Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Minulla ei ole käynyt mäihä. Vaan sinulla on käynyt, mutta huono sellainen. Ei pidä lähteä heittämään tuollaisia yleistyksiä, että pääsääntöisesti kone on ongelmapesäke, koska sehän on täyttä tuubaa.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Minulla ei ole käynyt mäihä. Vaan sinulla on käynyt, mutta huono sellainen. Ei pidä lähteä heittämään tuollaisia yleistyksiä, että pääsääntöisesti kone on ongelmapesäke, koska sehän on täyttä tuubaa.

Ei ole täyttä. Ja joo mulla on todellakin käynyt huono mäihä, mutta niin on monella muullakin, joten 360 ei ihan ole sitä mitä sen pitäisi valitettavasti olla.

Ja se suututtaa. Ja en olisi suuttunut jos en haluaisi pelata Xboxilla. :(
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Jos arvon herralta on jäänyt huomaamatta on vuosi 2005...eikun 2010 ja moiset ongelmat poistuivat pääasiassa jo vuosia sitten Falconin (2007) myötä ja viimeistään Jasperin myötä (2008). Näistä "XO on huonolaatuista elektroniikkaa eikä kestä mitään" viesteistä pitäisi tulla nykypäivänä jo automaattisesti perm bannit :rolleyes:

EDIT: Ainakin sellaisille, jotka vain huutelevat vieraisiin pöytiin.
EDIT2: Vastaus oli siis Kovaltsukin viestiin, joka sittemmin poistettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Taas kerran Herra Kovalchuk tarttuu lempiaiheeseen eli RROD:n.
Itse en näe enää konsoleilla olevan yhtään etua PC:n tai yleensäkään lähtisi enää konsolipelaamiseen ellei konsoleilla olisi yksinoikeuksia. Vaivattomuus on kaukana ja molemmat konsolit ikävä kyllä hajoilevat käsiin välillä. Se on sitä nykykulutusta eli kaikki tehdään kestämään vain hetken.

"mutta maailmalla vaikuttaisi olevan melkoinen määrä Boxin omistajia, jotka ovat ongelmista kärsineet ja pettyneet konsoliin(ainakin osittain) sen takia."

Tämä taas on sinun johtopäätöksesi. Voisi sanoa, että yhtä paljon pettyneitä asiakkaita on Sonylla heidän pelleilyjen takia. Taaksepäinyhteensopivuuden ja Linux-tuen poistolla tuskin lisättiin asiakkaiden tyytyväisyyttä.

"Ei ole hauskaa ostaa toista boksia ja huomata ettei sekään toimi niin kuin sen pitäisi. Kuten sanoit, nämä eivät ole halpoja ja laitteelta odottaa sitä että se toimii. "

Tuntuu olevan kaksi huonoa provoa liikenteessä tänään. Siis et takuuseen boksia laittanut? Halpoja ne on kuin makkara nykyään molemmat. On teillä hieman väärät käsitykset hinta/laatusuhteista kuluttajina. Verratkaa esim. Nokian puhelimiin niin niissä nämä asiat on niin päin persettä, että ei voi uskoa.

"Ehkä provoilua, ehkä ei, mutta pitää kuitenkin muistaa, että moni arvostaa hankkimissaan laitteissa(viihde-elektroniikka, käyttöelektronikka, autot yms) laatua ja helppokäyttöisyyttä. "

Laatua? Mikä on laatua oikeasti? Autoissa saa vähän väliä korjata jotain, on tehtaille kutsuja etc. niin onko se sitten sitä laatua jota moni arvostaa? Autot etenkin jos niitä pitää korjata niin se ei ole enää laadukas ja siihen sisältyy kulutusosat myös siihen laatuun. Ihan turha alkaa tälläisistä itkemään tänne prkl.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Jos arvon herralta on jäänyt huomaamatta on vuosi 2005...eikun 2010 ja moiset ongelmat poistuivat pääasiassa jo vuosia sitten Falconin (2007) myötä ja viimeistään Jasperin myötä (2008). Näistä "XO on huonolaatuista elektroniikkaa eikä kestä mitään" viesteistä pitäisi tulla nykypäivänä jo automaattisesti perm bannit :rolleyes:

EDIT: Ainakin sellaisille, jotka vain huutelevat vieraisiin pöytiin.

