Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Supercell perustaa koodarikoulun Helsinkiin. Kolmivuotinen linja ja opettajat loistavat poissaolollaan.
Meinasin tähän hakea mutta ilmeisesti ei kannata kun opiskelu on englanniksi.
Koodauksesta sen verran että oon nyt suomeksi opiskellut pelien koodausta noin 2 vuotta.Koodausta voi opiskella myös avoimessa yliopistossa, suomeksi: http://moocfi.github.io/
Sitä englanninkielen puhumista ei auta varsinaisesti se että pelaan pääasiassa urheilu pelejä joissa tietyllä tavalla "kiertää sama sanasto".Koodausta tarvitaan kaikkialla työelämässä, joten eiköhän se paikka sieltä löydy.
Kun sulla kuitenkin on perussanastoa hallussa, niin varmasti saisit halutessasi petrattuja taitojasi. Joku itseäsi kiinnostava englanninkielinen harrastelehti tai -sivusto esimerkiksi lukemistoon ja taidot kyllä paranevat. Se puhuminen varmasti jännittää monia, mutta ei tarvitsisi. Kukaan ei odota täydellistä lausumista.Sitä englanninkielen puhumista ei auta varsinaisesti se että pelaan pääasiassa urheilu pelejä joissa tietyllä tavalla "kiertää sama sanasto".
Esim God of Warista sai hyvin tarinasta kiinni kun sai heitettyä tekstityksen päälle ja lukea sitä mitä hahmot sanoo.
Englannin kielen puhumisesta ei tarvitse olla huolissaan. Ongelmana on enemmänkin se, että tarvittava dokumentaatio on lähes aina englannin kielistä. Toki sitä oppii ymmärtämään ahkerasti lukemalla. Sanasto on sen verran spesiaalia, että siihen ei koulussa törmää.Koodauksesta sen verran että oon nyt suomeksi opiskellut pelien koodausta noin 2 vuotta.
Samalla päässä on se tieto ettei ilman vaadittua kielitaitoa voi saada työpaikkaa ainakaan pelialalta. Mutta kun järjellä ajattelee niin ei nyt pitäisi olla niin että kaikki koodauksen työpaikat on suomessa semmosia että pärjäät pelkällä englannilla. :/
Jotain koodaukseen liittyvää haluaisin tehdä työkseni. Kunhan siinä työssä pärjäisi Suomen kielellä. Tai ainakin todennäköisyys joutua puhumaan englantia olisi mahdollisemman matala.
Siinä on vaan se että suuri osa keskustelustakin pitäisi käydä englanniksi.Englannin kielen puhumisesta ei tarvitse olla huolissaan. Ongelmana on enemmänkin se, että tarvittava dokumentaatio on lähes aina englannin kielistä. Toki sitä oppii ymmärtämään ahkerasti lukemalla. Sanasto on sen verran spesiaalia, että siihen ei koulussa törmää.
Tämä riippuu puhtaasti työnantajasta. Minä en ole moneen vuoteen joutunut juurikaan keskustelemaan työasioita englanniksi, ellei sitten asiakas ole ulkomainen.Siinä on vaan se että suuri osa keskustelustakin pitäisi käydä englanniksi.
Sitten asiat on hyvällä mallilla. Kielitaito petraantuu kyllä ajan myötä.Varmasti jotain on tarttunu päähän kun noin 2 vuotta on koodannu ja tehny opiskelun puolesta pelejä.
Mä oon huomattavasti parempi lukemaan englantia.
Mainoslinkki?
Retropelit ovat joulun hitti – näin pääset mukaan lapsen peleihin
Pelitutkija Meriläinen sanookin, että kun tämän päivän teinit tulevat vanhemmiksi, heille tuntuu aivan käsittämättömältä ajatus, että peliajoista riideltäisiin niin paljon kuin tänä päivänä. Hän uskoo, että pelaamisen murros on parhaillaan käynnissä, ja muutaman vuoden päästä pelaaminen on ihan yhtä hyväksytty harrastus kuin vaikkapa jalkapallo tai partio.
Sekä Tiainen että Meriläinen ovat yhtä mieltä siitä, että vanhemmat pääsevät parhaiten pelaamiseen mukaan, kun seuraavat lapsen pelaamista ja pelaavat myös itse.
Kyllä, mutta asiaa jokatapauksessa.
Positiivinen todellisuuspako on välttämätöntä - tietokonepelit opettavat meitä näkemään maailman yllättävillä tavoilla -yleareena
Tietokonepelit eivät ole vain ajanvietettä vaan ne voivat opettaa pelaajalleen paljon myös elämästä itsestään. Aleksandr Manzosin tietoteos Pelit elämän peilinä (Avain, 2018) ottaa tietokonepelit tosissaan ja pohtii miten pelien kautta voi käsitellä eettisten valintojen, voiton ja tappion, tai vaikka politiikan kysymyksiä. Pelitutkija Mikko Meriläisen mukaan pelit ovat hyvä keino positiiviseen todellisuuspakoon. Ja jos Tetris kyllästyttää, tästä lähetyksestä saat hyviä vinkkejä uusista ja vanhoista tietokonepeleistä. Juontajana on Pietari Kylmälä.