Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL-pelit vertailussa eli EA Sports vs. 2K Sports

Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Itseäni on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt, kuinka EA:n fanipojat kritisoivat 2k:n yhden käden kuljettelua, oudon näköistä luistelua, outoja harhautuksia ja sitä, ettei kieko osu mailaan.

Ovatko EA:n toisinaan salamannopeasti tapahtuvat 180 asteen käännökset, yli-inhimillisen nopea mailan vispaaminen vasemmalta oikealle, robottimaisesti liikkuvat maalivahdit tai kiekon nostaminen suoraan syötöstä maaliviivalta vaivatta maalin kattoon, teidän mielestänne aidon näköisiä?

Itseäni kyseiset asiat eivät juurikaan haittaa kummankaan pelisarjan peleissä. Ymmärrän jos ne joitakin häiritsevät, mutta luulisi sitten häiritsevän molempien pelien vastaavanlaiset puutteet, eikä vain toisen. Kyse taitaakin olla lähinnä siitä, että hakemalla haetaan syitä väheksyä kilpailevan sarjan peliä, koska sille ei edes haluta antaa mahdollisuutta. Itse olen ollut joskus samanlainen, olihan EA:n peli aina se, jota oli pienestä asti tullut pelattua vuodesta toiseen.

Esimerkiksi juuri kiekkofysiikka on minun mielestäni oikeasti tärkeä asia jääkiekkopelissä ja tämä asia on 2k:lla kunnossa. Niitä, jotka eivät ymmärrä 2k:n kiekkofysiikan hehkuttamista, suosittelen pelaamaan yhden pelin 2k9 ilman kiekon varjoa ja mielellään sidecamilla. Ja ennen kaikkea ilman ennakkoluuloja. Tämä saattaa helpottaa asian ymmärtämistä, sillä ainakin omasta mielestäni 2k:n kiekkofysiikka on ylivertainen kilpailijaan verrattuna. Kiekko todellakin tuntuu täysin erilaiselta. Täytyy kyllä sanoa, että itsekään en sitä eron suuruutta noiden videoiden perusteella juurikaan huomaisi, johtuen kiekon varjosta.

Niin, ja pelattuani lähes neljä kautta 2k9 franchisea voin käsi sydämellä vannoa, etten ole kertaakaan pelitilanteessa huomannut, ettei kiekko osukaan lapaan. Replayssa olen tämän tarkasti katsomalla joskus havainnut, mutta kertaakaan ei ole tullut lopetettua pelaamista sen takia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Aika harvoin näkee sellasta spurttia missä pelaaja pitää mailaa yhdessä kädessä ja leipoo samalla:confused: Hyvä vaan että EA:lla ei ole 2k:n tapaista spurttia :rolleyes:

Oon täysin samaa mieltä. Näyttää todella naurettavalta, kun se pitää yhdellä kädellä mailasta kiinni ja kiekko on kuin liimattu siihen lapaan.
 
Vastaus: NHL-pelit vertailussa eli EA Sports vs. 2K Sports

Itseäni kyllä ärsyttää ainakin nhl 09:ssä spurttinapin puute. Kyllähän ne oikeassakin elämässä spurttailee oli se kiekko lavassa tai ei. Silti näkyy läpiajot onnistuvat. Esim. aikanaan Pavel Bure tuskin luisteli samaa vauhtia koko matsin ajan.
Kyse on vaan siitä kuinka tämä toteutetaan, toteutetaanko se sillain että kiekko on kiinni mailassa vai kuinka. Mutta ehdottomasti luistelunopeuden vaihtelut / spurtit kuuluvat jääkiekon luonteeseen.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kiekon fysiikka on suunnilleen samaa kuin EA:lla, ellei suurennuslasin kanssa pelaa.

Nyt tuli melkoinen valhe. Kyllä se on niin että 2k vie 100-0 tuossa kiekon fysiikassa, vaikka ea on hieman sitä parantanut.

Perustelut: 2k:n laukauksissa on voiman tuntua ja myös kiekko tuntuu painavammalta, se pomppii , pyörii, kimpoilee, putoaa todella hienosti ja painavan tuntuisesti. Kiekko voi ottaa kimmokkeen pelaajasta maalivahtiin, siitä tolppaan ja pyöriä viivan yli ja tilanteita tulee paljon erilaisia, koska se voi muuttaa suuntaa monesta asiasta. Juuri tämä on yksi asia mikä tekee peleistä todella hienoja ja uusia asioita tapahtuu paljon.Ea:lla kiekko on kuin höyhen, se leijuu laukauksen jälkeen, menee laattana liian useasti, toki se joskus pyörii, mutta todella kaukana se on 2k: tasosta. Ea:n Demon perusteella peleihin kyllästyy 2:den ottelun jälkeen, kun ne ovat tuommoista kaartelua ja kiekon fysiikka on jäljessä niin paljon. Niin ja ei se kiekko elä sen paremmin siellä onlinessa myöskään, vaikka pelit ovatkin erilaisia siellä.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Aika harvoin näkee sellasta spurttia missä pelaaja pitää mailaa yhdessä kädessä ja leipoo samalla:confused: Hyvä vaan että EA:lla ei ole 2k:n tapaista spurttia :rolleyes:

Totta. Aika harvoin näkee myös samassa ottelussa kahta täysin identtistä spurttia, joissa pelaaja lyö kiekon joka kerta täsmälleen samalla etäisyydelle itsestä, ja spurttaa aina yhtä automaattisesti pakin lähtiessä kiekon perään automaattisesti kuin sysipaska tekoäly:rolleyes::rolleyes:
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Joo oot iha oikees, itekin luulin et 2k tekis tänä vuonna kunno/hyvän pelin. Olin jo melkein tilaamassakin 2k:n peliä, mutta kun aloin katsoo videoita tarkemmin niin iha kauheeta pask** oli. Ja on toi 10 demo:kin niin hauska. Omasta mielestä toi Be a Pro onjo ihan pelattavaa. Sainpa syöttöpisteen ku passasin CPU:lle tyhjään tilaan maalineteen eikä erehtynyt niinkuin 09:ssä botti olis kussu sen satavarmasti. Nyt voi jopa BAP:issa pelaajat haaveilla olla oikea Playmaker, vaikka ite kyllä tykkään olla se snaipperilaituri, joka tulittaa häkkejä. Näin sellasita untakin, että sm-liiga rosterit olis täs ajantasalla >:D

toivottavasti olis totta. :D
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Olin jo melkein tilaamassakin 2k:n peliä, mutta kun aloin katsoo videoita tarkemmin niin iha kauheeta pask** oli.
Voi mmiikkssuu pikkuinen... Tiedätkös, ainoa, joka tuollaisilla arviointiperusteilla jotain menettää, olet sinä itse. Kannattaisi kokeilla ennen leimaamista ;)

Perjantaina ollaan viisaampia kaikki, kun voi molempia kiekkopelejä vertailla vuorotellen. Sitten tässä ketjussa vääntö alkaakin.
 
Vastaus: NHL-pelit vertailussa eli EA Sports vs. 2K Sports

Nyt kai näitä pelejä jotenkin voi verratakin.

NHL 10 lähetyskuvakulma gameplay (CPU vs CPU)
NHL 10 Video: Broadcast View Gameplay

NHL 2K10 lähetyskuvakulma gameplay(CPU-CPU)
2KHockey.net | NHL 2K10 Gameplay Video

Oikea NHL ottelu, lähetyskuvakulma
YouTube - Sabres @ Tampa Bay Lightning 1/29/08

Kuinka huonolta tuo NHL10 voi näyttääkään? Noh, molemmat on tulossa, katsotaan mitä tapahtuu..
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Myönnetään, oon ollu äärettömän skeptinen NHL 2k10:iä, kohtaan, koska EA:n NHL10:n demo vaikutti tosi pelattavalta. Viimeksi pelannu NHL08:ia, joka oli niin järjettömän sysisurkea, että itkin verta! Ehkä sen takia NHL10 demo tuntui sitten niin loistavalta.

