Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Minulla ei ole käynyt mäihä. Vaan sinulla on käynyt, mutta huono sellainen. Ei pidä lähteä heittämään tuollaisia yleistyksiä, että pääsääntöisesti kone on ongelmapesäke, koska sehän on täyttä tuubaa.
Jos arvon herralta on jäänyt huomaamatta on vuosi 2005...eikun 2010 ja moiset ongelmat poistuivat pääasiassa jo vuosia sitten Falconin (2007) myötä ja viimeistään Jasperin myötä (2008). Näistä "XO on huonolaatuista elektroniikkaa eikä kestä mitään" viesteistä pitäisi tulla nykypäivänä jo automaattisesti perm bannit
EDIT: Ainakin sellaisille, jotka vain huutelevat vieraisiin pöytiin.
Omasta mielestäni pelit, muu tarjonta sekä pelattavuus ratkaisevat. Tyhmäkin tajuaa nopeasti, että PC lyö pisteet kotiin näissä kaikissa kriteereissä.
Tyhmäkin tajuaa nopeasti...
Toisaalta pc pystyy ihan kaikkeen mihin konsolikin..
Toisaalta jos on teknisesti rajoittunut henkilö, niin ongelmiakin voi olla.
Saako sille pc:lle siis kaikki mun konsolimaailmasta tutut lempipelit?
Itse joudun työssäni istumaan koneen ääressä enemmän ja vähemmän koko työpäivän ja kaikenlaiset asennukset, päivitykset ja vikatilanteet ovat osa työtäni.
Huono trolli. Pelattavuus on aika monelle mielekkäämpää ihan muulla kuin hiirellä ja näppiksellä...
Pelattavuus on aika monelle miellekkäämpää ihan muulla kuin kapulalla - tosin jos he kapulaan kovin ovat kiintyneet, niin ainahan voi sellaisen PC:lle ostaa. Huomaatko, monipuolisuus vie voiton.
Mielestäni hiiri/näppäimistö -tekniikka voittaa yksinkertaisen ja kökön kapulan monessa mielessä - etenkin FPS peleissä. Kyllä tuon eronkin huomaa netissä pelaillessa - huomattavasti taitavempia pelaajia esim. CODeissa PC:llä kuin konsoleilla.
Konsoleille saa myös näppiksen ja hiiren peli käyttöön.
Kyse ei ole pelkästään siitä onko henkilö tekniikan ihmelapsi vai ei. Itse joudun työssäni istumaan koneen ääressä enemmän ja vähemmän koko työpäivän ja kaikenlaiset asennukset, päivitykset ja vikatilanteet ovat osa työtäni. Ei sitä sitten enää kotona jaksa. Kotona sohvalle lysähtäminen kuulostaa paljon houkuttelevammalta. Isken pelin konsolin sisuksiin ja pelaan.
Juuri tuo otsikossa mainittu vaivattomuus on ollut minulle se suurin syy miksi PC-pelaaminen on jäänyt täysin paitsioon.
Käytössä myös langaton näppäimistö/hiiri-kombo, sekä XO-padi, joten ihan rentoa pelaamista tuo ainakin omasta mielestäni on.
E: Konnankoukkuna lisättäköön se, että kyllä PC toiseksi konsoleille jää ajo- ja urheilupeleissä. Onneksi autopelit pelastetaan vielä ratilla.
Miten olet toteuttanut tuon hiiri+näppis yhdistelmän sohvalla?