Jos ne ovat provoja, tietty. Mutta tämä on fakta: Xboxin lukuasema tuntuu olevan häriöinen. Se joskus toimii ja joskus ei. Se suututtaa, tietty laitteet voivat särkyä sun muuta, mutta ei kiinostaisi lähettää Xboxia viidettä kertaa korjaukseen. Se turhauttaa, se suututtaa, kun haluaisi pelata. Minulla ei ole mitään intohimoja kuunnella vielä tähän päälle jonkun xbox-fanin kitinää siitä miten Xbox on maailman täydellisin konsoli jolle ei käy koskaan mitään, kun se on epävakain tämän sukupolven laitteista.

Olin vihainen tuolla ylempänä ja kyllä se vaikuttaa tekstiin, mutta oli pakko päästää höyryjä ja sanoa se mitä mielessä on. Ja et sinäkään olisi yhtä hymyä kun pitää viidennen kerran lähettää se Xbox korjaukseen. Mutta tokkopa sinä siitä mitään tietäisit, kun et selvästi ole kykeneväinen asettumaan toisen tilanteeseen.

Edit:
Heh, pitäisi varmaan laittaa sinne "henkilökohtaiset avautumiset" kohtaan. Mutta pointti on se että, ei se ole ruusilla tanssimista tämä konsoliomistajan elämäkään. Tarpeeksi huono mäihä käy niin saa semmoisen laatikon jota pitä juoksuttaa korjauksessa kokoajan ties minkä vian takia. Ja jos olen loukannut jotakuta tai heidän käsityksiään Xboxista, sori. :)
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Omasta mielestäni pelit, muu tarjonta sekä pelattavuus ratkaisevat. Tyhmäkin tajuaa nopeasti, että PC lyö pisteet kotiin näissä kaikissa kriteereissä. Siksi ostan kaikki pelit PC:lle - Xboxille ne herkut joita ei kompuutterille julkaista.

Mitä konsoleihin tulee, niin nuo kolme tämän sukupolven vahvaa konsolialustaa ovat kaikki onnistuneita saavutuksia valmistajiltaan. Ei mielipiteitään voi muodostaa vain sen vuoksi, että kone hajosi. Se on sitten paskaa tuuria suomeksi sanottuna - ei muuta. Sitä tapahtuu kaikissa mahdollisissa konsoleissa, ja on aina tapahtunutkin. Sitä varten ovat myös takuut.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Omasta mielestäni pelit, muu tarjonta sekä pelattavuus ratkaisevat. Tyhmäkin tajuaa nopeasti, että PC lyö pisteet kotiin näissä kaikissa kriteereissä.

Tyhmä ehkä tajuaa tuon, mutta minä en. Makuasioitahan nämä kaikki ovat, ja valinta perustuu pitkälti siihen minkälaisia pelejä tykkää pelata. Jos pitää esim. urheilupeleistä, niin en ihan ensimmäisenä olisi suosittelemassa tietokonetta niiden pelaamiseen. Johtuen siitä, että pc-versiot joko laahaavat perässä (esim. EA:n FIFA-sarja) tai niitä ei julkaista ollenkaan (esim. NHL). Ja tämä nyt oli yksittäinen esimerkki, eiköhän jokainen pysty itse päättelemään mikä pelikone on itselleen sopivin.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Tyhmäkin tajuaa nopeasti...

Huono trolli. Pelattavuus on aika monelle mielekkäämpää ihan muulla kuin hiirellä ja näppiksellä, joten jospa pysytään kuitenkin "nämä ovat makuasioita" -osastolla.. Sen luulisi tyhmempikin tajuavan?
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Toisaalta pc pystyy ihan kaikkeen mihin konsolikin ja päälle vielä paljon muuhunkin nimim. aktiivisesti padia pc:llä käyttävä. :) Toisaalta jos on teknisesti rajoittunut henkilö, niin ongelmiakin voi olla.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Toisaalta pc pystyy ihan kaikkeen mihin konsolikin..