Sitten vertaisin näitä videoita:

NHL 2k10: 2KHockey.net | NHL 2K10 Gameplay Video
NHL10: YouTube - NHL 10 Broadcast View Gameplay Caps-Flyers

Ei voi muuta todeta, kuin että noilla EA:n pojilla ei taida olla mitään hajua koko jääkiekosta. Missä vaiheessa ne on päättäneet, että jääkiekossa puollustetaan, kuten koripallossa? Että hyökkäävä joukkue saa syötellä kiekkoa miten tykkää ja puolustava joukkue vaan seisoo. Pahiten tuo käy ilmi EA:n pätkällä kohdassa 2:00..

Toivottavasti ei ollut kovin offtopic..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL-pelit vertailussa eli EA Sports vs. 2K Sports

Nyt kai näitä pelejä jotenkin voi verratakin.

NHL 10 lähetyskuvakulma gameplay (CPU vs CPU)
NHL 10 Video: Broadcast View Gameplay

NHL 2K10 lähetyskuvakulma gameplay(CPU-CPU)
2KHockey.net | NHL 2K10 Gameplay Video

Oikea NHL ottelu, lähetyskuvakulma
YouTube - Sabres @ Tampa Bay Lightning 1/29/08

2k saa ea:n näyttämään todella huonolta( tuommoiselta muoviselta ja tökeröltä). Suosittelen katsomaan ja miettimään kumpi näyttää jääkiekolta!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Ei voi muuta todeta, kuin että noilla EA:n pojilla ei taida olla mitään hajua koko jääkiekosta. Missä vaiheessa ne on päättäneet, että jääkiekossa puollustetaan, kuten koripallossa? Että hyökkäävä joukkue saa syötellä kiekkoa miten tykkää ja puolustava joukkue vaan seisoo. Pahiten tuo käy ilmi EA:n pätkällä kohdassa 2:00
Riippuu toki muun muossa taktiikoista. Ainakaan en itse puollusta noin. Voin viinapotun luvata, jos pystyt esimerkiksi mua vastaan "syötellä miten tykkää, kun puollustava joukkue vain seisoo". Etenkään EASHL matseissa tällaista ei ole, koska eipä sielä pahemmin konepelaajia edes pyöri jäällä.

Luulin jo pystyväni olemaan kommentoimatta, mutta kun kaikenlaista hauskaa sitä saa täältä välillä lukea. Joten täytyy yrittää jotain räikeimpiä väitteitä korjailla :p

ps.
NHL10 kolahti postiloorasta tänään ;)
 
Vastaus: NHL-pelit vertailussa eli EA Sports vs. 2K Sports

2k saa ea:n näyttämään todella huonolta( tuommoiselta muoviselta ja tökeröltä). Suosittelen katsomaan ja miettimään kumpi näyttää jääkiekolta!

Olet kyllä ihan oikeassa. Mutta 2K häiritsivintä antia tuossa on pelaajien nopeat liikkeet pelin ollessa poikki, maalivahtien ihme räpellykset ja animointi. Jos 2K parantaisi vielä hieman tuollaisiin pieniin yksityiskohtiin ja vähentäisi tuota pelaajien ja tolppien läpi luistelua, voisi olla saumat tehdä peli joka pyyhkisi kaikilta muilta maton alta.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

tehdäänkö realistista kiekkoa vai casual-peliä

Olisi hienoa kun tekisivät pelkästään realisista kiekkoa ja heittäsivät helvettiin kaiken arcade roskan ja löisivät demon kunnon asetuksilla! Mutta onhan paljon pelaajia ketkä eivät halua pelata mahd realistisilla asetuksilla ja osalla se tikun vatkaaminen on se "juttu" ainakin viestien perusteella.

Itsekään en ymmärrä tuota nhl 10:n hehkutusta, mielestäni se on huono ja kiinnostus lakkasi todella nopeasti. Suurin syy tähän kun on tottunut 2k:n loistavaan fysiikkaan ja jääkiekkomaiseen fiilikseen, ea:n höyhenen lailla laskeutuva kiekko tuhosi viimesetkin peli-ilot, kuten myös fyysisyyden puute ja liiallinen aika ja tasapaksu vauhti otteluissa! Kyllä noita varmasti vähän slidereista parantaa, mutta fysiikkaa ei.

