Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The_Akzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä vaikuttaa järkevältä selitykseltä sinänsä järjettömään linjaukseen. Toki onhan tässä vielä se kysymysmerkki, että miksi pelkästään Series X-pelit eivät voisi olla kokonaan levyllä/levyillä? Onhan kuitenkin paljon sellaisia nimikkeitä, joita alkuperäinen Xbone ei pyöritä.

Kyllä, se ei selitä miksi nyt, 4 vuotta julkaisun jälkeen, kun One on viimein tiputettu kelkasta uusien julkaisujen suhteen, ei olla siirrytty käyttämään isompia levyjä. Ehkä tässä on sitten se nihilistisempi business puoli määräämässä; kun tähänkin asti on menty pienemmillä levyillä ja latauspakolla, niin jatketaan kustannussyistä samaa linjaa. Boksilla taitaa muutenkin olla muita suurempi suhde digipeleissä vs levymyynti*, niin vastarintakin on pisara meressä. Mutta tämä on toki vain puhdas arvaus.

* en nyt jaksa faktatarkistaa tätä, mutta tämmöinen mielikuva on pesiytynyt päähäni.
 
Kyllä, se ei selitä miksi nyt, 4 vuotta julkaisun jälkeen, kun One on viimein tiputettu kelkasta uusien julkaisujen suhteen, ei olla siirrytty käyttämään isompia levyjä. Ehkä tässä on sitten se nihilistisempi business puoli määräämässä; kun tähänkin asti on menty pienemmillä levyillä ja latauspakolla, niin jatketaan kustannussyistä samaa linjaa. Boksilla taitaa muutenkin olla muita suurempi suhde digipeleissä vs levymyynti*, niin vastarintakin on pisara meressä. Mutta tämä on toki vain puhdas arvaus.

* en nyt jaksa faktatarkistaa tätä, mutta tämmöinen mielikuva on pesiytynyt päähäni.
Arvauksen taakse vähän dataa. Kyllä, Xboxilla suhde digi vs. fyysinen on suurin näistä kolmesta konsolivalmistajasta. Tämä toki nyt vain Yhdysvaltojen myyntidataa, mutta voidaan olettaa, että suuntaus on samankaltainen muuallakin. Matt Piscatella käy läpi pelien myyntidataa aikaväliltä tämän vuoden tammikuu-elokuu.

Xbox: 91% digitaalista
PlayStation: 78% digitaalista
Nintendo: 53% digitaalista

Nämä prosentit eivät huomioi laisinkaan pelejä, jotka julkaistaan pelkästään digitaalisena (suurin osa pienemmistä indiepeleistä). Tässä ei myöskään ole mukana lisäsisältöjä, joten suhdeluku koko pelimyynnissä (ja digitaalisessa myynnissä ylipäätään) on alustalla kuin alustalla vielä enemmän kallellaan digitaaliseen kuin mitä yllä olevat prosentit näyttävät.

 
Ylös Bottom