Saako sille pc:lle siis kaikki mun konsolimaailmasta tutut lempipelit?

Niin, ei se taida ihan kaikkeen kuitenkaan pystyä, vaikka henkilö olisi teknisesti vähemmän rajoittunut.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Toisaalta jos on teknisesti rajoittunut henkilö, niin ongelmiakin voi olla.

Kyse ei ole pelkästään siitä onko henkilö tekniikan ihmelapsi vai ei. Itse joudun työssäni istumaan koneen ääressä enemmän ja vähemmän koko työpäivän ja kaikenlaiset asennukset, päivitykset ja vikatilanteet ovat osa työtäni. Ei sitä sitten enää kotona jaksa. Kotona sohvalle lysähtäminen kuulostaa paljon houkuttelevammalta. Isken pelin konsolin sisuksiin ja pelaan.

Juuri tuo otsikossa mainittu vaivattomuus on ollut minulle se suurin syy miksi PC-pelaaminen on jäänyt täysin paitsioon.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Saako sille pc:lle siis kaikki mun konsolimaailmasta tutut lempipelit?

No ei tietenkään, mutta se on eri asia. Saako pleikkarille kaikki boxin lempipelit? Tai saako konsolille kaikki hyvät pc pelit? Tuohan on nyt yksi itsestäänselvyys mikä ei liity varsinaisesti asiaan.

Itse joudun työssäni istumaan koneen ääressä enemmän ja vähemmän koko työpäivän ja kaikenlaiset asennukset, päivitykset ja vikatilanteet ovat osa työtäni.

Ymmärrän kyllä kantasi asiaan. :)
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Huono trolli. Pelattavuus on aika monelle mielekkäämpää ihan muulla kuin hiirellä ja näppiksellä...

Pelattavuus on aika monelle miellekkäämpää ihan muulla kuin kapulalla - tosin jos he kapulaan kovin ovat kiintyneet, niin ainahan voi sellaisen PC:lle ostaa. Huomaatko, monipuolisuus vie voiton. Mielestäni hiiri/näppäimistö -tekniikka voittaa yksinkertaisen ja kökön kapulan monessa mielessä - etenkin FPS peleissä. Kyllä tuon eronkin huomaa netissä pelaillessa - huomattavasti taitavempia pelaajia esim. CODeissa PC:llä kuin konsoleilla.

E: Konnankoukkuna lisättäköön se, että kyllä PC toiseksi konsoleille jää ajo- ja urheilupeleissä. Onneksi autopelit pelastetaan vielä ratilla.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Pelattavuus on aika monelle miellekkäämpää ihan muulla kuin kapulalla - tosin jos he kapulaan kovin ovat kiintyneet, niin ainahan voi sellaisen PC:lle ostaa. Huomaatko, monipuolisuus vie voiton.

Konsoleille saa myös näppiksen ja hiiren peli käyttöön.

Mielestäni hiiri/näppäimistö -tekniikka voittaa yksinkertaisen ja kökön kapulan monessa mielessä - etenkin FPS peleissä. Kyllä tuon eronkin huomaa netissä pelaillessa - huomattavasti taitavempia pelaajia esim. CODeissa PC:llä kuin konsoleilla.

Konsoleilla ei yksinkertaisesti pysty tekemään kaikkia asioita mitä PC-versiossa voi tehdä, sen takia tasoerot ovat sellaisia kun ovat.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Konsoleille saa myös näppiksen ja hiiren peli käyttöön.

Mutta ei Xbox 360:lle, eikä PS3:llekaan läheskään sen tasoisella laadulla, kuin ihan aidosti PC:lle tarkoitetuissa peleissä. FragFX:t sun muut ovat aina välimallin purkkaratkaisuja, kun pelejä ei olla niille oletusarvoisesti tarkoitettu.

PC:llä sen sijaan padit toimivat ihan yhtä hyvin kuin konsoleillakin.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Kyse ei ole pelkästään siitä onko henkilö tekniikan ihmelapsi vai ei. Itse joudun työssäni istumaan koneen ääressä enemmän ja vähemmän koko työpäivän ja kaikenlaiset asennukset, päivitykset ja vikatilanteet ovat osa työtäni. Ei sitä sitten enää kotona jaksa. Kotona sohvalle lysähtäminen kuulostaa paljon houkuttelevammalta. Isken pelin konsolin sisuksiin ja pelaan.

Juuri tuo otsikossa mainittu vaivattomuus on ollut minulle se suurin syy miksi PC-pelaaminen on jäänyt täysin paitsioon.

Hoh, täsmälleen minun sanani tuossa. Tosin töissä ei tarvitse asennella eikä päivitellä, mutta kuitenkin. Jos työpäivän jälkeen tarjottaisiin aktiviteetiksi koneen ääressä istumista niin hyvin luultavasti jäisi väliin (paitsi jos peli olisi lintuperspektiivistä kuvattu BG3 :D). Tuohon kun vielä lisää sen, että saa olla jatkuvasti asentelemassa ja korjaamassa tuttujen koneita niin ei paljon tee mieli pelata PC:llä.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Itse ainakin pelailen puuceelläni ihan sohvalta käsin. Pc liitettynä HDMI:llä täysin samaan telkkuun, kuin PS3 ja X360. Äänipuoli hoituu tietysti olohuoneen kotiteatterin kautta, joka on jälleen täysin sama PS3:n ja X360:n kanssa. Käytössä myös langaton näppäimistö/hiiri-kombo, sekä XO-padi, joten ihan rentoa pelaamista tuo ainakin omasta mielestäni on. Mikäli joutuisin turvautumaan tähän kaikkien konsolistien hokemaan "TyötuolissaIstuenSelkäKipeänäPienelläNäytöllä jne..."-tyyliin, en ikinä edes vaivautuisi konetta hommaamaan.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Käytössä myös langaton näppäimistö/hiiri-kombo, sekä XO-padi, joten ihan rentoa pelaamista tuo ainakin omasta mielestäni on.

Miten olet toteuttanut tuon hiiri+näppis yhdistelmän sohvalla? Tietsikalla pelailu on tosiaan ihan vastaavaa kamaa padillä, mutta ainakin itseäni jää harmittamaan kun PC-puolelta juuri ne hiiren vaativat pelit jäävät väliin.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

E: Konnankoukkuna lisättäköön se, että kyllä PC toiseksi konsoleille jää ajo- ja urheilupeleissä. Onneksi autopelit pelastetaan vielä ratilla.

Hack 'n' Slash pelit toimii paremmin padilla kuin millään hiiri/näppiskombinaatiolla.
InFamouksen kaltaiset freeroam pelit on hauskempia padilla hieman epätarkan tähtäämisen vuoksi minkä vuoksi pelaaja oikeasti joutuu liikkumaan.
FPS:ät ja RTS:ät kyllä on PC:lle tarkoitettu vaikka hyviä konsolikäännöksiä tulee myös.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Miten olet toteuttanut tuon hiiri+näppis yhdistelmän sohvalla?

Tähän olen itsekin yrittänyt löytää sitä "täydellistä" apuvälinettä, mutta sellaista ei taida olla olemassakaan, ainakaan vielä(?). Nyt käytössä on joskus ammattikoulun aikoihin kaverin kyhäämä "sylituki", joka ei tietenkään salli samanlaista sohvalla rötväämistä, kuin esmes XO-padi, mutta ajaa asiansa. Aina välillä tulee päässä pyöriteltyä jonkinlaista visiota tuosta "täydellisestä Näppis/hiiri-tuesta", mutta siihen se onkin sitten jäänyt. Aika harvoin tulee nykyään puuceellä pelailtua, joten kauhean tärkeänä en tuota enää pidä.
 
Ylös Bottom