2k:n kiekkoa on mukava pelata koska joutuu rakentamaan paikkoja, tilaa on vähän ja vielä tulevat uudistukset videoilta, niin vaikuttaa erittäin hyvälle. Ei haittaa pätkääkään jos tulee pari töksähtelyä tai suora luistelu ei ole hienoa. Peli tuntuma on varmasti loistava!
 
Vastaus: NHL-pelit vertailussa eli EA Sports vs. 2K Sports

Olet kyllä ihan oikeassa. Mutta 2K häiritsivintä antia tuossa on pelaajien nopeat liikkeet pelin ollessa poikki, maalivahtien ihme räpellykset ja animointi. Jos 2K parantaisi vielä hieman tuollaisiin pieniin yksityiskohtiin ja vähentäisi tuota pelaajien ja tolppien läpi luistelua, voisi olla saumat tehdä peli joka pyyhkisi kaikilta muilta maton alta.

No se nyt riippuu siitä, mikä itseä häiritsee. Minua ei haittaa, vaikka katkoilla pelaajat vähän toistensa läpi luistelisivatkin, kunhan itse pelaaminen on mukavaa ja realistista.
 
Vastaus: NHL-pelit vertailussa eli EA Sports vs. 2K Sports

Arvosteluissa EA vie 2k:ta kun EA:n pelillä keskiarvo 90(PS3) ja 91(Xbox360) kun taas 2k10 on saanut esim ign:ltä 6.7 :confused: ja ean peli 8.7. Taitaa jäädä kumpikin peli väliin tänä vuonna.
 
Vastaus: NHL-pelit vertailussa eli EA Sports vs. 2K Sports

Noniin nyt tullut 2010:ä hakattua lähinnä EASHL:n merkeissä neljän ottelun verran. Peli on taas mennyt selvästi eteenpäin. Kyllä, vaikka edellinenkin versio oli aivan mahtava! Kiekon fysiikkakin on parantunut entisestään ja "kiekko todellakin eli". Harmi kun en saanut esim. meidän viimeisen pelin JA. maalia talteen, siinä oli juuri yksi hyvä osoitus edellämainitusta. Kyllä on 2K:lla iso, todella iso työ, jos meinaavat EA:n tekelettä haastaa.

EA on astunut askeleen vielä realistisempaan suuntaan. Ensin pelin tempo tuntui vähän hitaalta, mutta toisaalta siihen vaikutti myös se, että kaikilla oli esim. luistelunopeus vielä niin alhaalla kun ei noita kortteja ole saanut vielä auki. Ja toisaalta jo tuollakin nopeudella homma vaikutti hienolta, kun vähäsen aikaa totutteli. Peli on nyt enemmän älypeli. Syötöt ovat vaikeutuneet ja niihin täytyy todellakin keskittyä. Hyvä lätty takatolpalle vaatii myös pelaajalta tod. hyvät taidot. Kulmapeli oli myös todella hyvä uudistus. Tuota kulmapeliä ja sitomista tapahtuu kuitenkin sopivan harvoin. Maalit ovat "entistä erilaisempia" ja ainakaan vielä ei ole paljastunut käytännössä mitään erityisen tehokasta maalintekokeinoa. Koneet katkovat paremmin poikkareita, mutta toki se paras keino maalintekoon taitaa onetimeri olla. Ja mikäs sen parempaa, jos saa puollustuksen sahattua hyvillä syötöillä rikki.

Pelit ovat entistä tasaisempia ja vähämaalistisempia eli käytännössä realistisempia suhteessa peliaikaan. Tuossa äsken oli hyvä vääntö, kun toisessa jatkoerässä löimme jonkun porukan 2-1. Vaikka olimme hallitsevampi osapuoli, niin uudistuksien myötä altavastaajilla on enemmän ja enemmän mahdollisuuksia yllätyksiin.

