehtiinkin tohon onlineen jos sielä oli isoja ongelmia poken kanssa.

Jännää tosiaan et se sai tekoälyn pelaamaan kuin hullu, oma joukkue on ihan sekasin ja menettää kiekon lähes jokaisesta pienestäkin kosketuksesta ja vastustaja tuntuu pelaavan lähes koko ajan ylivoimataktiikalla...
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom