Noobeinstein
Well-Known Member
Jos tälläinen tilauspalvelu ei tuota samanlaista rahamäärää tuotteelle mitä täydellä hintalapulla pelin myyminen, totta kai tuolla on vaarana näkyä tuotteessa jollain tapaa. Ei nyt kyse ole mistään siitä, että devit pääsisivät kokeilemaan uutta ja kivaa ilman riskejä, kun on jonkinlainen tasaisempi rahavirta taattu ihan sama minkälaisen pelin tuottaa ulos.Ei tilauspalvelu millään muotoa vapauta pelintekijää tuottamaan kuraa, ehkä jopa päinvastoin. Kun pelaajalla on iso kirjasto pelejä kokoajan tarjolla niin kilpailu peliajasta on jopa kovempaa kuin aiemmin. Jos peli ei miellytä, niin kynnys vaihtaa peliä lienee kovin matala. Pelaajan huomio on aina ansaittava!
Puhun nyt siitä kuinka haluan tälläisellä palvelulla myös takuudet siitä, että pelien massiivinen koko ja laatu pysyisivät samoina vaikka peli tälläisessä palvelussa myytäisiinkin heti day one.
Kuten sanoin Sonylta on totuttu saamaan välillä massiivisia action-painotteisia jopa 30 tunnin yksinpelejä. Mikä estää heitä nyt sitten tiputtamasta puolta pelin pituudesta pois, kun ei tarvitse enää kilpailla enää pelaajien rahasta tai ajasta vaan studio saa saman rahan tilauspalvelun kautta puolet vähemmän kestävällä pelillä, kun riittää että pelaaja vain lataa tuon ja pelaa.
Enää ei tarvitsisi miettiä studioiden kuinka monta pelaajaa jättää pelin ostamatta, koska se on esimerkiksi saanut arvosteluissa kritiikkiä lyhyestä kestostaan. Saman rahan saat kumminkin 5 tunnin tai 30 tunnin teoksella tilauspalvelusta. Ei tarvitse varmaan selittää kumpi näistä peleistä on halvempaa ja nopeampaa tehdä studioille mikä voi sitten tietenkin johtaa lyhyemmän mittakaavan pelin tekemiseen jotta päästään nopeampaa työstämään seuraavaa projektia joka tuoda tilauspalveluun.
Toisin sanoen en halua, että deveille riittäisi kun peli olisi vain "tarpeeksi hyvä" sen sijaan, että tähdättäisiin vielä suurempaan. Olisi todella harmi ollut jos esimerkiksi God of Warista olisi lopun Valkyriet jätetty pois, koska vähempikin olisi useimmille riittänyt.