Mutta joo shiinä nyt jottain näin ensi alkuun :p. Oli vähän sekava viesti, kun tuli niin nopeasti kirjoitettua...
 
Vastaus: NHL-pelit vertailussa eli EA Sports vs. 2K Sports

Omat mielipiteeni koskevat yksinpeliä. Moninpeli on pelaajista kiinni, ei juurikaan tekoälystä.

Nuo videopätkät halusin alun perin laittaa tänne, jotta voidaan rehellisesti sanoa, että 2Klla on hyvä tekoäly pelissään. Huhujen mukaan jopa kaikkien aikojen paras. Tosin olen kuullut jo monesta suhteellisen luotettavana pitämästäni lähteestä, että sliderien kanssa myös NHL 10 on tällä kertaa yksinpelaajallekin nautinnollista pelattavaa.

Koska SM-liigan pelaaminenkin saattaisi kiinnostaa, ja jos ja kun kerran molemmat pelit ovat hyviä, (toisessa toiset osa-alueet ovat parempia, ja toisessa jotkut muut) saattaa olla hyvinkin järkevää ostaa molemmat pelit tänä vuonna, jos siis on lätkäpeleistä todella kiinnostunut. (minä olen, boksin ostin niiden vuoksi ja lätkien lisäksi muuta boksipelattavaa ei ole kuin GTA IV).

Itse olen varma siitä, että vaikka tuossa NHL 10 CPU-CPU gameplay pätkässä mielestäni tekoäly pelaa aika typerästi välillä, on se mahdollista virittää paljon parempaan iskuun slidereillä. Näin olen kuullut siis monestakin paikasta (enkä tarkoita tällä mitään IGN tms arvosteluja).

Pätkät näyttävät mielestäni myös kaukaloissa olevan kokoeronkin, tosin saattaa kuvakulmakin hieman vaikuttaa, koska EA:n lähetyskamera on ylempänä, näyttää kenttäkin leveämmältä. Peliin sillä ei ole muuta vaikutusta, kun että euroliigat kusevat sen vuoksi hieman. Pienempi kaukalo - intensiivisempi peli - mukavampaa ja realistisempaa. Ei se varmaan kuitenkaan peliä pilaa euroliigojenkaan kohdalta.
 
Vastaus: NHL-pelit vertailussa eli EA Sports vs. 2K Sports

Omat mielipiteeni koskevat yksinpeliä. Moninpeli on pelaajista kiinni, ei juurikaan tekoälystä.
Niin siinä mielessä esimerkiksi minä kommentoin osaltani asioita hiukan eri näkövinkkelistä. Tosin eivät kaikki asiat ole vain EASHL:ää (Be A Pro:ta) koskeneet.
että sliderien kanssa myös NHL 10 on tällä kertaa yksinpelaajallekin nautinnollista pelattavaa.
Niin onhan se varmaankin näin. Jos käytännössä vain CPU:a vastaan pelaa, niin silloin sliderien säätö tulee varmasti tarpeeseen. Uskoisin että tässä tapauksessa NHL 10:stäkin saa siltä osin muokattua mieleistään. Niin kuin on sanottua, itse kun en CPU:a vastaan pelaamista harrasta niin sinänsä en ole mikään tuota kommentoimaan.
...jos siis on lätkäpeleistä todella kiinnostunut. (minä olen, boksin ostin niiden vuoksi ja lätkien lisäksi muuta boksipelattavaa ei ole kuin GTA IV).
Itsellä aika sama homma PS:n kanssa :). Käytännössä ei muuta pelaa kuin lätkää. Tosin PS tuli meidän taloudessa myös leffojen katseluun...
Itse olen varma siitä, että vaikka tuossa NHL 10 CPU-CPU gameplay pätkässä mielestäni tekoäly pelaa aika typerästi välillä, on se mahdollista virittää paljon parempaan iskuun slidereillä. Näin olen kuullut siis monestakin paikasta (enkä tarkoita tällä mitään IGN tms arvosteluja).
Näin varmastikkin on. Lisäksi taktiikat ovat yksi olennainen osa-alue tuossa hommassa.
 
Ylös Bottom